Maserati oprește dezvoltarea versiunii electrice a lui Quattroporte

Publicat joi, 18.01.2024 14:29 de Tiberiu Safta

Maserati a anunțat că a oprit dezvoltarea versiunii electrice a lui Quattroporte. Potrivit mărcii italiene, există dubii cu privire la performanțele unui asemenea model.

Maserati Quttroporte trebuia să primească o nouă versiune electrică în viitorul apropiat. Acum, însă, constructorul italian tocmai a anunțat că a oprit dezvoltarea versiunii electrice a berlinei sale de lux. Noul model trebuia să fie noul etalon al mărcii, iar acum acesta este al treilea model electric care nu mai este dezvoltat de către trident.

Potrivit mărcii italiene, motivul pentru care dezvoltarea lui Quattroporte electric a fost oprită are de-a face cu dubii asupra performanțelor modelului. Există, însă, mai multe surse care precizează că această decizie este influențată și de politica celor de la Stellantis de a dezvolta un nou model electric, care să reprezinte etalonul grupului.

Presa italiană spune că Stellantis le-a cerut furnizorilor de componente să micșoreze prețurile acestora cu până la 6%. O decizie asemănătoare a fost dictată de către grupul multinațional și în 2023.

Maserati Quattroporte electric nu este singurul model cu zero emisii al cărui viitor este incert. Constructorul italian a fost nevoit să amâne lansarea unor noi versiuni electrice ale modelelor GranCabrio și Grecale. SUV-ul electric trebuia să fie lansat inițial în 2023, însă acum este de așteptat ca acesta să apară mai târziu în 2024.

via Maserati, Motor1

  • pfff, joi, 18.01.2024 17:54

    ce motiv penibil au inventat, auzi dubii cu privire la performante. oare de ce tesla nu are dubii din astea? motorul electric sterge pe jos cu tacanitoarea la orice ora din zi sau din noapte. mai bine sa recunoasca sincer ca nu sunt capabili si ar fi mai credibili.

  • Dutz, joi, 18.01.2024 19:48

    Înțeleg că-i vorba de performanță financiară, nu-i vorba de accelerație în linie dreaptă, adică nu o să facă bani. Încă ICE-urile “șterg pe jos” cu BEV-urile, și se pare ca nici bogații nu mai pun botul. Lucid și Plaid-urile nu se vând. La ce anume șterg BEV-urile pe jos? Mă refer la nevoile unui utilizator de Sandero de exemplu. Sub nici o forma conserva de Spring nu are ceva peste Sandero… absolut nimic. Sau poate ai observat tu ceva….

  • alex_cu_a_mic, joi, 18.01.2024 20:51

    @Dutz. Nu "sti" nimica. Cum n-are nimic peste Sandero? Pretul e cu multe mii de iepuroi peste Sandero. Deocamdata. Sunt semne de scadere si la Spring dar fara motive reale legate de concurenta acerba, slabe sanse sa ajunga la 10k euro unde-i e locul defapt. Cat despre Maserati, ca multi altii, au iesit, s-au incalzit dar deocamdata s-au asezat inapoi pe banca si mai asteapta sa vada cum evolueaza meciul in teren. Sunt semne ca se vor ieftini bateriile LFP spre 50-60 USD/kwh. Doar ca nu poti veni pe un Maserati cu LFP c-ar echivala cu o echipare cu jante de tabla si nu se cade pe asa masina.

    Dutz, sâmbătă, 20.01.2024 00:31

    ;)

  • @alex_cu_a_mic, vineri, 19.01.2024 10:45

    pentru oamenii pragmatici, LFP este o varianta mai potrivita

  • Johnny, vineri, 19.01.2024 14:53

    E ciudat ca apar stiri din astea acum. Stim deja ca Stellantis dezvolta 4 platforme electrice si doreste sa nu foliseasca altele. Ori din cate retin Maserati incepuse sa dezvolte variante electrice de pe vremea FCA. Deci cel mai probabil are legatura cu arhitectura pe care se dezvolta, nu ca s- ar oprii din lansa noi electrice...