Audi: Motoarele V6 diesel pot fi acum alimentate cu biocombustibili
Constructorul german de automobile anunță că motoarele sale V6 diesel, cu puteri de până la 286 de cai putere, pot fi acum alimentate cu biocombustibili HVO (hydrotreated vegetable oil).
Chiar dacă unii le vor dispărute, motoarele diesel au încă fanii lor, care nu sunt deloc puțini. Biocombustibilii pot fi văzuți ca o soluție pentru supraviețuirea acestui tip de propulsoare, iar marii producători caută modalități de a le integra în portofoliul actual.
Spre exemplu, Audi anunță că motoarele sale V6 diesel, cu puteri de până la 286 de cai putere, sunt acum compatibile cu biocombustibilii HVO (hydrotreated vegetable oil). Producția acestor unități a început la mijlocul lunii februarie.
Momentan pot fi regăsite pe modele ca A4, A5, A6, A7, A8, Q7 și Q8. Luna viitoare, în lista de mai sus va fi inclus și Q5, iar în vara acestui an va urma A6 Allroad.
Potrivit constructorului din Ingolstadt, motoarele alimentate cu biocombustibili emit cu 70% - 90% mai puține emisii, comparativ cu un agregat pe motorină. În plus, HVO îmbunătățește combustia.
Acest biocombustibil poate fi regăsit în aproximativ 600 de benzinării din Europa, cele mai multe fiind localizate în Peninsula Scandinavă.
via Audi
-
Tatraurs, miercuri, 23.02.2022 14:05
Pentru baietii panicati ca li se topesc plamanii de la diesel,mortalitatea excesiva pe carr o vom intalni in 5-10 ani n-onsa fie din cauza motorinei ci a ....consimtamantului vostru informat ;(
-
., miercuri, 23.02.2022 14:44
Pentru baiatul care le stie el pe toate. Si se da rotund. Ba, baiete, daca ajungi sa compari poluarea produsa de motorina "clasica" cu cea produsa biocombustibil, io zic sa mai pui mana pe chimia de a saptea, o carte, ceva si apoi sa-ti dai cu parerea. Baga bine la devla!
-
Tatraurs, miercuri, 23.02.2022 14:50
@. Dar n-am comparat asa ceva, e o neintelegere.Eu nici macar n-am dpf la masina,e anulat,putin imi pasa de poluare. Eu bateam spre boosterizati.
-
Seriff, miercuri, 23.02.2022 15:14
@Tatraurs, eu inca il am, dar cum a inceput sa faca figuri, e dat jos instant, dpf off, soft si talpa
-
Mircea Badea, miercuri, 23.02.2022 22:06
vrajeli, in total polueaza la fel daca nu mai mult. succes in peninsula scandinava cu ele! :) motorinul isi aseaza ultimele lumanari..iar tractoristii baga din ce in ce mai multa tuica la bord ca sa nu vada realitatea..
-
Edikkk, miercuri, 23.02.2022 23:08
Biocombustibili ăia 5-10% , restul e motorină? Oricum articolul este imprecis, ca şi cel original,... Este vorba de o reducere de noxe.... oxizi de azot !! NO, NO2, ăştia NOx ! dar la COx îi dă la greu. Minciună germană ca să prindă la unii cumpărători, care vor să se mintă singuri că maşina lor este "verde" deşi.... Mda
-
Polution prosteala, miercuri, 23.02.2022 23:37
Cum am eliminat noi toate sursele mari de poluare de pe planeta si au ramas doar autoturismele care mai polueaza. Si cum producem noi energie verde ptr alimentarea masinilor electrice (nu din centrale pe carbuni, ci doar din vant, aham). Si acum sa vorbim serios: este asa o mare vrajeala cu indoctrinarea asta ca autoturismele sunt cel mai mare eau planetar... Voi chiar nu realizati ca masinile sunt una din cele mai mari surse de supt bani ptr guvernele lumii (taxe de poluare, acize pe combustibili, impozite etc)? Voi nu vedeti ca in toata afacerea asta cu electrificarea veti ajunge sa platiti mai mult pe masini si acestea vor deveni un lux accesibil doar celor bogati? Si ptr ca totusi aveti nevoie de o masina, va veti indatora din ce in ce mai mult ca sa o cumparati si sa o detineti? Voi nu vedeti ca nu intereseaza pe nimeni de megatonele de plastic aruncate in natura si in oceane, dar doar masinile pe combustie ucid planeta? Poate ca la un moment dat veti intelege ca sunteti manipulati, dar va fi poate prea tarziu...
-
@polution prosteala&co, joi, 24.02.2022 01:15
masinile ne imput chiar la geam, traim printre ele. si da, trebuie sa fim mai atenti la toata plouarea, deci si masinile incluse! nu-ti place poluarea>iei electrica nu-ti plac taxele>iei bicla/autobuzul..
-
Seriff, joi, 24.02.2022 09:07
E na? Masinile iti imput la geam? Sensibil mai esti, mai pune-ti o botnita. Dar fumul de la rafinarii nu te impute? Praful de la santiere nu te impute? Tu nu mergi cu masina? Vezi ca au reduceri la masti, daca esti asa sensibil. In USA merg aia cu v8, v10, v12 de 100 de ani si nu au deranjat pe nimeni, s-au gasit toti homosexualii pensati din Ro ca sunt deranjati de poluarea de la masini, nu pot ei sa mearga pe strada, absolut penibil.
-
Seriff, joi, 24.02.2022 09:09
@Mircea Badea, asta ziceti voi pensatilor de ani de zile, ca diesel-ul nu mai are viitor, ca e pe duca, dar toti producatorii au diesel in oferta, se vinde chiar bine, in ciuda propagandei masive impotriva lui, uite chiar Audi are 9 modele cu motoare diesel, de ce? Fiindca lumea vrea diesel, nu troace electrice cu autonomii de 200 km.
-
inexorabil, joi, 24.02.2022 09:40
Aducere aminte (a se vedea comentariul meu): https://www.automarket.ro/stiri/bmw-vrea-sa-lanseze-anul-viitor-un-x5-propulsat-cu-hidrogen-103835.html Domnule ofiţer Mafănikkk, sigur nu ţi s-a fracturat logica? Cum adică “iei autobuzul” ? Păi tocmai ce spuseseşi mata’ că “maşinile împut”. Dar autobuzul ce-o fi? Nu tot autovehicul??? Aaa, da, îţi trece autobuzul pe la geam şi – sfântă minune strict selectivă – nu simţi chiar nimic în neregulă cu el, că doar stăpânii voştri din prea înalte (şi inaccesibile) sfere v-au băgat în sfeclă inepţia pură şi incomparabilă conform căreia exclusiv autoturismele (cică doar cele personale, nicidecum ale instituţiilor!) poluează pe planeta asta, dar staţi, că tot n-am terminat cu aplicarea criteriilor emolare “obiective” : doar autoturismele produse de nemţi!! Chiar şi cele care respectă normele Euro 5/6!!! Cu alte cuvinte, se pot perinda milioane de Volvo-uri tributare M.A.I. pe sub fereastra germanofobului nostru jurat, că nu s-ar intoxica, dimpotrivă, ar jubila: “Volvo, calitate adevărată, fratziwear!”. Apropo, te-am mai avertizat că te-ai hazardat pe un teren minat, recte pe cel al “poluării” atribuite exclusiv maşinilor mici germane.
-
@inexopix, joi, 24.02.2022 11:10
tu clar ai fractura si la logica si la creier...ideea e ca un autobuz, chiar si nehibridizat, adica 100% diesel, este mult mai putin poluant decat daca toti calatorii din el ar folosi o masina, indiferent daca personala / de firma / de institutie. dar creierul tau este ocupat cu emoli si persecutii inventate, nu mai are timp de gandire.
-
Seriff, joi, 24.02.2022 11:38
Autobuzul in Ro nu este o solutie, vin greu, merg incet, ajungi oriunde mai greu cu autobuzul decat ajungi cu masina, un drum de 15 minute cu masina iti ia 40 cu autobuzul, fiindca transportul in comun din Ro e praf si pulbere.
-
@Seriff, joi, 24.02.2022 13:13
generalizezi fara sa ai informatii. in multe orase din romania transportul in comun este foarte ok, de exemplu oradea, timisoara, cluj, arad, sibiu, anumite rute din iasi si bucuresti, ultimul suplinind si cu metroul. daca e praf (si chiar este) in orase precum ploiesti, craiova, constanta, braila sau buzau nu inseamna ca asa e peste tot in toata tara.
-
inexorabil, joi, 24.02.2022 13:18
Oare chiar aşa o fi, Fănele? Ia gândeşte-te puţin [scuză-mi sugestia crimăgânditului, din moment ce voi doar reproduceţi (e-)clişeele emolare – cu alte cuvinte, ei mănâncă, iar voi râgâiţi] : câte autobuze şi câte camioane/TIR-uri se află în circulaţie, în acelaşi timp cu categoriile inferioare ca masă/dimensiuni? Automat, câtă poluare auto (ooo, dacă ar fi fost reală…) ar rezulta de la astea “grele”, comparativ cu restul? Ţi se pare ţie că mult mai puţină?! Sau aşa aţi primit ordin să susţineţi ORICUM, indiferent de evidenţe? Căci vouă nu “dujmanii” vă stau în gât ca oasele de peşte (ei fiind şi aşa destul de puţini…spre necuprinsa voastră fericire), ci PROBABILITATEA ca marea masă a prostimii de obicei superficiale să înceapă a-şi apleca urechile (minţii) către “dujmanii” voştri, astfel încât să n-o mai “penetreze” valul vostru de minciuni concomitent brutale şi rafinate, caz în care conştientizaţi şi voi că aţi pierde-o ca pradă…De unde şi turbarea tartorilor nevăzuţi împotriva “extremiştilor”, “fasciştilor”, “iliberalilor”…cu alte cuvinte, împotriva tradiţionaliştilor. PS. “Dujmanii” sunt încercuiţi acum de un nou “Antifaschistischer Schutzwall” (astfel încât să fie izolaţi), numai că nu mai este unul material, palpabil, ci unul realmente perfid, extrem de greu de dărâmat: mainstream media. PPS. Măi, ce coincidenţe – iarăşi am un cod “suspect” de tastat pentru apariţia acestui text: 9666. Ce să pricep de aici? Că, peste vreo nouă ani…?
-
Seriff, joi, 24.02.2022 13:20
Nu generalizez deloc, peste tot merge mai greu decat masina, e la mintea cocosului, mergi tu cu el daca ajungi mai repede.
-
inexorabil, joi, 24.02.2022 14:06
Mai mult decât atât, @Seriff. Sigur ai văzut şi tu că noi, proprietarii de maşini personale, ne trezim deseori în ambuteiaje; darămite mijloacele de transport în comun?! Păi cât timp te fac să pierzi acestea din urmă? Eh, şi de-ar fi doar atât. De acum încolo, pe fondul (premeditat) înrăutăţirii generale a condiţiilor de trai, vor fi posibile mai des greve (şi) ale angajaţilor din transporturile de persoane. Automat, în atare condiţii, lumea va coborî la metrou. Dar nu va fi cea mai fericită soluţie, din moment ce, în mod previzibil, se vor crea îmbulzeli pe peroane, pe culoare de tranzit şi în trenuri; deoarece vor nesocoti spiritul de ordine şi disciplină, vitele citadine se vor călca în picioare. Asta e! Descumpăniţi, stăpânitorii acestei lumi nu văd altă cale de ieşire din belea decât să continue planul ocult de contracarare a exploziei demografice – deocamdată, prin provocarea de boli (prin intermediul “alimentaţiei” şi “medicaţiei”) şi prin sterilizare forţată (ghici ghicitoare ghicitorică). Pe urmă, nu se vor mai complica (adică evitând consumuri inutile de bani, timp şi nervi), mizând pe cea mai simplă, rapidă, sigură şi eficientă metodă: pustiirea atomică (WW3). Eh, în prealabil vor avea grijă să se pună pe ei înşişi la adăpost. Axiomatic, niciun conducător (modern) nu se va sacrifica pe sine, de dragul sau spre binele supuşilor săi.
-
@inexopix, joi, 24.02.2022 16:00
la fel de vita citadina esti si atunci cand, in ciuda faptului ca e ambuteiaj zi de zi, te incapatanezi sa te calci in continuare pe anvelope cu alte bovine, in loc sa cauti o alternativa. apoi, camioanele si masinile grele de transport nu se pot interzice, pentru ca ele sunt baza unei economii, ele cara alimente, materie prima si multe altele, cam tot de fapt, si nici nu prea circula pe strazile din interiorul oraselor, deci poluarea lor ar fi justificata, sunt un rau necesar. dar faptul ca tu si alti terchea-berchea va fataiti cu dieselele prin orase ca va e lene sa luati un autobuz pt cativa km, asta nu e de baza, asta e un moft, o inutilitate daunatoare tuturor si sper sa fie interzis cat mai curand sau taxat foarte aspru plimbatul de-ampulea cu masina goala prin orase si prin orice zone unde exista pietoni si locuinte, pentru ca, cel putin la mine acasa, dimineata si seara nu poti tine deschis geamul casei nici 2 minute, e numai otrava in aer. si optica ta este iar gresita: nu mijloacele de transport in comun fac ambuteiaje si te fac pe tine sa pierzi timp cand te dai cu dieselul catre nicaieri, ci voi produceti ambuteiajul, cireada de vite motorizate din cauza careia autobuzul nu poate inainta. pana acum, cel putin in bucuresti, am avut numai primari slabi, care nu au avut curajul sa taie fasii din strada sa faca culoare unice pentru autobuze. ce e asa greu sa copiezi de la altii, ca doar strazile principale sunt suficient de largi si noi: din 3-4 benzi pe sens doar maxim una mai trebuie sa ramana pentru masini mici, si aia cu plata, nu mocangeala, deci: tramvai pe mijloc, apoi banda pentru masini mici, apoi banda pt autobuze si apoi pista de biciclete, langa trotuar (nu pe trotuar!!). daca latimea strazii nu permite atatea benzi, prima care este eliminata trebuie sa fie cea a masinilor. numai prin descurajare si taxare se pot civiliza si orasele romaniei. prioritatea in orase trebuie sa o aiba pietonii si ciclistii, apoi mijloacele de transport in comun si abia la urma, daca mai ramane loc, auto/moto, desigur, dupa ce isi achita taxa de congestie, care actioneaza ca un filtru natural: cei care au realmente nevoie de deplasarea cu masina in ziua respectiva, garantat vor plati ca sa isi rezolve treaba, cine doar iese la plimbat/agatat pe centru cu geamul jos si maneaua urland sa simta acut arsura la buzunar, cam cum simt vitele cand sunt marcate cu fierul incins.
-
inexorabil, joi, 24.02.2022 18:26
Hal de mentalitate “democratică”, “dă Driapta”, “occidentală” : hotărâm NOI pentru VOI ce anume aveţi nevoie, care este ordinea importanţei categoriilor de autovehicule, ce trebuie să reprezinte prioritate socială şi ce/cum trebuie taxat în cazul vostru… Eu, unul, am senzaţia unui “déjà vu”…Păcat că nu ni s-a transmis purul adevăr în dec. 1989: “Măi fraierilor, au căzut doar nişte pioni din poziţiile Puterii oricum controlate de noi, că tot în aceeaşi stare vă vom aduce, mai devreme sau mai târziu, doar că un pic de libertate de exprimare şi de prosperitate importată şi semănată de ochii lumii şi de care aţi fost sistematic privaţi sub bolşevism vă vor împiedica să sesizaţi realitatea care, de fapt, nu s-a schimbat niciodată…Este precum în caricatura aceea în care omul zdrenţăros închis în celulă întinde mâna hotărât printre gratii către pâine, deşi cheia eliberării se află chiar lângă pâine, văzând-o şi el prea bine. Aşa şi voi, limbrici abulici şi temători, majoritatea covârşitoare veţi alege pâinea, iar noi vom avea permanent grijă să vă cucerească prospeţimea, rumeneala, aroma, aspectul ei comercial”.
-
inexorabil, joi, 24.02.2022 21:46
Vai de mintea ta dantelată, Mafănele taică! Am mai auzit de la tine (de! – memorie de elefant, ce să-mi faci?!) enormitatea asta greu comparabilă: “dacă ceva nu circulă în oraş, atunci poluarea nu afectează oraşul”. Presupunând (a N-a mia oară) că poluarea ar exista, Centura s-ar afla prea departe de oraş?? Dar platformele industriale??? Dar când autovehiculele grele parcurg atâtea şi atâtea localităţi de tranzit (zilnic, fără îndoială), acelea n-ar fi poluate, măi cap de gumă? Ah, da, am înţeles, finalmente: te (ultra)sensibilizează (până la lacrimi – de crocodil…frankfurtian, fireşte) doar “poluaţii” din/de oraş. Tu însuţi fiind unul dintre ei. La tine însă, poluarea s-a extins şi la “mansardă”. Tot mai intens, bag de seamă.
-
inexorabil, joi, 24.02.2022 22:02
A, încă o chestiune se cere lămurită, tati: dacă zici tu că maşinile grele ar fi un “rău necesar” şi aşa cum ne tot îndemni să ne vârâm, spre “edificare”, nasurile în ţevile de eşapament ale “cazanelor” noastre personale, ia pretează-te mata’ la acelaşi gest în privinţa “răului necesar”… Păi, dragule, nu putem califica lucrurile după cum ni-i hatârul (şi interesul), recte avem “poluare dăunătoare” şi “poluare tolerabilă”. Cu alte cuvinte, nu vă mai încurcaţi în scornituri convenabile vouă, băieţilor cu irisuri albastre. Fiindcă o să vă picăm cu Adevăr precum cu ceară.
-
@inexorabil, vineri, 25.02.2022 00:42
ar trebui sa-ti faca si tie(tractorasului) ce au facut industriei poluante, adica facuta bucati sau pus filtre super scumpe. si vere, tocmai ca centurile sunt si anti-poluare, nu doar timpi mai buni, gizas! in alta dezordine de idei, ai vazut ce cer albastru au nord coreeni?
-
inexorabil, vineri, 25.02.2022 08:52
Indiscutabil, nu trăieşti pe această lume. De multe ori, este de preferat să străbaţi fix Capitala decât să te aventurezi pe Centură. Te asigur din proprie experienţă… Hei, când ne prezinţi nişte acte medicale care să ne indice “avariile” pe care le-a suferit corpul tău de pe urma “poluării” de care te tot sforţezi să ne convingi că ar fi responsabile doar sedanurile nemţeşti Diesel? Mai mult, aşteptăm radiografia pulmonară a unui copilaş oficial declarat decedat din cauza “noxelor auto” (eventual cu menţiunea “confirmăm cauza decesului: intoxicare de la TDI/CDI/d/CDTI”, după caz). Păi n-ai “adeverit” mata’ pe-aici că meleoane de pământeni sucombă anual din cauza (micro-) “putorii Diesel”, repet, exclusiv nemţeşti? Vino cu documente exprese!!! PS. Să ştii că şi D.G.S.P. poate avea o utilitate pentru ţară, dar una singură: îngrăşământ. PPS. Cică a început răzbelul. Ce-mi doresc personal? Păi ce altceva decât…revenirea Bucovinei de Nord şi a Basarabiei de Sud la patria-mumă.
-
inexorabil, sâmbătă, 26.02.2022 09:46
Să nu deviez prea mult spre “off”-uri (nici când mă năpădesc of-urile). De fapt, recunosc: tot mai interesante sunt jucărelele noastre pe roţi…Că Bidon se va umple de la Putină sau că Putină se va aşeza pe Bideu sunt doar efemeride. “Trebuie să fie toate, dar încă nu este sfârşitul”…ia vedeţi unde scrie. Plus că deja consacrata tactică a (media-)diversiunii merge mai departe, imperturbabilă: “Acum le-am captat atenţia proştilor de pretutindeni cu poc-poc şi bum-bum, ca să nu le mai ardă de răscoale anti-covid şi nici de întrebări privind creşterea absurdă a preţurilor cam la orice”.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
''Momentan pot fi regăsite pe modele ca A4, A5, A6, A7, A8, Q7 și Q8. Luna viitoare, în lista de mai sus va fi inclus și Q5, iar în vara acestui an va urma A6 Allroad''. Unde sunt Mihai, Mircea Badea si Edikk? Nu ziceati ma voi ca electricul e viitorul? Si ca diesel nu mai scoate nimeni?