Alfa Romeo, DS și Lancia vor dezvolta modele noi în comun: primele lansări, în 2024-2025
Stellantis vrea să poziționeze Alfa Romeo, DS și Lancia ca branduri premium în cadrul grupului, iar acestea să colaboreze pentru a dezvolta modele noi cu platforme și motorizări comune. Primele lansări vor avea loc în perioada 2024-2025.
În ianuarie, Stellantis a anunțat echipa de conducere a noului grup rezultat în urma fuziunii dintre PSA și Fiat-Chrysler, cu un total de 400.000 de angajați la nivel global.
Una dintre mutările importante la momentul respectiv a fost numirea lui Jean-Philippe Imparato, fost șef Peugeot, drept CEO la Alfa Romeo.
Imparato are o misiune foarte importantă, respectiv de a coordona colaborarea dintre Alfa Romeo, DS și Lancia pentru dezvoltarea în comun de modele noi pentru cele trei branduri.
Un oficial DS a declarat că parteneriatul presupune dezvoltarea de platforme, motorizări și componente comune care să fie ulterior folosite de cele trei companii, pe care Stellantis vrea să le promoveze ca branduri premium.
“Mașinile aflate deja în dezvoltare nu vor fi afectate și vor fi lansate conform planurilor inițiale. Însă pentru următoarea generație de modele vom face apel la sinergiile pentru care Stellantis a fost creat. Acele modele noi vor fi lansate în 2024-2025,” a spus Marion David, director de produse în cadrul producătorului francez DS.
Planul Stellantis pe termen lung este ca Alfa Romeo, DS și Lancia să emită pretenții în lupta cu producători premium precum Mercedes, BMW și Audi, în condițiile în care acel top 3 german pare de neatins la ora actuală.
Alfa Romeo a avut vânzări europene de circa 36.000 de unități în 2020 și are doar două modele în gamă: Giulia și Stelvio. Lancia, doar cu Ypsilon în ofertă, a vândut aproximativ 43.000 de exemplare pe piața italiană, în timp ce francezii de la DS au comercializat un volum asemănător, dar pe întreaga piață europeană.
Prin comparație, Mercedes a vândut mai mult de 120.000 de exemplare doar pentru modelul Clasa A în 2020, potrivit datelor analizate de Jato Dynamics.
Via Automotive News
E foarte greu ca Alfa, DS si Lancia sa emita pretentii de alternativa la triada germana, pentru ca le lipsesc multe, nu doar imaginea. Foarte greu, dar nu total imposibil, depinde de ei daca inteleg care va fi piata peste cativa ani, la electrificare ma refer. Deci anul trecut toate vazarile Alfa 36k + Lancia 43k ypsilonuri + vreo 40k DS-uri abia aduna cat a vandut doar unul dintre cei 3 germani dintr-un singur model. Diferenta e cer-pamant. M-as bucura totusi sa aiba succes.