Opel a lansat a doua generaţie a lui Movano în România
Opel a lansat în România vehiculul comercial cu cea mai vastă gamă de caroserii şi opţiuni de tracţiune de pe piaţă. Modelul se numeşte Movano şi Opel vrea să vândă 20.000 de unităţi pe an în Europa.
Opel vrea să facă ravagii pe piaţa vehiculelor comerciale cu noul Movano. Noul furgon al mărcii din Ruesselsheim are ţinta de a-şi dubla vânzările în următorii trei ani la nivel european. Modul prin care Opel vrea să facă acest lucru este o gamă cât mai vastă de versiuni de caroserie alături de o platformă care oferă o modularitate ridicată, permiţând dezvoltarea atât versiunilor cu motorul montat transversal şi tracţiune faţă, cât şi versiuni cu motorul montat longitudinal şi tracţiune spate. Mai mult decât atât, masa maximă suportată de trenul de rulare este de 7.5 tone, ceea ce înseamnă că Movano poate să tracteze maximum trei tone şi are o masă maximă admisă de până la 4.5 tone, în funcţie de versiunea aleasă. Versiunea cu tracţiune faţă şi masa maximă autorizată de 3.5 tone costă 24.490 de euro cu TVA inclus.
Movano este animat de o gama de motorizări CDTI cu patru cilindri şi injecţie common-rail. Unitatea de 2.3 litri este oferită în trei versiuni de putere: 100 CP, 125 CP şi 146 CP. Opţional, clienţii Opel pot opta pentru un rezervor de 105 litri, care îi creşte autonomia lui Movano la aproape 1.400 kilometri. Inginerii Opel au luat măsuri speciale pentru obţinerea unui consum de carburant cât mai scăzut în condiţii reale de utilizare, nu doar în timpul testului ACEA. Pentru reducerea costurilor de întreţinere, distribuţia motorului CDTI de 2.3 litri este realizată pe lanţ.
Clienţii Opel pot alege între o transmisie manuală cu şase trepte sau o transmisie manuală pilotată electronic de tip Easytronic. Cea de-a doua opţiune de transmisie este oferită doar cu motorizările de 125 şi 140 CP. Toate motoarele din gama Movano respectă normele Euro 4 şi pot fi comandate alături de un filtru de particule. Cea de-a doua jumătate a anului 2010 va marca debutul unei versiuni extrem de economice de motorizare, care va reduce emisiile de CO2 şi consumul de carburant.
Potrivit celor de la Opel, schimbarea uleiului de motor este necesară la doar 40.000 de kilometri sau odată pe an, iar lichidul de răcire trebuie înlocuit abia la 160.000 de kilometri ( cu 40.000 de km mai mult decât în cazul generaţiei precedente). Movano se laudă cu un consum de 7.8 litri la sută şi emisii de CO2 de 203 grame pe kilometru în condiţiile în care modelul a fost proiectat să funcţioneze peste 400.000 de kilometri cu "o rezistenţă exemplară". Totodată, costurile de întreţinere şi de înlocuire ale pieselor uzate au fost reduse cu 24% faţă de generaţia precedentă, iar costurile de funcţionare au fost reduse cu 10% faţă de prima generaţie Movano dacă facem o comparaţie pentru primii 150.000 de kilometri sau patru ani.
În standard, Opel Movano vine cu ABS şi EBD. Versiunile cu tracţiune spate beneficiază de sistemul ESP în standard, cele cu tracţiune faţă primind acest echipament de siguranţă doar la cerere. În materie de siguranţă pasivă avem airbag pentru şofer, centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă, toate acestea în standard. La nivel opţional, clienţii pot opta pentru airbag pasager, airbag-uri laterale integrate în scaunele faţă, faruri cu iluminare în viraje şi altele.
CLICK AICI PENTRU A VEDEA LISTA COMPLETĂ DE PREŢURI A LUI OPEL MOVANO
Via | Opel
Cate versiuni de carosare sunt posibile? Si numai Euro4? Hm, as merge mai degraba pe Renault Master (dupa care este copiat Movano), care e Euro5, iar raportul calitate-pret e mult mai ok (prestatii vs costuri).