Acesta este noul Porsche 911 GT3 RS: 525 de cai putere și preț de 229.000 de euro
Porsche a lansat oficial noul model de performanță 911 GT3 RS. Noua versiune a legendarului model este cea mai puternică dintre cele cu motoare aspirate, cu un propulsor de 525 de cai putere. Pe lângă asta, noul model vine și cu un sistem DRS inspirat din Formula 1.
Porsche a prezentat oficial unul dintre cele mai anticipate modele ale acestui an. Este vorba despre noul 911 GT3 RS, o versiune construită pentru circuit. Noul model este, de asemenea, cel mai puternic dintre versiunile actuale ale lui 911 cu motoare aspirate.
MOTOR DE 525 DE CAI PUTERE ȘI CUTIE PDK
Sub capota lui 911 GT3 RS se ascunde un motor boxer cu 6 cilindri de 4.0 litri, care dezvoltă 525 de cai putere, cu 15 CP mai mult față de versiunea GT3. Motorul este cuplat exclusiv la o cutie de viteze automată PDK cu 7 trepte, cu rapoarte mai scurte față de aceeași cutie PDK a lui GT3. Noul model atinge 100 de km/h în 3.2 secunde, iar viteza maximă este de 296 de km/h.
CAROSERIE DOTATĂ CU ELEMENTE AERODINAMICE
Așa cum se poate vedea, caroseria noului 911 GT3 RS se apropie foarte mult de cea a unei mașini de curse. Aceasta este puternic sculptată și concepută exclusiv în scopuri aerodinamice. Elementele aero se remarcă prin prize de aer mărite în bara față și pe capota frontală, alături de prize de aer amplasate și pe aripile din față.
Remarcăm și nervura prezentă la aripi și portiere pentru o eficiență aero îmbunătățită și pentru a genera o forță de apăsare mai mare. Inclusiv aripile spate evazate conțin aceeași nervură, precum și alte prize de aer pentru răcirea mai bună a motorului. De asemenea, sunt prezente și elemente aerodinamice speciale în zona roților din față.
SISTEM DRS INSPIRAT DIN FORMULA 1
Însă, cel mai important element este eleronul spate de dimensiuni mari. Acesta are integrat un sistem DRS inspirat din Formula 1. Prin apăsarea unui buton la volan, unghiul de atac al eleronului este reglat în funcție de preferințele șoferului. Partea din spate este completată de un difuzor mare, iar elemente aerodinamice sunt prezente chiar și sub podeaua mașinii.
Cu toate aceste elemente, noul 911 GT3 RS generează o forță de apăsare de 409 kilograme la o viteză de 200 km/h. Asta este dublu față de generația anterioară GT3 RS și de 3 ori mai mult față de actualul GT3. La o viteză de 285 km/h, mașina generează o apăsare de 860 de kilograme.
În total, noul model cântărește 1450 de kilograme, cu 20 mai mult decât vechiul GT3 RS. Exteriorul este completat de jante de 20 de inch în față, respectiv de 21 de inch în spate. Acestea sunt încălțate în anvelope speciale furnizate de Michelin. Discurile de frâne au crescut și ele în dimensiuni. Opțional, mașina poate fi echipată cu frâne din carbon-ceramică.
PACHETUL EXTREM WEISSACH PACKAGE
La interior avem scaune sport din fibră de carbon și îmbrăcate în piele, ce conțin cusături roșii și emblema GT3 RS brodată în zona tetierelor. Pe volan sunt prezente o serie de comenzi rotative, care îi permit șoferului să regleze setările aero și ale motorului conform preferințelor sale. Inclusiv nivelul de amortizare și diferențialul spate pot fi reglate. Cei care optează pentru pachetul Club Sport vor primi și un roll-cage.
Și că tot vorbim de pachete, Porsche oferă și pachetul extrem Weissach Package. Acesta adaugă o capotă și un plafon din fibră de carbon, roll-cage și bare anti-ruliu tot din fibră de carbon, jante forjate din magneziu, mai ușoare cu 8 kilograme și o tehnologie cu magnet care permite o schimbare și mai rapidă a treptelor de viteză.
Noul Porsche 911 GT3 RS poate fi deja comandat. Prețul de pornire al noului model este de 229.517 euro în Germania.
via Porsche
Maşină de babalâci gen Paul Newman. Noile generaţii care se plimbă cu trotinetele electrice credeţi că vor mai dori NOXE, şi termice?? Să joace sârba în 3 pedale şi să dea în maţe cu schimbătorul ??? Să fiţi voi serioşi! Nu au bani, că în rest şi-ar cumpăra fără să clipească numai electrice.