Henrik Fisker: "Vehiculele electrice vor fi la fel de populare ca iPhone-urile"

Publicat vineri, 21.01.2011 13:59 de Sebastian Toma

Şeful mărcii Fisker a declarat că vehiculele electrice vor deveni extrem de populare în următorii ani, făcând o paralelă foarte interesantă cu televizoarele cu ecran plat şi ascensiunea iPhone-ului.

Henrik Fisker, fondatorul şi preşedintele mărcii care-i poartă numele, a declarat că vehiculele electrice vor deveni populare mai rapid decât se aşteaptă analiştii. În câţiva ani, vehiculele electrice, hibrizii şi vehiculele electrice cu autonomie extinsă vor fi acceptate de consumatori ca fiind norma industriei, în acelaşi mod în care televizoarele cu ecran plat, smartphone-urile şi televizoarele cu plasmă au devenit elemente de zi cu zi în ciuda previziunilor iniţiale.

Potrivit lui Fisker, "aproape toată lumea" cumpără televizoare cu ecran plat şi nimeni nu se va întoarce la tehnologia veche. Deşi un televizor convenţional oferă "aceeaşi calitate a imaginii" – după cum apreciază Henrik Fisker – acest lucru nu a oprit televizoarele cu ecran plat să acapareze rapid piaţa. Vehiculele electrice vor urma aceeaşi tendinţă – pe măsură ce le vor cumpăra mai multe persoane, cu atât le vor dori şi mai mulţi clienţi.

Fisker a continuat paralela sa cu televizoarele cu ecran plat, amintind publicului că un televizor cu ecran plat costa aproximativ 20.000 de dolari în 1997. Acum, un televizor tot cu ecran plat, dar superior în ceea ce priveşte performanţele, poate fi achiziţionat pentru aproximativ 500 de dolari. Henrik Fisker estimează că acelaşi lucru se va întâmpla şi cu vehiculele electrice în timp.

Via | Autocar

  • gelu, vineri, 21.01.2011 14:26
    pacat ca nu activeaza acest forum

    l-ar fi pus la punct baietii cu motorina'n sange si fumuri in cap si ar fi luat si manutze rosii, n'asha?

  • AdrianosFidi, vineri, 21.01.2011 14:37
    Asa am auzit si pe cineva de la Renault , insa cu telefoane mobile .

    Fiindca petrolul se va scumpi si aceste tehnologii se vor ieftini ( lucru de care trebuie sa fii prea prost sa nu crezi ) , sigur peste 50 ani sau probabil mai devreme vor fi cel putin la fel de intalnite cum sunt astazi cele diesel in Europa .

  • Dan, vineri, 21.01.2011 14:43
    Hai sa fim....echo

    Iar tu ai curent prin sange mai gelu, n"asha?

  • razvanis, vineri, 21.01.2011 14:56
    @gelu

    Pana nu vor avea autonomie comparabila cu cele conventionale raman doar un moft sau solutie pentru oras. Sa te opresti pe drum , vreo 6 ore pentru reincarcare nu este acceptabil .

  • Dan, vineri, 21.01.2011 14:56

    USA va deveni cu adevarat eco, cand vor semna tratatul de la kyoto, sau un alt ratat, prin care se vor angaja sa reduca considerabil gazele cu efect de sera.Ei consuma jumatate din productia de petrol anuala, cu o poluare pe masura si se dau prietenii mediului inconjurator cu cateva modele electrice.Nu sunt impotriva modeleleor electrice, deocamdata nu sunt avantajoase , mai dureaza, dar nu-mi place curentul asta eco doar de dragul de a fi

  • Dan, vineri, 21.01.2011 14:57

    alt tratat, scuze:)

  • gelu, vineri, 21.01.2011 15:09
    @dan...tu delirezi frumos

    curentul asta "de dragul de a fi" schimba mentalitati cei inoculati de o educatie limitata nu vor gandi niciodata in perspectiva. Se vor bucura de inventiile altora si vor trai fericiti in micimea lor de indivizi carora daca nu le curge le pica. si nu uita sa stingi opaitzul cu gaz lampant inainte de a face nanica

  • Dan, vineri, 21.01.2011 15:36
    ya right...

    Aha, si tu te bucuri de inventiile tale? Gandesc in perspectiva, stai linistit, dar nu am orgasme la masinile electrice actuale

  • gelu, vineri, 21.01.2011 15:48
    orgamurile, pardon

    contrargumentele tale sunt dovada inteligentei tale succesuri

  • Dan, vineri, 21.01.2011 16:02
    mda

    Ce destepti va mai credeti unii...te crezi asa special?avangardist? Visezi cu ochii deschisi la ziua cand nu vor mai fi masini cu petrol? ar fi cazul sa traiesti si-n prezent...crezi ca daca te gandesti tu ca vor fi peste 50 de ani anumite inventii, lumea se misca mai repede? Stai linistit...iar mentalitatea conform careia cei care stramba din nas la masinile electrice actuale pt ca sunt scumpe, neperformante, autonomie mica....au motorina in vene imi arata o mare prejudecata

  • gelu, vineri, 21.01.2011 16:29
    ce sa zic, ma declar invins

    sii...cedez primul!

  • prudentul, vineri, 21.01.2011 16:40
    vă rog...

    puţină decenţă. Pe toate forumurile din lumea asta lumea schimbă impresii în mod civilizat, în general. În România, indiferent de subiectul unei ştiri, toată lumea se ceartă şi se atacă reciproc. Indivizi care nu-şi cunosc ceilalţi parteneri de discuţie se atacă prosteşte. Nu se mai comentează un subiect, se bălăcăreşte pe cel care, Doamne-fereşte, are o altă opinie. Nu suntem un popor de laşi...suntem o haită furioasă de pitbulli întărâtaţi în trafic şi în anonimitatea internetului. Vă rog, haideţi să comentăm civilizat despre maşini electrice. Nu e locul potrivit pentru epitete ca "fumuri în cap", "prea prost", "orgasme", "te crezi special", etc. On topic...dl. Fisker are dreptatea sa, dar aş avea câteva rezerve. Comparaţia sa cu ecranele plate e forţată. Tv-urile moderne le-au înlocuit pe cele vechi pentru că nu a fost nevoie de mari schimbări în "infrastructura" electronicelor din casa fiecăruia. Ai îndepărtat CRT-ul, ai pus la loc LCD-ul şi...surpriză, merge. Eventual ai înlocuit DVD-playerul cu unul Blu-Ray şi gata. Ei, la maşini electrice nu mai ţine figura. Trebuie staţii de reîncărcare pentru fiecare maşină. Nici o ţară nu e pregătită pentru o trecere masivă la electrice. Staţii de schimbare a bateriilor? La fel, nu există niciunde, trebuie construite. Ce se va întâmpla cu bateriile uzate? Astea conţin tot soiul de metale rare, acizi, cine mai ştie...care la un accident se fac fărâme şi se împrăştie peste tot. Apoi, este sistemul de reţele electrice al vreunei ţări pregătit pentru suprasarcina uriaşă de consum ale acestor vehicule? Acum în nici un caz. Nu în ultimul rând..am mai spus-o: Energia electrică provine majoritar din termocentrale, din arderea combustibililor fosili - cărbune, păcură, gaz. Poluarea de la ţeava de eşapament se mută la coşul termocentralei. Nu doar că maşina electrică va merge cu energie "murdară" şi "poluată", dar supraconsumul de gaz metan va însemna o creştere uriaşă a preţului la gaz şi curent pentru noi toţi.

  • gelu, vineri, 21.01.2011 17:59
    si cand au aparut mobilele a existat infrastructura?

    .

  • Sebastian Toma, vineri, 21.01.2011 18:03
    @gelu

    Atât! Excellent point.

  • gelu, vineri, 21.01.2011 18:28
    aaa.....tx!

    .

  • prudentul, vineri, 21.01.2011 19:57
    infrastructura

    O reţea GSM se construieşte de la zero în vreo 6 luni şi costă câteva sute de milioane de euro. Simplist vorbind, reţeau constă în relee, adică piloni cu un emiţător-receptor pe el. Un pilon egal o celulă, şi fiecare deserveşte câteva sute sau mii de terminale din aria de acoperire. O staţie de alimentare cu combustibil deserveşte câteva mii spre zeci de mii de maşini. Vine una, alimentează în 5 minute şi pleacă, făcând loc alteia. Fiecare automobil electric are nevoie de PROPRIA SA staţie de alimentare. Cele un milion (să zicem) de viitoare maşini electrice din Bucureşti au nevoie de un milion de prize, ca dimineaţa să fie gata de drum, da? Unde le vei pune? Prin parcări, prin faţa blocului, pe marginea drumului, pe maidan? Fiecare-şi parchează maşina unde apucă şi unde poate. Ce faci, unde pui staţii de încărcare? Sapi asfalt, pui cabluri îngropate cu transformator din 5 în 5 metri? În cât timp se poate face asta în România, la ce costuri ? Dar în ţară? Şi repet, cum redimensionezi întreg sistemul energetic al ţării pentru suprasarcina uriaşă de consum care apare?

  • gelu, vineri, 21.01.2011 20:41
    pui caruta inaintea boilor

    esti intr-o completa eroare incepand cu..sfarsitul cunosti istoria mobilelor? De unde au pornit? Care au fost companiile inovatoare ce au pus bazele acestei industrii? Cunosti eforturile, problemele, erorile companiilor pana sa ajunga la "un stalp, o antena, etc?". Citeste putin istoria domeniului si vei vedea ca pana la batu' ala infipt pe un deal a fost cale lunga. 2. Intorcandu-ne la electricele noastre. Iar sari peste timp. Cine vorbea de MILIOANE de automobile? Cand in 2009 nu s-au vandut in ROMANIA mai mult de 36 de hibrizi? So, sa revenim cu picioarele pe pamant. In momentul in care se vor vinde masini electrice vor aparea AUTOMAT statiile de incarcare: renault ofera quick'n'drop iar mall-urile iti vor vinde e.e. asa cum iti vind berea. Ce e atat de greu de acceptat ca in momentul in care va aparea cererea va apare si oferta? Si...poate nu stiai Prius se incarca de la...priza. Ce surpriza! Iar chestia aia de redimensionat sistemul nergetic al unei tari e de tot rasu. Cunosti cu cate procente pe an creste necesarul energetic al unei tari? Ai auzit tu ca ar exista probleme in acest sena? Pe cuvant, ridici atat de fals probleme de parca ai avea de-a face cu niste copii de gradinita. Am un feeling ca o gramada de dractori ai electriceleor nu au nici cele mai elemenatre cunostinte in ceea ce priveste functionarea unei economii bazate pe cerere si oferta Aceeasi si aceeasi placa cum ca : - vor fi la fel de polunate (citit va rog strategiile energetice ale tarilor si veti vedea care e trendul ponderii energiilor regenrabile in total) - ca bateriile dupa descarcare polueaza. S-a innventat reciclarea (inca de pe vremea lui Ceausescu). Probabil ca numai cei nascuti inainte de '89 stiu ce e aia. Astora, pifanilor, termenul de reciclare fiindu-le la fel de strain pe cata greata le face ideea de ecologizare. - ca nu exista infrastructuira....vezi mai sus - ca nu ofera autonomie. Si? De ce va speriati asa? Parca spuneati ca petrol va mai fi inca 100 de ani. So, inca o suta de ani va veti bucura de autonomia ridicata a unui TDI. Asta in cazul in care toti prostanii aia ce dezvolta acumulatorii vor sta cu mana'n dos. - ca nu ofera performante. Aici nici numai comentez. Concluzia e una: cand vor fi masini electrice va fi haosul pe pamant: toti vor parca aiurea, se vor bate pe doua gauri sa-si bage stecherul in ele, vor cadea liniile de alimentare, vor fi incendii, poluare de la acumulatorii lasati pe strazile perfecte ale orasului. La dracu ne asteapta vremuri grele, mai ales in bucuresti...asta e singurul oras ce va avea electrice.

  • LR, vineri, 21.01.2011 22:45
    Tact

    Fiecare are argumente pro si contra, nu e nimic rau in asta. Dar e necesar si putin tact. Poti veni cu o opinie si fara sa lovesti in cineva. Eu, de exemplu, sunt optimist in privinta electricelor, chiar daca stiu ca vor aparea tot felul de probleme. Dar atat. Am suparat pe careva :)?

  • Marius, vineri, 21.01.2011 23:42
    Petrol vs. electric vs. hidrogen

    Cat timp mai exista rezerve bune de petrol, tot motoarele cu ardere interna vor fi la baza. Se incearca sa se impace si capra si varza. De la motoare aspirate s-a trecut la motoare cu turbina (mai "verzi" si cu un randament mai bun). Apoi li s-a mai adaugat un motor mic electric - chipurile ca ar consuma si polua mai putin. Dar in cele din urma, odata cu ultima picatura de petrol, se vor cuminti nebunii. Pe termen mediu, motoarele electrice se anunta a avea castig de cauza. Dar nu prea e asa cum zic multi. Lasam deoparte problema energiei, a prizelor sau a bateriilor scumpe. Daca ati observat, bateriile de orice fel au ramas in urma cu evolutia. E aceeasi boala ca la calculatoare, unde toate componentele sunt noi, moderne, evoluate si performante.......dar hard diskul magnetic a ramas "de caruta", si abia abia acum s-a gasit o solutie viabila cu SSD-urile (desi sunt si astea problematice rau). Prin urmare, ideea de masina electrica si nepoluanta e demential de buna. Dar tehnologia acumulatorilor le forteaza sa bata pasul pe loc. De viitor ramane hidrogenul si motoarele cu pila de combustibil. Se gaseste din abundneta in tot universul, este inepuizabil, nepoluant, dar din pacate este greu de obtinut. Dar cand stiinta va evolua mai mult, fiti siguri ca motoarele cu hidrogen vor avea ultimul cuvant de spus.

  • razvanis, sâmbătă, 22.01.2011 11:03
    @LR

    Da , pe mine ............. glumesc, Ambii au dreptate , dar sunt prea orgoliosi sa recunoasca , Nu exista nimic gandit de om care are numai avantaje , corect ? Cand dezavantajele vor fi dominate de

  • razvanis, sâmbătă, 22.01.2011 11:04
    continuare

    de avantaje atunci o solutie devine viabila economic ...

  • prudentul, sâmbătă, 22.01.2011 15:11
    răspuns gelu

    Mulţumesc că mi-ai atras atenţia că sunt "într-o completă eroare". Dar hai s-o luăm pe rând. Dacă "cunosc istoria mobilelor"? Da, o cunosc. Ştiu că n-a fost uşor să se ajungă "la băţul ăla înfipt pe deal". Remarc acurateţea termenilor tehnici folosiţi. Dar eu, "fiind într-o completă eroare" voi tăcea acum, că doar n-o să dau lecţii unuia specialist în beţe înfipte pe dealuri....scuze, voiam să spun piloni de retransmisie. "Cine vorbea de milioane de automobile {electrice]?". Păi, să-mi fie cu iertare, dar după mintea mea proastă, a reduce şi elimina poluarea auto înseamnă ca ÎNTREG parcul auto să fie nepoluant, adică să fie electric, că doar despre asta e ştirea. Cum tot parcul auto din România e de milioane de unităţi, rezultă că - într-un oarecare orizont de timp - el va fi înlocuit de tot atâtea autovehicule electrice. Dacă doar CÂTEVA vehicule electrice vor circule, atunci nu putem vorbi de reducerea poluării şi nu mai avem ce discuta pe-aici. E clar acum? "Renault oferă quick 'n drop". Hahaha! "iar mall-urile iti vor vinde e.e. asa cum iti vind berea." M-ai făcut praf cu chestia asta. Dar ai dreptate. Eu, fiind în completă eroare, nu ştiam că voi putea cumpăra curent la PET de 2 litri. Acum m-am liniştit. "in momentul in care va aparea cererea va apare si oferta". Hmmm...eu am o cerere de euro în momentul ăsta, dar a dracu' oferta nu apare deloc. Mai am cerere de gaz mai ieftin...dar nimeni nu vrea să-mi dea. Ar mai fi în ţară cereri de locuri de muncă...dar oferta nu prea se pupă cu cererea. "Si...poate nu stiai Prius se incarca de la...priza". Cuum...de la priză, zici? Serios că nu ştiam asta. Eu credeam, bleg ce sunt, că se-ncarcă de la vreo manivelă, ceva... "Am un feeling ca o gramada de dractori ai electriceleor nu au nici cele mai elemenatre cunostinte in ceea ce priveste functionarea unei economii bazate pe cerere si oferta". Adevărat ai grăit. Nu cunosc ABSOLUT NIMIC, dar chiar nimic din economia de care zici . E drept, poate că am o scuză. Vezi, eu sunt de fapt din Coreea de Nord, aşa că nu ştiu ce-i cu economiile astea, cereri, oferte...Acum vreun an am evadat de acolo. Adevărul este că singura economie la care mă pricep e economia de mâncare. Dar nu-i timpul pierdut. Te aştept să binevoieşti a revărsa din preaplinul înţelepciunii tale asupra unui biet ignorant, cam hămesit şi cam prost, după cum vezi. Oh, Gelu, Atotputernicule Zeu al Cunoaşterii, Înţeleptul Înţelepţilor, Înaintemergătorule, hallowed be thy name, iartă-mi crima de neiertat de a fi îndrăznit să mă ating de super-extra-mega-hyper domeniul tău de excelenţă. "chestia aia de redimensionat sistemul nergetic al unei tari e de tot rasu". N-ai înţeles absolut nimic. "Pe cuvant, ridici atat de fals probleme de parca ai avea de-a face cu niste copii de gradinita." Unii dovedesc că şi nivelul de grădiniţă e peste puterea lor de înţelegere. "citit va rog strategiile energetice ale tarilor si veti vedea care e trendul ponderii energiilor regenrabile in total". Strategii au făcut şi Ceauşescu, şi Bush, fac şi Udrea, şi Boc, strategii fac şi eu, că nu mă costă nimic. Când e vorba de aplicat strategiile,...ce să vezi...nu iese nimic. Nici lui Ceaşcă, nici lui Bush, nici lui Udrea, nici lui Boc. Şi nici mie. "S-a innventat reciclarea". Desigur că s-a inventat. Dar nu se prea aplică, altfel am fi avut o lume şi o planetă super-curată. S-a mai inventat şi discuţia pe bază de argumente solide, dar nici asta văd că nu se aplică întotdeauna. "ca nu ofera performante. Aici nici numai comentez." Ba pardon. Unde am scris eu chestia asta? Fii bun, te rog, şi indică-mi unde am afirmat eu aşa ceva. Îţi recomand să nu-mi pui tot soiul de aberaţii în cârcă, aşa, cu de la tine putere. "Concluzia e una: cand vor fi masini electrice va fi haosul pe pamant: toti vor parca aiurea, se vor bate pe doua gauri sa-si bage stecherul in ele, vor cadea liniile de alimentare, vor fi incendii, poluare de la acumulatorii lasati pe strazile perfecte ale orasului. La dracu ne asteapta vremuri grele". Aici ai perfectă dreptate, domnu' gelu. Cam aşa ceva spusesem şi eu înainte. De ce nu-ţi urmezi propriul tău sfat? Fii deştept şi cedează primul.

  • rti, duminică, 23.01.2011 01:04
    @sebastian

    ca redactor credeam ca poti mai mult, ceva argumente ,etc - nu uita telefoanele mobile au trebuit sa astepte 30 de ani pana sa fie folosite global si nu a fost nevoie de o asa mare investitie in infrastructura ca in cazul ,,electricelor"" PS . nu mai stergeti comentariile aiurea , dupa 20 de ani am crezut ca am scapat de cenzura

  • Dan_GRC, luni, 24.01.2011 11:13
    @prudentul

    Vezi ca e cam greu sa fii decent cu de alde "gelu", omu e prea destept, nu ai ce argumente sa-i dai, iar toti care nu sunt de acord cu el au motorina in vene, cam asa sta treaba

  • taz, joi, 14.03.2013 13:54

    grafen, ati auzit de grafen?, pe baza acestui material nou vor lua nastere o noua generatie de baterii, de ex. s-a facut deja un prototip de baterie pt. telefon din grafen care se incarca complet in 5 secunde, urmeaza o baterie similara pt. masina care se va incarca in 5 minute si va oferii o autonomie de 800km. Mai cititi si voi articole din categoria inovatii si inventii si veti vedea ca lumea evolueaza mai rapid decat credeti.