Renault lansează noul Kangoo Van: acces lateral inovator și versiune electrică cu autonomie de 265 km

Publicat miercuri, 24.03.2021 14:51 de Alexandru Monenciu

Constructorul francez de automobile a încheiat cu puțin timp în urmă evenimentul LCV Show. În cadrul acestuia, Renault și-a prezentat strategia în ceea ce privește vehiculele comerciale ușoare și a lansat oficial noul Kangoo Van.

Renault a susținut în urmă cu puțin timp conferința denumită LCV Show, în cadrul căreia a prezentat strategia de viitor în ceea ce privește vehiculele comerciale ușoare. Totodată, constructorul francez de automobile a lansat o nouă gamă de vehicule utilitare: Kangoo Van, Express Van și Trafic (Combi sau SpaceClass).

KANGOO VAN

Vedeta indiscutabilă este noul Kangoo Van. Din 1997 și până în prezent, acest model a fost comercializat în peste 4.2 milioane de exemplare la nivel global. Noul Renault Kangoo Van este disponibil în două variante de lungime.

Din punct de vedere estetic, modelul francez propune faruri LED cu semnătura luminoasă sub forma literei C, panouri laterale sculptate, stopuri cu tehnologie LED și un spate robust și mai lat.

Clienții pot opta pentru jante din oțel, cu diametrul de 16 inch, și au la dispoziție șapte nuanțe exterioare, dintre care două complet noi: Roșu Carmin, Albastru Cavansite, Alb Mineral, Gri Urban, Gri Oyster, Gri Highland și Negru Pearl.

Echipa de creație a desenat un habitaclu modern și confortabil, dar mai înainte de toate spațios. Spațiile de stocare însumează în total 60 de litri (cel mai mare din segment) și include un torpedo sub forma unui sertar cu volum de 7 litri. Interiorul noului Renault Kangoo Van poate găzdui până la trei pasageri.

DOUĂ INOVAȚII MAJORE

Înainte de toate, modelul din Hexagon se vrea a fi util. Tocmai de aceea vine cu două inovații majore.

Prima a fost denumită "Open Sesame, by Renault" și este opțională, disponibilă doar pe partea dreaptă, la modelele cu lungime standard și cu două scaune față. Această inovație propune un acces lateral de 1.446 milimetri (de două ori mai mare decât înainte) prin eliminarea stâlpului central.

Ușa pasagerului din față se deschide la 90 de grade, scaunul pasagerului este rabatabil, iar compartimentul pivotant permite o suprafață plată de încărcare de până la 3.05 metri lungime. Mai mult, scaunul este prevăzut cu două inele de ancorare pentru a asigura o prindere eficientă a încărcăturii.

Cea de-a doua inovație introdusă de noul Renault Kangoo Van este Easy Inside Rack. Un raft retractabil, suspendat, aflat în partea superioară a zonei de încărcare. Acesta poate fi blocat și poate stoca obiecte lungi (de la 2 m la 2.5 metri) precum scări sau țevi.

Noul Kangoo Van dispune de o capacitate de încărcare care poate ajunge la 3.9 metri cubi și o sarcină maximă cuprinsă între 600 și 1.000 de kilograme (varianta lungă).

Gama de motorizări este compusă din unități pe benzină și diesel. În prima categorie intră unitatea de 1.3 litri TCe, în versiuni de 100 și 130 de cai putere, iar de cealaltă parte avem agregatul Blue dCi de 1.5 litri.

Acesta din urmă vine cu 75, 95 și 115 CP. Ambele pot fi alăturate fie unei transmisii manuale cu șase trepte, fie uneia automate EDC cu 7 rapoarte.

VERSIUNE ELECTRICĂ

La finalul anului 2021, familia Kangoo Van va include și o versiune electrică. Denumită oficial Kangoo Van E-Tech Electric, aceasta este echipată cu un motor de 75 kW (100 CP) și 245 Nm cuplu disponibil de la pornire.

Pachetul este completat de o baterie litiu-ion de 44 kWh, care oferă o autonomie de până la 265 de kilometri. Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide de 75 kW, caz în care poate fi reîncărcat la 80% din capacitate în 42 de minute.

La o stație cu o capacitate de 22 kW, trebuie să aștepți două ore pentru o încărcare completă.

Oferta noului Renault Kangoo Van include 12 sisteme de siguranță, inclusiv frânare automată de urgență, monitorizarea unghiului mort, controlul vitezei de croazieră, limitator de viteză și vizibilitate spate permanentă.

EXPRESS VAN

Al doilea model prezentat în cadrul evenimentului LCV Show este Express Van. Disponibil din aprilie 2021, acesta se vrea a fi o autoutilitară ideală pentru cei care caută un vehicul cu un bun raport calitate-preț. Renault îl va asambla la uzina din Tanger, Maroc.

Noul Express Van oferă o lățime mare a ușii laterale glisante (716 mm), 1.91 metri lungime de încărcare disponibilă în spatele panoului de compartimentare, volum de încărcare de 3.7 metri cubi și 48 de litri pentru spațiile de depozitare de la interior.

Pasagerii au la dispoziție până la trei prize USB, sistem multimedia Easy Link cu display de 8 inch și zonă cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Echiparea poate include sisteme precum Rear View Assist și Trailer Stability Assist.

Noul Renault Express Van va fi lansat în Europa cu motorul pe benzină de 1.3 litri TCe, în versiunea de 100 CP. Gama include și agregatul diesel de 1.5 litri Blue dCi, în versiunile de 75 și 95 de cai putere.

TRAFIC

Noul Renault Trafic poate fi comandat fie în varianta Combi (dedicată transportului de persoane și familiilor numeroase), fie în varianta SpaceClass. Aceasta din urmă este descrisă ca fiind perfectă pentru transportul VIP-urilor.

Habitaclul a fost complet reproiectat, are o înălțime de 935 milimetri (cea mai bună din segment), iar capacitatea de stocare a cabinei este de până la 86 de litri. Interiorul poate găzdui până la 9 pasageri.

Clienții au la dispoziție motorul Blue dCi de 1.5 litri, disponibil în trei versiuni de putere: 110, 150 și 170 CP. Atât Trafic Combi cât și SpaceClass vor fi disponibile începând cu luna mai a acestui an.

via Renault

  • Irina Log In, miercuri, 24.03.2021 15:24

    Chiar ma intrebam ce mai face Dacia Dokker,vad c-o duce bine,si-a facut facelift,s-a rujat,si-a mai carpit din țoale,si-a pus sigla de Renault pe moaca si a plecat prin tari straine s-o fluiere baietii.

  • someone23, miercuri, 24.03.2021 17:39

    jantele de tabla de pe kangoo van mi se par f f tari

  • joe, miercuri, 24.03.2021 20:04

    Adica maxim 100 km pe ger cu ea plina?

  • Edikkk, miercuri, 24.03.2021 21:18

    Perfectă pentru Last Mile Delivery

  • Bda, miercuri, 24.03.2021 21:58

    Mergând pe ce m-ai rămăsese din trotuar , mă uitam la mașinile parcate pe ce a fost odată trotuar.vechi,mai noi, noi.erau sute.am remarcat grila și m-am uitat și la caroserie.erau handicapate.nu cred că olandezul a adus reno în stadiul actual de banal

  • Decebal, joi, 25.03.2021 06:57

    Arata foarte bine si bravo ca pun 1.3 tce ca motorizare pe benzina, da sa vedeti preturi la ele. Ar fi meritat si dacia un 1.3, zic eu.

  • ds, joi, 25.03.2021 10:13

    AM, cred ca expresia " panouri laterale sculptate" pe care o folosiți ar trebui pusă între ghilimele, altfel se înțelege că aceste panouri sunt chiar sculptate. Sau mai știi... Poate chiar așa or fi.

  • Kap, joi, 25.03.2021 10:23

    Dacia are 1.33 TCe pe Duster, Lodgy și Dokker. Că dacă avea pe Logan, se vindea prea bine și probabil le strica planurile cu modele mici Renault.