Noul Polestar 3: un SUV premium, rival pentru Tesla Model X
Suedezii de la Polestar prezintă cel mai mare și scump model din portofoliu. Este vorba despre Polestar 3, un SUV cu zero emisii, până la 517 CP și autonomie de 610 kilometri cu o singură încărcare.
După o lungă campanie de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noul Polestar 3, cel mai mare și scump model al constructorului suedez de automobile. Vorbim, desigur, despre un SUV cu zero emisii.
Noul Polestar 3 are un ampatament care măsoară 2.985 de milimetri, iar designul preia elemente de la celelalte modele Polestar, dar și de la conceptul Precept. Jantele de 21 de inch sunt standard, dar clienții au la dispoziție și unele de 22 de inch, forjate.
Pentru interior, Polestar a pregătit materiale sustenabile, un display central de 14.5 inch cu sistem de operare Android Automotive și o trapă panoramică. Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 484 și 1.411 litri (+ 32 de litri sub capotă).
Toate mașinile produse în primul an vin în standard cu pachetele Plus și Pilot care includ, printre altele, sistem audio Bowers & Wilkins cu 25 de incinte, Head-up Display și sistemul de condus semi-autonom Pilot Assist.
Dacă tot suntem la acest capitol, Polestar 3 este echipat, de asemenea în standard, cu 5 module radar, 5 camere video și 12 senzori care monitorizează exteriorul. Pachetul Pilot, de care pomeneam mai sus, include un senzor LiDAR, unitate de control NVIDIA, trei camere și 4 senzori cu ultrasunete.
SUV-ul electric Polestar 3 integrează 2 motoare, câte unul pe fiecare punte. Acestea dezvoltă 490 CP și 840 Nm, dar pachetul Performance crește aceste valori la 517 CP și 910 Nm.
Fără pachetul Performance, SUV-ul atinge 100 de km/h în 5 secunde, dar dacă îl bifezi, repriza 0-100 km/h durează 4.7 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h.
Bateria are o capacitate netă de 107 kWh și promite o autonomie de până la 610 kilometri (WLTP). Polestar 3 este dezvoltat pe o arhitectură la 400V, iar acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 250 kW.
Polestar a deschis deja listele de comenzi, dar primele exemplare vor fi livrate în a doua parte a anului viitor. Prețul pornește de la 89.900 de euro
via Polestar
În afară de televizorul pe post de tabletă, asta ca să fiu cârcotaș, nu ai ce să-i reproșezi. Autonomie decentă, putere, elegantă, rafinată, pedigree, calitate. Cam tot ce vrei, dacă-ți permiți să dai 90.000 euro, bașca vreo 6400 pachetul performance.