BMW investește 400 de milioane de euro pentru producția de mașini electrice la München: fiecare fabrică germană va produce cel puțin un model electric până la sfârșitul lui 2022

Publicat joi, 19.11.2020 11:06 de Paul Cosma

BMW a anunțat că va investi 400 de milioane de euro pentru ca uzina din München să producă mașini electrice. Până la sfârșitul anului 2022, fiecare fabrică BMW din Germania va produce cel puțin un model 100% electric, conform planurilor companiei.

Grupul BMW accelerează trecerea către mobilitatea electrică şi anunță o "consolidare a rețelei globale de producție a vehiculelor electrificate".

Bavarezii investesc 400 de milioane de euro într-un nouă linie de asamblare a maşinilor la uzina principală din München.

“Ne implementăm strategia de electrificare în mod sistematic. Până la sfârşitul anului 2022 fiecare dintre fabricile noastre germane va produce cel puţin un automobil full electric,” a declarat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil cu producţia.

Noua secţie de asamblare de la München va fi construită pe locul utilizat în prezent pentru producţia de motoare. Motoarele termice cu patru, şase, opt şi 12 cilindri produse acolo vor fi fabricate în viitor în locaţiile companiei din Steyr (Austria) şi Hams Hall (Marea Britanie). Producţia de motoare va fi mutată din München în etape până cel târziu în 2024. 

De anul viitor, BMW i4 şi BMW iX vor ieşi de pe liniile de producţie din München, respectiv Dingolfing. Variantele full electrice ale noului BMW Seria 7 şi ale viitorului BMW Seria 5 sunt gata şi ele să intre în producţie la Dingolfing. 

Uzina din Regensburg va începe şi producţia noului BMW X1 în 2022, care va fi disponibil atât cu un motor termic, cât şi cu sistem de propulsie electric. Din 2023, uzina din Leipzig va produce succesorul Mini Countryman, cu motorizare termică, dar şi full electrică. 

Via BMW

  • Tatraurs, joi, 19.11.2020 15:34

    Cum ma sa fie fabricate in viitor motoarele termice in Marea Britanie? Pai nu ii canta toti europenii prohodul cu Brexitu'?

  • dan_grc, joi, 19.11.2020 19:38

    Pe viitor doar cu productia de motoare vor ramane englezii, nu si de masini, una este sa taxezi o masina, alta o componenta.

  • @ dan_grc, vineri, 20.11.2020 07:58

    Nu era BMW cea care anunta in ianuarie 2020 ca dieselurile vor mai fi in oferta lor inca 20 de ani si benzinarele inca 30? https://www.automarket.ro/stiri/oficial-bmw-motoarele-diesel-raman-in-gama-inca-20-de-ani-iar-cele-95541.html Este o firma de asa o incredere incat eu cred tot ce zic ei:)) Important e sa gaseasca credulii, ca sa nu zic altfel :)

  • dan_grc, vineri, 20.11.2020 10:08

    Obsesie ce esti, unde scrie ca renunta la diesel ? Iar benzina va fi folosita mult si bine la hibride. Aici este vorba de schimbarea locatiei unde se vor fabrica motoarele cu ardere interna.

  • @dan_grc, vineri, 20.11.2020 12:30

    Hai ca au mintit ca PSD:)) Cui mai vand sau pe ce piete cand prin toata Europa se vor interzice din 2030:) Voi judecati cand scrieti? Sau luati de buni km aia reali dati cate 100-200000 inapoi la troace?

  • dan_grc, vineri, 20.11.2020 17:49

    Ia vezi cine este constructorul cel mai sustenabil. De cativa ani spui ca se interzice dieselul, nu toate tarile au 2030 ca tinta, unele 2035 sau chiar mai mult, vrei un calculator pentru calcule ? Viitoarele seria 7 si 5 vor avea si diesel, de fapt niciun model nu va ramane fara diesel in.urmatorii ani, deci ce-au mintit ? O face lobby Tesla si altii pt interzicerea termicelor, dar asta pot face si constructorii vechi.

  • @dan_grc, sâmbătă, 21.11.2020 09:19

    Cei mai sustenabili constructori cu siguranta nu sunt germanii, altfel nu isi luau amenzile alea pentru intarzierea implementarii adblue. Alte amenzi pentru software si carteluri ilegale. Daca nu pricepi e grav. Cat au dat ca prostii pe amenzi, puteau face ceva pozitiv. Vorbim de MILIARDE !!! In legatura cu seriile 5 si 7 diesel mai vedem:) BMW a zis ca dieselurile vor mai fi in oferta inca 20 de ani, dar investesc masiv in electrificare. Cred ca tu de fapt ai vrut sa zici ca pana in 2025 nu vom mai auzi de BMW cu motoare diesel decat in Romania si doar pe sh-urile alea obosite pe care le luati voi din Germania. Hai sa te ajut sa iti revii: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-generation-bmw-5-series-and-x1-gain-electric-versions Vezi ca BMW isi converteste fabricile germane ca sa produca electrice, nu diesel:)) Hai treziti-va odata, ca de aia e Romania considerata groapa de gunoi a Europei!

  • @dan_grc, sâmbătă, 21.11.2020 09:38

    https://cleantechnica.com/2020/10/06/fossils-panic-september-in-germany-hits-record-15-6-ev-market-share/ Cand diesel e sub 30% market share in Germania si a scazut de la an la an, cand din 2021 germanii vor mai plati si alte amenzi, sa vezi ce fel discutam :) Dar voi dati manute rosii si puteti sa nu fiti de acord. Sa va reamintesc ca dieselul e factorul principal care contribuie la cancerul de plamani? Va da BMW , Mercedes si VW bani sa va tratati din amenzile alea platite? Nu, pentru ca nu meritati! Se pare ca si noul virus face ravagii printre cei ce au deja plamanii afectati, deci succes dragi sustinatori.

  • dan_grc, sâmbătă, 21.11.2020 15:19

    A scazut sub 30% pt ca unii au renuntat la diesel, ai si date cu ponderea diesel la constructorii premium ? Modelele mari inca vand bine diesel si vezi ca acum un.diesel mild hibrid este trecut la categoria hibride.

  • @dan_grc, vineri, 04.12.2020 21:18

    Nu mai aminti sau spune ca masinile premium bune au motoare diesel!!! Ideea de premium se traduce prin rafinament si asta faci cu benzinare adevarate. Nu ai sa vezi diesel pe Ferrari, Lamborghini, Bugatti. Diesel a fost inventat pentru drumuri lungi si economie de combustibil ! Ideea de Diesel sa te plimbi prin oras este pentru Dorei. Aceasta cota de 30% va fi in scadere anul viitor. Vezi investitii ale VAG, BMW, Audi, Volvo, Skoda, Opel, Renault, Dacia in electrificare. Care mai dezvolta motoare Diesel???