Renault va lansa un nou brand, dedicat modelelor sport: Renaultsport

Publicat vineri, 18.03.2011 10:22 de Mircea Meșter

Renault va transforma divizia Renault Sport într-un brand de sine stătător. Primul model: versiunea de serie a conceptului DeZir.

Britanicii de la Autocar anunţă astăzi că Renault se pregăteşte să facă o mutare foarte interesantă pe piaţa europeană: lansarea unui nou brand sub care să fie comercializate viitoarele modele sportive ale francezilor. Brandul se va numi Renaultsport, marca-mamă renunţând la ideea de a dezvolta maşinile sportive sub resuscitatul brand Alpine. Motivul: piaţa ştie deja că divizia Renault Sport se ocupă de hot-hatch-urile de succes ale mărcii, deci alăturarea acestui nume lângă modelele sport nu ar fi deloc una dificilă pentru francezi.

Conform informaţiilor publicate de britanici, primul model al noului brand va fi versiunea de serie a apreciatului concept DeZir (foto), lansat în premieră mondială anul trecut, la Salonul Auto de la Paris. Deşi nimic nu este confirmat oficial până în acest moment, planurile de dezvoltare puse la cale de Renault sunt deja avansate.

"Renaultsport este cheia strategiei Renault de viitor. Vorbim de un brand pentru care clienţii dovedesc deja o loialitate remarcabilă şi care este perceput de unii posesori ai modelelor în cauză ca o marcă de sine stătătoare. Vom continua să lucrăm la versiuni derivate din Megane, de exemplu, pentru că Megane este o maşină superbă şi excelentă pentru noi. Dar vom avea nevoie şi de modele specifice Renaultsport. Am început deja să lucrăm la acestea. Ne gândim la volume reduse de producţie", a declarat Beatrice Foucher, managerul de produs Renault, citată de Autocar.

Conform unei surse interne Renault, viitorul model de serie bazat pe DeZir va fi un cabriolet şi va costa în jur de 35.000 de euro. Acesta va avea sub capotă fie motorul de pe Megane RS (2.0 250 CP), fie cel de pe Clio RS (2.0 şi 200 CP), în funcţie de ce vor decide inginerii francezi.

via | Autocar

 

  • ovi, vineri, 18.03.2011 11:28
    super

    Foarte bine. E loc pentru toata lumea pe piata, nu trebuie sa cumparam toti germane... Pe de alta parte, este un test potrivit pentru a vedea nivelul tehnic al grupului Renault, dincolo de marketing.

  • eu, vineri, 18.03.2011 13:12
    Nivel tehnic?

    Renault este campioana in F1...are titluri in istoria recenta atat la piloti cat si pe echipe, iar in momentul de fata are cele mai bune motoare din marele circ( vezi Red Bull Racing) campionii din sezonul asta. Important e sa vrea sa puna know how-ul lor si pe masinile de "Serie" Vezi Megane RS, care face pe circuit cam orice din clasa hot hatch desi are cu pana la 70-80 cp mai putini si costa mult sub un Scirocco R sau un Ford RS. Important e sa deschida romanu ochii si sa nu mai vada numai "Jermania"...ca sunt altii la fel de capabili la 70% din pret!

  • DecebalStefancelMare, vineri, 18.03.2011 14:38

    In fata lu ford rs si vw clasa r nu are nici o sansa de unde scoti aberatiile astea???Ori esti teapan de etno-botanice.

  • eu2, vineri, 18.03.2011 15:04
    a aparut si primul Dorel!

    citeste...documenteaza-te si apoi posteaza! Si abtine-te de la jigniri ...meltene.

  • Pavel, vineri, 18.03.2011 15:06

    Opel OPC este mai bun

  • Jiji, vineri, 18.03.2011 17:30

    Ia intra tu un pic pe Goagle si vezi puterile la Megane RS,Ford RS si Scirocco R si testele de comparatie... Da' ce spun eu aici???....Sa vina SEMTEX!!!!!....Sa ne spuna el cum e treaba cu Renault!

  • Semtex, vineri, 18.03.2011 20:16
    http://www.renault-sport.com/en/index.php

    Ce mai e de spus decat ca cel care s-a trecut "eu", spre deosebire de multi altii, chiar stie ce scrie. Tot respectul ! Se pare ca vor aparea inca 2-3 modele in afara de hatchback-uri :) De abia astept sa le vad in realitate! Legat de hothatch-uri... e o chestiune de preferinte: cine se crede desperado si nu pune mult pret pe viata, va alege un Focus RS... vreti sa plecati cu detonatii si s-o luati prin porumb la fiecare curba accentuata? luati-va fratilor o dacie 1300 cu toba sparta si benzina de 91 cifra octanica si va satisfaceti placerea fara sa fiti nevoiti sa dati 40.000 de euro! Megane RS nu-i pentru categoria asta de oameni. Megane RS e pentru cunoscatori. Megane RS e pentru cumparatori sofisticati care-si asuma riscuri calculate... masa controlata a masinii, tinuta de drum impecabila (se traduce prin sasiu reactiv, suspensie inteligenta, sistem de franare brembo, esp neintruziv, LSD - care da cea mai competenta tractiune) si directia incisiva ce urmeaza trasa cu o acuratete milimetrica, face ca MEGANE RS sa fie referinta hot-hatch-urilor de azi. N-o sa vedeti un comparativ in care sa nu sa fie mentionat cel putin odata Megane RS. E pur si simplu cea mai buna masina din segment. Faptul ca nu sunt unii de acord, nu schimba cu nimic situatia.

  • Donau, sâmbătă, 19.03.2011 03:10
    @eu

    Uita-te un pic la datele tehnice!http://www.gfc-racing.de/hotlap/m%C3%A9gane-rs-vs-golf-r/ In ce clasa esti?

  • ion, sâmbătă, 19.03.2011 08:20
    @Donau

    mai ai de invatat copilu' ... tu inca mai conduci masini pe hartie... practica te va invata insa altceva... Megane RS transmite cel mai bine puterea le roata

  • Donau, sâmbătă, 19.03.2011 11:02

    Da,Ioane...Ai dreptate!Tot Meganeu' e mai tare!:))))!

  • sn, sâmbătă, 19.03.2011 15:27

    Se spune ca nu trebuie sa te pui cu un idiot pentru ca te va aduce la nivelul lui si apoi te bate cu experienta... asa ca lasati-l pe Donau in pace

  • Jiji, duminică, 20.03.2011 01:29

    @sn.Bravo!Voiam sa i-o zic eu!Nu cred ca e idot,ci doar un copil fara minte care nu stie prea multe despre masinile adevaraye! ...Renault e un super hatch si e peste orice masina din clasa lui!Ceilalti n-au decat sa moara de ciuda!

  • Haituitu, luni, 21.03.2011 16:40
    Salut

    Eu am megane rs 250.. Daca cineva vrea sa stie despre... O dau o tura.. Va salut..

  • Megane RS, marţi, 22.03.2011 20:09

    "MEGANE RS The handling of this car is just sublime and the power from the turbocharged 2-litre lump is just addictive. Yes, the Focus RS might sound better and the Scirocco R might be a tad quicker in a straight line but both are not as pin sharp and fluid as the Megane when it comes to outright handling. In the right hands on a twisty country road, the Megane should be able to keep up with less humble machinery like Porsches, BMW M cars and Audi RS models." sursa: oneshift.com