Discuțiile dintre Volkswagen și Renault au eșuat: nu vor mai dezvolta o mașină electrică în comun

Publicat sâmbătă, 18.05.2024 10:40 de Tiberiu Safta

Potrivit informațiilor din presă, discuțiile dintre Volkswagen și Renault pentru dezvoltarea comună a unei mașini electrice de 20.000 de euro ar fi eșuat. Volkswagen dorește acum să dezvolte propria platformă pentru o asemenea mașină.

La finalul anului trecut, Renault a confirmat că poartă discuții cu Volkswagen pentru dezvoltarea unei mașini electrice accesibile. Mai exact, cele două mărci urmau să colaboreze la dezvoltarea unui model electric accesibil, care să aibă un preț de pornire de aproximativ 20.000 de euro.

Acum, însă, se pare că discuțiile dintre marca franceză și cea germană au ajuns la capăt de drum. Conform informațiilor apărute în presă, Volkswagen a decis că dorește să dezvolte propria sa platformă pentru o astfel de mașină. Se pare că modelul electric care trebuia să fie dezvoltat în comun era viitorul Renault Twingo, un model care urmează să fie lansat în 2026.

Luca de Meo, șeful Renault, a precizat încă de anul trecut că este deschis la orice colaborare cu alți producători europeni pentru dezvoltarea unor mașini electrice accesibile. Șeful grupului francez dorește să creeze un front european comun împotriva noilor mărci venite din China.

via Carscoops

  • dan_grc, sâmbătă, 18.05.2024 10:59

    Suspect de multe planuri de investiții în viitoare modele electrice se amână, sau anulează, a fost un heirup-ism incredibil, fără viziune pe termen mediu, aproape toată lumea vorbea de 2035, fără sa considere ce vor face prin 2027, cu modele termice oprite din producție, cu miliarde băgate în electrice, dar care nu se vând satisfăcător pentru acoperirea Investițiilor, o situație în care vor intra tot mai mulți constructori europeni în special .

  • Banditos, sâmbătă, 18.05.2024 13:02

    Francezii, nationalisti cum ii stim, probabil ca ar fi incercat R&D si productie in Europa. Nemtii, oportunisti cum ii stim, vor incerca R&D si productie in Ciaina. Ciaina se bucura, inamicul dezbinat e usor de cucerit. Dupa afacerile cu petrol ieftin de la rasia si inchiderea nuclearelor, carnatarii tot ca niste c..ve se comporta.

  • Al Bundy, sâmbătă, 18.05.2024 16:23

    Tusea si junghiul nu s au înțeles se pare... Sa ia lecții despre cum se fabrică o mașină electrică de la chinezi si americani...

  • @dan_grc, duminică, 19.05.2024 21:22

    Toata lumea vrea BMW-uri sh dizal, dar nu si-au dat inca seama de calitatea lor superioara. Germanii le vand pe capete si romanii hulesc electricele pentru ca nu isi permit. Cat despre aliantele dintre germani si francezi, greu e sa iasa ceva bun din astea. Numai declaratii si abureli ale europenilor, in timp ce chinezii isi vad de treaba si cumpara marci europene si lanseaza mașini dupa mașini in Europa. Europenii ar putea face ceva, dar mai bine ii mint pe Dorei ca tine ca viitorul e putoarea diesel cu soft mincinos.

  • Matei, luni, 20.05.2024 01:06

    According to Kia, its retail all-electric car sales amounted to 17,140 units in April. This is up 90% from a year ago (estimated, as not all data for 2023 are available).

  • @dan_grc, luni, 20.05.2024 01:07

    Poate nu ai înțeles. Nu mai dezvolta împreună, dezvolta separat. Adică ambele investesc mai mult decât dacă ar fi mers împreună.

  • PMC, luni, 20.05.2024 09:03

    Pai cum sa mai dezvolte impreuna rahaturi cu baterii din moment ce aia de la VW tocmai au dat 3 MLD pe o marca chinezeasca de electrocaZnice care nu se vind nici macar in China? Normal ca se simt cu sacii-n caruta asa ca fac pipi cu bolta pe francezi. Pentru ca na, asa stiu europenii sa-si protejeze piata comuna impotriva dusmanului comun care e china. Germanii tradeaza interesul cetateanului european. Aia de la Stellantis au facut o miscare similara, deci nici ceilalti nu-s mai breji. Dar de fapt totul pleaca de la adevarul simplu ca publicul larg s-a convins ca masinile cu baterii sunt scumpe si proaste. Ceea ce eu spun de ani de zile deja. In plus, li s-a dus vestea ca se devalorzeaza cu o viteza mai mare decat acceleratiile lor de supercars. Plus li s-a dus vestea ca sunt stricacioase si o data ce ai ajuns cu ea in service ai face bine sa ai niste economii in cont, pentru ca preturile sunt usturatoare. In plus, aia cu reviziile ieftine e o alta minciuna. Costa la fel si mai scump decat la o masina clasica. Plus probleme cu incarcarea, plus probleme iarna, plus plus plus. Abraham Lincoln: 'You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.'

  • Ambulanța, luni, 20.05.2024 10:58

    Ni-no-ni-no