Jeep Compass facelift debutează în Europa cu sisteme care permit un condus semi-autonom de nivel 2

Publicat marţi, 06.04.2021 15:18 de Alexandru Monenciu

Nou înființatul grup Stellantis a prezentat primul său SUV pe piața din Europa. Este vorba despre Jeep Compass facelift, care debutează cu sisteme care permit un condus semi-autonom de nivel 2.

Actuala generație Jeep Compass a debutat în 2016, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles. SUV-ul este asamblat în 5 țări: Italia, Mexic, Brazilia, China și India.

Anul trecut, faceliftul a debutat în China. Acum, acesta a fost lansat și pe continentul european, fiind primul SUV prezentat în Europa de către nou înființatul grup Stellantis.

Din punct de vedere al designului, Jeep Compass facelift propune o parte frontală redesenată și câteva modificări minore aduse părții din spate. Cu alte cuvinte, aceleași noutăți estetice introduse anul trecut de varianta lansată în China.

Clienții europeni pot alege unul dintre cele cinci niveluri de echipare: Sport, Longitude, Limited, S și Trailhawk.

HABITACLU MAI MODERN CA ORICÂND

Habitaclul este mai modern ca oricând. Jeep a redesenat planșa de bord, care integrează acum un display central (8.4 sau 10.1 inch) pentru sistemul multimedia Uconnect 5 și instrumentarul de bord digital cu ecran de 10.25 inch. Totodată, spațiile de depozitare sunt mai generoase și oferă acum cu 4.4 litri mai mult decât varianta pre-facelift.

Gama de motorizări include o unitate pe benzină de 1.3 litri, cu 130 sau 150 de cai putere (alăturată fie unei transmisii manuale, fie uneia automate cu dublu ambreiaj), dar și un agregat diesel de 1.6 litri, capabil de 130 CP. Cutia manuală cu șase trepte este singura variantă pentru acesta din urmă.

De asemenea, motorizările convenționale sunt oferite doar cu tracțiune față.

Oferta include și o versiune plug-in hybrid (Compass 4xe), disponibilă în două versiuni de putere: 190 sau 240 de cai putere. Transmisia automată cu șase trepte și tracțiunea integrală eAWD completează pachetul.

CONDUS SEMI-AUTONOM DE NIVEL 2

Cele mai importante noutăți le regăsim printre sistemele de asistență oferite în standard. Lista include Drowsiness Alert, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Assist și Automatic Emergency Braking cu funcție de recunoaștere a pietonilor și cicliștilor.

De asemenea, sistemele Lane Keep Assist și Adaptive Cruise Control lucrează împreună pentru a menține mașina pe centrul benzii de rulare, oferind astfel un condus semi-autonom de nivel 2.

Mai multe detalii, inclusiv lista de prețuri și specificațiile tehnice, vor fi anunțate ulterior.

via Jeep

  • Nivelul 2, marţi, 06.04.2021 17:31

    A inceeput ofensiva Stelantis...

  • Chera Robinson, marţi, 06.04.2021 18:27

    Daca tot la fel de proaste o sa fie motoarele, degeaba dai o caruta de bani ca sa te lase-n drum...

  • Jip, marţi, 06.04.2021 18:43

    Astept pe langa Compas si un model mai mic numit Echer.

  • Anonim, marţi, 06.04.2021 20:19

    Masini slabe calitativ fara priza mare la potentialii clienti de suv-uri .

  • joe, marţi, 06.04.2021 20:31

    Sa astepte pana cand clientii romani si nu numai o sa vada teste de fiabilitate pe termen lung.Plus o servisare de ”doi” lei in RO.

  • mircea badea, joi, 08.04.2021 06:24

    are cai cat o corsa..tare!

  • Wector, joi, 08.04.2021 11:50

    Daca apar in oferte suv-uri mari, sare romanashu de cur in sus ca le cumpara frustratii care vor sa epateze si sa polueze (dar la munte se uita cu jind la ele cand pun lanturile pe fata). Daca apar in oferte suv-uri mici, le numim echere cu "motoare de corsa"..... pai cum facem mai baieti sa fiti si voi satisfacuti? Eu zic sa faceti o plangere...