Sedanul electric Lucid Air a fost prezentat: rivalul lui Tesla Model S are până la 1.080 de cai putere și autonomie de până la 827 de kilometri
Lucid Motors a prezentat sedanul electric Lucid Air, care are o versiune de top de 1.080 de cai putere, o autonomie maximă de 827 de kilometri și un ecran curbat de 34 inch la interior.
La capătul unei ample campanii de promovare, constructorul american Lucid Motors a prezentat versiunea de serie a sedanului electric Lucid Air, care păstrează cea mai mare parte a elementelor de design de pe conceptul cu același nume prezentat în 2016.
Primul model al constructorului american a fost dezvoltat pe platforma proprie Lucid Electric Advanced Platform (LEAP), concepută astfel încât sistemul de propulsie să afecteze cât mai puțin spațiul disponibil la interior.
Lucid Motors nu a dezvăluit dimensiunile versiunii de serie, însă cel mai probabil acestea sunt similare cu ale conceptului, care avea o lungime de 4.970 mm (cu numai 10 mm mai puțin decât Tesla Model S), o lățime de 1.663 mm și o înălțime de 1.410 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.960 mm.
De asemenea, Lucid menționează că forma caroseriei și accentul pus pe aerodinamică au permis atingerea unui coeficient aerodinamic de 0.21, mai mic chiar și decât cel al noii generații Mercedes-Benz Clasa S (0.22).
La interior, sedanul electric se remarcă în special prin ecranul curbat cu o diagonală de 34 inch care oferă rezoluție 5K, însă șoferul are la dispoziție și un ecran touch retractabil pentru operarea anumitor funcții.
În schimb, există butoane fizice pentru controlul anumitor funcții de pe volan și pentru sistemul de climă. O mare parte dintre funcții pot fi controlate și prin asistentul vocal Alexa dezvoltat de Amazon.
Standard, modelul este oferit cu 5 locuri, însă clienții pot opta și pentru o banchetă din spate cu două scaune "executive".
Din punct de vedere tehnic, Lucid Air va fi oferit în 4 versiuni în funcție de putere și autonomie, dintre care doar trei au fost detaliate:
- Lucid Air Dream Edition: 1.080 CP, 2.5 secunde pentru repriza 0-96 km/h, 9.9 secunde pentru sfertul de milă, viteză maximă de 269 km/h și autonomie de 750 kilometri. Preț de pornire: 169.000 de dolari;
- Lucid Air Grand Touring: 800 CP, 3 secunde pentru repriza 0-96 km/h, 10.8 secunde pentru sfertul de milă, viteza maximă 269 km/h și autonomie de 827 kilometri. Preț de pornire: 139.000 de dolari;
- Lucid Air Touring: 620 CP, 3.2 secunde pentru repriza 0-96 km/h, 11.4 secunde pentru sfertul de milă, viteza maximă 250 km/h și autonomie de 650 kilometri. Preț de pornire: 95.000 de dolari.
Aceste trei versiuni sunt echipate cu două motoare electrice care asigură tracțiune integrală. Valorile de autonomie sunt stabilite pe baza standardului american EPA, care este mai dur și, implicit, mai realist decât standardul WLTP utilizat în Europa.
Cu această ocazie, Lucid Air devine modelul electric cu cea mai mare autonomie, de 827 de kilometri, și depășește astfel Tesla Model S, care oferă maxim 643 de kilometri pe baza standardului EPA.
De asemenea, Lucid menționează că, într-un interval de aproximativ 20 de minute, bateria se va încărca suficient de mult pentru a oferi o autonomie de 480 de kilometri. Aceasta încărcare rapidă este posibilă datorită faptului că viteza de încărcare va fi de peste 300 kW, iar sistemul electric folosit are 900 de volți.
Lucid Air Dream Edition și Air Grand Touring vor fi disponibile din al doilea trimestru al anului 2021, în timp ce Air Touring va putea fi achiziționat din ultima parte a anului 2021.
Versiunea de bază Lucid Air va apărea abia în 2022 și va avea un preț mai mic de 80.000 de dolari, însă aceasta nu a fost încă detaliată.
Nu în ultimul rând, Lucid Motors menționează că Lucid Air integrează 32 de senzori individuali, inclusiv senzori radar și ultrasonici, un senzor Lidar și software pentru sisteme autonome de nivelurile 2 și 3. Printre sistemele menționate se numără Full Speed Highway Assist, Traffic Drive-Off Alert, Headlight Assist, Surround View Monitoring, Blind Spot Display, Cross Traffic Protection, Traffic Sign Recognition sau Automatic Emergency Braking.
Via Lucid Motors
În 30-50 de ani, ce face maşina asta, o să facă marea masă de maşini electrice 500 km range, 300 kw charge, 900v sistemul S-au poziţionat deasupra Tesla (ca preţ şi ce oferă) foarte interesant şi de aşteptat, de fapt.