Surpriză? Cele mai fiabile modele europene: Peugeot 207 şi Fiat Panda

Publicat miercuri, 30.03.2011 11:57 de Mircea Meșter

Un studiu realizat în toate service-urile din Marea Britanie arată că Peugeot şi Fiat au cele mai fiabile modele europene. Rata de defecte e cea mai mică din întregul spectru auto.

Compania britanică Warranty Direct a publicat rezultatele unui studiu de mari dimensiuni legat de nivelul de fiabilitate al modelelor europene prezente pe piaţa britanică. După ce au fost analizate datele de service ale tuturor modelelor europene prezente pe piaţă cu vârsta între 3 şi 7 ani, rezultatele sunt unele surprinzătoare, care contrazic în mare parte legendele populare legate de maşini şi de producătorii de pe Bătrânul Continent.

În fruntea listei maşinilor care au cele mai puţine şanse de a se defecta se află Peugeot<"> Pe locul al doilea în clasament stă Fiat Panda, modelul italian având o rată a incidentelor de 14% şi o medie a sumelor pentru reparaţii de doar 195 de lire (221 de euro). Pe ultima poziţie al podiumului se află un alt membru al familiei Peugeot<">Volkswagen Polo (18%/215 euro) şi de Renault<"> MODEL PRODUCŢIE INDEX (RIR) RATA DE DEFECTE MEDIA COSTURILOR DE REPARAŢIE Peugeot 207 2006- 22 6% 321.92 Lire Fiat Panda 2004- 28 14% 195.95 Lire Peugeot 206 CC 2000-2007 32 17% 185.40 Lire VW Polo 2005- 35 18% 190.48 Lire Renault Clio 2005- 36 21% 173.48 Lire VW Beetle 1999- 39 20% 198.48 Lire Smart Forfour 2004-2007 48 25% 194.67 Lire Volvo S40 2004- 51 23% 223.13 Lire Peugeot 107 2005- 54 21% 248.46 Lire Mercedes SLK 1996-2004 55 18% 296.73 Lire


La capătul celălalt al clasamentului stau modele pe care clienţii dau bani buni, dar care nu se ridică la nivelul de fiabilitate al maşinilor ieftine din top. Astfel, un Mercedes-Benz SL model 2002 are o rată a defectelor de 47%, iar costurile medii ale reparaţiilor urcă până la 842 de euro. În capătul listei stau şi Range Rover model 2002 (53%/566 de euro), Renault Espace model 2002 (54%/556 de euro), Mercedes-Benz S-Klasse model 2006 (47%/573 de euro) şi BMW Seria 7 model 2001-2008 (45%/583 de euro).

Conform Warranty Direct, rata de defecte nu este singurul element care a fost luat în considerare pentru stabilirea clasamentului. Astfel, nivelul de fiabilitate a fiecărei maşini a fost expus printr-un index de fiabilitate (RIR) calculat prin analiza cumulată a unor elemente-cheie precum costurile de întreţinere, numărul de kilometri parcurşi sau, foarte important, vârsta maşinii şi costurile de service. Indexul RIR merge de la 22 pentru Peugeot 207, până la 349 pentru Mercedes SL.

CELE MAI PUŢIN FIABILE MODELE EUROPENE

MODEL PRODUCŢIE INDEX (RIR) RATA DE DEFECTE MEDIA COSTURILOR DE REPARAŢIE
Mercedes-Benz SL 2002- 349 47% 742.10 Lire
Range Rover 2002- 264 53% 499.43 Lire
Renault Espace 2002- 264 54% 491.26 Lire
Mercedes-Benz S-Klasse 2006- 239 47% 505.22 Lire
BMW Seria 7 2001-2008 232 45% 514.40 Lire


"Probabil că unii sunt surprinşi să vadă Fiat şi Peugeot pe primele trei poziţii în clasamentul fiabilităţii, dar datele noastre preluate direct din service-uri nu mint. Aceste maşini sunt într-adevăr de încredere. La fel cum probabil că este ceva mai puţin surprinzător să vedem în top 10 câteva modele de la Volkswagen. O maşină este un business care costă, mai ales atunci când aceasta trece de perioada de garanţie oferită de marca respectivă"
, susţine Doug McClure Fisher, directorul Warranty Direct Marea Britanie.

Studiul nu a luat în considerare modelele produse de mărci non-europene, iar Dacia nu a intrat sub incidenţa studiului din cauza faptului că marca românească nu se află pe piaţa britanică.

via | AutoTrader | Honest John

  • lui, miercuri, 30.03.2011 12:06
    panda

    model 1.3 multijet Emotion din 2008 ,107000 km, doar 2 becuri schimbate

  • 207, miercuri, 30.03.2011 12:11

    peugeot 207 1.4 hdi din 2008, 108000 km, doar un bec schimbat

  • vali86, miercuri, 30.03.2011 12:31
    logan

    daca se lua in calcul si dacia, loganul era pe primul loc, multi nu vor sa recunoasca loganul ca si o masina fiabila iar ca si costuri eu sunt de parere ca nu te stoarce de bani

  • Laurentiu, miercuri, 30.03.2011 13:48
    vali86

    ai mare dreptate vali... am un logan 1.5 dci 65cp din 2006 si acum are 105000 km, si am schimbat decat becurile de la faruri.

  • nenea, miercuri, 30.03.2011 13:49
    legendele populare legate de maşini

    Legendele populare legate de maşini. sunt doar legende, alimentate de un marketing eficient, pro si anti unor producatori.

  • flo, miercuri, 30.03.2011 13:52
    masini mici

    Ce remarc eu este ca majoritatea masiniilor din top sunt masini mici (probabil mai putin sofisticate decat cele din clasele superioare).

  • asistent, miercuri, 30.03.2011 13:55
    vrajeala

    matiz 2007 -50000km nimik schimbat, uuppss matizul nu e masina.

  • unu, miercuri, 30.03.2011 13:55
    ahahaha

    da voi nu schimbati placute sau discuri de frana?

  • Cyrus, miercuri, 30.03.2011 14:01
    @nenea

    Nenea, nu pun la indoiala rezultatele acestui studiu, dar mai este un factor foarte important, care poate influenta acest rezultat - cel regional. Spre exemplu, in Romania sunt cu totul alte drumuri, alte service-uri si alt staff, intr-o oarecare masura si clima influenteaza fiabilitatea masinii (de exemplu in tarile scandinavice masini de aceeasi marca difera fata de masinile care sunt in piata europeana cu clima mai calda) Totusi, rezultatele m-au surprins placut si probabil ca ar trebui sa ne reevaluam putin impresia generala pe care o avem fata de masinile italiene si frantuzesti

  • STELIAN, miercuri, 30.03.2011 14:13
    Warranty Direct

    2 lucruri ma intriga: 1) Nu cumva sondajul s-a facut pt. actiunile de garantie? Aici ma refer si la comenzi de garantie de pana la 7 ani vechime nu neaparat masini de 7 ani. Atunci rezultatele ar fi conf. cu realitatea. E cunoscuta greutatea cu care francezii si italienii dau garantie; pe cand o marca premium ofera garantia dictata de prestigiu. 2)Se poate ca sondajul sa cuprinda numai service-uirile dealer. Imi amintesc o emisiune in care era prezentata politica BMW prin care obisnuia clientul cu service-ul lor prin oferta la vanzarea masinii (revizii gratuite 4 sau 5 ani). Pe cand reparatii la aut. mai simple se fac de f multe ori la garaje multibrand.

  • toronto, miercuri, 30.03.2011 15:15
    mincinosii!!!!!!!!!

    vai, de capul vostru!!!!!!!!!!!!

  • Cata, miercuri, 30.03.2011 15:30
    Matiz

    Matziul meu e din 2006 si nu am schimbat nimic la el! Si totusi, Matizul e masina!

  • Vasilica, miercuri, 30.03.2011 15:34
    Logan

    Logan dizal 999.998 Km cand am vrut sa vad ce este sub capota am gasit un motor nou nout de megan eres si suspensii de viteza(cum se poata acum)

  • Annalyzer, miercuri, 30.03.2011 15:40
    207

    Am un 207 1.4 Hdi de 3 ani si un pic si nu am schimbat decat 2 sigurante. In rest consumabile: ulei si filtre. Cred ca topul e pe bune.

  • paul, miercuri, 30.03.2011 15:42

    masinile mici si ieftine se vand in numar foarte mare si reprezinta sustinerea majora ca si faima, ca si fiabilitate, ca si profit dupa vanzari etc pt un constructor maricel. tind sa cred ca la nivelul unei masini mini sau compacta se testeaza si se investesc mult mai multi bani ca la una premium, pt ca constructorul acela va vinde MILIOANE de unitati din acea masina, chiar si un defect mic va costa producatorul destui bani daca recheama in service, plus ca va pierde din credibiliatea fiabilitatii la cateva milione de oameni nu cativa zeci de mii ca la un model premium. Asa se leaga concluziile cred eu, totusi s-ar putea sa ma insel ca nimeni nu are dreptate never in totalitate:). si e super pt ca poti avea masinile astea la asa pret, uraaaa:)

  • crion82, miercuri, 30.03.2011 16:05
    Mercedes

    Felicitari celor care "ruleaza" cu Mertz'ul. La cat costa un SL sau un S nu este normal sa fie pe lista "Neagra" legat de fiabilitate.

  • P, miercuri, 30.03.2011 16:06
    @Automarket

    Vedeti ca topu asta l-ati inceput de la locul 11. Lipsesc primele 10 http://www.reliabilityindex.com/top-100

  • P, miercuri, 30.03.2011 16:07

    Pe locul 6 mai e si Volvo

  • paul, miercuri, 30.03.2011 16:10
    mertzul

    de acord cu crion 82

  • ene, miercuri, 30.03.2011 17:03
    @

    108000km si atat amin nu? la programul remat

  • P, miercuri, 30.03.2011 17:30
    http://www.reliabilityindex.com/top-100

    Pimele 8 locuri sunt Japoneze

  • mircea, miercuri, 30.03.2011 17:55
    @crion82, @P, @paul

    Comunicatul de presă al celor de la Warranty Direct este altceva faţă de topul constant în schimbare de pe site. Este un alt studiu şi a fost realizat pe anumite maşini de anumite vârste, lucru deja subliniat în text. Maşinile japoneze şi americane nu au fost luate în considerare.

  • 207, miercuri, 30.03.2011 18:23
    @ene

    da ene (nume predestinat), doar atat, e doar un Peugeot cu motor hdi ce vrei...ce pretentii ai de la Peugeot cu motorizarile lor Diesel, puse si pe Range Rover, Jaguar, Ford, Mini Cooper, Mitsubishi (grandis), Suzuki Grand Vitara model mai vechi, Mazda 3 1.6, etc... doar nu compari 207-ele cu Bmw-ul tau bulgaresc 316i cu 120.000 km reali... Acum sa clarific pentru Ene si altii cu nume predestinate... Al 2-lea comentariu era unul ironic la primul, cel cu Panda...

  • Marius, miercuri, 30.03.2011 18:43
    Pejo vs Citroen

    Copilasii lu' tata, faza cu asa zisa fiabilitate e vrajeala de adormit prunci. Si va spun de ce. 1.Nu se mai produc masini care sa va tina o viata intreaga. O masina noua te poae face multumit 1-2-3-4 ani, ajungand sa delirezi de bucurie ca "nu ti-a picat nimic la ea". Iar din anul 5 sa se strice dintr-o data injectoarele, sau turbina, sau intercoolerul, sau pompa de carburant...bla bla. Si atunci, te faci pe ea de fiabilitate. 2.O masina in ziua de azi este exact ca o sticla de bere la doza pe care o cumperi din magazin. Te uiti la doza ca sa vezi cat are valabilitate, ca sa stii daca mai are gust si cand trebuie s-o bei. Sunt chestii de unica folosinta. Nici nu se vrea si nici nu se mai poate sa pastrezi o masina pe termen lung. 3.Toti producatorii auto colaboreaza intre ei si impart platforme comune. Daca "Pejo doua sute septe" este atat de fiabil, de ce "cucu calului" sora lui geamana Citroen C3 (sau C4) nu ar fi la fel de fiabila? Platformele sunt identice, trenul de rulare, motoarele, cutiile.....deci ce a mai ramas........aaa, scuzati, la Citroen s-a stricat oglinda de curtoazie din vina d-rei din dreapta. A fost cam beata si a tras de ea mai tare. Mda.......jalnice povesti de adormit prunci.

  • JFG, miercuri, 30.03.2011 20:36
    teste si teste

    Peugeot 206 1.4 HDi 5 ani 99 000km (masina de oras). Pana anul trecut nu am avut nici o problema cu masina. De vreo 6 luni zilnic merge mai rau si cred ca am volanta dusa ( am schimbat deja 2 kituri de ambreaj) si asta nou iar patineaza. Concluzia este ca orice masina e buna daca nu o tii mult timp. Daca aveam cap o vindeam anul trecut si nu aveam probleme.

  • cataula, miercuri, 30.03.2011 20:40
    panda

    da chiar placutele de frana nu le schimbi? distributia,filtre,ulei sau e gen flinstones franezi cu picioarele

  • LauCalin, miercuri, 30.03.2011 20:47

    Motivul pentru care cred ca pe primele locuri sunt Fiat, Peugeot, VW si Renault se datoreaza pe langa pretul mai accesibil si intretinerea mai ieftina. Eu am Beetle. E drept ca are putini km, aprox. 35000 si nu i-am schimbat decat ulei si filtre. Nu bate, nu troncane... eu sunt multumit. Sa-i reprosezi unei masini premium precum un Seria 7 sau Clasa S ca are costuri de intretinere mari mi se pare cam absurd. Cand dai 50-60000 de euro pe masina inseamna sa fi copil sa crezi ca intretinerea va fi ieftina. Stiti vorba aia cu obrazul subtire. Dar cel mai important e ca daca intrau in discutie si japonezii cred ca altfel arata clasamentu asta.

  • Radu, miercuri, 30.03.2011 21:46
    @Marius

    Ai perfecta dreptate la punctele 1 si 2. La punctul 3 da-mi voie sa te contrazic. Citroen C3 nu e sora/fratele geaman a lui 207 si e o masina mult mai problematica din punct de vedere al fiabilitatii. Versiunea anterioara a lui Citroen C3 a fost construita pe platforma mostenita de la 206. Doar noul C3 imparte aceeasi platforma cu 207. C4 imparte aceeasi platforma cu 307 si 308. Noul C4 e construit pe o noua platforma. C5-ul dupa 2004 cu toate ca imparte aceeasi platforma cu 407 e mai fiabil decat acesta din urma. Stiu ce vorbesc pentru ca detin un 407 si in acelasi timp lucrez in reteaua de serviceuri Citroen. Daca doua masini sunt construite pe aceeasi platforma si impart aceleasi motoare si cutii de viteze nu inseamna neaparat ca sunt egale in ceea ce priveste fiabilitatea. Conteaza foarte mult si cum au fost "legate" intre ele aceste componente comune.

  • demin2609, miercuri, 30.03.2011 23:12
    interesant este că deşi a avut mai multe defecţiuni

    overall, reparaţia acestora a costat mai puţin.... scump dom'le scump! Dincolo era mai ieftin!

  • demin2609, miercuri, 30.03.2011 23:13
    Este vorba desigur de CLIO

    Produs de Renault.

  • LUCCI, joi, 31.03.2011 00:53
    de acord

    Nu stiu care e treaba cu Peugeot,nu am avut, dar exceptand motoarele diesel,masinile lor au o problema.Revenind la top,Panda e o masina f. reusita!O data ca i-a scos pe italieni din closet dupa 2004 mai ales datorita fiabilitatii ,ca nu e vreo frumusete de masina ,dar e fiabila ,clar.Mai e si fenomenalul motor al lor 1.3 multijet care pe mine m-a uimit---am avut un astfel de Panda,mai ales ca pot garanta ca si la nivel de caroserie e cu 3 secole peste Duster pt. ca m-a lovit o vita cu un Transit de persoane in lateral stg. anul trecut cu vreo 45-50 la ora si ...am avut zile.N u stiu ce cauta Clio acolo ,cind ei schimba injectoarele diesel la 45000?????????

  • LauCalin, joi, 31.03.2011 01:13
    @LUCCI

    Inainte de toate orice clasament are o nota de subiectivism. daca e sa ne luam dupa ele inseamna ca trebuie sa cumparam numai anumite masini, ca deh, sunt cele mai fiabile, si altele nici sa nu existe pe piata, gen Alfa Romeo. Faza cu injectoarele picate la 45000 de km Renault nu este si nici prima si nici ultma marca la care se intampla asa ceva. dar ce crezi tu ca doare mai tare, sa-ti pice injectoarele sau sa-ti moara toata partea electrica si sa nu stie nimeni cum sa-ti repare masina? Am vazut cazul asta la o masina din fruntea clasamentului de aici care avea undeva in jur de 20000 de km. Deci totusi, poate ca masina nu ar trebui sa ti-o cumperi doar cu gandul la clasamentele astea. daca e sa dai peste o masina proata, dai si gata.

  • raduku, joi, 31.03.2011 01:50
    Cata - Matiz

    Cata Matiz-ul intra in clasa masinilor 3 Cyl , sub 1ooo cmc. Daca nu-l incarci peste puteri si daca cei de pe la Service mai citesc si cartea tehnica, pe la 25000 Km trebuie sa-i schimbi placutele de frana si bujiile. Am dreptate ? .... :)

  • ursus, joi, 31.03.2011 08:56
    testeaza mai intati

    Cei care cumpara masini low cost n-au pretentii,deci nu conteaza ca masina lor bate/troncane/scoate fum,etc si de aceea nu-i regasim prin service asa des.

  • Moga, joi, 31.03.2011 10:05

    Depinde si de cine este condusa si intretinuta masina. Eu am Fiat Brava din 2000 1242 mc si merge struna . Am 80000 km si nu i-m facut nimic in afara de schimb ulei, filtre. In Romania problema este snobismul oamenilor si calitatea drumurilor. Daca nu ai masina de la 20000 euro in sus "nu esti eligibil pe piata" .

  • ironR, joi, 31.03.2011 11:12
    cum naiba?

    207 are cele mai putine defecte, dar vad ca sunt piperate rau preturile, daca ne luam dupa preturi se schimba situatia. Nu pot sa inteleg cum la 6% din defecte pretul mediu de reparatie e de 322 lire. Oricum la ce drumuri au ei acolo... Ca fapt divers contraexemple sunt multe pt 206/207 si renault clio.

  • GeO, joi, 31.03.2011 19:32
    -

    asa cum au zis si cei de sus multe din motoare sunt folosite pe mai multe masini.despre fiat nu am decat cuvinte de lauda..la munca am un fiat al carui motor are 300 000 km(1.9 diesel) si a fost o masina alergata atat de mine cat si de cei altii si vreau sa spun ca motorul merge perfect.masina personala este ford fiesta 1.4 tdci cumparata la 120 mii iar acum are 200 mii si nu am avut probleme cu aceasta masina. de schimbat au fost consumabile(placute,filtre,amortizoare,becuri)bucsi nu! Parerea mea ca majoritatea masinilor sunt fiabile daca sunt intretinute si conduse asa cum trebuie.

  • nelutzu_13, joi, 07.04.2011 11:04
    Renault Clio 2005- 36 21% 173.48 Lire

    Renaul Clio e cea mai slaba masina nu stiu ce cauta in top,ba ti se strica alternatoru,il faci pe urma partea electrica se duce,o faci si aia,pe urma schimbi injectoarele pe urma turbo etc..in cele din urma o vinzi pe un pret de nimic si te bucuri ca ai scapat...Din cauza ca apare Clio in top tind sa cred ca e mai mult de reclama facut topu

  • octavian, miercuri, 14.05.2014 17:36

    207 hdi 90000 km schimbat discuri curea alternator si citeva becuri super masina