OFICIAL: Noul Mercedes-Benz GLC electric debutează cu 713 km autonomie

Publicat luni, 08.09.2025 10:37 de Alexandru Monenciu

Cu ocazia Salonului Auto de la Munchen, constructorul german de automobile a prezentat noul GLC pur electric sau, în limbaj oficial, GLC with EQ Technology. Lansarea pe piață va avea loc în prima jumătate a anului 2026.

Salonul Auto de la Munchen se află în plină desfășurare, iar primii care au uimit audiența sunt germanii de la BMW și Mercedes-Benz. Producătorul din Munchen a prezentat lumii întregi mult așteptatul iX3, adică primul model din noua eră Neue Klasse.

Acum a venit momentul ca și conaționalii din Stuttgart să contraatace pe frontul electric cu noul GLC with EQ Technology. Sau, în limbaj popular, noul Mercedes-Benz GLC pur electric.

AMPATAMENT MĂRIT ȘI GRILĂ FRONTALĂ URIAȘĂ

SUV-ul cu zero emisii are dimensiuni similare cu modelul termic, dar ampatamentul a crescut cu 84 de milimetri. Asta adaugă 13 mm la spațiul pentru picioare și 46 de milimetri spațiu la cap pentru pasagerii din față, dar și 47 de milimetri spațiu la picioare și 17 mm spațiu la cap pentru cei din spate.

GLC pur electric este primul model din portofoliul Mercedes-Benz care primește noua grilă de dimensiuni mari, cu elemente cromate și un fundal iluminat. Farurile au fost și ele revizuite, iar semnătura luminoasă a luminilor de zi vine sub forma unei stele.

Mânerele portierelor se retrag în caroserie atunci când nu sunt utilizate. În spate, stopurile sunt și ele noi, iar semnătura luminoasă sub forma unei stele este prezentă și aici.

ECRAN DE 39 DE INCH

Constructorul din Stuttgart a dezvăluit, în urmă cu câteva zile, interiorul noului GLC electric, așadar nicio surpriză din acest punct de vedere. Piesa de rezistență este, desigur, ecranul MBUX Hyperscreen de 39.1 inch (99.3 centimetri) care se întinde pe întreaga lățime a bordului.

Această tehnologie nu va fi disponibilă pe versiunea de bază. În schimb, în acest caz vom avea două display-uri, iar cel de-al treilea, pentru pasagerul din dreapta, va fi "un element digital decorativ". Pe el vor rula 12 imagini prestabilite sau o poză personală a proprietarului. 

Consola centrală integrează două suporturi pentru pahare, dar și două zone de încărcare wireless pentru telefonul mobil. Sistemul de iluminare ambientală a fost și el revizuit și se extinde și pe suprafața plafonului panoramic, oferită încă din standard.

Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 570 și 1.740 de litri, în funcție de poziția banchetei. În plus, sub capotă regăsim un al doilea portbagaj, de 128 de litri.

Noul Mercedes-Benz GLC electric este construit pe o arhitectură de încărcare la 800V. Gama va fi formată din 5 versiuni, însă la debut va fi disponibilă o singură versiune și anume GLC 400 4Matic. Toate vor avea, însă, o baterie de 94 kWh.

PÂNĂ LA 713 KILOMETRI AUTONOMIE

Acest GLC 400 4Matic este echipat cu două motoare electrice, oferă 490 de cai putere, are o viteză maximă de 210 km/h și poate acoperi până la 713 kilometri cu o singură încărcare. Bateria poate fi încărcată cu până la 330 kW, iar o așteptare de numai 10 minute adaugă 300 de kilometri autonomie. Capacitatea de tractare este de 2.4 tone.

Sunt disponibile patru niveluri de recuperare a energiei la frânare, iar puterea maximă de recuperare ajunge la 300 kW.

Printre altele, clienții vor putea bifa suspensia Airmatic, disponibilă și pe Clasa S. Este disponibil și sistemul de direcție integrală (virează și roțile din spate).

Noul Mercedes-Benz GLC with EQ Technology va fi produs la uzina din Bremen, iar lansarea pe piață este programată pentru prima jumătate a anului 2026.

via Mercedes-Benz

  • nsrei, luni, 08.09.2025 10:58

    Această tehnologie nu va fi disponibilă pe versiunea de bază. În schimb, în acest caz vom avea două display-uri, iar cel de-al treilea, pentru pasagerul din dreapta, va fi "un element digital decorativ". Pe care va aparea textul : Saracu-le! Radem glumim dar la baterii din astea mari de 90 kw, inseama ca utilizabil este cam 80 kw, deci un consum de aproximativ 12 kw/100 km. adica sa zicem 4 euro /100km Avand in vedere ca masina va costa cam 65 de mii de euro rezulta ca o amortizare probabila putem socoti la o ~40 de mii de euro deci aproximativ 1 milion de km. Adica niciodata Asadar aceasta masina este adresata celor care au +65 de mii de euro sa dea pe o masina fara a mai pune intrebari ulterioare despre depreciere, amortizare si alte intrebari idioate. Pentru saraci exista dongfeng spring. Este prima oara cand masina autohton chinezeasca mi se pare mai dezirabila decat alte electrocasnice de lux abia lansate. Pana si tesla , acel obiect de fasonat lemnul imi pare o afacere fiind la jumate de pret.

  • @nsrei, luni, 08.09.2025 11:49

    vechea ta obsesie: preturi, calcule pe bani (lipsa), saracii si saracia...si te-ai gasit sa o reexpui taman la un articol despre mercedes. sesizezi nepotrivirea? in rest, ca de obicei, valoare zero in comentariul tau.

  • nsrei, luni, 08.09.2025 14:01

    cu groaza am vazut ca ma ocarati si inca far motiv. asadar. daca o masina de 65 de mii se depreciaza intr un timp rezonabil de x ani cu 40 de mii de euro si te costa inca 40 de mii de euro sa o incarci cu curent, rezulta o cheltuiala cumulata de ~ 80 de mii de euro. Acum considerand alternativa , si anume o masina ieftina de zece ani cu instalatie GPL Preț GPL (în România, 2025) Prețul variază, dar e în jur de 0,65 – 0,75 €/litru. Ca să fim concreți, iau media 0,70 €/litru. Cantitatea de GPL cumpărată cu 80.000 € 80.000 €÷0,70 €/litru≈114.285 litri 80.000€÷0,70€/litru≈114.285litri Consumul mediu al unei mașini pe GPL O mașină tipică consumă 8–10 litri/100 km. Luăm media: 9 litri/100 km. Distanta totală parcursă 114.285 litri÷9 litri/100 km≈1.269.833 km 114.285litri÷9litri/100km≈1.269.833km Deci, cu 80.000 € alimentați în GPL, poți parcurge cam 1,27 milioane de kilometri (cu o mașină obișnuită). Eu am fost conservativ zicand 1 milion de km . Cine i prostul ?

  • @nsrei, luni, 08.09.2025 15:01

    saracie calica, pricepe odata ca nu asa se fac socotelile. gandesti ca un sarac tipic ca atat stii si poti si compari struguri cu pepeni. dovedesti cu inocenta habarnistului ca tu chiar nu cunosti clientela marcilor premium. tu ii stii doar pe aia care isi iau mercedes la mana a 7-a, vechi de 20+ ani cu maxim 2000 euro, aia nu inseamna premium. cine e dispus sa dea banii pe un astfel de mercedes nou nu se uita doar la cat il costa pe kilometru, ca nu e taximetrist si nici nu se scobeste in buzunar dupa ultimul ban. poate 2000 euro da pe o pereche de pantofi, nu pe masina, poate 3-4000 pe hainele de pe el/ea. cum crezi vreodata ca ar putea sa isi murdareasca hainele de mii de euro de la scaunele imbacsite ale unei rable pe care tu o iei drept masina buna si care valoreaza poate nici un sfert din propria vestimentatie? dar nu ma mai mir, tu vorbesti lemne ca de obicei, fara sa ai idee cat pret se pune pe confort, tehnologie, imagine. confortul de a merge fara vibratii, fara zgomot si mirosuri, confortul de a incarca acasa cand vrei, fara sa mai pui mana pe pompele jegoase de la benzinarie, unde isi lasa microbii toti cocalarii care alimenteaza de 50 lei si cu care te ciocnesti cand intri sa achiti, simtindu-le duhoarea, transpiratiile si nevoit fiind sa le suporti vocile gretoase de manelisti. poftim, cum cuantifici astea in bani?

  • Matei_cel_nou, luni, 08.09.2025 15:58

    Cică in SUA steaua din grilă e și cercul iluminat. În UE regulile înterzic folosirea brandului ca sistem de iluminare, de aceea stelele din faruri sunt ușor alungite. Ridicol, dar într-un fel e bine ca la noi e mai puțin împopoțonat cu lumini. PS: foarte tare discuția despre GPL la articolul ăsta. Baba și mitraliera.

  • @nsrei, luni, 08.09.2025 16:09

    nu sunt deloc nervos. snob, nici atat, pentru ca eu nu sunt client de mercedes. cunosc insa clientii de marci premium si vad niste lucruri in jurul lor pe care tu nu le vezi. mai important, le si accept si le inteleg fara invidie. sa ma apuc eu acum sa le calculez cat ii costa pe km si sa le zic ca bai nene, mult mai bine ai fi iesit cu un sh pe GPL, ar insemna sa-i jignesc de-a dreptul, asta ca sa intelegi diferenta uriasa de valori. nu inseamna ca moral au valori mai bune, de cele mai multe ori exact invers sta treaba la cei cu bani multi, eu iti spun doar cum percep ei valoarea unui bun, fie ca e vorba de masina, haine, ceasuri sau orice altceva.

  • Matei_cel_nou, luni, 08.09.2025 16:12

    Și tot la capitolul ridicol: în versiunea de bază pasagerul are ecran, dar ecranul poate afișa doar o imagine de fundal. Poți selecta o imagine din 12 disponibile la lansare. Doar dacă mergi pe un nivel de echipare superior ecranul e funcțional. Desigur, el e tot timpul funcțional dar Mercedes bifează o opțiune în software doar dacă deschizi portofelul mai larg. Premium!

  • Andrei, luni, 08.09.2025 18:39

    Neinteresanta masina, de vazut cum se va vinde, ontrucat electricele Mercedes nu sunt un etalon in vanzari, bun gust, sa nu mai amintim de devalorizare. Cand transformi masina in gadget, poti avea surpriza sa nu mai prezinte interes nici macar la vreun buy-back. E un pariu riscant.

  • Combustie, luni, 08.09.2025 22:30

    Ce propaganda ieftina pe razboinicul de tastatura care traieste cu impresia ca o mizeria pe baterii va fi vreodata masina. Iei microbii de pe pompa si suporti transpiratia cocalarilor. LOL Mestere, si la statiile de incarcatorie cacanarie ale baterizatilor, nu iei microbei?

  • zarnesteanu, marţi, 09.09.2025 06:10

    Grila e prea mare, prea luminoasa si cu prea mult crom. Altfel, are un design inchegat iar spatele imi place foarte mult. Stopurile ferrariesque o prind foarte bine si desi n-am fost foarte convins vreodata de stopurile in stea, de data par mai bine integrate. Tehnologic, clar pleaca cu un handicap fata de BMW cu 87 km mai putini la range, dar si cu o baterie mai mica (90kWh fata de 108kWh la BMW). Eficienta as zice ca e tot pe acolo. Viteza de incarcare iarasi e mai mica fata de BMW (330kW fata de 400kW) dar aici nu vad chiar un impediment, pentru ca nu streseaza bateria atat de mult. Oricum, pentru majoritatea utilizatorilor, incarcatul la fast chargers este doar ocazional, nu o regula. Un level 2 este mai mult decat suficient in viata de zi cu zi. La interior, din poze pare aiurea, dar sunt convins ca in realitate o sa fie un pic mai bine. Sper din toata inima ca si-au revenit la materiale si calitatea asamblarii. Per total o masina foarte buna pe hartie, ramane de vazut cum sta la proba realitatii. Legat de pompa de benzina, aia o atingi fara exceptie de cate ori faci alimentarea. Unele statii sunt intretinute foarte bine, altele lasa de dorit. Adesea sunt lipicioase si dezgustatoare. Frecventa de folosire este mult mai mare la o statie de combustibili decat la un charger public. Manerul de la pompa e unul din lucrurile de care ma bucur ca am scapat odata cu trecerea la electricitate. Cu siguranta este acelasi sentiment de libertate ca atunci cand am plecat din Romania si am scapat de fumul de tigara omniprezent. Astazi este mult mai bine, recunosc, dar acum 25 de ani era oribil si sunt convins ca am evitat cateva altercatii fizice urate, pentru ca eram la capatul rabdarii la capitolul asta. Aici unde sunt astazi, nu doar ca aerul este superb, chiar si in inima oraselor, dar lumea are mult mai mult bun simt unde si cand sa-si aprinda o tigara. Iar faptul ca nu ma mai ating de pompa este iarasi un aspect, mic, dar valoros, care contribuie in fiecare saptamana la calitatea vietii.