Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Japoniei!

Publicat sâmbătă, 06.10.2012 09:03 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut pole position-ul la Suzuka în faţa coechipierului său de la Red Bull, Mark Webber. Fernando Alonso va pleca de pe locul şase, iar Lewis Hamilton de pe locul nouă.

Sebastian Vettel a luat o opţiune importantă pentru a reduce şi mai mult avansul lui Fernando Alonso din fruntea clasamentului general după ce a obţinut al patrulea pole position din acest sezon şi al patrulea pole position consecutiv la Suzuka.

Cronometrat cu 1:30.839, pilotul echipei Red Bull nu a avut rival pe circuitul japonez şi l-a surclasat fără emoţii pe coechipierul său Mark Webber.

Jenson Button a stabilit al treilea timp, însă va pleca de pe locul opt ca urmare a unei penalizări pentru schimbarea cutiei de viteze şi îl va avea în spatele său pe coechipierul Lewis Hamilton, aflat la o prestaţie modestă.

Sauber a obţinut o nouă performanţă majoră în calificări, Kamui Kobayashi şi Sergio Perez urmând să plece de pe locurile trei şi cinci graţie penalizării lui Button. Lotus s-a mulţumit doar cu un loc patru prin Romain Grosjean, în timp ce Kimi Raikkonen a ieşit în decor în virajul Spoon şi va lua startul doar pe pe şapte.

Fernando Alonso va pleca de pe locul şase al grilei de start în urma unui rezultat modest în Q3, completat de coechipierul său Felipe Massa care a fost eliminat în Q2 şi va fi doar pe poziţia a 11-a a grilei. Nico Hulkenberg nu a efectuat niciun tur cronometrat în Q3 şi va pleca de pe locul 15 în urma unei penalizări de cinci poziţii suferite pe grila de start pentru schimbarea cutiei de viteze.

SCHUMI, PE ULTIMA LINIE A GRILEI

Marea surpriză în Q2 a fost eliminarea ambilor piloţi Mercedes în urma unor rezultate dezamăgitoare. Michael Schumacher a stabilit doar al 13-lea timp, însă va pleca de pe locul 23 ca urmare a unei penalizări de 10 poziţii pe grilă în urma incidentului cu Jean-Eric Vergne din Singapore, în timp ce Nico Rosberg a terminat pe 15 şi va pleca de pe 13 datorită penalizării coechipierului său si a lui Hulkenberg.

Paul di Resta (Force India, locul 12) şi Pastor Maldonado (Williams, locul 14) au fost de asemenea eliminaţi, iar cei mai lenţi în Q2 au fost piloţii Scuderiei Toro Rosso, Daniel Ricciardo şi Vergne.

SENNA, ELIMINAT DUPĂ BLOCAJUL LUI VERGNE

Bruno Senna a fost singurul pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în Q1, însă pilotul echipei Williams a fost blocat evident de Vergne într-un tur rapid de circuit, motiv pentru care francezul ar putea fi penalizat de grila de start. Ceilalţi şase piloţi eliminaţi aparţin celor trei noi echipe din competiţie, surpriza fiind Pedro de la Rosa (HRT) care a reuşit să învingă câte un pilot Marussia (Charles Pic) şi Caterham (Vitaly Petrov).

Marele Premiu al Japoniei va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00.

Japonia - Rezultate calificări:

 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m30.839s
 2.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m31.090s
 3.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m31.294s
 4.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m31.700s
 5.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m31.989s
 6.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m32.022s
 7.  Fernando Alonso       Ferrari              1m32.114s
 8.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m32.208s
 9.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m32.327s
10.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes no time
Q2 cut-off time: 1m32.272s Gap **
11.  Felipe Massa          Ferrari              1m32.293s  + 0.792
12.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m32.327s  + 0.826
13.  Michael Schumacher    Mercedes             1m32.469s  + 0.968
14.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m32.512s  + 1.011
15.  Nico Rosberg          Mercedes             1m32.625s  + 1.124
16.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m32.954s  + 1.453
17.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m33.368s  + 1.867
Q1 cut-off time: 1m33.370s Gap *
18.  Bruno Senna           Williams-Renault     1m33.405s  + 1.376
19.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault     1m34.657s  + 2.628
20.  Timo Glock            Marussia-Cosworth    1m35.213s  + 3.184
21.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth         1m35.385s  + 3.356
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth    1m35.429s  + 3.400
23.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault     1m35.432s  + 3.403
24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m36.734s  + 4.705

  • jan, sâmbătă, 06.10.2012 09:06

    Au o masina praf Ferrari, DAR il scoate pe Alonsso doar pt un tur. Astia vor sa castige din garaj. Putea sa profite dupa penalizarea lui Button.

  • alex, sâmbătă, 06.10.2012 09:09

    Mai sunt 6 curse si aia de la Ferrari deja o lasa balta cu monopostul, astia sunt terminati rau.. Eu zic ca Hamilton nu mai este motivat si clar Vettel castiga titlul fara probleme.

  • dany, sâmbătă, 06.10.2012 09:13

    poate gresesc... dar am senzatia ca McLaren nu doreste ca hamilton sa ia titlul... prea penibil de lent a fost

  • 91Schumi06, sâmbătă, 06.10.2012 09:15

    Cand v-am zis ca odata cu plecarea din Europa isi va reveni si Vettel,ati zis ca sunt eu nebun.Uite ca daca el castiga astea 6 curse ramase,devine campion. Asa ca totul e-n mainile Red Bull

  • bbrunesc, sâmbătă, 06.10.2012 10:22

    Cred ca si Hamilton si Alonso si-au pierdut amandoi motivatia de a mai castiga titlul, insa poate fiindca au si castigat ce era de castigat si faptul ca se afla inca pe podium...este ceva onorabil, la varsta lui Alonso de exemplu si chiar la problemele pe care Hamilton le-a avut de-a lungul timpului, mai ales ca nu au cea mai buna masina...ei sunt oricum castigati, au titluri, au o reputatie si fani..si inca sunt buni..Vettel e tanar si are si masina buna, din partea mea poate sa ia titlul, nu e ca si cum va reusi sa ajunga la nivelul lui Hamilton de ex, sau peste el, doar fiindca are mai multe titluri...are nevoie sa capete experienta si cu adversari din punct de vedere al masinii (cum a fost la inceputul sezonului, cu schimbarea de reg), nu cred ca ar face fata incat sa castige in continuare. Imprejurarile sunt pentru el favorabile, insa daca ar pleca din pluton, cred ca ar atrage mai mult atentia, si-ar demontra mai mult valoarea, decat atunci cand conduce curse si toti in spatele lui fac spectacol si isi arata cu adevarat talentul..

  • bernd, sâmbătă, 06.10.2012 10:40

    Mda, e foarte batran Alonso, are 31 de ani, iar hamilton si mai batran-27. Si e de foarte mult timp in F1 Hamulton, adica de 5 ani....:)) Ma faci sa rad BBrunesc. P.S. Vad ca de semne de punctuatie nu ai auzit Vettel e vazut de toata crema jurnalisticii sportive peste hamilton

  • dany, sâmbătă, 06.10.2012 11:38

    @bernd este discutabil ce spui tu, hamilton l-a dominat copios pe vettel in F3! e adevarat ca se poate aduce argumentul ca hamiilton e mai in varsta cu cativa ani si ca era la al doilea sezon in F3 fata de primul al germanului... dar gandeste-te ca pe alonso si hamilton i-am vazut impreuna la McLaren si au fost cam egali sa zicem (desi alonso era dublu campion mondial iar hamilton debutant... poate o sa aduci argumentul ca a fost favorizat de echipa... dar hai ssa ne uitam la prima jumatate a campionatului cand sigur nu a fost vorba de asa ceva)... in aceeasi ordine de idei vettel a dominat F1 avand cea mai buna masina si un coechipier care desi era dominat de nick heidfeld la williams cu cativa ani inainte acum i-a cam pus mari probleme uneori... sa ne rugam ca vettel sa ajunga la ferrari anul viitor si sa vedem cum se descurca cu alonso coechipier (probabil nu se va intampla pt ca nu doreste alonso)... de aceea cred ca in momentul de fata si subiectiv vorbind ordinea este hamilton-alonso-vettel... pana la proba contrarie (oricum un pilot performeaza in functie de circumstante... sa privim de ex. la sezonul trecut si la cel actual al cuplului hamilton-button)

  • bernd, sâmbătă, 06.10.2012 12:26

    cand au concurat in f3 vettel si ham impreuna? Vettel a fost coechipier cu di resta Ham e un talent urias, dar e cel mai inconsistent dintre cei trei. Vettel e mai dedicat si mai complet Acelasi Webber l-a dominat pe Rosberg la Williams, iar eu de Hiedfeld nu-mi aduc aminte sa-l fi dominat pe Webber in afara de acel pole din 2005 de la Nurburgring In ecuatie mai intra si stilul de pilotaj al fiecaruia raportat la masina Plus: Spune-mi un campion care a cucerit titlul cu o masina sensibil mai lenta, fara sa intervina o gramada de circumstante(fiabilitate, acrosaje etc)

  • bernd, sâmbătă, 06.10.2012 12:35

    P.S. Trebuie sa fi complet aerian sa spui ca Alonso nu e motivat

  • dany, sâmbătă, 06.10.2012 13:33

    @ bernd michael schumacher a castigat de ex titlul mondial in 1995 dominandu-l pe damon hill desi masina benetton era mai lenta decat cea williams hamilton si vettel au concurat in F3 in 2005 fara a fi coechipieri... si ca tot veni vorba in 2006 vettel si di resta au fost coechipieri iar scotianul a luat titlul desi scrii ra iti admir cunostintele teoretice (esti printre primii aici) si uneori analiza dar nu inteleg mesajul din PS (desi nu-mi era adresat). folosesti limbajul comun si "conventional" acestui site?

  • andrey_1293, sâmbătă, 06.10.2012 13:41

    Ca si pilot, la momentul actual consider ca Fernando este cel mai bun. Nu sunt nici pe departe fanul lui, dar apreciez si respect enorm faptul ca Alonso nu are cea mai buna masina, dar reuseste sa scoata tot ce e mai bun din ea. Are 2 titluri mondiale, cucerite cu Schumacher, Raikkonen pe pista. Duelurile cu ei l-au adus la maturitate, a acumulat de-a lungul anilor experienta care se vede si de care da dovada acum si stie sa dezvolte masina excelent. Ce nu imi place la el in schimb este faptul ca dicteaza ce sa trebuie facut in echipa. Cuvantul lui este lege la Ferrari. Pe de alta parte, Hamilton este rapid, l-a avut pe Alonso coechipier in 2007 de unde a avut mult de castigat. De cand a debutat in F1 are echipa in spate iar el parca, cel putin in ultimii 2 ani, nu prea a apreciat lucrul asta. Are o oarecare experienta si o maturitate, departe insa de cea a lui Alonso, iar aici mai are de lucrat pe viitor. Transferul la Mercedes sincer eu il vad ca o provocare pentru Lewis. Cat despre Vettel, a avut Red Bull in spate inca din competitiile inferioare, iar cu multa multa munca, a reusit sa fie unde este acum. Pastreaza relatiile cu echipa foarte bune, este determinat, muncitor, serios si tot timpul doritor de mai mult. Masina nu este una extraordinara, ca cea de anul trecut, insa se poate bate pentru podium cu ea. Un mare minus pentru el insa este faptul ca nu stie sa piarda, iar asta il deosebeste deocamdata de un mare campion. Cele 2 titluri sunt luate pe merit insa mai are un drum de parcurs pana la maturitate. Pe viitor sunt sigur ca va lucra la acest capitol, iar anii cu siguranta ne vor arata unde este. In opinia mea, ordinea este urmatoarea: Alonso-Hamilton-Vettel. Numai bine

  • bernd, sâmbătă, 06.10.2012 19:46

    Schumacher in 1995 este singurul pilot care a castigat pe o masina putin peste medie fara sa fie ajutat de circumstante in epoca moderna si chiar mai mult. In 86 Prost a fost ajutat de conflictul de la Williams, in 82 Rosberg a fost ajuat de nenumarate rasturnari de situatie. Mai nou, Alonso in 2005 a avut a doua masina cam 75% din sezon dar a fost ajutat de egulamentul stupid si fiabilitatea precara a masinii Mclaren. Comentariul cu Motivatia luiAlonso era pt BBrunesc @andrey: Senna si Schumacher refuzau sa creada ca pot sa fie invinsi, facand multe manevre nesportive, nici ei nu sunt mari campioni?

  • logon, duminică, 07.10.2012 01:20

    mercedes sa debarasat de michael dar el e mai rapid ca rosberg in ultima vreme in quali!

  • vettelcampion, duminică, 07.10.2012 07:45

    alex si 91Schumi06,cei mai tari VETTEL triplu campion! cea mai tare masina si cei care nu is cu Alonso isi pretenii mei.