Volvo C30 Polestar Concept, compactul de 405 cai si 510 Nm
Volvo si Polestar, partenerul sau din motorsport, au dezvoltat un concept bazat pe actualul C30, capabil sa dezvolte 405 cai putere si un cuplu motor de 405 Nm.
Volvo va prezenta zilele acestea la Goteborg un concept mai putin obisnuit, bazat pe actualul C30 facelift. Creatia vine sa aniverseze cei 15 ani de colaborare dintre constructorul suedez si Polestar, partenerul din motorsport al acestuia, alaturi de care Volvo a dominat campionatul suedez de turisme.
Botezat cum altfel decat C30 Polestar Concept, prototipul are darul de a demonstra tuturor ce se intampla atunci cand inginerii si designerii primesc mana libera pentru a construi o masina de strada, fara a tine cont de limite impuse de o organizatie internationala.
Totodata, Polestar a primit ocazia de a-si reafirma legaturile puternice cu Volvo, dupa ce suedezii le-au incredintat productia unor componente de performanta, ce urmeaza a fi vandute in reteaua de dealeri sub numele de Polestar Performance Engice Optimization Products.
Conceptul dezvoltat de cei doi parteneri dispune de un propulsor cu cinci cilindri, turbo, de 2.5 litri, care a primit un supraalimentator KKK26, un intercooler mai mare si un arbore cu came modificat. Rezultatul a fost unul complet neasteptat: 405 cai putere si 510 Nm, adica resurse cu mult peste cele ale unui hatchback obisnuit.
Motorul potent este completat de o tractiune integrala Haldex si de doua diferentiale autoblocante, marca Quaife, care ajuta la transferul optim de resurse. Tinuta de drum a fost si ea imbunatatita cu un set de amortizoare Ohlins, mult mai rigide, cu un set de jante de 19 inch BBS si cu patru cauciucuri Pirelli PZero 235/35.
Pentru a putea opri cei 405 cai putere, inginerii au apelat la ajutorul celor de la Brembo, care au furnizat un set de performanta, ce include discuri de frana de 380 mm si etriere cu sase pistonase pe fata si discuri de 330 mm si etriere cu patru pistonase pe spate.
La nivel estetic, Volvo C30 Polestar Performance va fi greu de trecut cu vederea, kitul aerodinamic introdus de suedezi fiind imprumutat direct din motorsport.
via | egmcartech
de pret nu zice nume nimik?