Nissan Bevel Concept, viitorul X-Trail
Aveti in fata precursorul stilistic al viitoarei generatii X-Trail. Acesta este conceptul Bevel, lansat de Nissan astazi la Detroit.
Nissan a prezentat la Detroit, in prima zi a conferintelor de presa, conceptul Nevel. Acesta a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Design America in La Jolla (California), la constructia conceptului colaborand insa si divizia de vehicule avansate Nissan USA. Bevel Concept reprezinta o explorare a universului de creatie pe care il poate determina forma unui SUV si este prezentat de Nissan ca o masina de teren a viitorului. Japonezii au lansat chiar un target de varsta pentru noul concept: barbatii intre 45 si 60 de ani care isi petrec 90% din timp singuri in masina si care au nevoie de o extensie practica a propriului domiciliu.
Exteriorul iese in evidenta prin portierele uriase antagonice si prin lipsa montantului central. Suprafetele vitrate enorme si hayonul interesant dominat de unghuri drepte completeaza imaginea prototipului nipon. Cateva mici particularitati ale lui Nissan Bevel: proiectoarele si farurile sunt construite cu ajutorul tehnologiei LCD, camerele de vizualizare a suprafetelor din spatele masinii se bazeaza pe fibra optica, manerele de deschidere a usilor deschid portierele la simpla atingere a partii interioare iar tevile de esapament sunt ascunse sub caroserie.
La interior se remarca scaunele supermobile, care se pot aseza in orice pozitie pe podeaua perfect plana, partea inferioara a portbagajului poate culisa exterior/interior si poate suporta pana in 113 kilograme (plansele modelelor de serie actuale pot suporta pana in maxim 30 de kilograme) si prizele electrice de 12 sau 110 V. Toate comenzile soferului sunt mobile, acestea adaptandu-se la cerintele si morfologia soferului si facilitand accesul acestuia la toate elementele multimedia si de siguranta incorporate.
Din punctul de vedere al dimensiunilor, Nissan Bevel Concept se prezinta ca un SUV de 4400 mm in lungime, 1910 mm in latime, 1620 mm in inaltime si cu un ampatament de 2930 mm. Sub capota intalnim un motor HEV (Hybrid-Electric Vehicule) V6 de 2.5 litri.
In ceea ce priveste viitorul lui Bevel, se pare ca liniile stilistice ale acestuia vor fi utilizate de inginerii japonezi la trasarea designului viitoarei generatii X-Trail. Ramane de vazut cate elemente tehnologice va imprumuta viitorul model japonez.