Renault prezintă noul concept electric Megane eVision: 217 CP și autonomie medie mixtă de până la 450 de kilometri
Renault a prezentat noul Megane eVision, un concept electric care va sta la baza unui hatchback de serie. Noua platformă folosită de francezi propune un motor electric cu 217 CP și o baterie cu capacitatea de 60 kWh. Versiunea de serie va păstra 95% din designul conceptului, iar lansarea va avea loc în 2021.
La începutul lunii octombrie, Renault a demarat o campanie de marketing dedicată unui nou concept electric. Acum, cu ocazia evenimentului Renault eDays, producătorul francez a prezentat prototipul Megane eVision.
Dezvoltat pe noua arhitectură CMF-EV (Common Module Family – Electric Vehicle), conceptul constructorului din Hexagon anticipează un viitor hatchback electric de serie.
La nivel estetic, francezii spun că noul prototip îmbină elemente de design inspirate de modelele de oraș, de SUV-uri și chiar de coupe-uri. Megane eVision are o lungime de 4.210 mm, lățimea măsoară 1.800 de milimetri, iar înălțimea este de 1.505 mm. Ampatamentul anunțat de francezi măsoară 2.700 de mm, iar masa totală este de 1.650 de kilograme.
Zona frontală a lui Megane eVision a fost inspirată și de conceptul Morphoz, prototip expus în premieră în primăvara acestui an. În partea din față, prototipul electric mizează pe faruri Matrix LED (semnătura luminoasă a acestora se numește Livinglights), iar logo-ul companiei este iluminat. Pentru partea din spate, francezii au pregătit stopuri unite cu o bandă iluminată, iar denumirea amplasată central scoate în evidență faptul că avem în față un model electric. Litera e de la finalul denumirii Megane are aceeași culoare aurie cu cea folosită de francezi pentru plafon și pentru elementele de la nivelul prizelor de aer, iar fontul utilizat este diferit.
În plus, Luca de Meo, șeful Renault, a menționat că versiunea de producție va păstra 95% din designul conceptului Megane eVision.
Pentru interior, producătorul din Hexagon introduce conceptul Livingtech: un ecosistem inteligent, ușor de utilizat și orientat către pasageri. Francezii spun că mulțumită noii plaforme CMF-EV, spațiul de la interior va fi unul generos pentru toți pasagerii. Consolele scurte și podeaua plată fără tunel median sunt elementele care au ajutat la obiținerea unor valori bune pentru spațiul interior.
Pentru moment, francezii nu vin cu detalii complete despre noutățile introduse la nivelul habitaclului, însă anunță un instrumentar digital de bord denumit Livingscreen și un sistem special de iluminare ambientală.
Conceptul Renault Megane eVision este echipat cu un motor electric capabil să dezvolte 217 cai putere și 300 Nm. Resursele vor fi gestionate de roțile de pe puntea față, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în mai puțin de 8 secunde.
Energia necesară funcționării motorului electric va fi stocată într-un pachet de baterii cu capacitatea de 60 kWh. Oficialii Renault spun că autonomia medie mixtă va fi de 450 de kilometri, iar bateriile ultra-subțiri (grosimea pachetului de acumulatori este de doar 11 centimetri) amplasate în podea vor putea fi încărcate atât la prize AC cu 22 kW, cât și la prize DC cu 130 kW.
Versiunea de serie a conceptului Megane eVision va fi prezentată în 2021, iar modelul va fi disponibil exclusiv cu motorizare electrică.
EKG-ul ăla din semnătura luminoasă e fromos? Te simţi oleacă curentat, nu-i aşa?