Dacia Sandero, a doua cea mai bine vândută mașină în Europa, în primul trimestru. Tesla Model 3, pe primul loc în martie
Potrivit datelor oferite de JATO Dynamics, Dacia Sandero s-a clasat pe poziția a doua în topul vânzărilor europene din primul trimestru. Aceleași date mai arată că Tesla Model 3 a fost cea mai bine vândută mașină pe continentul nostru în luna martie. Totodată, Dacia Spring a reușit să prindă din urmă Renault Zoe și Volkswagen ID.4.
La finalul primului trimestru din 2022, Dacia Sandero a avut parte de vânzări remarcabile pe plan european. În această perioadă au fost comercializate 49.206 de exemplare ale modelului produs la Mioveni. Asta îl plasează pe Sandero pe locul al doilea în clasament, în spatele rivalului său direct, Peugeot 208. Modelul francez a fost vândut în 52.073 de exemplare în primele 3 luni.
În spatele celor doi se află Volkswagen Golf, Peugeot 2008 și Renault Clio. Mai mult, Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova, a înregistrat 38.801 de vânzări în această perioadă.
Raportat exclusiv la luna martie, datele JATO Dynamics relevă o surpriză neașteptată. Cel mai bine vândut model în acea lună a fost Tesla Model 3, urmat de către Model Y pe poziția a treia. Este pentru prima dată când două modele electrice se află în primii 10 clasați. Performanța modelelor electrice este și mai remarcabilă având în vedere că în ianuarie și februarie, acestea nu se aflau nici măcar în top 50. Asta din cauză că Tesla a trebuit să livreze mașini în salturi, din cauza crizei de semiconductori, care încă afectează industria auto.
Astfel, au fost vândute peste 23.000 de exemplare Model 3 și peste 18.000 de exemplare Model Y. Peugeot 208 s-a strecurat printre cele două modele Tesla, cu peste 21.000 de bucăți vândute în martie.
La categoria mașinilor electrice, Dacia Spring a reușit să fie vândut în 3989 de exemplare în martie. În total, au fost înmatriculate peste 9000 de bucăți în primul trimestru și se apropie de Renault Zoe, cu 10.300 de exemplare vândute. În spatele Tesla se află Fiat 500 cu peste 22.000 de bucăți vândute. După modelul italian urmează Volkswagen ID.4, cu 10.854 de exemplare vândute.
via Profit
-
Snow, vineri, 29.04.2022 16:39
Interesant ! Si dincolo de cifrele remarcabile ale Sandero si Puma sunt cifrele Tesla. Recunosc ca n-am condus alta masina electrica in afara de VW ID4. Care nu m-a impresionat deloc. Ma gandesc ca model 3 e mai degraba un gadget dorit pt un nou stil de viata decat o masina adevarata. E la moda. Are un pret corect (in lumea masinilor electrice desigur) si performante (0-100, vit max, Cx, consum, masa proprie) semnificativ mai bune decat concurenta. Autonomia insa nu e mult mai buna in conditiile de utilizare obisnuite. Plus accesul la reteaua de incarcatoare Tesla. Sa fie oare doar atat sau imi scapa ceva ?
-
Seriff, vineri, 29.04.2022 16:55
@Mihai, geniule e vorba de inmatriculari, e irelevant clasamentul, nu scrie ca s-au vandut ci ca s-au inmatriculat, adica LIVRAT, ceilalti au probleme grave cu livrarile ca altfel era Tesla la coada clasamentului unde se afla si unde merita sa fie, o troaca de masina.
-
Andrei, vineri, 29.04.2022 18:28
De fapt situatia lui Tesla e un pic altfel. Livrarile de 3 si Y se fac din China. Fabrica din China lucreaza prima jumatate din trimestrul pentru Europa. A doua jumatate pentru China. Deci de la 1 ianuarie pana la 15 februarie a fabricat pentru Europa si au fost trimise pe vapor, care ajunge in 5-6 saptamani in Europa. Deci in martie au ajuns sa fie livrate masinile comandate din noiembrie/decembrie pana prin februarie. Deci ai intr-o singura luna livrari pentru vreo 3-4 luni. De acolo locul 1. Cu toate acestea, cresterea nu este deloc de neglijat, chiar si facad medie pe luna, cresterea vanzarilor pentru Tesla este foarte mare.
-
AdnMercedes, vineri, 29.04.2022 20:10
Măcar atragem atenția cu ceva in EU și ceva mai departe,poporul roman inteligent trebuia sa facă mașini factorul X dar oprimat și vândut face din rahat bici și culmea pocnește peste obrazul consacraților dar cu un risc imens…bun și ieftin nu exista decât in paradis și primii morți extrași din conserva românească va înroșii marca care nu va devenii cu nici un model o mașina clasica pt ca sunt copii ieftine ale unor mașini amortizate.
-
Mircea Badea, sâmbătă, 30.04.2022 00:41
concluzia, trebuie sa il facem electric sau macar cat mai hibrid si plug-in.
-
@Seriff, sâmbătă, 30.04.2022 03:01
Orice nu iti convine tie e irelevant se pare. Eu zic ca relevant e ca inca circula vreo 10 milioane de VAG cu softuri mincinoase. Cand zic inmatriculari sa inteleg ca sunt toate masini livrate la dealeri si care nu vor fi vandute? Ce inteligent esti. Tu cel plimbat mult prin tari straine care vezi numai dieseluri pe strazi.
-
@Serif, sâmbătă, 30.04.2022 09:22
- o masina se poate cumpara chiar si fara sa fie livrata. - o masina se poate inmatricula doar daca este livrata. Concluzie: o masina doar livrata poate fi inmatriculata deci...vanduta PS. tot pe la Bringo?
-
ds, sâmbătă, 30.04.2022 10:25
@Andrei, corect. Tesla își livrează comenzile în rafală, când are mașinile asamblate, iar cea de a treia lună din 2022 a fost una bună pentru ei. Punctual: în ianuarie au fost livrate 575 de Tesla Model 3, în februarie, valoare a sărit la 9061. Tesla Model Y este pe locul trei din același motiv. Interesant este că, pentru prima oară în istorie, două mașini electrice se află în top 10. 18.968 de Model Y s-au livrat în martie, în timp ce în ianuarie doar 248 de unități.
-
dan_grc, sâmbătă, 30.04.2022 11:32
Mihai, mai bine povestește-ne de Volvo, cum vânzările nu contează, contează calitatea și finețea pentru cunoscători, acum contează cantitatea la Tesla 3 ? Dar Polestar cum se descurca, tot serie exclusivistă ? Știi că brandul premium numărul unu, pe 2022, va fi tot Bmw / Mercedes ?
-
Dutz, sâmbătă, 30.04.2022 17:18
Cífrele sunt cifre si probleme cu componentele au toți. Cel mai probabil Tesla profita de faptul ca au riscat si au construit o masina electrică înaintea multora. Chiar dacă au importat masiv din China, din câte știu fabrica din Germania ar trebui sa crească considerabil producția in lunile următoare, deci încă vor avea ceva vândă. Asta nu înseamnă ca totul este ok pe termen mediu. Cred ca se vor “liniști” lucrurile cu creșteri exponențiale la vânzări de anul viitor când vom avea un număr mai mare de modele electrice. Problema este ca nu pot sa scadă prețul iar subvențiile vor scădea sau chiar vor fi eliminate. Chiar Tesla a crescut prețul cu 7.000 de euro (este o suma considerabila). Cine își ia acuma electrică cred ca o va schimba in 5 ani sau mai mult. Nu sunt (in general) mașini de flote care fac 50.000 km/an si apoi vândute in est (exact si România), ca masini care au stat in garajul unor pensionari. In plus la vânzarea ca SH o electrică gen Tesla 3 după 5 ani nu are cum sa scadă sub 25.000 poate spre 30.000, adică de 4-5 ori prețul la care-si permite acuma omul un SH (clar ca sunt si excepții si destul de multe). Din păcate nu vedem astăzi ca si SH doar Cclass, Eclass, seria 3, 5 sau A4, A6 întreținute si in bune condiții inclusiv ca si sisteme de reducere a poluării. Ne certam si contrazicem fără sens, este vorba de puterea de cumpărare, posibilitatea de a folosi o electrică (nevoi de deplasare, infrastructura de încărcare) si de nivelul de acceptanță. Totul se schimba, dar nu așa de repede. Cred ca este o diferența mult mai mare între evoluția telefoanelor si cea a mașinilor electrice. Si chiar si in cazul telefoanelor (smartphones), a fost nevoie de peste 15 ani pentru a ajunge accesibile. Nu știu in cazul vostru, dar eu cam trebuie sa consum timp cu telefoanele părinților mei pentru a le menține funcționale… nici o șansa să-și o electrică cu tableta in loc de cockpit in viitorul apropiat, si cel mai probabil nu sunt singurii in aceasta situație.
-
Seriff, duminică, 01.05.2022 18:00
Nici nu ma complic sa le raspund celor 2 spalati pe creier care nici nu stiu sa se semneze, baieti, puneti mana si dati de permis, visati masini electrice si nici bani de golf 4 diesel nu aveti, vai de capul vostru.
-
Kimi, luni, 02.05.2022 09:12
Alo omenire, Sandero nu e produs la Mioveni, e produs in Maroc. Doar modelul Stepway e facut in Romania.
-
MarDark, luni, 02.05.2022 09:53
Alo Kimi, sunt vazarile cumulate Sandero si Sandero Stepway iar Stepway are pondere majoritara detasata dintre cele 2.
-
Kimi, luni, 02.05.2022 11:41
Bravo MarDark, spirit de observatie maxim. Se vede ca esti lider de promotie.
-
ds, luni, 02.05.2022 13:31
@Kimi, nici Stepway nu mai este produs la Mioveni, ci în Maroc.
-
Iaca, luni, 02.05.2022 13:54
Snow îţi scapă foarte multe... Vă scapă la mulţi ceea ce este evident, de bun simţ, de common sense O tot daţi cotită şi nu vedeţi elefantul din cameră, la fel cu administraţia SUA şi fosta şi actuala nu vor să pronunţe cuvântul Tesla. Tesla are foarte multe plusuri iar restul, înafară de istorie, blazon, au multe minusuri. E mult de povestit pentru a face comparaţii serioase, foarte mult de scris. Până la urmă este aşa.... Tesla - best tech pe de o parte / Dacia low cost pe de altă parte, strâng în menghină toţi producătorii
-
Kap, luni, 02.05.2022 14:20
Eu zic să mai verificați. Sandero Stepway este doar o versiune diferită a aceluiași model Sandero. Dacă nu vă aduceți aminte au existat versiuni Stepway pe Lodgy, Dokker sau Logan. Revenind, la Mioveni se produc modelele / versiunile mai complexe / mai scumpe: Duster, Sandero Stepway, Logan și acum noul MCV / Jogger.
-
ds, luni, 02.05.2022 19:27
@Kap, și eu revin, totuși, Stepway se face în Maroc.
-
Kap, luni, 02.05.2022 22:09
http://acarom.ro/blog/dacia-10-milioane-de-vehicule-produse/ https://economedia.ro/dacia-a-oprit-fabrica-de-la-mioveni-vreme-de-48-de-zile-in-2021-si-a-pierdut-productia-a-circa-90-000-de-automobile.html
-
Dorin, luni, 23.05.2022 20:51
@ds, Stepway e asamblat 100% in Mioveni, nici una macar nu se face in Maroc, sa fii sigur de asta....apoi, vanzarea de Sandero simplu, e absolut insignifianta fata de comenzile de Stepway si mai ales varianta Stepway full :)
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
O stire care ii lasa pe mioritici muti. A ajuns o electrica sa fie cel mai bine vandut model din Europa? Si cu toate astea, romanii tot nu le vad pe strazi si nici nu cred. Un alt articol de propaganda! In realitate tot dieselurile sunt la putere. Cu respect pentru Dutz, dan_grc, Sheriff si restul!