1054 de cai pentru 400 km/h

Publicat marţi, 05.12.2006 01:29 de Mircea Meșter

Porsche Mission 400 Plus este modelul care ar putea sparge la anul bariera vitezei de 400 km/h atinse de o masina omologata pentru rularea pe sosele.

Daca exista in lume o natie care se pricepe la tuning de performanta, aceasta este cea germana. Tunerii de la H&R si-au luat cat se poate de serios sarcina de a continua creatii incredibile si au dezvoltat o versiune Porsche 997 care scoate pe nari nu mai putin de 1054 de cai putere.

De fapt, produsul finit este fructul cooperarii dintre H&R, Jurgen Alzer (unul dintre partenerii H&R in campionatul de anduranta de la Nurburgring) si preparatorul de propulsoare RS Tuning. Numele oficial al aratarii din stanga este Porsche Mission 400 Plus si are, asa cum ii indica si denumirea, misiunea de a dobori la anul recordul mondial de viteza pentru un vehicul de strada omologat. Cifra avansata de inginerii germani este de 400 km/h, insa acestia se asteapta chiar la mai mult decat atat.

Avand in vedere faptul ca sistemele aerodinamice sunt elemente foarte importante pentru scopul modelului, baietii de la Jurgen Alzer Motorsport au decis sa reduca inaltimea plafonului cu 75 de milimetri, montantii parbrizului si cei centrali fiind inclinati pentru a se ajunge la aceasta valoare. Schimbarile plastice ale caroseriei au determinat inlocuirea geamurilor normale cu unele din policarbonati care sunt foarte usoare si rezistente. Partea frontala a fost lungita pentru a forma un varf aerodinamic care sa taie aerul la viteze inalte iar jantele au fost testate indelung in tunelul aerodinamic pentru ca turbulentele sa fie reduse la maximum. Asa cum este normal in aceste cazuri, caroseria este construita integral din fibra de carbon.

In ceea ce priveste motorul lui Porsche Mission 400 Plus, inginerii RS Tuning i-au imbunatatit cilindreea celui de serie (motorul cu sase cilindri in linie sarind de la 3.6 la 3.8 litri), au inlocuit camerele de combustie cu unele speciale iar chiulasa, pistoanele si arborele cu came au fost si ele schimbate. Evident, turbinele, canalele de racire si cele de esapament au fost marite, insa trebuie notat faptul ca turbocompresoarele dispun de tehnologia traditionala si nu de geometrie variabila, un sistem intalnit in masa la alte modele de acest gen. Datele oferite de constructor arata 1054 de cai putere la 7700 rpm si un cuplu de 1030 Nm la 5800 rpm in conditiile in care este utilizata benzina cu cifra octanica 100. Oficialii germani nu uita sa precizeze ca motorul respecta normele Euro 4.

Proba practica a supercar-ului celor de la H&R este programata sa aiba loc la Nardo, in Italia, la volan urmand sa se afle pilotul Jurgen Alzen. Deoarece germanii au considerat ca circuitul de la Nardo are o suprafata ondulata, acestia au dezvoltat implicit un sistem de suspensii sport ajustabile care se adapteaza automat la suprafata de rulare.

  • ALinescu, marţi, 05.12.2006 01:51
    WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWOW!

    Moaaaaaaaaaaaaaaaaaaaama!!! Ce e asta, frate? OZN? Intradevar incredibil. Le tin pumnii la record!!!

  • tiesto`, marţi, 05.12.2006 04:00
    marfa`

    da frate` cred ca e ozn` nu` masina`.. :P ;)) :D si pentru masina asta oare ce categorie de permis iti trebe`?! :))

  • colin, marţi, 05.12.2006 07:19
    yeah

    Pai da frate asa se face o masina. Nu din motoare de n spe litri cum fac americanii....bleah idioti care habar nu au ce inseamna sa construiesti o masina. Bravo H&R

  • Danny, marţi, 05.12.2006 08:04
    1054 de cai pentru 400 km/h

    Inca o data, nemtii cemonstreaza ca sunt cei mai buni la cel putin 2 lucruri: la facut masini si la facut bere.

  • jok, marţi, 05.12.2006 08:53
    Asa DA

    In afara de performantele tehnice de exceptie mai arata si super. Daca va avea la lansare si un pret rezonabil, vor ramane cu gura cascata toti "fabricantii".

  • Vlad I., marţi, 05.12.2006 08:57
    Laudabil efort

    Pentru marca Porche este mai mult decat un test de anduranta, este un element definitoriu (cand auzi de Porche, sportivitatea primeaza,nu?). Cum spuneau si cei de mai sus, germanii au demonstrat performanta in domeniu, sunt mai mult ca sigur, ca daca vor scoate modelul respectiv pe piata, se vor gasii cumparatori destui de multi (chiar si din US :P).

  • GNciholas, marţi, 05.12.2006 09:37
    Este doar inceputul..

    Sper sa le iasa testul pentru a verifica cilindreea...si fara geometrie variabila...este un vis transpus in realitate.Pretul final va fi prohibitiv dar ce mai conteaza!!!

  • grigorescu, marţi, 05.12.2006 14:27
    o natie care se pricepe la tuning ??

    hahahahhaa, era sa cad de pe scaun, atunci ce se intampla cu natia care a inventat tuningul ? adica japan? care au tunat masini la peste 1200cai la roti, acum 10 ani ? :))

  • Iulian, marţi, 05.12.2006 17:14
    Toata stima

    Intr-adevar, oamenii stiu sa faca inginerie. Dar sa nu confundam categoria performanta cu masinile de zi cu zi. Ma refer aici la masinile cu motor mare, cum sunt cele americane. Un V6 la 3.1 litri nu prea are moarte, si ce sa mai zic de confortul unei astfel de masini. Doar sunt la al doilea Chevrolet V6...

  • dan, marţi, 05.12.2006 19:27
    porche

    poate merge in ROMANIA ? si pe unde ?

  • liviu, miercuri, 06.12.2006 00:01
    mission 400 plus

    Fratzie,asta demonstreaza inca o data ca:ce face neamtzu e sfant: cu asta nu te amendeaza ca mergi prea repede ci pentru ca zbori prea jos----sunt curios daca te prinde radaru' da la noi la 400 la ora

  • mino, miercuri, 06.12.2006 00:24
    bestial

    asa cum a zis si colin ... americanii ar avea inca mult de invatat de la nemti .. Nu motoare de multi litri multi cilindrii si putini cai .... as fi curios cutia in cate trepte e ?

  • Anca, miercuri, 06.12.2006 01:12
    Respect...

    Da nene...cine ma ajuta sa-mi inchid gura?

  • noname00, miercuri, 06.12.2006 03:25
    959

    Parerea mea este ca cei de la Porsche ar trebui sa se inspire din acest proiect si sa scoata un nou 959, numai ca ar insemna sa scoata o masina mai rapida decat Carrera GT.

  • ADY, vineri, 08.12.2006 01:18
    NO COMMENT

    Oare BMW cand o sa se gandeasca sa doboare bugatti-ul? cred ca ar fi interesant sa vezi o masina de serie cum ar fi un m3 csl, un m6 si de ce nu un m5 la 400 km/h?

  • besmartass, marţi, 12.12.2006 09:34
    vise

    Intrebare: Unde in lume o poti folosi ca si masina de serie ca nici nemtii nu sunt pregatiti pt. asemenea viteze

  • killer, vineri, 15.12.2006 22:58
    avionu

    bey voi stiti ce e acile asta e un avion autentic raderele romanesti cand o sa capteze o asemenea viteza o sa le explodeze in mana ca in taxi2

  • IOTZO, duminică, 17.12.2006 20:48
    MESERIASA

    NU AM CUVINTE IMI PARE RAU

  • Gabi, sâmbătă, 20.01.2007 22:48
    tare si .....

    E intradevar o masina foarte aerodinamica,dar nu sunt sigur decat 99,5% in legatura ce depasirea recordului,dar tin pumnii spre viitorul bun!

  • JONNY, joi, 15.02.2007 11:34
    PENTRU LIVIU

    UNDE CREZI TU POTI MERGE CU 400 IN ROMANIA? AICI CAND AI DEPASIT VITEZA DE 220-230 POTI SA ITI PUI IN MASINA SI COSCIUGUL SI CRUCEA,ORICE MASINA AI AVEA, NU CRD CA AVEM DRUMURI PENTRU MAI MULT.