OFICIAL: Noul BMW M5 Concept

Publicat luni, 04.04.2011 14:19 de Mircea Meșter

Viitorul BMW M5, care va fi oficializat la toamnă la Frankfurt, va fi inspirat în proporţie de 99% din Conceptul M5, pe care bavarezii l-au prezentat oficial astăzi.

După ce în această dimineaţă am văzut primele fotografii reale ale noului BMW M5 Concept, constructorul bavarez a publicat astăzi, pe propriul site de presă, o galerie foto completă cu prototipul din care se va naşte, la Salonul Auto de la Frankfurt, noua generaţie M5. 

Bazat pe ultima versiune a lui Seria 5, lansată cu surle şi trâmbiţe în cursul anului tercut în întreaga lume, noul M5 continuă linia sedanurilor ultraperformante pe care BMW a început-o în 1984. Deşi vorbim de o maşină care poartă în denumirea oficială particula "Concept", exemplarul care va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Shanghai este foarte aproape de liniile modelului de serie, astfel că diferenţele estetice dintre variantele clasice ale lui Seria 5 şi noul M5 Concept pot fi considerate cele care vor sta la baza versiunii finale de producţie a sedanului de segment mare al nemţilor.

MOTOR

Sub capota conceptului M5 va sta un propulsor V8 TwinTurbo despre care BMW nu vorbeşte foarte multe în comunicatul de presă ataşat galeriei foto. Este foarte clar însă faptul că noul motor va fi mai puternic şi cu 25% mai economic decât cel pe care îl înlocuieşte, vocile din presa internaţională vorbind chiar de o putere maximă de 550-600 de cai putere pentru unitatea care va anima noul M5. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj calibrată de divizia M GmbH.

Foarte interesant este faptul că noul M5 îi va oferi celui de la volan patru moduri de condus. Astfel, pe lângă "clasicele" Comfort, Sport şi Sport Plus, cei care se vor bucura de noul M5 se vor putea baza şi pe modul M.

DESIGN

Diferenţele estetice exterioare faţă de BMW Seria 5 nu sunt unele radicale, designerii germani preferând să se aplece asupra modificărilor tehnice care scot în faţă noul M5. Şi totuşi, viitorul model va fi imposibil de ignorat pe şosea graţie spoilerului faţă diferit, cu trei prize de aer mai mari destinate răcirii eficiente a motorului. Jantele pe care le vedem pe noul M5 Concept vor intra cel mai probabil şi în echiparea versiunii M5 de serie. Vorbim de un set de jante din aliaj de 20 de inch care încalţă pneuri 265/35 ZR20. Deasupra roţilor din faţă observăm un alt element distinctiv care scoate M5 din rândul versiunilor clasice Seria 5: ornamentul cromat lateral care poartă, evident, logo-ul M5. În partea posterioară sunt imposibil de ignorat terminaţiile cromate ale sistemului de evacuare, eleronul fin montat pe capacul portbagajului şi spoilerul posterior care se transformă în canal aerodinamic la viteze mari.

  • JAN, luni, 04.04.2011 14:23
    BRAVO BMW

    Locul 1 si 2 la Sebering, acum 1 si 2 la Nurburgring : http://www.bmwblog.ro/2011/04/04/bmw-motorsport-castiga-la-nurburgring-iesind-pe-locurile-1-2/

  • tzenu_bmw, luni, 04.04.2011 14:40
    nu se compara cu vechiul 'M5 Concept'

    masina asta e prea blanda.......nu are nimik in comun cu vechile sedanuri de performanta BMW...... imi pare rau sa o spun da 'E60 M5 Concept' arata de 1 milion de ori mai bine.... poate ca la partea mecanica si tehnologie sta mai bine(binenteles)decat predecesoru insa ceva lipseste......caracteru........ sunt curios cum sta la interior........

  • Dan_GRC, luni, 04.04.2011 15:03

    Din moment ce seria 5 normal e mai bland la aspect decat e60, mi se pare normal si ca M-ul sa fie la fel, o sa fie tuningurile de cartier mai agresive:)

  • Costi, luni, 04.04.2011 15:06
    tzenu_bmw

    Poate ca tie iti lipseste obiectivitatea.Nu te supara,dar masinile nu pot arata exact ca in imaginatia noastra sau cum ne dorim noi sa fie,detaliu cu detaliu.Da eu vroiam sa arate ca F22 Raptor,asta inseamna ca trebuie sa fiu dezamagit si sa spun gata domne,si-a pierdut din caracter,esenta,spirit,Hai sa lasam aburelile astea de 2 bani si sa ne comportam ca niste adulti rationali.Masina este ok,designul este la aprecierea fiecaruia(unul poate sa spuna ca nu ai place pt ca nu are faruri fantoma,etc etc) Toate cele bune!

  • ALEx, luni, 04.04.2011 15:14

    Eu unu nu mai ma satur sa privesc pe strada noul seria 5 , are atatea forme frumoase. Acest M5 este perfect din toate punctele de vedere. Cel vechi era frumos, dar prea naspa farurile, asta arata extraordinar. In poza 4 si 6 arata ca este agresiv atat cat trebuie.

  • tzenu_bmw, luni, 04.04.2011 15:23
    @AutoMarket...........

    va rog faceti o analiza......intre M5-urile E60 si F10.......

  • BMW, luni, 04.04.2011 15:25
    M5

    Nemtii nu mai fac masini frumoase. E o masina stearsa.Si mai costa si o caruta de bani.......

  • zekalakgacikicia, luni, 04.04.2011 15:35
    frate-miu...macar seriile noi mai aduc a BMW

    vechea serie arata a hyundai. asta readuce spiritul clasic al designului

  • zekalangacikicia, luni, 04.04.2011 15:39
    a...era sa uit...

    de ce plm trebuie sa ai patru setari la o masina sport? ca nu-s cu 320 D!!! acolo intelegeam sa ma setez dupa forma si structura caroabilului...dar la ditamai M-ul!!! raman la parerea ca masinile actuale sunt 90% gadget si numai 10% sportivitate!!!

  • ESS, luni, 04.04.2011 15:57
    Design

    arata foarte bine, seamana foarte tare cu M3 E92. Mai deunazi auzeam critici la adresa lui Audi, A4.5.6.7....etc precum ca toate seamna intre ele, numai ca unu e mai mare decat celalat. si BMW face acelasi lucru, si nu ma tenteaza ca sa spun, ca masina nu este frumoasa sau interesanta...chiar daca este un M3 mai solid :) arata bine si punct! de tehnoligie nu comentez, sunt sigur ca e ceva de vita nobila acolo :0 Ca sa fiu rau: Se pare ca BMW urmeaza Audi...cu motoarele turbo :p nu dati cu pietre...era o gluma

  • Xizor, luni, 04.04.2011 19:55

    Arata foarte bine, exact cum trebuie sa arate un M5, sa fie o racheta incognito pentru cunoscatori. Nu cu multe brizbrizuri, cat mai curat si clasic. Asa cum e si E39 M5. Bravo BMW!

  • dragos_thaci, luni, 04.04.2011 21:54
    !!!

    Exact asa trebuie sa arate o masina adevarata ! Tuning discret vizibil doar pentru cunoscatori, fie ca e vorba de M-uri, AMG-uri, etc. . Nu pot sa-mi dau seama cu ce era mai agresiv modelul precedent !!! Se pare ca altii pot ! Este foarte usor sa stai sa desfaci firul in patru atunci cand nu ai posibilitatea decat doar sa visezi la o astfel de masina !

  • rzn ozn, marţi, 05.04.2011 00:28
    @zekalakgacikicia

    daca tie ti se pare ca vechiul M5 arata ca un hyundai... n-ai nici o treaba cu masinile. si legat de setarile masinii, daca tu preferi sa-ti rupi spatele pe niste suspensii[s.a.] setate pe sport+/'M mode' pe toate drumurile n-ai decat, cu M5-u nu mergi toata ziua sport cu ea, tu esti si roman si nici piste n-ai unde sa te duci sa te 'dai' cu masina, pana la urma nu e greu sa apesi un buton sa dezlantui masina, nu-i asa? dai un ban, dar ai 5 masini intr-una singura. salut

  • kumite, marţi, 05.04.2011 10:05
    problema!

    de unde fac rost de bani,pt.asa ceva?

  • @tzenu_bmw, marţi, 05.04.2011 10:10
    COMPARATIE VECHIUL SI NOUL M5

    http://www.bmwblog.com/2011/04/05/photo-comparison-bmw-e60-m5-concept-vs-f10-m5-concept/

  • titi, marţi, 05.04.2011 10:12

    Eu zic ca asta nou este mai frumos si arata mai bine.

  • @tzenu_bmw, marţi, 05.04.2011 10:14

    Atata vreme cat actualul seria 5 este mult mai frumos ca vechiul deoarece a revenit la design pur BMW, nu are cum M5 nou sa fie mai putin frumos ca vechiul. Sunt sigur ca atunci cand o sa-l vezi in realitate o sa-ti schimbi parerea. Oare la noi la Baneasa cand o sa fie salonul auto o sa-l aduca ?

  • octav_bmw, sâmbătă, 09.04.2011 16:11

    @BMW daca tu zici ca nemtii numai fac masini frumoase atunci dute si ia-ti chinezarii