Detalii complete despre noua Skoda Fabia: platformă nouă și gamă de motorizări fără diesel
Skoda a organizat o sesiune de teste cu noua generație Fabia. La evenimentul care a avut loc în Austria, constructorul ceh a invitat mai mulți jurnaliști care au avut ocazia să conducă prototipurile înaintea lansării oficiale. Ocazie cu care a dezvăluit și informații complete despre Fabia.
Actuala iterație Skoda Fabia a debutat în 2014 la Paris, iar primele exemplare au intrat pe linia de asamblare înainte de finalul anului.
Acum, la aproape șapte ani distanță, constructorul din Mlada Boleslav se pregătește să lanseze o nouă iterație Fabia. Debutul este programat pentru această primăvară. Înainte să facem cunoștință cu ea, Skoda a invitat mai mulți jurnaliști în Austria pentru a conduce noua Fabia înaintea tuturor. Ocazie cu care a dezvăluit și informații complete despre noul model de clasă mică.
PLATFORMĂ NOUĂ
Mașina este dezvoltată pe arhitectura MQB A0 a gigantului Volkswagen, la fel ca Polo sau Seat Ibiza. Tocmai de aceea a crescut în dimensiuni comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Lungimea măsoară acum 4.107 mm (+ 110 mm), lățimea este de 1.780 milimetri (+ 48 mm), iar în dreptul ampatamentului sunt trecuți acum 2.564 milimetri (+94 mm).
Acest lucru se traduce printr-un spațiu interior mai generos. Volumul portbagajului a crescut și el la 380 de litri. În ciuda acestor modificări, masa proprie nu s-a modificat foarte mult. Noua Fabia are un coeficient aerodinamic de 0.28, cel mai mic din segment după cum susțin cehii.
Chiar dacă au fost acoperite cu o folie de camuflaj, al cărui design poartă semnătura artistului Daniel Petr, prototipurile au trădat câteva dintre noutățile estetice ale noii generații. Printre acestea se numără grila frontală mai mare decât înainte, farurile cu lumina de zi integrată, stopurile restilizate și, desigur, jantele cu design nou. Pe scurt, Fabia s-a aliniat la actualul limbaj de design al brand-ului ceh, la fel ca Octavia.
INTERIOR MODERN
Potrivit celor care au condus-o deja, noua Fabia vine echipată la interior cu instrumentar de bord digital, cu ecran de 10.2 inch, iar display-ul sistemului multimedia are o diagonală de 6.8 inch. Cel de 9.2 inch este inclus pe lista de opționale.
Tot în habitaclu, pasagerii vor găsi 12 echipamente ingenioase Simply Clever sau o priză de încărcare USB-C în oglinda retrovizoare (pentru camerele de bord).
Noua Fabia se vrea a fi o mașină sigură, tocmai de aceea propune până la 9 airbag-uri, prindere ISOFIX pentru toate scaunele pasagerilor și un pachet Travel Assist care include sisteme precum Predictive Cruise Control, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist și funcție de parcare automată.
FĂRĂ MOTOARE DIESEL
Gama de motorizări nu include propulsoare diesel, semncă cehii nu s-au răzgândit de la faceliftul actualei generații (atunci au anunțat pentru prima dată că nu vom mai vedea dieseluri pe Fabia). Clienții au la dispozitie o unitate de 1.0 litru, cu trei cilindri, care dezvoltă 65 CP sau 80 CP, un agregat de 1.0 litru turbo cu 95 sau 110 CP, dar și un motor de 1.5 litri TSI cu 150 CP. Acesta din urmă vine alături de o transmisie automată DSG cu șapte trepte.
via Skoda
Fara motorizari diesel...