Noua generație Ford Ranger Raptor: V6 twin-turbo, pe benzină, 288 CP și diferențiale blocabile
Noua generație Ford Ranger Raptor a debutat oficial cu un motor V6 twin-turbo, pe benzină, 288 CP și două diferențiale blocabile. În România, lista de comenzi va fi deschisă la jumătatea lunii martie.
La capătul unei campanii lungi de promovare, presărată cu o serie de imagini și clipuri video, Ford prezintă acum noua generație Ranger Raptor. "Construită pentru a domina deșertul, pentru a cuceri munții și pentru a domni peste tot ce este între ele," după cum o descriu chiar reprezentanții companiei.
MOTOR V6 TWIN-TURBO, PE BENZINĂ, ȘI DIFERENȚIALE BLOCABILE
Pentru că detaliile tehnice au fost așteptate cu sufletul la gură de fanii acestui model, vom începe cu acestea.
Așadar, noul Ford Ranger Raptor este echipat cu un motor nou, un V6 de 3.0 litri EcoBoost, twin-turbo, care dezvoltă 288 de cai putere și 491 Nm cuplu. Unitatea este conectată la o transmisie automată, cu 10 trepte, și are sistem anti-lag, similar cu cel disponibil pe Ford GT și Focus ST.
Trebuie menționat că "vechiul" propulsor biturbo diesel, de 2.0 litri, va fi disponibil în continuare, pe anumite piețe, din 2023.
Revenind, însă, din pachet mai face parte o tracțiune integrală permanentă. Ranger Raptor a primit o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, dar și două diferențiale blocabile (față/spate).
Cel de la volan are la dispoziție 7 moduri de condus: Normal, Sport, Slippery, Rock crawl, Sand, Mud/Ruts și, desigur, Baja. Acesta din urmă este cel mai agresiv. Nu lipsește tehnologia Trail Control, sau cu alte cuvinte un pilot automat dezvoltat special pentru off-road.
Că tot veni vorba de moduri, noul Ranger Raptor a fost echipat cu un sistem de evacuare activ, cu patru moduri selectabile: Quiet, Normal, Sport și Baja.
SUSPENSIE REPROIECTATĂ
Inginerii Ford Performance au reproiectat complet suspensia. Aceasta integrează noua generație de amortizoare Fox de 2.5 inch cu Live Valve. Mai mult, caroseria are ranforsări speciale, iar componentele cheie ale sistemului de rulare sunt protejate cu scuturi rezistente. Placa față este din oțel cu o grosime de 2.3 mm.
Fiind bazată pe noua generație Ford Ranger, versiunea Raptor preia de la aceasta majoritatea elementelor de design, inclusiv farurile LED cu semnătura luminoasă sub forma literei C. Avem apoi pasajele evazate ale roților, dar și o grilă specifică unui Raptor, care integrează numele producătorului american.
Un set de jante cu diametrul de 17 inch, anvelopele All-Terrain, bara de protecție spate Precision Grey, cu treaptă tampon și bară de remorcare integrate, completează pachetul exterior.
Pentru interior, Ford a pregătit scaune sport noi, volan sport, îmbrăcat în piele și încălzit, accente Portocaliu Code, iluminare ambientală, padele din magneziu, instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.4 inch, și sistem multimedia SYNC4A cu display de 12 inch.
Apple CarPlay și Android Auto sunt wireless, iar oferta standard este completată de sistemul audio B&O cu zece incinte.
Noua generație Ford Ranger Raptor va fi livrată în Europa începând din ultimul trimestru al anului 2022. În România, lista de comenzi va fi deschisă la jumătatea lunii martie.
via Ford
V6 twin turbo? Superb, asta da masina.