Noua generație Honda Civic e:HEV: interior nou și motor hibrid de 183 de cai

Publicat miercuri, 23.03.2022 17:30 de Tiberiu Safta

Honda a lansat oficial noua generație Civic e:HEV în Europa. Așa cum reiese din nume, noul model dispune de un ansamblu hibrid, care dezvoltă 183 de cai putere.

Cea de-a 11-a generație Honda Civic a debutat inițial în Japonia și în Statele Unite în urmă cu 2 ani. Acum, noua iterație a modelului de mare succes a fost lansată oficial și în Europa, unde primește un propulsor hibrid nou. De altfel, numele noului model este, de acum, Civic e:HEV. Noua mașină completează, astfel, gama completă de modele electrificate ale constructorului nipon. Planul a fost ca, până în acest an, toate modelele din gamă să primească versiuni electrificate.

UN HATCHBACK CU SILUETA UNUI FASTBACK

Noul model compact al constructorului nipon se remarcă printr-un design nou, parcă mult mai matur față de generațiile anterioare. Bazat pe principiul "Man-Maximum, Machine-Minimum", caroseria noului Civic dispune de suprafețe rafinate și elegante. Acoperișul este mai înalt față de generația anterioară, iar suprafața geamurilor a fost mărită pentru a oferi un habitaclu aerisit și o vizibilitate mai bună pentru șofer.

Chiar dacă noul Civic nu este atât de radical în aspect precum generațiile anterioare, acesta păstrează aceeași identitate a unei mașini compacte dinamice. Silueta fastback a noului Civic pune în evidență acest lucru. Profilul noului model este mai bine proporționat, grație repoziționării montantului A, aliniat cu centrul roții din față.

Ampatamentul noului Civic a fost mărit cu 35 de milimetri, lucru care permite un spațiu mai mare la interior și un aspect mai aerisit al acestuia. De asemenea, ușa portbagajului este confecționată, pentru prima dată, folosind rășină, mulțumită unui nou proces avansat de fabricație. Astfel, greutatea hayonului a fost redusă cu 20% față de vechiul model. 

INTERIOR NOU, SPAȚIOS ȘI AERISIT

Maturizarea lui Civic continuă și în habitaclu, care oferă o senzație de spațiu mărit. Bordul și scaunele sunt confecționate din materiale noi, care oferă o calitate mai bună la atingere. De-a lungul planșei de bord este montată o gură de aerisire cu forme hexagonale.

Dotările sunt, de asemenea, pe măsură. Noul Civic este dotat cu un instrumentar digital de 10.2 inch, iar ecranul central a fost mărit la 9 inch. Sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar sistemul audio dispune de 8 difuzoare în echiparea standard. Cei care optează pentru linia de echipare Advance vor primi 12 difuzoare Bose.

De altfel, noul Civic este disponibil în trei linii de echipare: Elegance, Sport și Advance.

MOTOR HIBRID ATKINSON DE 183 DE CAI PUTERE

Sub capota noului Civic se află un motor hibrid, care include o unitate pe benzină de 2.0 litri, ce funcționează în ciclul Atkinson. Alături de două motoare electrice alimentate de o baterie litiu-ion cu 72 de celule, ansamblul hibrid al lui Civic e:HEV dezvoltă 183 de cai putere (135 de kilowați) și un cuplu de 315 Nm.

Honda spune despre noul propulsor că are o eficiență termică de 41%. Șoferul poate să aleagă până la 4 moduri de conducere: Eco, Normal, Sport și Individual. Puterea este transmisă cu ajutorul unei cutii de viteze cu doar o singură treaptă.

Schimbări au fost efectuate și la puntea față, pentru ca noul Civic e:HEV să fie dinamic și stabil în viraje.

SIGURANȚĂ CU ANSAMBLUL HONDA SENSING

La capitolul siguranță, noul Civic e:HEV dispune de mai multe sisteme active noi. Printre acestea se numără o cameră frontală cu o rază de 100 de grade, care poate detecta pietoni, marcaje și alte vehicule, inclusiv biciclete și motociclete. În premieră, noul Civic este dotat și cu senzori acustici, 4 în față și 4 în spate.

Printre alte sisteme noi se numără: păstrarea benzii de circulație, frânarea automată în caz de pericol iminent, cruise control adaptiv inteligent, controlul frânei la viteze mici, avertizare unghi mort, asistent la ambuteiaje și monitorizarea traficului.

De asemenea, noul Civic e:HEV este dotat cu 11 airbag-uri, inclusiv unul amplasat între șofer și pasager.

Noul Honda Civic e:HEV promite să continue succesul numelui în Europa și în lume. Până acum au fost vândute 27.5 milioane de exemplare în peste 170 de țări. Noul model va fi disponibil pe Bătrânul Continent, inclusiv în România, din toamna acestui an.

via Honda

  • Chera Robinson, miercuri, 23.03.2022 18:13

    la minunatul pret de lista de peste 30k euro...Pas si la modelul asta , astept sa se livreze Focus-ul care nu prea vrea sa vina

  • Andrei, miercuri, 23.03.2022 18:15

    Design retro la o masina noua?

  • ds, joi, 24.03.2022 09:33

    Se pare că japonezii sunt mai deschiși la alternative decât europenii, este interesant că Honda se alătură celor de la Toyota și echipează noul Civic cu motoare în ciclul Atkinson după ce în trecut introduseseră la Honda Jazz motoare în ciclul Miller. Și la fel de interesant este că Mazda a scos o întreagă serie de motoare în ciclul Miler Sky Activ N, G sau X în timp ce păstrează varianta aspirată.

  • Testarossa, joi, 24.03.2022 10:29

    Desi sunt fan japoneze, acest Civic este poate cel mai urat din toate generatiile! @DS. Din ce stiu Atkinson sunt foarte lesinate la Nm, imi dau cu presupusul ca motooarele electrice au pondere foarte mare in acei 315 Nm. Banuiesc ca sistemul hibrid este facut in asa fel incat nu poti beneficia mereu de acei 315Nm. No thanks.... passss... Mai bine 240Nm "ficsi" ai Mazdei 2.0 X. Inca ma bucur ca am facut aceasta alegere :)

  • Moldovean, joi, 24.03.2022 10:30

    Știu că multora le-a plăcut generația trecută, dar mie nu. Mi se pare că are un design multe prea încărcat, cu prize de aer false și mari, iar per total arăta ca un Pokemon. Totuși, era un stil japonez, avea originalitate. Modelul actual nu mă dă pe spate, dar mi se pare mai curat. Totuși, cel mai mult îmi place interiorul cu tentele retro din zona mediană a bordului.

  • Alesu, joi, 24.03.2022 18:27

    Chera Robinson, 30000 de euro poate daca pun un motor de 1.0 l iara pe Civic dar la 2.0 si Hev sare de 40000. Aduce un pic a Hyundai Ioniq.

  • @Alesu, joi, 24.03.2022 22:14

    Au anuntat acum luni bune ca pt Europa va exista doar varianta hibrida.

  • Dezinformare, sâmbătă, 26.03.2022 12:46

    Sistemul hybrid IMMD care se regaseste pe toata gama hibrida Honda din EU foloseste in cea mai mare parte puterea si cuplului electric(atat in modul electric cat si cel hibdrid). Fiind motor electric cuplul este livrat pe toata plaja de turatii. Motorul termic care functioneaza in ciclul Atkinson serveste pe post de generator si propulseaza masina doar in situatii in care se ruleaza cu viteza constanta, adica un fel de treapta a 6a intr o cutie manuala. Asa ca in cea mai mare parte din timp propulsia este electrica. De aceea masina va consuma putin in oras iar in regim de autostrada ca orice auto echipat cu motor termic.De aceea cifrele sistemului de propulsie sunt cele ale motorului electric propulsor.Cam asta este foarte pe scurt. In concluzie, este vorba despre un sistem foarte eficient care in regim de mers in oras cam bate bine de tot orice diesel de 2.0(testat si verificat)

  • idic, marţi, 29.03.2022 11:11

    Personal nu înțeleg de ce mașina asta arată așa, nu-i treaba mea. Dar e un pic premium la preț relativ mediu, cu motorizare de 1.8 sau 2 poate face treaba intre semafoare sau de la munte la mare, consumul e spanac, fiabilitatea e incomparabila in toate segmentele de pret. De ce m-as apuca sa fac propozitii cu Ford? Picaj liber in calitate, performante la 1 L, cutie de viteza cunoscuta in galaxie?!? De ce? De ce? De ce?