OFICIAL: Noul Ford Focus ST, hot hatch-ul mult aşteptat
Ford a dezvăluit mai devreme noua generaţie a hot-hatch-ului Focus ST. Modelul vine cu 250 de cai putere, dar şi cu o variantă break, la fel de potentă.
La un an după ce a fost introdus în versiune concept, noul Ford Focus ST debutează cu o seară înainte de deschiderea oficială a Salonului de la Frankfurt. Deşi hatchback-ul sportiv nu era o surpriză pentru nimeni, varianta Station Wagon cu acelaşi indicativ ST a surprins pe toată lumea.
Ambele variante de caroserie ale hot-hatch-ului adăpostesc un motor pe benzină EcoBoost supraalimentat, de 2.0 litri, capabil să livreze un total de 250 cai putere şi 360 Nm. Propulsorul este exploatat cu ajutorul unei cutii manuale cu şase rapoarte, care transmite resursele doar punţii faţă.
Potrivit comunicatului oficial emis de Ford, noua unitate cu patru cilindri este deopotrivă mai puternică şi mai economică decât vechiul motor cu cinci cilindri de provenienţă Volvo, instalat pe vechea generaţie. Mai mult decât atât, noul propulsor oferă un sunet greu de egalat în segment.
"Clienţii, şi nu numai, au iubit sunetul vechiului Ford ST. Acustica unui motor cu cinci cilindri este complet diferită de cea a unei unităţi cu patru cilindri. Cu toate acestea, Beethoven şi Mozart, deşi au compus arii diferite, muzica lor a sunat la fel de bine. Suntem de părere că noul motor de pe ST va încânta publicul la fel de mult ca predecesorul său", susţine Jost Capito, directorul diviziei de vehicule de performanţă Ford.
Inginerii Ford au modificat intens suspenisa şi frânele lui ST, oferind în acelaşi timp o versiune îmbunătăţită a sistemelor Ford Torque Steering Compensation şi ESP, acesta din urmă disponibil cu trei moduri diferite de operare.
La nivel exterior, noul ST a primit o grilă nouă, un pachet aerodinamic distinct cu un spoiler faţă nou, praguri laterale, eleron pentru acoperiş şi deflector, precum şi un set de scaune Recaro la interior. Exteriorul este completat de un set de jante de 18 inch, încălţate cu pneuri GoodYear Eagle F1 Assymetric 2 de 235/40.
cred ca e masina buna... dar prima impresie ce mi-a facut-o cand am vazut masina a fost ca e o masina ce vomita... galbena ca ii e rau cu un radiator in forma de gura si cu un numar alb in mijloc care e voma... scuze de descriere... dar asta e impresia artistica initiala