Volkswagen şi Suzuki, în pragul divorţului din cauza dieselurilor Fiat

Publicat luni, 12.09.2011 11:05 de Bogdan Mirică

Volkswagen susţine că Suzuki a încălcat termenii contractului de colaborare după ce a semnat un parteneriat cu Fiat pentru furnizarea motoarelor Multijet de 1.6 litri.

Relaţiile tensionate dintre Volkswagen şi Suzuki nu mai sunt un secret pentru nimeni. Deşi nemţii au cumpărat 19.9% din acţiunile constructorului japonez, între cele două entităţi nu a existat o cooperare propriu-zisă. Mai mult decât atât, cei doi şefi ai companiilor s-au lansat în atacuri dure, ultimul aparţinând chiar lui Osamu Suzuki, care susţine că nu mai există nici măcar comunicare între cei doi constructori.

Volkswagen s-a decis să le răspundă niponilor printr-un comunicat de presă care încearcă să facă lumină în cazul divergenţelor iscate. Nemţii susţin că după ce au reevaluat contractul au ajuns la concluzia că Suzuki a încălcat prevederile acestuia prin decizia de folosire a unor motoare diesel de altă provenienţă. Recent, Suzuki a încheiat un parteneriat cu Fiat pentru furnizarea unităţilor Multijet de 1.6 litri.

"Volkswagen consideră că această mutare contravine termenilor parteneriatului semnat. Suzuki va beneficia din partea noastră de o perioadă de câteva săptămâni de graţie, pentru a putea lămuri această problemă. Volkswagen consideră această atitudine regretabilă, dar necesară, şi se oferă să discute termenii înţelegerii cu Suzuki. În acelaşi timp, vrem să reamintim tuturor că vedem în continuare în Suzuki o investiţie atractivă", se arată în comunicatul de presă emis de nemţi.

Cel mai mare constructor auto european susţine că actuala colaborare cu Suzuki decurge foarte greu, mai greu decât se preconiza. "În raportul financiar publicat la jumătatea lui 2011, am specificat derularea lentă a parteneriatului cu Suzuki şi am anunţat o revizuire a acestuia. Această revizuire nu a fost însă finalizată", se arată în acelaşi comunicat VW.

  • comunicare dificila?, luni, 12.09.2011 11:26

    Nu toti sunt Carlos Ghosn. Nemtii nu stiu sa lucreze cu japonezii. Dovada ca dupa aproape 2 ani de la semnarea intelegerii cu Suzuki, nu s-a concretizat niciun proiect comun.

  • paul, luni, 12.09.2011 12:45

    lenti sunteti voi de la VW in gandirea tehnicii masinilor voastre, neinventivi si necompetititvi, si normal ca au luat motoare de fiat care sunt mai ieftine, ma ieftine de intretinut, mai performante si consum scazut de motorina. cum zicea mosu de la Suzuki: -am gasit tehnologie interesanta in curtea cazanelor Vw=)) Bravo Suzuki:)

  • eu, luni, 12.09.2011 13:38
    serios?

    mai bambilicilor! voi astia care mancati rahat de VW nu sunteti in stare sa proiectati nici macar un surub la o masina. dar de comenatat sunteti buni. romani cocliti care conduc si acum un Dacia 1300. mari cunoscatori sunteti voi mai saracilor.

  • antonny, luni, 12.09.2011 13:51
    Bravo suzuki

    bine ca au luat motoare de la fiat ,motoare care sunt excelente .....vw sa se ocupe de masinile lor

  • esec vag, luni, 12.09.2011 14:33
    @eu

    N-are treaba cu proiectarea de suruburi, ci mai degraba cu etica afacerilor si chestiuni de bun simt. Dovezile stau clar in fata tuturor. Atitudinea superioara a celor de la Volkswagen e cea care le va aduce in cele din urma esecul.

  • Vasilica, luni, 12.09.2011 14:38

    Bun... asta cu motoarele le-am inteles dar pe VW ii interesa altceva!! Din cate stiu showroom-urile din tarile bananiere in special India unde vind mult suzuki.

  • paul, luni, 12.09.2011 14:57
    Vasilica

    Stai linisit si linistiti, n-o sa puna mana vw pe nici un producator nipon, o sa puna mana pe falimentul lor propriu. Niciodata vw nu va produce masinia ca suzuki, fiat si alti producatori niponi, marefer la cele pret/oferta foarte convenabile. tocmai pt ca-s hapsani de nemtalai. exemplu polo 1.2 70 cp cheala 10000 euro, haaaaa poftiiim?

  • raoul, luni, 12.09.2011 15:00

    TOKYO -- Suzuki Motor Corp. today said that it plans to end its capital and business alliance with Volkswagen. Suzuki said it will ask VW to sell the Japanese carmaker's shares, saying the alliance has become negative for its management independence. The announcement came after VW said on Sunday that Suzuki's decision to source diesel engines from Fiat S.p.A. infringed on the terms of their partnership. VW owns 19.9 percent of Suzuki while Suzuki owns 1.49 percent of VW. Suzuki said it plans to sell its VW shares if the German company agrees to the arrangement. Suzuki decided to end its capital alliance with Volkswagen at an unscheduled board meeting today, the company said in a statement sent to the Tokyo Stock Exchange. Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110912/ANE/309129913/1198#ixzz1Xjrn0TSg

  • paul, luni, 12.09.2011 15:17

    inca ceva de precizat: am fost acu 1 an jumate la suzuki brasov sa vad ce preturi au ca ma interesa o masina. suzuki sx4 cu 1.6 benzina 9500 euro cu 3 tichete rabla. no asa mai zic si eu

  • @paul, luni, 12.09.2011 16:00

    Gasesti Duster 1.6 benzina la 8.000 euro cu 3 tichete rabla si e mai tare decat sx4 facut in ungaria

  • george, luni, 12.09.2011 16:48
    PRAF SI PULBERE

    @ cei care nu stiu nici macar sa citeasca. De principiu, nu se poate spune cu certitudine maxima cine s-a comportat ca la taraba si nu si-a respectat cuvantul pentru ca nu sunt cunoscute substraturile gheseftului. DAR, DIN CE ESTE CUNOSCUT, DOVEDIBIL PRIN ACTE, cel care s-a comportat condamnabil in tovarasia asta este Suzuki. Suzuki a semnat un parteneriat care incalca flagrant tovarasia cu Volkswagen. Normal ar fi fost sa se rupa acordul intre VW si Suzuki in mod oficial dupa care Suzuki putea sa face ce vroia. Din ce se cunoaste pana acum, Suzuki a vrut "si cu tigaia unsa, si cu slanina-n pod", exact ca pe malul Dambovitei..."S-a stricat si japonejii astia"...

  • italianu', luni, 12.09.2011 16:58
    dubios sau nu?!?

    Pai ce motive ar avea japonezii sa renunte la contractul de colaborare cu VAG? Umila mea parere e ca motorul diesel 1.6 din curtea FIAT e mai bun decat omologul lui din curtea Vag! :) acum polemici...japonezii nu sunt prosti...pe romani ii mai pacalesti cu motoarele vag...:))

  • adevarul, luni, 12.09.2011 16:59

    Volkswagen s-a comportat mai mult ca un stapan cu aere de superioritate, decat ca un asociat cum ar fi fost normal sa se intample... atitudinea asta a deranjat japonezii care au cautat intelegere in alta parte

  • @paul, luni, 12.09.2011 18:57

    mai bine dai 11.600 pe un punto 1.2 69hp! LAME

  • Ma p.s pe VAG, luni, 12.09.2011 19:45
    Un anonim

    Bai astia fani VAG, sa ma sip pe Vag-ul vostru de rahat.si-au creat un renume, iar romanii cum sunt ei, au impresia ca aia de la vag sunt monument al fiabilitatii, asa cum sunt aia de la sony cu ale lor VAIO.Deci, romani indoctrinati, Get a life...Suzuki pana-n 10 mii e euroi rules, Vag doar sucks

  • suvy, luni, 12.09.2011 21:19
    fiat?

    motoare fiat mai bune decat vw?ha,ha,ha,ieftine si proaste,vreti sa ziceti?dupa 100000km zici ca trece tractorul pe ulita,daca mai trece?,bine ca au cumparat aproape 20% din actiuni si iau scos din cacat,altfel erau faliti.fiat?

  • luca, luni, 12.09.2011 22:11
    fiat

    alo domnu suvy...ma scuzati dar aici vorbeam de masini. Daca aveti vw va rog sa mergeti la rubrica roboti de bucatarie. Ma tata de la bunicu din 1967 in august si-a luat fiat 1300 S...pe urma a avut 1800 care l-a dat la tata. Pe urma tata l-a vandut prin 80, dupa care a avut ritmo nou nout luat din Torino in 85 FIAT RITMO DIESEL....Eu mi-am luat fiat regata SW tot diesel in 93 cu 18 mii de km si pe care am dat 11 mii de marci. Mai tata noi suntem ahtiati, fani, bolnavi dupa fiat. Acuma am fiat croma nou nout. La fata i-am luat punto evo 1.2. NU STIU SA FI AVUT VREO PROBLEMA GRAVA SAU SA MA LASE IN DRUM. Sunt medic, tata a fost medic si nu ne pricepem noi la mecanica.Dar ne-a placut fiat- o masina bine facuta, simpla, eleganta, puternica si cu bun gust. ASA CA TACI TE ROG ca nu stii ce zici. La sotie ma gandesc la noul Panda dar daca nu cu siguranta mergem pe un 500. Restul e de .... sa nu vb urat. Fiatul va fi fiat oricand si oriunde.

  • @luca, luni, 12.09.2011 23:06

    Daca tu esti medic, eu sunt popa! Pari mai probabil un capusnar care castiga si el de-o hamsie pe luna si care isi cumpara masina care si-o permite: Fiat. Cand o sa incepi sa castigi bani, o sa-ti schimbi parerea despre plasticoasele alea.

  • audist, marţi, 13.09.2011 01:24
    :)

    Imi cer scuze luca dar nu stiu ce exact ai gasit tu elegant la interiorul unui fiat. Cel putin ultimele fiaturi. Bunicul meu a avut unul si a fost multumit. In rest nu am nici macar un prieten cu Fiat, ci un amic care a lucrat la ei si primise ca masina de munca o albea pe benzina care consuma mai mult decat un 3.0 de la o alta marca. VW are o atitudine superioara data de numarul infinit mai mare de masini vandute in lume de ea si de subsidiarele lor. Nu sunt de acord cu acest tip de atitudine si atata timp cand nu cunosc toate conditiile din contractul dintre cele doua companii nu ma pot pronunta cine are sau nu dreptate. Personal nu as cumpara suzuki pentru ca mi se par scumpe si slabe calitativ. Este o parere personala dupa ce am condus la munca un suzuki mic din 2003 (asta in 2007) si era absolut groaznic. Multumesc. P.S. Daca aveti comentarii impotriva a ce am spus eu as aprecia folosirea aceluiasi tip de discurs ca al meu. Daca nu intelegeti la ce ma refer mai bine nu lasati nici un coment.

  • io, marţi, 13.09.2011 11:40
    @audist

    "numarul infinit mai mare de masini" Ai scris ca un adevarat iubitor de manele si volkswagenuri... afla tu ca in 2010, Grupul VAG a fost pe locul 4 mondial dupa Renault-Nissan (locul 3) Clasament 2010 1.Toyota 2.GM 3.Renault-Nissan 4.VAG

  • io, marţi, 13.09.2011 11:43

    http://bizmedia.md/Automarket/Renault-Nissan-pe-locul-trei-in-topul-celor-mai-mari-producatori-auto-din-lume-cu-vanzari-de-73-milioane-autovehicule.html

  • audist, marţi, 13.09.2011 16:38
    pt io

    cand o sa ai nume atunci discut cu tine. Si ce treaba are suzuki cu renault nissan sau tu nu ai citit stirea? :))

  • suvy, marţi, 13.09.2011 19:56
    fiat???????????????????????????????????????

    pretul unei masini spune totul,bmw,mercedes,toyota,vw.,cand le vinzi la mana a doua tot pretuite sunt,fiat dupa un an o vinzi la jumatate pretul,ha,ha,ha,pt. dl. medic toata stima,dar daca luam istoria de broscute ce sa mai zicem?ca sa va lamuriti cei cu fiat,scrieti la top gear,sa vedeti ce mai rade clarkson de voi,credeti ca eu nu am auzit motor diesel de fiat cum clancane?tractor si pa

  • suvy, marţi, 13.09.2011 19:59
    ceva

    renault-nisan+dacia

  • luca, marţi, 13.09.2011 22:22
    ..

    ....mda...dupa o zi de consultatii si alte dracovenii...mai imi pierd si eu vremea pe aici...:) of cata prostie..dar ma rog...Fiatul este fiat, o masina superba, gama de utilitare IVECO impanzeste toata lumea...am vazut chiar in USA un iveco daily. In italia de la tren la avion, masina, tractor, utilitare si alte dracovenii merg ca ceasul... Eu cu CROMA mea draguta ma mandresc cum toarce si papa motorina buna buna de la OMV...tace si nu are nimic si nici nu o sa aiba..e masina prea buna..Restul tractoarelor cum ii FORDUL sau VW ..hehe mai trebuie reglate si impinse si aruncate la gunoi ca nu-s bune de nimic...asta ii parerea mea..Multa stima domnilor rautaciosi. Daca imi sunteti pacienti..va plimb putin cu Cromuta mea sa va arat ce stie :) si stie sa "cante" inca in italiana :)) ps daca venti sa nu mancati vreo 3 ore nici inainte si nici dupa ca pacat de tapiterie...:))

  • luca, marţi, 13.09.2011 22:30
    ..

    va rog sa folositi un limbaj adecvat...si da sunt MEDIC cu vechime de 15 ani...nu spun unde si nu spun cine sunt...ca de...e mare gradina Domnului...dar ma rog. La domnul cu ALBEA....tinere ...aceasta masina a fost facuta in TURCIA si pentru europa de sud/est si tarile islamice...e un fel de symbol de la renault...niciodata nu a fost facuta si va fi facuta la TORINO....e un fel de partz turcesc aruncat la plesneala pentru unii. E bunicica dar nu se compara cu o bijuterie de FIAT din Italia. Va rog putina decenta iar cei cu VW mai ganditi-va...robot de bucatarie sau masina de spalat vase(polo)

  • audist, marţi, 13.09.2011 22:41
    @luca

    :)) Ma bucur ca esti fericit domnule doctor cu Croma ta. Daca nu ma insel Croma este un model foarte vechi, oricum nu conteaza. Daca tu esti multumit si ai grija de masina ta si esti multumit de ea ma bucur. Pe de alta parte cultura care ai adunat-o facand atatia ani de scoala si rezidentiat ar trebui sa te invete sa arati respect si pentru alte opinii si alti oameni pentru ca desi nu am VW am audi eu nu am spus despre fiaturi mai ales croma ca sunt niste cazate chiar oribile la care usile nu se inchid bine dupa 2 ani lucru valabil si la iveco. :) Ignora ultima parte a raspunsului pentru ca vroiam sa iti arat ca daca vrei poti. PS. Acesta este un topic legat de suzuki si vw.

  • @io, marţi, 13.09.2011 23:09

    Dai citate de pe site-uri din Rep. Moldova? Foarte relevante. Vezi ca a fost un clasament acum o luna pe acest site cu clasamentul producatorilor la nivel mondial si Vw ameninta locul 1 (era pe 2).

  • suvy, miercuri, 14.09.2011 17:59
    fiat?

    dl.doctor luca,numara te rog cate fiaturi circula pe drumurile publice,numara si cate trabanturi trec si o sa vezi ca circula mai multe decat fiaturi,stii de ce suna ca tractorul un fiat?,pt. ca fiat produce si tractoare si au incurcat motoarele intre masina si tractor,hai ca am terminat

  • Alfa Romeo, vineri, 16.09.2011 13:47
    Fiat vs VW

    Baieti, fara jigniri ca suntem toti vaccinati. Am o singura chestie de spus - Am o Alfa Romeo 147 JTD care bate orice TDI de 1.9 sin anii ei (2001). Fiat stia deja de ceva timp de common-rail in timp ce VW se tinea tare cu TDI. Cel putin cel V6 de 2.5 a fost esec total. Prin 2009 daca nu ma insel au recunoscut si ei meritul Fiat-ului si al Bosch-ului si au trecut pe common-rail. Motoare diesel? Sa fim sinceri, Fiat chiar stie cu ce se mananca. Ca sa nu mai vorbesc de benzinare unde i-au rupt rau de tot pe nemti si aici vorbim in special de noul motor 0.9 l, 2 cilindri, boxer, turbo de 105cp! Iar del de 1750cc de pe Alfa Romeo care vine in 235cp iar in curand la peste 260cp? Spuneti-mi va rog, dragi sustinatori ai VAG-ului care este puterea maxima a unui motor mai mic de 1 litru, sau a unuia de maxim 1.8 turbo? Mai cititi putin ce stie sa faca FIAT!!!

  • rov, duminică, 25.09.2011 22:55
    never buy vw !

    promit !