Renault a deschis un Centru Tehnic de testare a maşinilor la Titu
România intră pe lista selectă a ţărilor care deţin un centru tehnic de testare pentru maşinile care urmează să se lanseze pe piaţă. Centrul le aparţine celor de la Renault şi se află în judeţul Dâmboviţa.
Renault Technologie Roumanie a inaugurat astăzi Centrul Tehnic Titu, un complex de testare care vine în completarea centrelor de încercări de la Aubevoye şi Lardy din Franţa şi este dedicat în principal optimizării vehiculelor şi organelor mecanice din gama Entry (M0).
Centrul de la Titu este situat pe un teren de 350 ha, la jumătatea distanţei dintre uzina Dacia de la Piteşti şi birourile de proiectare ale Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Bucureşti. Centrul realizează încercări pentru vehicule şi componente mecanice ale Grupului Renault.
Centrul cuprinde 100 de bancuri de încercări destinate vehiculelor întregi şi componentelor acestora (amortizoare, punţi, Grup Motopropulsor etc.). Acestea permit recrearea unor condiţii de funcţionare extreme: rezistenţa la frig, simulator de expunere la soare, cabină de ploaie etc. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevăzute zece tipuri de piste, cu o lungime totală de 32 de km. Inelul de viteză, pistele deformate, zona de proiecţie sub caroserie sau zonele de apă reproduc condiţii de rulare a maşinilor pe care clienţii le pot întâlni în toată lumea.
"La Titu se vor testa în principal modelele construite pe platforma Logan, deci cele ale mărcii Dacia. Dar vor exista şi cazuri în care Renault va testa viitoarele modele ale mărcii la acest Centru Tehnic", a declarat pentru jurnaliştii prezenţi la eveniment Patrick Pelata, director General Delegat pentru Operaţiuni al Renault
Primele echipe s-au instalat la Titu în iunie 2010 şi, până la sfârşitul anului, Centrul va avea o echipă de 300 de persoane. Primele încercări pe piste sunt prevăzute pentru luna octombrie 2010.
Centrul Tehnic Titu reprezintă o investiţie de 166 de milioane de euro. Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a finanţat construcţia centrului cu 44 de milioane de euro. Prin această investiţie, BERD susţine singurul grup auto cu activităţi de design, inginerie şi producţie în regiune şi un proiect cu impact major asupra competenţelor de inginerie ale companiei şi furnizorilor săi.
Şantier
Şantierul a fost inaugurat în prezenţa oficialilor Renault şi a autorităţilor române pe 18 septembrie 2008. Construcţia centrului a fost realizată cu antreprize exclusiv româneşti, cu aproximativ 500 de muncitori români. În timpul celor aproape 950.000 de ore de lucru, nu a avut loc niciun accident de muncă. Mijloacele de încercare au fost produse de furnizorii de sisteme de testare ai Renault la nivel mondial şi utilizează cele mai avansate tehnologii în domeniu.
Sa speram ca in curand o sa avem si un circuit sau chiar doua de Formula 1. Trist e ca bulgarii ne-au luat-o inainte