Germanii readuc în discuție limitarea vitezei pe celebrul Autobahn
Porțiunile fără limită de viteză de pe celebra Autobahn din Germania ar putea fi de domeniul trecutului. Partidul care tocmai a câștigat alegerile naționale susține limitarea vitezei pe autostrăzile din această țară.
Germania are una dintre cele mai dezvoltate rețele de autostrăzi din lume. Însă Autobahn-ul este faimos pentru porțiunile sale unde poți atinge viteza maximă a mașinii tale, legal. Cu alte cuvinte, pe aceste porțiuni nu există limită de viteză.
În urmă cu ceva timp s-a vorbit despre impunerea unei limite de viteză pe Autobahn, dar ideea a fost dată rapid uitării. Acum, această măsură a fost readusă în discuție, o dată cu venirea la putere a partidului SPD (social democrat).
Odată cu limitarea vitezei pe Autobahn, susțin reprezentanții partidului, emisiile de CO2 ale Germaniei ar scădea cu 2 milioane de tone anual. Chiar și organizația ADAC (cel mai mare club auto din Germania și Europa) s-a împotrivit acestei măsuri, dar acum parcă nu mai este atât de categorică.
Spre exemplu, jumătate din cei 21 de milioane de membri sunt în favoarea limitării vitezei pe Autobahn. 45% doresc ca lucrurile să rămână la fel ca până acum, iar 5% sunt indeciși.
Oricum ar fi, Stefan Bratzel, directorul Centrului de Management al Traficului, susține că viteza maximă pe autostrăzi va scădea în mod natural, în contextul în care numărul de mașini electrice de pe șosele este într-o continuă creștere. Șoferii acestora nu pot circula cu mai mult de 120 - 130 km/h pentru a nu afecta autonomia, este de părere el.
via Deutsche Welle
-
dan_grc, joi, 07.10.2021 14:25
Europa se vede în mijlocul unei crize energetice cum n-a mai fost de multă vreme, când renunți la producția ieftină pentru că visezi verde peste noapte, dar unii nu pot dormi de limita de viteză, eco visătorii se vor trezi ca englezii, adică " dar n-am votat pentru asta, ce se întâmplă " ?
-
nume, joi, 07.10.2021 14:47
Nimic despre reducerea limitei de viteza in centrul Brasovului? Nimic. Evident. E mai important ce se intampla in alte state decat in RO.
-
@seriff, joi, 07.10.2021 14:54
hatere, calmeaza-te
-
Seriff, joi, 07.10.2021 15:05
Eu sunt hater? Prietene eu nu vin cu idei comuniste gen nu ai voie aia, nu ai voie cealalta, nu ai voie nimic. Doar fiindca nu sunt de acord cu asemenea idei cretine inseamna ca sunt hater? Ce gandire ai. Hater e ala care iti zice ca nu mai ai dreptul sa faci mai nimic, nu eu.
-
8646441064, joi, 07.10.2021 16:08
daca nemtii adopta limitarea pe autobahn, atunci producatorii de masini de strada chiar nu mai au niciun motiv sa nu bage limitare electonica a vitezei la 130 sau hai 140 standard pe toate masinile.
-
Seriff, joi, 07.10.2021 16:11
Eu zic sa fie limitate masinile si gata. Sa nu mai ai voie deloc sa detii o masina, sa mergem toti pe jos si aia e. Si sa mancam pe cartela, o paine pe zi maxim si stam la cozi la lapte la 5 dimineta, ca ce atata lux si opulenta. Si daca e sa comentam ceva la beci cu noi, asa ar fi normal nu?
-
61848144164, joi, 07.10.2021 17:11
esti totusi prea extremist dom' expert. dar limitarea detinerii de autovehicule, printr-o bariera de pret de achizie ridicat+cost de exploatare e chiar o idee foarte foarte buna. asa incat doar cei care isi permit si au nevoie cu adevarat ar trebui sa ajunga sa detina un vehicul, nu ca in prezent, cand tot descultul isi plimba fizicul fara rost cu cazanul. ieftinaciunea actuala a detinerii de cazane de catre toata pleava sper sa se termine cat mai curand, sa avem si noi orase mai libere si mai calme si aer curat, adica un pic de normalitate, pe care atat de mult o admiram in vacante pe la altii.
-
LoL, joi, 07.10.2021 18:51
Nu s-a demonstrat deja ca o astfel de masura va scadea nivelul de poluare cu incredibila valoare de sub 1%? Ma rog, trebuie si nemtii sa vanda niste galeti infecte (pardon, electrice) la preturi astronomice. Serios acum, asta e pasul spre comunism sau comunismul e pasul spre a reduce puterea de cumparare si obligarea de a cumpara niste lucruri ieftine, proaste si de unica folosinta?
-
LOLU, joi, 07.10.2021 19:31
germanii isi pierd din competitivitate. Ceea ce-i facea unici dispare incetul cu incetul. Dispar autostrazile fara limita, masinile rapide si puternice si nu vor mai fi cu nimic deosebiti fata de ceilalti. Vor fi si ei unii dintre cei care fac masini, nimic mai mult nimic mai putin. Un sfarsit agonic, baltos, penibil. Pentru ce? Nemtii sunt un popor harnic si disciplinat, insa conducatorii lor au un talent sa dea cu oistea-n gard din cand in cand de ti-e mai mare dragul.
-
@numere, joi, 07.10.2021 20:50
Paranoia,aici vorbim de autostrazi nu de orase,useristule!
-
@dan_grc, joi, 07.10.2021 22:44
https://www.dw.com/en/eu-takes-germany-to-court-over-air-pollution/a-42351552 https://www.dw.com/en/germany-broke-eu-law-with-pollution-levels-top-court-rules/a-57766089 https://apnews.com/article/europe-technology-environment-and-nature-business-health-10d70ad75b4cfe7170a9045b18ae5f4b https://www.bbc.co.uk/news/business-57765113 Daca mai vrei, mai sunt destule. Daca nu pricepi englea, ca un rezumat: Germania a fost data in judecata de UE pentru incalcarea REPETATA a normelor de poluare pe care si ea le-a votat ca membra UE si in al doilea rand cei mai JMECHERI constructori auto pe care voi ii sustineti cumparandu-le produsele au fost in nenumarate randuri amendati pentru diverse asocieri in carteluri sau pentru implicare in Dieslegate. Daca nu stii la cine se face referire: VAG, BMW si Mercedes! Cicoul mic ca incurajati coruptia si jegosii!
-
Edikkk, joi, 07.10.2021 22:58
Limitarea vitezei pe autostrăzi este o măsură bună în esenţă, economică, anti poluantă Oricum, majoritatea germanilor stau sub 140 km/h din motive puternice economice (consumul creşte accelerat peste 90 km/h) şi nu sunt împotriva Măsura acum revine, din motive SOCIALE, pentru că partidul de stânga nu mai vrea ca toţi bogaţii să se etaleze că ei pot merge cu viteze de peste 150 km/h şi care sunt deasupra prostimii (germani vs germani) Cât despre limitarea vitezei maşinilor, e ok, dar să fie de la 180 km/ în sus. Îţi trebuie acceleraţie şi viteză puternică, ca să acoperi orice situaţie, pentru că unele sunt de viaţă şi de moarte! Aşa că limitarea sub 160-180 km/h este cam o prostie.
-
@inexorabil, vineri, 08.10.2021 01:06
Iar bati campii. Nu stiu de ce trebuie tu sa te vezi nevoit mereu sa scrii romane si sa vorbesti in dodii. Daca nu iti plac amenzile primite de germanii pe care si tu ii sustii, fa o contestatie :)) Somn usor Romania! Nu e de mirare ca s-a ales praful de tine. Cand vezi ce scriitori inteligenti sunt pe aici.
-
mircea badea, vineri, 08.10.2021 01:49
idioti...in loc sa fie invers, sa se anuleze toate limitarile peste tot.
-
inexorabil, vineri, 08.10.2021 02:37
N-am spus-o până acum, dar mă încumet: “Deutsche Welle” este (şi mi-am dat seama demult) doar o mizerie din cadrul lui (Global)“mainstream media”. Asupra mea, cel puţin, are efect de emetic. Prin urmare, Mafănikkk, nu te mai strădui s-o invoci în “argumentele” tale.
-
Seriff, vineri, 08.10.2021 10:33
Pentru ala care m-a facut prost, ce sa zic mersi, ti-as da o replica, dar nu cobor la nivelul tau, daca atat te duce capul sa jignesti, n-ai decat. Legat de Germania, da e singura tara fara limita de viteza, asa si? E de zeci de ani asa, bravo lor, care e problema ta? Cine vrea sa mearga cu 100 pe autostrada sa mearga, respect Germania, sper sa nu se implementeze o asemenea tampenie.
-
Bubi Mubi, vineri, 08.10.2021 12:18
Si in Austria e limita de 130 km/h. Pe banda 2 se merge cu minim 150, iar pe banda 3 zboara diverși. În Croația este limită de 130 km/h, Poliția nu te oprește dacă ai sub 150 km/h. În Germania or fi zone cunoscute de cursieri, dar și foarte multe capcane. Semne de circulație final resitricții, iar la 1 km distanță dai de 80 km/h și radare fixe. Nu știu dacă-i așa bine să te arunci în 200 pe acolo. Nici prea plăcut nu e să intri în depășire și să încurci vreun avion pe banda 3, nici să mergi pe smart cruise control în spatele unui incapabil ca edick. El nu poate mai mult, n-ai voie mai mult, dar o depășire decentă și rapidă rezolvă multe dispute.
-
inexorabil, vineri, 08.10.2021 13:53
Bravo, AM! M-aţi “cosit” aici la greu. Ce să mai zic? Anii ’50 zbârnâie!
Citeste si
-
SIGURANTA | marţi, 26 noiembrie(P) Eforturile TMD Friction în direcția sustenabilității: fabrici alimentate 100% cu energie regenerabilăTMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
''Șoferii acestora nu pot circula cu mai mult de 120 - 130 km/h pentru nu afecta autonomia''. Ceva mai penibil nu am citit, pai asta practic inseamna bine ai venit comunism. Iti vindem niste mizerii de masini cu care nu poti sa mergi tare fiindca nu mai ajungi nicaieri, le eliminam pe cele clasice fiindca prea erau bune, punem limite de viteza pe autobahn, UE= URSS. Care comenteaza botnita la bot si 5 doxe de vaccin pe an, dupa inapoi la carcera.