Acesta este noul Porsche Taycan Cross Turismo: mod de rulare Gravel, special pentru off-road

Publicat joi, 04.03.2021 17:01 de Alexandru Monenciu

Porsche a publicat primele informații și imagini cu noul Taycan Cross Turismo. Printre noutățile primite de modelul cu zero emisii se numără și un mod de rulare Gravel.

Constructorul german de automobile a lansat modelul Taycan în 2019, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. În anul debutului pe piață, 2020, peste 20.000 de clienți din întreaga lume au optat pentru prima mașină cu zero emisii dezvoltată de Porsche.

Acum, după o campanie destul de lungă de testare și promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noua versiune Taycan Cross Turismo. Una gândită special pentru amatorii de aventură și, desigur, de mașini prietenoase cu mediul înconjurător.

DESIGN INSPIRAT DE CONCEPTUL MISSION E CROSS TURISMO

Designul, inspirat de conceptul Mission E Cross Turismo, este foarte asemănător cu cel al lui Taycan. Printre diferențe regăsim plafonul plonjat, specific mașinilor break, dar și elementele de protecție de la nivelul aripilor sau a spoilerelor față/spate. Pentru un plus de robustețe se poate opta pentru pachetul opțional Off-Road Design.

Cu el bifat, garda la sol crește cu 20 de milimetri, pe lângă cei 20 de milimetri pe care i-a căștigat noul Taycan Cross Turismo comparativ cu versiunea obișnuită. 

Farurile LED sunt incluse în lista cu dotări standard, mult mai generoasă decât înainte.

Interiorul este și el preluat de la versiunea obișnuită, inclusiv display-ul central de 10.9 inch. Pachetul menționat anterior adaugă o busolă deasupra bordului. Fantele de aer sunt controlate electronic și automat de sistemul de climatizare pe două zone.

În funcție de versiunea aleasă (Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Turbo Cross Turismo sau Taycan Turbo S Cross Turismo), pasagerii vor regăsi la interior radio digital, volan sport multifuncțional sau scaune sport ajustabile electronic pe 18 direcții (standard pe 14 direcții).

Mulțumită formei plafonului, pasagerii din spate au mai mult spațiu pentru cap (+ 47 mm), iar volumul portbagajului este de până la 1.200 de litri. Alți 82 de litri sunt disponibili în portbagajul din față. Că tot veni vorba de spații de depozitare, Porsche a dezvoltat un nou portbagaj pentru plafon, certificat pentru viteze de până la 200 de km/h, dar și un suport special pentru trei biciclete (opțional, desigur).

MOD DE RULARE GRAVEL

Noul Porsche Taycan Cross Turismo vine în standard cu suspensia pneumatică cu funcție Smartlift, tracțiune integrală, sistemul Porsche 4D Chassis Control și un mod de rulare Gravel.

Acesta din urmă este gândit pentru suprafețe acoperite cu noroi sau pietriș și ridică automat garda la sol cu alți 10 milimetri (+30 mm față de un Taycan obișnuit). Totodată, atunci când este selectat, livrarea puterii și răspunsul pedalei de accelerație se modifică astfel încât condusul în off-road să fie cât mai simplu.

Modelul nemților este oferit alături de două motoare electrice și tracțiune integrală. Versiunea de bază Taycan 4 Cross Turismo dispune de 380 CP (476 în Launch Control), iar autonomia este cuprinsă între 390 și 456 kilometri.

Dacă optezi pentru un Taycan 4S Cross Turismo vei avea la dispoziție 490 CP (571 în Launch Control), iar autonomia este de 388 - 452 km.

Avem apoi Taycan Turbo Cross Turismo cu ai săi 625 CP (680 în Launch Control). Autonomia este în cazul său de 395 - 452 km.

Ultimul, dar cu siguranță nu cel din urmă, Taycan Turbo S Cross Turismo propune 625 de cai putere, sau 761 cu funcția Launch Control activată. Autonomia variază în cazul său între 388 și 419 kilometri.

În cazul versiunii de top, repriza 0-100 km/h durează 2.7 secunde (2.6 în cazul lui Taycan Turbo S).

Bateria are o capacitate de 93.4 kWh. Acumulatorul poate fi încărcat la stații de mare putere, caz în care pentru o autonomie de 100 de kilometri trebuie să aștepți circa cinci minute.

Porsche este așteptat să lanseze pe piață noul Taycan Cross Turismo în vara acestui an.

via Porsche

  • Porșă, joi, 04.03.2021 17:27

    Daaa...exact pentru off-road este făcută mașina asta!... Guguștiucul cocalar (din orice țară) trebuia momit cu încă ceva (și ușurat de bani).

  • netam-nissan, joi, 04.03.2021 19:34

    Întreb ca prostu: n-au și porșii sau merțenarii cu EQS-ul lor criză de semiconductori? Curios și când o să fie toți cumpărați 50% de chineji. Ca prim pas, clar.

  • De veghe din lanul de biorapit, joi, 04.03.2021 19:49

    @Domnule Netam-nissan,va rog,lasati-o mai usor cu intrebarile astea ca va baga baietii la index pentru delict de opinie.

  • De vege din lanul de biorapita, joi, 04.03.2021 19:51

    Ps Am incercat sa ma las de pipe cu niste tigari electronice care incalzesc tutunul,se numesc ceva cu eqe...niste gunoaie. Asta asa,ca mi-am adus aminte,fara nicio legatura.

  • printeso 19:51, vineri, 05.03.2021 00:05

    Sau tatraurs. Ai ajuns sa ne si din privata? Tu oricum scrii fara nicio legatura cu articolele.

  • @00:05, vineri, 05.03.2021 08:12

    Chiulasa bengoasa,doar tuciurii si parnaiasii vorbesc cu "printeso",parnaiasii dosisti,vezi ca ai o comanda pana in Dristor,poate iti lasa ceva peste aparat.

  • ds, vineri, 05.03.2021 09:17

    Ori s-a modificat definiția off-road, ori ceva nu e în regulă. Dar, în niciun caz faptul că rulezi pe suprafețe cu noroi sau pietriș nu înseamnă off road. Cum să faci off-road cu garda aia la sol??? Chiar dacă o ridici 10 mm și fie ea și mai înaltă decat un Taycan obișnuit, mașina asta nu va face față nici pe un teren arat și discuit.