Honda va comercializa doar modele electrice și hibride în Europa începând din 2023

Publicat vineri, 04.12.2020 10:30 de Daniel Popescu

Honda a anunțat că va vinde doar modele electrice și hibride în Europa începând din anul 2023. Decizia este justificată de necesitatea de a reduce emisiile de dioxid de carbon în contextul noilor reguli din Uniunea Europeană.

Constructorii auto sunt nevoiți să se adapteze rapid la noile reguli pentru emisii care vor intra în vioare de la 1 ianuarie 2021 în Uniunea Europeană.

În contextul în care media de emisii a unui constructor trebuie să scadă la numai 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, Honda a anunțat că va renunța treptat la comercializarea de modele cu motoare diesel și pe benzină care nu oferă nicio formă de hibridizare.

Tranziția spre modele electrice și hibride se va finaliza până la sfârșitul anului 2022.

"Gama Honda va fi o combinație de electric și hibrid. Evident, dacă legislația se schimbă pe măsură ce ne apropiem de anul 2035, atunci vom renunța și la hibrizi", a declarat Ian Howells, vice-președintele Honda.

Howells se referă la planurile vehiculate pentru unele țări din Europa de a permite doar vânzarea de mașini electrice după anul 2035. De altfel, Howells admite că tehnologia hibridă presupune numeroase compromisuri.

"Hibrizii reprezintă o tehnologie de tranziție pe care o utilizăm până când tehnologia bateriilor și infrastructura ne vor oferi o mobilitate cu un nou tip de energie. Există un rol și pentru hidrogen sau biomasă", a adăugat el.

De altfel, oficialul Honda consideră că mașinile electrice au un handicap major în prezent din cauza prețurilor. "Sunt cu până la 50% mai scumpe decât mașinile convenționale sau hibride", a adăugat el.

Honda a confirmat anterior că va cumpăra "credite de emisii" de la Tesla pentru a evita plata unor amenzi pentru nerespectarea normelor de poluare, după ce japonezii au vândut doar 1.000 de unități ale modelului electric Honda e.

Via Autocar

  • sandu, vineri, 04.12.2020 10:41

    si asa nu aveau ei vanzari, acum nu o sa mai aibe deloc....

  • Vali, vineri, 04.12.2020 12:25

    Numai stiri cu electrice citesc. Chiar dezamagitor, nu ii baga nimeni in seama pe romanii care stiu ca dieselul sunt viitorul? Honda face asta, VW baga bani in electrificare, BMW baga, Mercedes baga, numai incuiati. Sa bage bani in motoarele Diesel, asta e de viitor!!! Ascultati la romani ca stiu ei ce e mai bine.

  • Anonim, vineri, 04.12.2020 13:58

    Toata lumea se agita sa produca electrice din cauza noilor norme de poluare . Daca preturile nu vor scadea la electrice multi vor ramane cu masinile pe care le au . Mai ales in Romania unde vechimea medie a parcului auto este de 15 ani adica cazane fara numar . 90 % dintre romaini nu au bani de o electrica nu au unde sa o incarce acasa

  • @Vali, vineri, 04.12.2020 14:21

    Tu ai electrica? Tu ti-ai lua electrica? Tu ai masina? Tu ai bani?

  • Vali, vineri, 04.12.2020 16:00

    Am plug-in hybrid. Este cea mai buna tranzitie avand in vedere ca sunt multe puncte de incarcare care nu functioneaza si ca sunt multi marlani cu dieseluri care parcheaza pe locurile destinate incarcarii masinilor electrice. https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned Deci exista retarzi cu anumite masini care ocupa locurile aiurea. Si nu doar ca le ocupa, mai tin si motoarele pornite sa puta. Articolul nu e scris de mine si nu e din Romania, deci in Romania va fi mult mai grav, avand in vedere ponderea de cocalari pe metru patrat. Veti sari iarasi cu manute rosii, stiu, dar asta e realitatea, marlanii sunt marlani ! Daca nu va convine adevarul, dati voi feedback la cei ce scriu articolele. Ei va numesc idioti!

  • alex, vineri, 04.12.2020 16:21

    In 2023 nu cred c-o sa mai fie producator fara o electrificata si cel putin o electrica in portofoliu. Poate ii anunta cineva ca suntem in 2020 nu in 2010

  • CiprianBi, luni, 07.12.2020 09:31

    Vorbesc toti de pretul masinilor electrice. Dar celelalte costuri? Infrastructura cat costa? Daca peste 10 ani aflam ca nu e ok nici cu electricele? Cine plateste? Banii nu vin de la stat, dintr-un norisor. Tot de la noi vin. Si trendul asta cu...masina electrica este buna ptr oras. Masina nu este buna pentru oras. Punct!

  • Johnny, luni, 01.02.2021 15:56

    Nu va ganditi ca stau firmele cu masinile nevandute din cauza preturilor sunt studii serioase facute inainte de a investii. Preturile foarte mari sunt temporare, menite sa compenseze macar partial investitiile. Ulterior preturile se vor alinia cu celelalte si tot relativ mari vor fi per ansamblu, ca nu ni se face vre- o favoare, firmele tre' sa scoata profit