OFICIAL: Hyundai Bayon debutează ca rival pentru Ford Puma și Nissan Juke
Hyundai a lansat oficial noul Bayon, un SUV de segment B, gândit special pentru piața europeană. Clienții au la dispoziție două motorizări, de 1.2 litri și de 1.0 litri turbo.
După o campanie de promovare care a trădat câteva dintre noutățile de design, Hyundai a publicat acum primele informații și imagini complete cu noul său SUV de segment B. Este vorba despre Bayon, un model gândit special pentru piața europeană.
Denumită după orașul Bayon din Franța, mașina este, pe scurt, o versiune cu gardă la sol mai înaltă și aspect robust a lui i20. Lungimea măsoară 4.18 metri, lățimea este de 1.77 metri, în dreptul înălțimii sunt trecuți 1.49 metri, iar ampatamentul este de 2.58 metri.
MAI MIC DECÂT KONA
Ca dimensiuni, noul Hyundai Bayon este mai mic decât Kona. Volumul portbagajului măsoară 411 litri, sau 1.205 litri cu bancheta rabatată.
Principalele noutăți de design sunt elementele de plastic care îmbracă aripile și scuturile față/spate, luminile de zi identice cu ale modelului Kona și semnătura LED a stopurilor.
Habitaclul a fost preluat aproape în totalitate de la i20. Bordul incorporează instrumentarul de bord digital cu display de 10.25 inch, iar sistemul multimedia este disponibil în standard cu ecran de 8 inch. Cel de 10.25 inch este inclus pe lista cu dotări opționale.
DOUĂ MOTORIZĂRI ȘI SISTEM REV MATCHING
Gama de motorizări debutează cu propulsorul de 1.2 litri, aspirat natural, care dezvoltă 84 de cai putere. Acesta vine alături de o transmisie manuală cu cinci rapoarte.
Unitatea de 1.0 litri turbo, cu trei cilindri, este oferită în două variante de putere: 100 CP sau 120 de cai putere. Cea din urmă primește un sistem micro-hibrid la 48V, iar cutia de viteze poate fi una manuală cu șase trepte sau automată DCT cu șapte rapoarte.
Pentru a rămâne un SUV accesibil și pentru a se adapta cerințelor pieței, Hyundai Bayon este oferit doar cu tracțiune față.
Cel de la volan are la dispoziție trei moduri de rulare (Eco, Normal și Sport). În plus, Bayon este primul SUV de la Hyundai echipat cu sistem Rev Matching, care permite sincronizarea turației motorului la retrogradarea treptei de viteză.
Tehnologia este rezervată unității 1.0 T-GDI cu transmisie DCT, sau 1.0 T-GDI micro-hibrid cu transmisia manuală (6 trepte) în modul Sport.
Noul Hyundai Bayon vine echipat cu mai multe sisteme de asistență, inclusiv câteva care permit un condus semi-autonom, în anumite situații. Lista include, printre altele, Lane Following Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Limit Assist, High Beam Assist sau Parking Assist.
via Hyundai
Arată binișor, mai puțin spatele, bordul e chiar ok, bine, cu o mică rezervă pentru partea dreaptă. Cat privește motorul, 84 cp pentru un 1.2 aspirat nu-i tocmai rău. Acum ramîne de văzut cat trebuie să scoți din buzunar, sau nu.