UE va permite condiționat vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035
Uniunea Europeană va permite, în anumite condiții, vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. Mașinile noi cu acest tip de motor trebuie să fie alimentate doar cu combustibili sintetici sau cu biocombustibili.
Planul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035 va fi ușor modificat. Asta pentru a permite ca mașinile cu acest tip de motor să poată fi vândute chiar și după acel an. Potrivit unor informații apărute în presă, Uniunea Europeană lucrează acum la un plan revizuit după ce Friedrich Merz, cancelarul Germaniei, a transmis printr-o scrisoare către Comisia Europeană ca acest plan să fie regândit.
Scrisoarea a fost primită cu optimism, potrivit spuselor lui Apostolos Tzitzikostas, Comisarului European pentru Transport Sustenabil și Turism. El a precizat că mașinile noi cu motoare termice vor putea fi vândute în Uniunea Europeană și după 2035, însă acestea vor trebui să îndeplinească o singură condiție.
Mașinile cu motoare termice vor putea fi comercializate doar dacă acestea sunt alimentate cu combustibili sintetici sau cu biocombustibili, cum ar fi HVO100. Cel din urmă tip de combustibil este de fapt ulei vegetal hidrotratat, obținut din uleiuri vegetale în combinație cu grăsimi provenite de la animale.
Acest combustibil este deja o alternativă pentru motorină. BMW produce deja motoare diesel care pot fi alimentate cu acest combustibil. Recent, Audi a lansat la rândul său un motor diesel nou care poate fi alimentat cu HVO100. Acest biocombustibil ajută la reducerea emisiilor de CO2 cu până la 90% față de motorina obișnuită.
În cazul mașinilor cu motoare pe benzină, acestea vor fi alimentate cu combustibili sintetici. Porsche a înființat în urmă cu 3 ani un centru special în Chile pentru dezvoltarea unui astfel de combustibil. Acest carburant, care folosește apă și dioxid de carbon procesat prin energia eoliană este neutru din punctul de vedere al amprentei de carbon și reduce emisiile de CO2 cu până la 90% față de benzină.
Comisia Europeană urmează să publice un plan revizuit în acest sens la finalul lui 2025.
via Motor1
-
@alex_cu_a_mic, joi, 04.12.2025 16:50
cand esti bine, cand o iei grav pe aratura, ca mai sus. ai grija de cap, ca trebuie sa te tina pana la batraneti. hvo100 este mai scump decat motorina standard cu doar 5-10% si in multe tari se gaseste deja la pompe. incepand de anul asta, bmw chiar livreaza masinile noi alimentate din fabrica cu hvo100, nu cu motorina. pe langa ca scade masiv emisiile de co2, hvo100 arde mult mai curat si complet, nu are sulf si nu produce particule decat extrem de putine, adica DPF-ul va avea viata lejera cand masina primeste hvo. nu prea scad insa noxele nativ, dar cum toate masinile moderne au SCR, tot scad datorita tratarii gazelor de esapament cu Adblue. dupa ce ca tanti ursula va mai da un deget binevoitor, tot nerecunoscatori sunteti, vreti toata mana. marlanie curata!
-
dan_grc, joi, 04.12.2025 21:08
După alianța si parteneriatul de afaceri ce se conturează între Trump și Putin, plus amenințările foarte clare la adresa Europei din partea Rusiei, UE va permite multe lucruri pana în 2035, lucruri de neimaginat acum câțiva ani, chestiunea termice 2035, da sau ba, va deveni cea mai mică problemă.
-
@dan_grc, joi, 04.12.2025 21:42
UE permite chinezilor sa se desfasoare liber in Europa. Problema cu ICE in 2035 e deja minora, pentru ca in 10 ani, 99% din masinile noi vor fi electrice Made in China.
-
Mircea Badea, joi, 04.12.2025 22:50
numai tampenii scumpe si anti-mediu. dizelache trebuie sa dispara de tot.
-
Matei_cel_nou, joi, 04.12.2025 23:00
Știrea e "pe surse": "It appears a letter sent by German Chancellor Friedrich Merz to European Commission President Ursula von der Leyen persuaded the governing body to back away from the ban". O scrisoare pierdută :) Nu prea are rost să ne agităm pana nu e ceva oficial. Dacă se poate elimina poluarea, sau măcar reduce substanțial, prin alte mijloace decât baterii, de ce nu? Cu atât mai puțin să ne aruncăm într-o tiradă absurdă cu accente de trilulilu suverano-cucu. Sunt din ce în ce mai multi oameni incapabili să se informeze sau să proceseze informația, dar foarte predispuși la păreri radicale. Vorba aceea: idei puține și alea fixe. Mai nou, fixe și extremiste. Dacă asta e generația de acum, crescută cu internet, îmi e groază să mă gândesc ce catastrofă va fi când informarea va veni de la AI.
-
@alex cu creier mic, vineri, 05.12.2025 03:07
Ca orice șoșocist, zbieri ca să nu taci, să te simți și tu util. Infrastructura există deja, combustibilii ăștia sunt perfect compatibili cu benzinăriile existente. Pentru voi să dați drumul bășini și atacuri la "Ursula" e ca a doua natură. Să petreci 5 minute să te informezi... E mult peste cei 3 neuroni obosiți cu care te-a înzestrat natura. Eticheta de putinist nici nu o meriți. O porți cu mândrie pe cea de Cretinosaurus Rex.
-
Andrei, vineri, 05.12.2025 03:08
Nu doar că nu e nevoie de altă infrastructură dar motoarele care merg cu HVO100 merg și cu motorină. Era o știre cum că de la 1 ianuarie 2025 toate mașinile diesel BMW pleacă din fabrică alimentate cu HVO100. Și Audi are deja motoare V6 care merg și cu motorină și cu HVO100. La benzina sintetică e și mai simplu: merge în orice motor pe benzină. @alex Asistăm la tembelizarea accelerată a populației. Cu cât avem mai multe surse de infirmare, cu atât devenim mai ignoranți și cu mai multe ifose de deștepți. Dunning-Kruger. Și musai sa fim agresivi și mitocani. E mult mai cool să ai opinii temebele și contondente decât să te informezi. Cred că ești sufletul petrecerilor de suveraniști.
-
scamel, vineri, 05.12.2025 08:40
desi afara e frig si s-au racit apele, multi se arunca in balta ca sa scoata o anumita piatra .
-
ds, vineri, 05.12.2025 08:50
@alex_cu_a_mic "Asta cu combustibilii regenerabili e mult mai cretina si mai rupta de realitate decat interzicerea totala a ICE." Poți explica științific/logic sau pe înțelesul tuturor de ce? Nu de alta dar, eu - cu studii pe bune în chimie și nu pe la vreo Bioterra - te-aș putea ajuta să-ți explic ca unui elev de a șaptea avantajele bio-combustibililor. Acum, e drept, nu știu dacă te și duce intelectul să înțelegi, sau ești doar un gică contra.
-
DanG, vineri, 05.12.2025 08:52
Mare pacat, trebuiau interzise motoarele termice incepand cu 2035 si sa punem o intreaga industrie auto europeana cu 5 pana la 10% din locurile de munca din Europa la mana Chinei.
-
vlad, vineri, 05.12.2025 12:38
HVO100 este o ameliorare a problemei poluarii, dar nu eliminarea ei totala. oricum, e un progres si trebuie apreciat ca atare. pe de alta parte, mi-e teama ca o lungim prea mult si pierdem vremea blocati in paradigma ICE in timp ce altii, chinezii mai exact, scot deja generatii noi de produse avand tehnologii de viitor. chiar presupunand ca combustibilii sintetici ar elimina total poluarea si ar fi complet neutri ca amprenta de carbon, limitele tehnologiei motorului ICE sunt tot aici. nu ai cum sa favorizezi un motor cu eficienta de maxim 40% chiar daca ar scoate parfum dior pe teava. motoarele electrice ating peste 90% eficienta, chiar si peste 95% in cazul celor cu flux axial.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 05.12.2025 13:11
@ds "Poți explica științific/logic sau pe înțelesul tuturor de ce?" Sigur. Motivul principal pentru care cred ca e o idee proasta este ca intreaga infrastructura pentru noii combustibili trebuie construita aproape de la 0 (de la materie prima la rafinare la distributie la pompa). Apoi materia prima necesara este in general de origine vegetala care nu se stie de unde va proveni si ce impacta va avea. Pe langa asta, trebuie noi motoare sau adaptarea celor existente dar asta nu-i o problema de netrecut. Hidrogenul luat in modul, este din multe puncte de vedere cel mai bun si curat combustibil. Infrastructura necesara pentru el insa, e pentru cand ne vom muta pe alta planeta si-o vom lua de la 0. In nici un scenariu realist nu vom putea crea toata infrastructura si sa trecem chiar si in 40-50 de ani totul pe hidrogen. De asta va ramane un combustibil experimental. De asta zic ca decat sa se mai investeasca intr-un nou tip de combustibili e mai bine sa ramana interdictia cu un termen mai realist de 2040-2045. Poate intre timp vor iesi baterii mai bune si mai ieftine fara procese complicate de productie si metale rare. Ceva in genul bateriilor pe sodiu. Cand zic "vor iesi" ma refer sa devina mainstream si cu toate problemele rezolvate. Asa ca nu cred ca e o idee buna sa se mai investeasca masiv intr-o tehnologie intermediara cand viitorul electric incepe sa para fezabil. Nu 100% si nu imediat dar pe termen mediu si lung e fezabil.
-
ds, vineri, 05.12.2025 13:44
Omule, despre ce naiba vorbim aici? Ce infrastructură? Sfecla, porumbul, soia, etc. pot fi transformate ușor în etanol și biodiesel. La multe dintre motoarele diesel nu trebuie nicio modificare iar etanolul poate fi folosit singur sau în amestec cu benzina. Se produce bioetanol inclusiv din paie, etanol celulozic se cheamă, sau din alge, Brazilia folosește bioetanol din trestie de zahăr. Îți recomand să vezi pe youtube clipuri cu tractoare, ARO saucamioane care funcționează cu ulei uzat de floarea soarelui. Dacă ai mașină ar trebui să știi, când alimentezi, că E5, E10 şi E85 înscrise într-un cerc, reprezintă procentul de etanol amestecat în carburant. Tipul de benzină marcat cu E5 are o concentrație de 5%, E10 are o concentrație de 10%. Tehnologia de producție a biocombustibililor a evoluat foarte foarte mult în ultimii ani, nu trebuie cine-știe-ce investiții, nici în modificarea motoarelor și nici în distribuție.
-
Andrei, vineri, 05.12.2025 14:24
A revenit sindromul Dunning-Kruger cu explicații luate fix din puțul gândirii. Oamenii ăștia sunt atât de siguri pe ei în ignoranța lor încât nici nu-și pun problema să verifice ideile năstrușnice care le vin în mințile odihnite. Omul ne explică cum hidrogenul e genial, spre deosebire de benzina sintetică. Băi papagalule, benzina sintetică e făcută cu hidrogen și CO2 din aer.
-
@alex_cu_a_mic, vineri, 05.12.2025 14:36
aberezi alexe. daca acum, cand hvo este un combustibil la stadiul de nisa, costul lui este doar cu putin peste cel al motorinei obtinute din petrol, cand vor interveni economiile de scara iar factorul raritate dispare din ecuatie, in mod cert pretul va fi mai mic, sub diesel. astazi in 2025 se poate inlocui 2-3% din toata motorina consumata in UE cu hvo. sursele primare pentru productia de hvo sunt totusi limitate si greu de obtinut, dar prin importuri si o mai buna colectare, se poate ajunge pe viitor la o acoperire de 5% din motorina consumata. consumata in prezent, in 2025 ma refer. sa nu uitam ca totul presupune o evolutie lenta, pe multi ani, nimic nu se va intampla peste noapte. insusi consumul de motorina din prezent va scadea treptat astfel ca procentul de inlocuire va deveni din ce in ce mai mare, pentru ca ghici ce, motorina in sine va deveni un combustibil de nisa. deja anul asta se va incheia cu dieselul avand cota de piata sub 10% la masinile noi, asadar motoarele mancatoare de motorina vor fi din ce in ce mai putine la numar. infrastructura hvo nu presupune cine stie ce investitii, este in mare parte facuta. nu inteleg de ce tot incerci sa arunci un aer de mister si necunoscut asupra unor lucruri deja stiute sau care se afla la un click distanta. trebuie noi motoare sau adaptarea celor existente. fals. motoarele diesel aprobate hvo exista pe piata de mult timp. de exemplu, la bmw exista din 2015, practic toate motoarele seriei B (B37, B47, B57) adica cele care au urmat dupa popularul N47, au certificare si pot fi alimentate fara probleme cu hvo100. la stellantis le gasim in numar mare, pe multe marci si tipuri de masini. de asemenea, la volvo, cateva pe la vag, toyota. in principiu, dpdv tehnic in orice motor diesel poti baga fara probleme hvo si va functiona absolut identic ca si cu motorina, doar ca la cele necertificate pentru hvo o faci pe propriu risc. care ar fi riscul? in mare parte, riscul tine de comportamentul pieselor de plastic/cauciuc la contactul cu hvo, piesele metalice n-au absolut nimic. acum sa fim seriosi, chiar daca ai un bmw cu N47 din ultimul an de productie (2014 parca) si vrei sa mori cu el, il vei putea alimenta cu hvo muuult dupa ce n-ar mai fi disponibila motorina, prin absurd, fiindca motorina nu dispare in 2035 de la pompe, dispare doar motorul diesel de la vanzare vehicule noi. sa presupunem totusi ca ajunge si motorina sa fie interzisa candva mai tarziu, in 2045 sa zicem, ca la acel moment poate s-ar reusi inlocuirea 100% a motorinei cu hvo. cati ani va avea atunci motorul tau N47? deja 31 ani = 2045-2014. Mai mergi garantat cu el inca vreo 10 ani pe hvo pana incep garniturile sa se destrame de la expunerea la hvo. cati ani va avea atunci motorul tau? 41 ani. n-ar cam fi cazul sa il predai la un remat? asta in cazul in care tu inca traiesti la acel moment si inca esti capabil sa sofezi, iar masina respectiva n-ar fi deja o epava ruginita.
-
Catalin, vineri, 05.12.2025 14:57
Sunt deosebit de bucuros ca sunt contemporan cu toata framantarea si evolutiile din industria auto. Ca pasionat al domeniului, explozia recenta de noutati si directii in care se fac teste, cercetari pentru mine este ca un spectacol. Chiar n-am ce sa cer mai mult, stau linistit, ma uit la spectacol si absorb informatia cu nesat, ca un burete. Desi conditiile s-au schimbat mult, nu-mi vine sa cred ca am inca aceeasi fascinatie pe care o aveam copil fiind atunci cand deschideam un nou catalog auto. Spectacol!!
-
Seriff, vineri, 05.12.2025 15:28
Ma baieti, scriu asta in timp ce am dat o cheie la diesel, stau un pic in masina sa se incalzeasca inainte sa ma duc prin oras cu el, sa aveti o zi frumoasa ca Ursula!
-
@Seriff, vineri, 05.12.2025 15:32
Grămada de suveraniști cere vârf. Tu ești ăla care mergi 700km fără oprire. Nu mai e nevoie sa ne dai alte detalii.
-
@Seriff, vineri, 05.12.2025 16:15
pont: baga un furtun in esapament si trage-l pe geam in masina langa tine ca sa nu stai in frig, stai si tu ca bossu la caldura
-
@bidonar, vineri, 05.12.2025 16:20
ba nebunule sa nu faci asta!!!!! cu astia cu minte putina si care pun botu' la orice, nu e bine sa faci glume de-astea. ii ai dupa aia pe constiinta
-
alex_cu_a_mic, vineri, 05.12.2025 16:36
@ds Nu-mi zici absolut nimic nou. Inafara catorva tari precum Brazilia care fac etanol conjunctural (abundenta de trestie si altele), in cele mai multe tari impunerea etanolului e mai degraba rodul lobby-ului si mai putin a calculelor de mediu. Benzina sintetica cu absorbtie de co2 atmosferic e diferita de etanol si momentan e la 10 euro litrul. @all Si nu mi-a raspuns nimeni la dilema mea legata de ce rost mai are pasul asta intermediar in tranzitia catre full electric? Ce rost au toate investitiile gigantice ce ar trebui facute in conversia de la petrolieri la biocombustibili daca tot se vor interzice masinile pe combustie mai devreme sau mai tarziu? Cum se vor recupera toate investitiile astea? Am ajuns tocmai eu sa "apar" interdictia ICE. Doamne fereste.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 5 decembrieȘeful BMW: interzicerea mașinilor cu motoare termice din 2035 „ar putea avea consecințe grave”Oliver Zipse, șeful BMW, a transmis un nou avertisment cu privire la planul Uniunii Europene de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice din 2035. Oficialul mărcii germane spune că acest plan ar putea avea consecințe grave pentru industria auto europeană. Citeste tot -
INDUSTRIE | joi, 4 decembrieDodge Charger pe combustie revine: producție lansată la uzina WindsorStellantis a început producția modelelor Dodge Charger pe combustie pentru anul 2026 la uzina Windsor Assembly. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 3 decembrieFord E-Transit Custom primește tracțiune integrală și autonomie mai mareFord a adus modelului său E-Transit Custom de dimensiuni medii câteva actualizări notabile pentru 2026, cu mai multă autonomie, putere și capacitate off-road. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 3 decembrieGuvernul Marii Britanii investește 10 milioane de lire în motoarele electrice Mercedes-AMG de nouă generațieGuvernul Marii Britanii a investit 10 milioane de lire sterline într-un nou proiect Mercedes-AMG pentru dezvoltarea următoarei generații de motoare electrice de înaltă performanță. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 3 decembrieFord va construi un Bronco PHEV la fabrica din ValenciaFord a anunțat planurile pentru un nou model Bronco care va fi într-o versiune plug-in hybrid. Modelul americanilor va fi fabricat la uzina din Valencia. Citeste tot
Pe alte surse apare ca CE va renunta de tot la interdictia ICE dupa 2035. Pe AM apare ca vor fi limitate la combustibili regenerabili. Asta cu combustibilii regenerabili e mult mai cretina si mai rupta de realitate decat interzicerea totala a ICE. La 9 ani pana la intrarea in efect a interzicerii ICE, Ursula vrea sa se construiasca practic de la 0 o intreaga infrastructura de combustibili sintetici. Doamne fereste!!! Tanti Ursula, hai c-am glumit, e buna aia cu interzicerea totala din 2035, las-o pe aia. Las-o ca o dai mult mai rau. Si dac-ar fi asta cu combustibilii sintetici ca prin minune viabila si pusa pe picioare pana in 2035, cum vor fi convinsi soferii sa puna benzina sau motorina sintetica de 2-3-4 ori mai scumpa? Vor fi pusi sa jure pe rosu? Si daca-ar fi sa se treaca la combustibili sintetici in UE, care ar fi efectul la nivel planetar? Rog bananierii sa se abtina cu etichete de putinist sau mai stiu eu ce seturi de instructiuni au in "carticica rosie".. adica albastra ... Cea mai mare putinista din lume e Ursula. Cu ideologia bruxeleza, scufunda UE mai repede decat ar putea s-o faca rachetele rusilor. Apropo, si masinile europene incep sa fie din ce in ce mai chinezesti: https://piataauto.md/Stiri/2025/12/Furnizorii-auto-din-Germania-se-plang-pe-o-concurenta-tot-mai-dura-a-componentelor-venite-din-China-in-Europa-si-acceptate-de-producatorii-auto/