Volvo, în creştere evidentă la un an după preluarea de către Geely
Chinezii de la Geely au anunţat rezultatele Volvo din primele 12 luni de la preluarea Volvo. Marca suedeză a crescut enorm la nivel mondial şi se pregăteşte să le dea bătăi de cap "greilor" germani.
La doar un an de la achiziţia Volvo, chinezii de la Geely au motive de bucurie. Rezultatele vânzărilor mărcii sunt mult mai bune decât în "era Ford", Volvo devine uşor-uşor o companie profitabilă, iar modelele sale - altă dată considerate şterse şi dedicate exclusiv familiilor - încep să prindă viaţă şi să atragă din ce în ce mai mulţi clienţi.
Colaborarea dintre Geely şi Volvo a împlinit un an de existenţă în acest weekend, chinezii organizând cu această ocazie un summit în care a prezentat rezultatele mărcii suedeze în ultimele luni. Dacă Saab - marcă aflată acum 365 de zile în aceeaşi situaţie precum Volvo - se chinuie să respire, marca din Goteborg pare lansată să revină în prim-plan pe piaţă. "Trebuie să lucrăm din greu pentru a crea o nouă epocă Volvo" susţine Li Shufu, preşedintele Geely, compania chineză care deţine marca din Suedia.
La nivel global, Volvo a crescut în vânzări cu 22.3% în prima jumătate a anului în curs. Evident, principalul "motor" de creştere este piaţa din China, unde Volvo are vânzări cu 40% mai bune în prima jumătate a anului. De altfel, China a devenit deja cea de-a treia piaţă mondială pentru Volvo, prima fiind în continuare Rusia, acolo unde brandul nordic este pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor între mărcile premium.
via | Gasgoo
-
daniel, luni, 29.08.2011 16:04
Eu n-as lua in care sunt asa de direct implicati chinezii.. nu luam destule chinezarii? sa nu fie si masina.
-
agoox, luni, 29.08.2011 16:08@daniel
cel putin pana acum reprezentantii Geely au anuntat ca nu se amesteca in procesul de dezvoltare, adica tot inginerii Volvo fac toata treaba.
-
daniel, luni, 29.08.2011 16:14
nu-i vorba de procesul de dezvoltare.. e idea chinezilor legat de Volvo. pacat!
-
ironR, luni, 29.08.2011 17:32chinezii doar cu banu'
era pacat ca o marca ca volva sa dea faliment, clienti inca sunt destui si vor mai fi in continuare. Volvo cand a fost preluata de chinezi nu era in stadiul in care e Saab acum, asta e motivul pt care volvo a fost salvat, aveai pe ce lucra, ce continua. Baietii s-au miscat admirabil astfel ca au scos modele noi destul de repede si nu au neglijat calitatea si pretul bun. Poate intr-o zi imi voi permite si eu un volvo :) Succes in continuare.
-
LauCalin, luni, 29.08.2011 18:05
In acest moment Volvo este un produs suedez construit cu bani chinezesti. Atata timp cat calitatea nu are de suferit nu conteaza de cine apartii. Cat despre "suflatul in ceafa" nemtilor, eu zic ca Volvo e pe drumul cel bun. Doar ca mai sunt unele lucruri care trebuie puse la timp. Nu zic ca Volvo nu se poate pune cu marcile nemtesti, nici vorba de asa ceva. Dar sunt unele capitole unde Volvo e in dezavantaj precum modele mai putine, motoare mai putine, implicari putine in motorsport... lucrurile pot parea mai putin importante. Dar luate in asamblu pot insemna "sanatate" si imagine mai buna a unui constructor. Un prim pas ca Volvo (chinezii) stiu despre ce e vorba e renasterea unei divizii sport.
-
SaabCuantic, luni, 29.08.2011 20:31SAAB n-are norocul lui Volvo...
Salut, Lau! Sa nu uitam sa precizam ca Geely este, totusi, cel mai important constructor auto din China si, implicit, detine o echipa manageriala pe masura, deci nu este nimic intamplator in evolutia impresionanta (si nesperata deunazi...) a lui Volvo. Din cate am vazut eu, este sigur ca Geely isi surclaseaza rivalele locale la vanzari, deci Volvo se pare ca a incaput pe maini bune...Din pacate, in privinta lui SAAB situatia cu implicarea chineza este mai complicata si aparent fara sanse de limpezire...
-
victor_18, luni, 29.08.2011 20:44volvo
hmmm mi-ar placea un VOLVO , inspira ceva aparte,pacat ca nu se impun pe piata cu acelasi tupeu cu care o fac nemtii,dar cresterea lor cred ca se datoreaza mai mult datorita anumitor modele cum ar fi XC60,v50 v70 V60 si datorita pietei chinezesti unde au inceput cu dreptul se pare. Se pare ca VOLVO isi arata coltii BRAVO LOR...
-
victor_18, luni, 29.08.2011 20:48SaabCuantic
intradevar pacat de SAAB , eu unul admir ceea ce inseamna substanta la SAAB ,am avzut poze cu SUV-ul lor ultimul aparut, foarte frumos .....hai SAAB...
-
SaabCuantic, luni, 29.08.2011 21:11@victor
Te referi la 9-4X...Da, asa este, putem sa-l definim ca o aparitie interesanta, ca o realizare inspirata si originala (Cadillac SRX se ridica pe aceeasi platforma, derivand din 9-4X, nu invers, cum isi inchipuie unii fara sa verifice daca zvonul este credibil), dar ma indoiesc ca il vom vedea pe viu prin Europa si mai ales la noi...Oricum, cota lui de vanzare se incadreaza in limite decente in SUA si, cat de curand, in China. Eu, unul, ii socotesc soferi cu gusturi alese pe cei care ar umbla cu un 9-4X sau cu un XC 90. Volvo si SAAB = campioane ale rafinamentului.
-
LauCalin, marţi, 30.08.2011 01:36
"Volvo si SAAB = campioane ale rafinamentului." Hai totusi sa nu exageram, ca nu sunt chiar singurii. Rafinament inseamna si Lexus, Infiniti, Jaguar si, de ce nu, si BMW. Dar asta cu BMW depinde cine si cum o vede. :) Referitor la norocul lui Volvo, nu cred ca vor mai trece multi ani si SAAB va pati la fel. Cu siguranta sunt constructori care au ochii tintiti pe SAAB sa vada ce se va intampla cu ei. SAAB este un constructor cu potential. De multe ori s-a demonstrat ca ceea ce parea a fi un rahat, era defapt aur. Si cele mai bune exemple ar fi Aston Martin, Jaguar sau Land Rover. Si mai nou Volvo. Deci timpul nu e pierdut. E adevarat ca e un razboi al nervilor si e o situatie in care te crezi neputincios, dar nu cred ca va dura la nesfarsit. :)
-
C-G-C, marţi, 30.08.2011 08:51@LauCalin
De cand Lexus si Infiniti sunt campioane ale rafinamentului, ca sa nu mai vorbesc de Volvo.Eu zi ca nu trebuie sa exageram cu blamarea marcilor germane doar pt ca nu mai este la moda sa ai un Mercedes, de exemplu. Volvo chiar nu are nici o treaba cu rafinamentul, sunt doar masini bune si atat. Din pct-ul meu de vedere Volvo nu are nici o sansa in clasa premium, pt ca un S40 de ex nu are nici un atu in fata lui Passat sau Insignia ed ex. Chinezii daca vor sa faca ceva cu marca suedeza ar trebui sa o repozitioneze ca marca de volum, orice alta incercare ii va aduce in situatia initiala. Tin sa va reamintesc ca Volvo nu are nici pe departe rezonanta Jaguar atunci cand discutam despre masini cu personalitate. Def. rafinament: Finețe, delicatețe, subtilitate a gustului sau a simțirii. Sa inteleg ca XC 60 este campion la asa ceva si CLS-ul nu? Sa revenim totusi cu picioarele pe pamant...
-
LauCalin, marţi, 30.08.2011 10:53
Cel putin in opinia mea rafinament inseamna ceva diferit si in acelasi timp de bun gust. Iar un Lexus sau un Infiniti se incadreaza. Un XC60 de exemplu mi se pare o masina rafinata pe langa un Q5 de exemplu sau un X3. In primul rand designul lui este inconfundabil si totusi de bun gust. S40 a fost gandit in ideea unei masini premium ceva mai mare decat o compacta. Orice ai spune S40 este o masina de calitate, indiferent de generatie. Uita-te cum se prezinta o Vectra si un S40 de 12-13 ani si 250-300 000 km si apoi mai vorbim. Pentru mine asta inseamna o masina de calitate. Vorbim acelasi lucru si despre Insignia peste 10 ani. Si acum astept sa dati cu parul pentru ca putini inteleg ce vreau sa zic (evident Opel si VW sunt "petarde") Iar faza cum ca Volvo tre' sa fie o marca "de volum" nu tine. Pentru ca piata e obisnuita cu altceva din partea lui Volvo. Ar fi o lovitura sub centura" pentru suedezi. Dovada e ca "idiotii" au vanzari tot mai mari, iar conceptele lui C30 arata ca Volvo e in stare sa faca altceva in afara de masini de masa. PS: nu am zis ca CLS nu ar fi o masina rafinata. Ma refeream insa la o idee generala, una de ansamblu... crezi ca era o idee buna sa fac o lista?:p Cat despre comparatia cu Jaguar, da, nu are rezonanta unui Jaguar. Insa are ceva diferit pe care numai la nordici il gasesti. Asa cum si Jaguar XF este, cum spunea James May de exemplu, o invitatie la ceaiul de la ora 5 la o cafenea tipic londoneza.
-
C-G-C, marţi, 30.08.2011 11:10Calitate vs Rafinament
Un dulap realizat din materiale scumpe poate fi de calitate, insa nu si o opera de arta. Calitatea este complementara rafinamentului, nu si invers. Cel putin asta este parerea mea si la Volvo nu indentific elemente care sa-i avantajeze in "lupta" cu tripleta germana, mai ales in conditiile handicapului legat de imaginea de marca. Emotiile sau subiectivismul celor care tanjesc dupa "calitatea nordica" nu i-au ajutat in trecut si nu ii vor ajuta nici acum prea mult in vazari si iti dau exemplu celor de la Saab, un brand care implica mai multa emotie decat Volvo, si care se zbate sa supravietuiasca, desi cred ca acum isi joaca ultima carte. Volvo va vinde intradevar mai mult in China, dar nu stiu pe cine incalzeste treaba asta... P.S.: Nu vreau sa fiu rautacios, dar trebuie sa fim realisti, Volvo nu se va putea batein viitorul apropiat cu Audi, BMW si Mercedes la vanzari si daca nu vinzi nu te poti dezvolta. Cat despre banii chinezilor, ei sunt bineveniti si vitali pt Volvo, dar daca vor fi directionati catre produse premium tare imi este teama ca doar China si poate SUA vor conta in vanzarile constructorului suedez.
-
Mihai, marţi, 30.08.2011 13:56Volvo vs. masini germane
Eu consider ca fiecare ar trebui sa aleaga o masina in functie de nevoile pe care le are si de ceea ce isi doreste. Insa in final, toti vor vedea ca cele mai importante lucruri sunt: fiabilitatea, confortul si siguranta. De asta eu cred ca Volvo si masinile japoneze sunt peste cele germane. Eu am vrut si un SUV si am facut test drive pe acelasi drum cu un Audi Q5 (2.0 litri/170 CP – 350NM) si un Volvo XC60 (2.4 litri/163 CP – 420NM) si pentru mine a castigat Volvo detasat (in conditiile in care Q5-ul era si mai scump cu 5000 euro si echipare bussines). M-am simtit mult mai bine in Volvo, vizibilitatea a fost mai buna si spatiul in portbagaj imens (comparativ cu Audi). Cuplul motor si-a spus cuvantul (si nu caii putere cum cred unii). De asta e bine ca sa se faca comparatiile, dupa ce se conduce o masina si nu doar din auzite. Si inca ceva: Volvo nu face motoare sport precum Audi, BMW, Mercedes. Daca vreti senzatii tari, nu va recomand Volvo. Cu Volvo daca vrei sa accelerezi intr-o curba vei vedea ca el franeaza si nu-ti da voie sa te rastorni. Altii cu ale lor Audi R8 si BMW-uri M5 au ajuns prin pomi si pe campii. In plus Volvo XC60 are City Safety si chiar a functionat :). Si deocamdata nu am gasit componente pe masina “Made in China”. Iar studiul despre satisfactia clientilor in Germania este un semn bun pentru cei de la Volvo.
-
LauCalin, marţi, 30.08.2011 15:00@C-G-C
Problema lui SAAB a tot fost dezbatuta pe-aici. SAAB a ajuns foarte rau pentru ca a ramas pe cont propriu intr-un moment critic (gama de modele restransa si invechita, modele facute in graba sa apara cu ceva pe piata, lipsa de motoare performante, criza financiara etc.). E ca si cum ai da afara din casa un prunc de 10 ani si i-ai spune "descurca-te!". Nu uita ca sunt piete unde Volvo chiar are imagine buna, in tari precum SUA, Rusia, China sau chiar Germania. Faptul ca Volvo are vanzari slabe nu se datoreaza neaparat calitatii ci a gamei de modele oferite. Cate modele au BMW si Mercedes si cate are Volvo? Cate motoare au nemtii si cate are Volvo? Ce motoare au nemtii si ce motoare are Volvo? Asta se datoreaza in primul rand faptului ca nemtii sunt independenti si isi coordoneaza singuri afacerile. fac ce vor cu banii lor. Ori Volvo nu poate sa faca asta pentru ca banii nu sunt ai suedezilor. Nu o sa vezi prea curand un killer pentru un M5, asa cum nu vei vedea nici un concurent pentru Seria 7, desi Volvo a declarat ca se gandeste la un concurent. In acest moment nu mi se pare o idee inteleapta. Sa-si consolideze imaginea si sa mai aduca niste bani si apoi mai vedem.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
nu m-as mira ca chinezii sa faca declaratii false