Audi face ordine în gamă: faceliftul modelului E-Tron va fi rebotezat Q8 E-Tron
SUV-ul electric E-Tron, introdus în 2018, va primi un facelift în acest an. Mai mult, noul model va primi și un nume nou: deja popularul nume E-Tron va deveni Q8 E-Tron.
Conform publicației germane Automobilwoche, Audi va lansa un facelift pentru E-Tron în acest an. Pe lângă diferitele schimbări estetice și actualizări tehnice, mașina ar putea primi și un nume nou: Q8 E-Tron.
Printre schimbările majore care vor fi prezente pe noul Q8 E-Tron se numără acumulatori noi cu capacitate mărită și motoare electrice mai eficiente pentru o autonomie mai mare. La nivel estetic, partea din față va fi redesenată, cu o grilă nouă. În partea din spate, stopurile vor avea și ele un design nou față de modelul actual.
Tot în acest an, este de așteptat ca Audi să lanseze și modelul Q6 E-Tron. Această mașină va utiliza platforma PPE, dezvoltată împreună cu Porsche. Mai mult, așa cum Audi a anunțat în noiembrie 2021, viitoarea generație Q8 E-Tron va fi lansată în 2026. Noua mașină va fi bazată pe o platformă dedicată, față de actuala generație, care utilizează o platformă MLB modificată.
via Motor1
Era și cazul. Am mai menționat eu în trecut pe aici că în gama lor electrică era un haos total. Adică aveai e-tron simplu care e SUV, apoi e-tron GT sedan sportiv, apoi Q4 e-tron (?!) care e și el SUV și apoi în China Q5 e-tron, tot SUV. Mi-e greu să cred că în 2018 când l-au lansat nu știau că le vor lansa și pe celelalte menționate. Totuși, ciudată ar fi și rebotezarea lui Q8 e-tron. Avem așa: - Q4 e-tron la 4,59 m lungime (deci compact oarecum. Da, compactele au ajuns la lungimea asta - pe Astra J ST am 4,70 m lungime și e compact. În fine). - Q5 e-tron de China - 4,88 m lungime (deci mediu pentru un SUV după standardele de azi). - etron (viitor Q8 e-tron) - 4,90 m lungime - dar e tot SUV mediu. Ori varianta Q8 pe combustie are 4,99 m lungime, iar Q7 are 5,07 m lungime. Deci ori nu vor face ceva mai mare decât Q8 e-tron, ori vor apărea Q9, Q10 etc. ceea ce ar fi bizar. Ținând cont de dimensiuni, mai bine ar fi fost să redenumească e-tronul sub Q6 e-tron ca să lași loc pe viitor unui model potențial mai mare. Deci haosul continuă la Audi în ceea ce privește numele electricelor.