OFICIAL: Hyundai Bayon debutează ca rival pentru Ford Puma și Nissan Juke

Publicat marţi, 02.03.2021 13:20 de Alexandru Monenciu

Hyundai a lansat oficial noul Bayon, un SUV de segment B, gândit special pentru piața europeană. Clienții au la dispoziție două motorizări, de 1.2 litri și de 1.0 litri turbo.

După o campanie de promovare care a trădat câteva dintre noutățile de design, Hyundai a publicat acum primele informații și imagini complete cu noul său SUV de segment B. Este vorba despre Bayon, un model gândit special pentru piața europeană.

Denumită după orașul Bayon din Franța, mașina este, pe scurt, o versiune cu gardă la sol mai înaltă și aspect robust a lui i20. Lungimea măsoară 4.18 metri, lățimea este de 1.77 metri, în dreptul înălțimii sunt trecuți 1.49 metri, iar ampatamentul este de 2.58 metri.

MAI MIC DECÂT KONA

Ca dimensiuni, noul Hyundai Bayon este mai mic decât Kona. Volumul portbagajului măsoară 411 litri, sau 1.205 litri cu bancheta rabatată.

Principalele noutăți de design sunt elementele de plastic care îmbracă aripile și scuturile față/spate, luminile de zi identice cu ale modelului Kona și semnătura LED a stopurilor.

Habitaclul a fost preluat aproape în totalitate de la i20. Bordul incorporează instrumentarul de bord digital cu display de 10.25 inch, iar sistemul multimedia este disponibil în standard cu ecran de 8 inch. Cel de 10.25 inch este inclus pe lista cu dotări opționale.

DOUĂ MOTORIZĂRI ȘI SISTEM REV MATCHING

Gama de motorizări debutează cu propulsorul de 1.2 litri, aspirat natural, care dezvoltă 84 de cai putere. Acesta vine alături de o transmisie manuală cu cinci rapoarte.

Unitatea de 1.0 litri turbo, cu trei cilindri, este oferită în două variante de putere: 100 CP sau 120 de cai putere. Cea din urmă primește un sistem micro-hibrid la 48V, iar cutia de viteze poate fi una manuală cu șase trepte sau automată DCT cu șapte rapoarte.

Pentru a rămâne un SUV accesibil și pentru a se adapta cerințelor pieței, Hyundai Bayon este oferit doar cu tracțiune față.

Cel de la volan are la dispoziție trei moduri de rulare (Eco, Normal și Sport). În plus, Bayon este primul SUV de la Hyundai echipat cu sistem Rev Matching, care permite sincronizarea turației motorului la retrogradarea treptei de viteză.

Tehnologia este rezervată unității 1.0 T-GDI cu transmisie DCT, sau 1.0 T-GDI micro-hibrid cu transmisia manuală (6 trepte) în modul Sport.

Noul Hyundai Bayon vine echipat cu mai multe sisteme de asistență, inclusiv câteva care permit un condus semi-autonom, în anumite situații. Lista include, printre altele, Lane Following Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Limit Assist, High Beam Assist sau Parking Assist.

via Hyundai

  • ds, marţi, 02.03.2021 13:37

    Arată binișor, mai puțin spatele, bordul e chiar ok, bine, cu o mică rezervă pentru partea dreaptă. Cat privește motorul, 84 cp pentru un 1.2 aspirat nu-i tocmai rău. Acum ramîne de văzut cat trebuie să scoți din buzunar, sau nu.

  • netam-nissan, marţi, 02.03.2021 14:11

    Și lecțiile de franceză vi se predau online, AM? Că orașul ăla hexagonal e Bayonne, nu Bayon - un crossover normalĂ și el poate (v. clipul cu Tezla-Y), dar pe care nu-l prea înțeleg ca dublură a lui Kona.

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 02.03.2021 14:32

    Urata masina, urat nume, dmpdv ca masina per total, Ford Puma este super ok, are multe puncte forte printre acestea si design-ul.

  • Catalin, marţi, 02.03.2021 15:00

    Designul stopurilor lui Bayon va fi același (pare-se) cu cel al farurilor viitorului Sportage

  • Fanel_, marţi, 02.03.2021 15:47

    Bayon https://www.tourismcambodia.com/attractions/angkor/bayon-temple.htm

  • horea1979, marţi, 02.03.2021 21:19

    Una dintre cele mai urate mașini de pe piața. Chiar sunt interesat de un Tucson, care are un design care poate să placă sau să nu placă, dar acesta hrrrrrrrrr

  • dan_grc, marţi, 02.03.2021 21:23

    AM, puteti sa reparati sectiunea "contul meu " care nu mai functioneaza, iar " schimbare avatar " este de multa vreme trasa pe dreapta ? Vreau sa-mi schimb poza :).

  • PMC, marţi, 02.03.2021 23:43

    Urata cu spume! i20 normal e frumos, e chiar reusit. Nu pot sa inteleg isteria cu "SUV-urile" complet inutile. Scumpe si proaste.

  • Clique, miercuri, 03.03.2021 10:52

    Chiar credeți că producătorilor le pasă de părerile voastre sau părerile clienților? Ți-am făcut mașina, taci și-nghite Oricum România nici nu este luată în calcul la vânzări, doar așa... artificial

  • gigi, miercuri, 03.03.2021 12:19

    Parerile sunt subiective, mie unul imi place mai mult Hyundai Bayon acesta decat broscoii Nissan Juke Ford Puma. Cred ca si calitativ si la fiabilitate va fi mai bun.

  • UnAlex, miercuri, 03.03.2021 12:49

    Parerea mea e ca Ford Puma si Sandero Stepway nu au de ce sa se teama de acest Bayon. i20 si Kona deja acopereau segmentul si individual sunt mai reusite decat Bayon, deci nu-i inteleg rostul...

  • hmmm, miercuri, 03.03.2021 14:46

    In articol scrie ca este mai mic decat Kona, dar are un portbagaj de 411 litri (Kona avand doar vreo 350 litri)... ciudat....

  • horea1979, joi, 04.03.2021 02:49

    Am comentat si eu despre frumusetea aestei masini si spre surprinderea mea am mai multe aprecieri negative, oare la lume place acest design ?