OFICIAL: Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa E

Publicat marţi, 25.04.2023 19:31 de Alexandru Monenciu

Mercedes-Benz a dezvăluit oficial noua generație Clasa E, la 70 de ani de la debutul primului model. Pe lângă „fața nouă”, sedanul beneficiază de un nou interior și de motorizări hibride.

Mercedes-Benz Clasa E este unul dintre cele mai populare modele de pe piață. În ultimii 80 de ani, constructorul din Stuttgart a asamblat peste 16 milioane de sedanuri premium, de clasă medie, fie că acestea au purtat denumirea Clasa E sau au fost cunoscute sub un alt nume.

Acum a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație Clasa E, sau W214 în limbajul Mercedes-Benz.

AMPATAMENT MAI LUNG = INTERIOR MAI SPAȚIOS

În primul rând, trebuie menționat că noul Clasa E are un ampatament cu 20 de milimetri mai lung (2.961 mm), comparativ cu vechiul model. Asta înseamnă, în primul rând, mai mult spațiu pentru pasageri.

Concret, spațiul pentru capul șoferului a crescut cu 5 milimetri, spațiul pentru picioare a crescut cu 17 milimetri în spate, iar volumul portbagajului măsoară acum 540 de litri.

Din punct de vedere estetic, noua generație Mercedes-Benz Clasa E îmbină tradiționalul cu modernul. Avem o capotă lungă, jante cu diametrul cuprins între 17 și 21 de inch, grilă frontală care, opțional, poate fi comandată cu un contur iluminat și faruri LED (opțional faruri Digital Light).

Prizele de aer frontale sunt decorate cu logo-ul Mercedes-Benz.

Pentru un profil mai "curat", sedanul german poate fi echipat cu mânere retractabile pentru caroserie. În spate, stopurile LED au un design nou și sunt conectate cu o bandă cromată.

Exteriorul integrează o serie de elemente aerodinamice. Cu ajutorul lor, inginerii germani au reușit să atingă un coeficient Cd de 0.23. Printre cele mai bune din segment.

TAPIȚERIE DIN LÂNĂ DE ALPACA

Vorbim despre un model din segmentul premium astfel că interiorul noului Mercedes-Benz Clasa E nu putea fi altfel decât rafinat. Germanii nu au uitat de problema mediului înconjurător, tocmai de aceea propun o serie de materiale sustenabile.

Spre exemplu, scaunele vin, în standard, îmbrăcate într-o combinație de lână de alpaca și plastic reciclat. Până și bureții scaunelor integrează materiale reciclate.

Odată cu noul Clasa E debutează și a treia iterație a sistemului multimedia MBUX. Dacă două display-uri nu sunt de ajuns (unul pentru instrumentarul de bord și unul central), atunci poți bifa varianta MBUX Superscreen care adaugă încă un ecran pentru pasagerul din dreapta.

A TREIA GENERAȚIE MBUX ȘI CAMERĂ PENTRU SELFIE

Prin intermediul display-ului central pot fi accesate aplicații ca TikTok, Webex, Zoom și Vivaldi, dar și jocuri ca Angry Birds. De asemenea, pe ecranul pasagerului din dreapta poate rula conținut video (filme, videoclipuri etc.).

Dacă tot suntem la acest capitol, tehnologia MBUX Superscreen vine cu o cameră pentru selfie integrată. Pe lângă fotografii și conținut video, aceasta poate fi utilizată și pentru conferințe online (atunci când mașina staționează).

Sistemul de climatizare automat Thermotronic este opțional și vine cu așa numita funcție Digital Vent Control: aeratoarele din față sunt ajustate automat, în funcție de situație.

Cheia digitală Mercedes-Benz este acum disponibilă și pentru ceasurile Apple.

3 VERSIUNI PLUG-IN HYBRID

În ceea ce privește gama de motorizări, aceasta include în total 6 versiuni, dintre care 3 sunt Plug-in Hybrid. Toate vor fi disponibile încă de la debutul pe piață. Motoarele termice au 4 sau 6 cilindri, în funcție de alegerea făcută.

Unitățile pe benzină și diesel vin alături de un sistem mild-hybrid și au puteri cuprinse între 197 și 204 cai putere.

De partea cealaltă, cele 3 versiuni Plug-in Hybrid (E300 e, E300 e 4Matic și E 400 e 4Matic) combină un motor de 2.0 litri cu o unitate electrică de 129 CP. Puterea dezvoltată de întregul ansamblu este fie 313 CP, fie 381 CP.

Bateria are o capacitate de 25.4 kWh, iar autonomia în modul pur electric ajunge până la 115 kilometri.

Așa cum bine poți observa, noua generație Mercedes-Benz Clasa poate fi configurată cu roți motrice spate sau cu tracțiune integrală 4Matic.

Suspensia pneumatică Airmatic este opțională, inclusă în pachetul Technology. Și direcția integrală (virează și cu roțile din spate) este tot opțională. Suspensia versiunilor mild-hybrid este cu 15 milimetri mai joasă decât a celor Plug-in Hybrid.

Lista cu sisteme de asistență oferite în standard include, printre altele, Active Distance Distronic, Attention Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Parking Package cu cameră pentru mersul cu spatele și Speed Limit Assist.

Pachetul Driving Assistance Plus este opțional și plusează cu Active Steering Assist și Lane Keeping, ceea ce permit un condus semi-autonom în anumite condiții.

DEBUTEAZĂ PE PIAȚA EUROPEANĂ ÎN VARA LUI 2023

Noua generație Mercedes-Benz Clasa E va debuta pe piața europeană în vara anului 2023. Primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe în toamnă.

via Mercedes-Benz

  • DanG, marţi, 25.04.2023 21:25

    Se pare că nu scăpăm de piano black. 3 display-uri acum, cred că peste 10 ani urmează să pună 4 roti unui telefon mobil. Aș fi vrut să văd mai mult old luxury de la Mercedes.

  • Mike, marţi, 25.04.2023 22:05

    aceiaşi poveste la PHEV, cel mai important lucru - viteza de încărcare nu apare nicăieri Un amarât de 25 kwh la viteze de 150 kw DC ar trebui în cât timp să se încarce? 10 minute. dar are încărcare rapidă sau tot aşa cu orele

  • Mihalis, marţi, 25.04.2023 23:30

    Exteriorul seamana cu cel a Alfa Romeo Giulia

  • LR, marţi, 25.04.2023 23:54

    Urrâââtăă! Vreau să văd facelift-ul!

  • Albert, miercuri, 26.04.2023 01:36

    cele mai urate faruri si stopuri (ca forma) din istoria marcii. in rest, linii fluide, frumoase. chiar si grila are o forma interesanta, dar e urat incadrata de negrul ala lucios. facuta cu gandul s-o vanda la chinezi, probabil.

  • @Mike, miercuri, 26.04.2023 09:40

    Bateria fiind mică o încarci des. Dacă s-ar încărca la 150kwh ar avea o durată de viață foarte scurtă.

  • Banditos, miercuri, 26.04.2023 10:19

    Spre deosebire de BMW, la design, Mercedes reuseste sa nu dea rasol cu niciun model din oferta.

  • Andrei, miercuri, 26.04.2023 13:35

    Urmatorul model va avea afisat numele Mercedes, atunci cand se vor aprinde stopurile.

  • Tuber, miercuri, 26.04.2023 13:37

    Superbă mașină! Arată excelent peste tot. Ce-mi repună este cantitatea de Tv-uri la interior și o grămadă de chestii lucioase care se vor zgâria fast.

  • flo, miercuri, 26.04.2023 14:01

    tot seria 5 este taticu

  • auto_fan, miercuri, 26.04.2023 16:19

    Imi displace puternic ca au facut-o mai "bling bling", farurile, stopurile, grila. Imi displace si faptul ca e plina de ecrane si butoane capacitive - toata lumea, de la review-eri pana la clienti, spun ca sunt o idiotenie si le urasc, dar in continuare toti producatorii insista prosteste sa le bage clientilor pe gat. Speram mai mult de la MB, si spun asta ca posesor de MB. Sa nu uitam si de noua moda cu abonament pentru diverse functii, pe care vad ca a preluat-o si MB. Cum s-ar zice, the future is now, old man, and it sucks!

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 26.04.2023 18:44

    @Mike, expertu' lu peste in electrice, cam ce baterie se incarca azi in 10 min? De ce ar avea un plug in nevoie sa se incarce repede? Cand scopul lui principal este sa mearga pe electric doar in orase sau naveta si sa tina in timp bateria aia macar cat tine motorul.