
Presa germană: Grupul Volkswagen vrea să pună brandul Bentley sub controlul Audi
Grupul Volkswagen plănuiește să transfere brandul Bentley din “grija” Porsche sub controlul direct al celor de la Audi, potrivit informațiilor neoficiale apărute în presa germană.
Șeful Volkswagen, Herbert Diess, ar vrea ca Bentley să devină o “subsidiară” Audi, astfel încât producătorul britanic să preia tehnologiile dezvoltate la Ingolstadt.
În prezent, Bentley este supervizat de șeful Porsche, Oliver Blume, dar grupul Volkswagen vrea ca Audi să preia această sarcină începând de anul viitor, conform informațiilor neoficiale din presa germană.
Publicația Automobilwoche citează surse din cadrul VW care spun că Bentley ar avea mai mult de câștigat dacă s-ar afla sub “îndrumarea” Audi și ar putea să folosească platformele și tehnologiile producătorului german.
Volkswagen a refuzat să comenteze pe marginea acestor informații. Grupul german este așteptat să prezinte detalii în viitorul apropiat cu privire la strategiile mai multor branduri, printre care se numără Lamborghini, Bugatti sau Ducati.
Via Reuters
-
dan_grc, luni, 26.10.2020 15:41
Si eu care credeam ca inexo s-a retras :).
-
tikker, luni, 26.10.2020 20:40
@dan_grc: ba tocmai a revenit sub numele de tribun. e oficial. sa vedem cat il va tine pseudonimul asta nou, banuiesc ca putin, ca de aia apare nelogat. @tribune, iti spun sincer, fara a fi vreo noutate totusi: esti pilaf. audi a fost la calitatea, functionalitatea si ergonomia interioarelor masinilor lor din ultimii 30 ani peste mercedes si bmw. practic interiorul era si este punctul forte de la audi in comparatia cu ceilalti 2 rivali. ca fan relativ-recent-declarat al lor, ar fi trebuit sa stii treaba asta, ba mai te si laudai ca ai mers cu un A8 al sefului ... cred ca doar ai visat. uite cum faci: te imbraci cu cele mai bune haine ale tale (daca tot ce ai sunt tricouri de carrefour, nu-i problema, gasesti si de inchiriat un costum elegant sau ceva), te tunzi frumos sa fii fresh si apoi iei la pas showroomurile bmw, audi si mercedes, intri, te dai potential client pretentios si te ceri in interiorul masinilor: atingi, compari, mirosi te uiti cu atentie si apoi revii aici si ne spui cum a fost. in plus presupusul (de tine doar) troc de maiestie manufacturiera englezeasca contra deutsche technik e o aberatie. bentley nu are nevoie de tehnica ultramoderna de la audi, pentru ca merge inca (cat s-o mai putea dpdv al reglementarilor) pe pastrarea si rafinarea minora unor solutii tehnice clasice, iar audi nu are nevoie de artizanatul lui bentley pe masini audi, pentru ca acel nivel de artizanat nu-l au oricum nici bmw sau mb. daca l-ar pune pe audi ar costa tot cat bentley si ce rezolva??, doar nu sunt prosti sa-si fure singuri caciula. presupunand ca nu ar fi fost bentley la ei in curte, chiar atat de copil esti sa crezi ca nu erau in stare sa faca ceva de nivel bentley? iti aduc aminte ca audi are ca stramos pe horch, la vremea lui apogeul luxului. audi/vag stiu sa faca afaceri, tu se pare ca nu intelegi asta - lumea auto inseamna, dincolo de pasiunile unor ametiti care freaca automarketul zi lumina, afaceri. esti atat de visator ca nu intelegi inca, la varsta ta, treaba asta si vad ca dupa ce te-ai consumat pana la extenuare in tabara gm din cauza asta, ai trecut la vag, unde vei sfarsi la fel. ai facut totusi pasul la timp si doar ti-ai mai cumparat ceva vreme, probabil daca te prindea la gm lansarea hummerului electric, auzeam despre tine la stirile de la ora 5, dar si vag e probabil ultimul tau refugiu fosil, sa te vad dupa aia unde mai treci...la zil probabil, daca te primeste tartaurs.
-
inexorabil, marţi, 27.10.2020 07:40
PS. Între timp, s-a “evaporat” (previzibil, de pierdut la pariuri, din cauza cotei alocate şi înţepenite la 1,01) textul anterior al stăpânului meu. Scârboasă rău, fără îndoială.
-
daniel.popescu, marţi, 27.10.2020 08:21
@inexorabil: Previzibil, toate comentariile care nu au legatura cu subiectul stirii vor fi sterse. Multumim pentru intelegere.
-
Calingura, marţi, 27.10.2020 13:41
Nu are nicio logica ce spune Tribunul. Interioarele Audi sunt peste BWM in mod cert, de ani de zile. Poate la Mercedes ne mai gandim pentru ca ei au alt stil, nu atat alta calitate. In plus, ce mi-e Porsche, ce mi-e Audi. Fix pentru ca nu era subsidiara a Audi, nu putea primi Bentley tehnologie. Primeste Mercedes motoare de la Renault si nu primeau astia intre ei, desi sunt parte din acelasi grup. Cu siguranta ca logica este alta, desi nu sunt atat de inteligent sa o prind. Nu exclud sa fie doar agitatii de marketing pentru ca ba vand marca, ba o baga sub Audi, ba cine stie ce le mai da prin cap.
-
dan_grc, marţi, 27.10.2020 14:03
Strategia este, dupa parerea mea, sa creasca imaginea Audi, adica " se ocupa de Bentley, ceva deosebit ", in rest nu vad ce avantaj ar fi pentru Bentley. AM, daca nu mai aveti stiri noi, va dau eu cateva, Fiat Tipo face-lift, Lexus a vandut un milion de masini in Europa in 30 de ani si mai sunt cateva :).
-
netam-nissan, marţi, 27.10.2020 14:38
doar daca as fi actionar la VAG mi-as pierde vremea cu presupuneri dar nu aici, doar prin sedintele lor. sint sigur manevre banesti si banoase, fiindca de exemplu are Audi comun cu Ducati cit are baba cu mitraliera. in rest ziceti bine dle dan_grc, stiri sint dar bioritmu echipei a.m. e pe dos de cind cu castelele. deci rabdare si tutun, poate apare si un test al hainelor bespoke pe catwalk, zic pe englezisme ca sa par si eu mai cult la cap.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
Ia să vedem dacă mă înşel în premoniţia mea. Concret, partea germană ar vrea să-i transmită celei engleze: “Noi suntem văduviţi din naştere de abilitatea voastră de a ridica noţiunea de lux pe culmi, în graţiile excelenţei, dar ne-am gândit la un compromis reciproc avantajos: voi să începeţi să meşteriţi maşinile noastre ca să aibă interioarele voastre şi, astfel, să le putem da peste nas lui MB şi BMW, care ne-au depăşit la capitolul *premium*, fapt reflectat de nivelul vânzărilor, iar noi intensificăm suportul tehnic pentru voi, vă electrificăm, vă facem şi vă dregem”. Precizez: mie, personal, configuraţia “tabloului de comandă” propriu produselor Bentley mi se pare ceva mai reuşită decât cea remarcată la conaţionalii de la RR. Supuşii Reginei au avut “sânge în instalaţie” să se tragă de sub cizma bruxelleză, dar mă tem că nu şi de sub influenţa unor astfel de ispite ale…supravieţuirii. Cu alte cuvinte, vom AUDI că au cedat. Pentru că presa germană nu mizează pe senzaţionalism; ea ştie că nu iese fum fără foc. PS. Brrr, mă apucă fiorii dacă iau în calcul viitoarea S-Klasse. Pur şi simplu va cunoaşte fenomenul de “Teslaicizare”. Doamne, cum să concepi minimalism (pe fond de high-tech) la etalonul consacrat al eleganţei? Păi, dacă şi S-Klasse va fi supusă deconstructivismului structural şi misticismului digital, atunci chiar că “istoria s-a terminat” (Francis Fukuyama).