Noua generație Ford Ranger Raptor: V6 twin-turbo, pe benzină, 288 CP și diferențiale blocabile

Publicat marţi, 22.02.2022 09:00 de Alexandru Monenciu

Noua generație Ford Ranger Raptor a debutat oficial cu un motor V6 twin-turbo, pe benzină, 288 CP și două diferențiale blocabile. În România, lista de comenzi va fi deschisă la jumătatea lunii martie.

La capătul unei campanii lungi de promovare, presărată cu o serie de imagini și clipuri video, Ford prezintă acum noua generație Ranger Raptor. "Construită pentru a domina deșertul, pentru a cuceri munții și pentru a domni peste tot ce este între ele," după cum o descriu chiar reprezentanții companiei.

MOTOR V6 TWIN-TURBO, PE BENZINĂ, ȘI DIFERENȚIALE BLOCABILE

Pentru că detaliile tehnice au fost așteptate cu sufletul la gură de fanii acestui model, vom începe cu acestea.

Așadar, noul Ford Ranger Raptor este echipat cu un motor nou, un V6 de 3.0 litri EcoBoost, twin-turbo, care dezvoltă 288 de cai putere și 491 Nm cuplu. Unitatea este conectată la o transmisie automată, cu 10 trepte, și are sistem anti-lag, similar cu cel disponibil pe Ford GT și Focus ST.

Trebuie menționat că "vechiul" propulsor biturbo diesel, de 2.0 litri, va fi disponibil în continuare, pe anumite piețe, din 2023.

Revenind, însă, din pachet mai face parte o tracțiune integrală permanentă. Ranger Raptor a primit o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, dar și două diferențiale blocabile (față/spate).

Cel de la volan are la dispoziție 7 moduri de condus: Normal, Sport, Slippery, Rock crawl, Sand, Mud/Ruts și, desigur, Baja. Acesta din urmă este cel mai agresiv. Nu lipsește tehnologia Trail Control, sau cu alte cuvinte un pilot automat dezvoltat special pentru off-road.

Că tot veni vorba de moduri, noul Ranger Raptor a fost echipat cu un sistem de evacuare activ, cu patru moduri selectabile: Quiet, Normal, Sport și Baja.

SUSPENSIE REPROIECTATĂ

Inginerii Ford Performance au reproiectat complet suspensia. Aceasta integrează noua generație de amortizoare Fox de 2.5 inch cu Live Valve. Mai mult, caroseria are ranforsări speciale, iar componentele cheie ale sistemului de rulare sunt protejate cu scuturi rezistente. Placa față este din oțel cu o grosime de 2.3 mm.

Fiind bazată pe noua generație Ford Ranger, versiunea Raptor preia de la aceasta majoritatea elementelor de design, inclusiv farurile LED cu semnătura luminoasă sub forma literei C. Avem apoi pasajele evazate ale roților, dar și o grilă specifică unui Raptor, care integrează numele producătorului american.

Un set de jante cu diametrul de 17 inch, anvelopele All-Terrain, bara de protecție spate Precision Grey, cu treaptă tampon și bară de remorcare integrate, completează pachetul exterior.

Pentru interior, Ford a pregătit scaune sport noi, volan sport, îmbrăcat în piele și încălzit, accente Portocaliu Code, iluminare ambientală, padele din magneziu, instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.4 inch, și sistem multimedia SYNC4A cu display de 12 inch.

Apple CarPlay și Android Auto sunt wireless, iar oferta standard este completată de sistemul audio B&O cu zece incinte.

Noua generație Ford Ranger Raptor va fi livrată în Europa începând din ultimul trimestru al anului 2022. În România, lista de comenzi va fi deschisă la jumătatea lunii martie.

via Ford

  • Seriff, marţi, 22.02.2022 09:57

    V6 twin turbo? Superb, asta da masina.

  • ds, marţi, 22.02.2022 10:09

    Același V6 de pe Bronco, un upgrade consistent față de vechiul 2.3 l în patru cilindri. Ar fi interesant de văzut consumul. Oricum, e mașină pantru firme, iar ca persoană fizică, dacă ai mașina asta, sigur îți permiți și plinul.

  • someone23, marţi, 22.02.2022 11:13

    motor f mare ( nu acelasi de pe bronco, care are 2.7 iar 3.0 la raptor trece de 400 cai ), putere litrica si totala mica pentru o acceleratie de peste 10 sec pana la 100 km/h. alaturi de numele raptor? ceva nu se potriveste in peisaj

  • Octavian, marţi, 22.02.2022 11:44

    Este genul de masina impresionanta pe care mi-as dori-o la fel ca multi altii doar ca e inutila. Este genul de masina pe care o tii in garaj, o iubesti si pe care o mai scoti la plimbare din cand in cand. Cumva in aceeasi categorie intra si Mustang.

  • ds, marţi, 22.02.2022 11:46

    @someone23 Cel de pe Ford Bronco Raptor are 3 litri iar cel de pe Ford Bronco are 2.7 https://www.caranddriver.com/news/a38848684/2022-ford-bronco-raptor-revealed/

  • Wector, marţi, 22.02.2022 11:54

    @someone23, Acceleratia de 10s pana la 100 era cea a vechiului Raptor, cel cu 2.0L biturbo, 213cp. Modelul nou va avea in jur de 5-6s daca va avea 400 cp.

  • Vic, marţi, 22.02.2022 12:10

    Mi-ar placea o astfel de masina, buna in teren, desi nu stiu cat de utila mi-ar fi in viata de zi cu zi in etapa asta a vietii mele si nasol e ca nici n-am un loc unde s-o parchez. Fiind generatia cea noua, dezvoltata in comun cu VW, as fi curios sa vad interiorul versiunii Amarok, sincer, asta de la Ford nu-mi place, pare ca s-au complicat inutil, este obositor si prea inzorzonat cu liniutele alea verticale pe bord numa bune sa acumuleze mizerie si onduleurile alea fara rost din gurile de ventilatie, plus combinatia aia negru cu rosul ala portocalios mi se pare chicioasa, o astfel de masina ar trebui sa aiba un design mai barbatesc, simplu si rectangular inclusiv la interior, in stilul vechilor VW sau Volvo. De asta zic ca as fi curios de versiunea lui Amarok. Nici exteriorul acestui Ranger nu prea imi place, designul grilei e nasparliu dupa mine, cu numele ala Ford plasticos insirat pe toata latimea botului, nici semnatura luminoasa fata-spate nu-mi inspira nimic, pare ca s-au scremut prea mult si n-a iesit ceva original, memorabil. Conceptul tehnic, de off-road le-a iesit binisor, cutia aia cu 10 trepte automata e exact ce trebuie in offroad. Tractiunea as fi preferat sa fie ne-permanenta, cu 4x4 cuplabil doar la cerere, iar cutia de transfer sa ramana simpla si dura, nu cu 2 trepte, fiindca in vederea reductiei se putea jongla din redimensionarea pinioanelor cutiei de viteze cu, de altfel, suficient de multe trepte, 10!!. La motoare, eu clar as alege dieselul, la benzina nici nu ma uit pe o astfel de masina. Sper ca Amarok sa propuna si dieseluri mai potente (acum cateva zile zicea AM ca va avea un V6 3.0 diesel) nu zic ca un 2.0 biturbo cum ofera Ranger nu e ok, dar e greu de crezut ca o sa ofere cuplu multumitor la turatii reduse, tipice pentru off-road, iar daca mai avem si cate una-alta de tractat si sarcina mare in bena, mai potrivit ar fi un diesel sanatos, gen cum are Toyota Hilux 2.4 sau 2.8. In fine, daca chiar m-ar arde nevoia de o astfel de masina, care imi place mult ca idee, as alege tot calea batuta, o Toyota Hilux, sau pe locurile imediat urmatoare Isuzu D-Max si Mitsu L200. De Ford ce sa zic, imi pare rau, o fi ok masina, dar o pun jos de tot pe lista, fiindca increderea odata pierduta, greu se mai castiga inapoi, sau poate niciodata, pur si simplu eu nu mai am incredere in produsele lor. Si nici cu versiunea VW nu m-as simti foarte confortabil, in fond Ranger si Amarok sunt acum una si aceeasi masina, doar diferente de design si atat.

  • someone23, marţi, 22.02.2022 12:54

    @ ds: si eu ce am scris in paranteze?

  • CCA, marţi, 22.02.2022 13:30

    De apreciat ca au pus in sfarsit optiunea de 4x4 automat si pe pickupurile pentru Europa. E buna la drum lung, iar cand vrei sa circuli numai cu cea spate decuplezi. Sau alegi 4x4 HI sau LOW, in functie de teren. Era o optiune necesara, de exemplu la un drum de cateva sute de km, iarna, cu o rulota de 1,5 tone dupa, pe drum uscat (unde circul numai cu tractiune spate, mai ales pe autostrada, lucru indicat de producator), cand dai de portiuni alunecoase si in curbe, cam joaca putin, daca nu cuplezi si fata, lucru enervant.

  • someone23, marţi, 22.02.2022 16:56

    apropo: ranger raptor in australia , africa de sud si inca cateva piete va avea acelasi motor, dar cu 400 cai. cu alte cuvinte: up yours europa