Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Indiei

Publicat sâmbătă, 27.10.2012 12:35 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut pole position-ul în India, iar Red Bull Racing a monopolizat prima linie a grilei de start cu ajutorul lui Mark Webber. Fernando Alonso pleacă de pe locul cinci.

Sebastian Vettel a confirmat în calificările din Marele Premiu al Indiei că este principalul favorit la victorie şi în acest weekend. După ce a fost cel mai rapid în toate cele trei sesiuni de antrenamente, dublul campion mondial a stabilit cel mai bun timp şi în calificări, după ce a fost cronometrat cu 1:25.283.

În plus, Red Bull Racing a reuşit pentru a treia oară consecutiv să monopolizeze prima linie a grilei de start, după ce Mark Webber s-a poziţionat pe locul doi la numai 0.044 secunde de german.

A doua linie a grilei este ocupată de McLaren prin Lewis Hamilton şi Jenson Button, astfel că Fernando Alonso va avea o misiune dificilă pentru a rămâne în plasa lui Vettel după ce a stabilit doar al cincilea timp. Spaniolul va fi urmat de coechipierul său Felipe Massa, în timp ce Kimi Raikkonen (Lotus) şi Sergio Perez (Sauber) ocupă linia a patra în faţa lui Pastor Maldonado (Williams) şi Nico Rosberg, care nu a efectuat niciun tur cronometrat.

GROSJEAN ŞI SCHUMACHER NU AU PROMOVAT ÎN Q3

Romain Grosjean a fost primul pilot sub linie în Q2 şi va pleca doar de pe locul 11, în timp ce Force India a ratat prezenţa în Q3 în cursa de pe propriul teren, după ce Nico Hulkenberg şi Paul di Resta s-au clasat doar pe 12 şi, respectiv, 16.

Între cei doi s-au intercalat Bruno Senna (Williams), Michael Schumacher (Mercedes) şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso), în timp ce Kamui Kobayashi a continuat parcursul modest şi a fost cel mai lent în Q2, urmând să plece de pe 17.

VERGNE, ELIMINAT DIN NOU ÎN Q1

Singurul pilot al unei echipe tradiţionale care a fost eliminat în prima parte a fost Jean-Eric Vergne, pilotul Scuderiei Toro Rosso fiind în mod frecvent în această situaţie în acest sezon. Ultimele trei linii ale grilei de start sunt ocupate, ca de obicei, de piloţii Caterham, Marussia şi HRT.

Marele Premiu al Indiei va avea loc duminică cu începere de la ora 11:30, ora României (atenţie, România va trece la ora de iarnă în noaptea de sâmbătă spre duminică, când ora 04:00 va deveni ora 03:00).

India - Rezultate calificări:

 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m25.283        
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m25.327 + 0.044
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m25.544 + 0.261
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.659 + 0.376
5. Fernando Alonso Ferrari 1m25.773 + 0.490
6. Felipe Massa Ferrari 1m25.857 + 0.574
7. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m26.236 + 0.953
8. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m26.360 + 1.077
9. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m26.713 + 1.430
10. Nico Rosberg Mercedes no time Q2 cut-off time: 1m26.939s Gap ** 11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.136s + 0.701 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercede 1m26.241s + 0.806 13. Bruno Senna Williams-Renault 1m26.331s + 0.896 14. Michael Schumacher Mercedes 1m26.574s + 1.139 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m26.777s + 1.342 16. Paul di Resta Force India-Mercede 1m26.989s + 1.554 17. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m27.219s + 1.784 Q1 cut-off time: 1m27.517s Gap * 18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m27.525s + 1.477 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m28.756s + 2.708 20. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m29.500s + 3.452 21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m29.613s + 3.565 22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m30.592s + 4.544 23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m30.593s + 4.545 24. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m30.662s + 4.614

  • GrosJan, sâmbătă, 27.10.2012 12:45

    Vettel face ce stie el cel mai bine. Are un comportament tot mai asemanator cu al lui Schumacher - nu greseste, profita de masina cand are una. La Ferrari, tocmai acum cand au fost aduse update-uri s-a gasit si Alonso sa mearga in ritmul lui Massa. La McLaren Ham nu stie ce are pe masina dar nici nu trebuie sa stie. Tot ce trebue sa faca este sa piloteze, sa se inteleaga cu noul comportament al masinii, asta daca e nou. Schumi deja se gandeste la vacanta. In locul lui mi-as trage un circuit configurabil si un garaj cu multe masini de curse pentru joaca.

  • little indian, sâmbătă, 27.10.2012 12:52

    vai-vai ce clasare al primelor 3 echipe...

  • andrey_1293, sâmbătă, 27.10.2012 13:07

    Grosjean e in linia a 6-a abia deci ar trebui maine sa avem un start curat. :))

  • indianu, sâmbătă, 27.10.2012 13:08

    Cand vor inceta unii sa mai faca tot felul de comparatii? Bune sau rele, de ce simtiti nevoia sa faceti comparatii? @Grosjan Sa nu uitam ca Schumacher si-a construit masina la Ferrari, Vettel n-a facut asta la RBR. Cat despre Alonso - cred ca inca n-a pus update-urile pe masina si asteapta cursa. Dar nu inteleg de ce il subestimezi pe Massa, un pilot foarte rapid. Massa vicecampionul din 2008. Si sa nu uitam ce pole-uri facea Massa, si ce curse... Ferrari a redevenit a 3-a masina in competitie, nu departe de McLaren, dar departe de RBR. Poate fac indienii o vraja ca sa-l ajute pe Alonso :) Mie nu-mi plac oamenii ipocriti, iar Vettel este unul dintre ei. Are cea mai rapida masina si ieri declara "Nu voi lupta pentru pole". Nu mai are rost sa se ascunda in spatele degetelor. Stim cu totii ce poate RBR in conditiile in care investesc cei mai multi bani in dezvoltare.

  • cocolino, sâmbătă, 27.10.2012 13:08

    Parca vad ca maine Massa o sa trebuiasca sa stea iar in coada lui Alonso chiar daca nu beneficiaza de schimbul la momentul optim. Abia acum ii da si lui masina ca a lui Alonso cand e in pericol sa se claseze prost si la constructori. Ii da, dar nu il lasa sa faca tot ce se poate cu ea. Vettel a sugerat ca e ceva putred in Danemarca cand vine vorba de Massa la Ferrari.

  • picio, sâmbătă, 27.10.2012 13:10

    poi Fetel nici nu a luptat pentru pole. Doar a iesit in joaca si a facut pole; acum ce sa-i faca, pleaca de pe prima pozitie ca asa zice regulamentul.

  • horhe, sâmbătă, 27.10.2012 13:13

    Massa e un pilot accidentat, destul de batran, nici vorba sa fie rapid. Cand a plecat Todt de la Ferrari l-au sabotat pe Kimi sa ia si Massa un titlu si tot nu l-a luat. Acum asa accidentat l-ar bate pe Alonso daca ar fi lasat. dar iarasi la Ferrari se iau decizii dubioase, bazate pe interesul propriului buzunar. De aceea nu mai vin titluri pe acolo.

  • laurentiu0250, sâmbătă, 27.10.2012 13:15

    Da...doar ceva neprevazut mai poate schimba deznodamantul acestui campionat!Pe unii i au costat mai scump abandonurile decat pe altii,nu au putut profita,iar de revenit...se pare ca nu reusesc,defapt nici macar de la egal la egal nu pot duce lupta.Asta e,la anul nu se vad mari schimbari de regulament,deci posibil sa asistam aproximativ la acelasi scenariu...singura rasturnare spectaculoasa sau macar schimbare va fii in 2014,daca vor aplica noul si trambitatul regulament.Dar pana atunci sa ne delectam cu ce a mai ramas din acest sezon...sper sa avem cu ce !?

  • indianu, sâmbătă, 27.10.2012 13:20

    Vad ca astia care il sustin pe Massa, il urasc pe Alonso considerandu-l cel mai slab pilot de pe grila :)) Dupa voi Massa va fi toata viata un pilot accidentat, pe cand au trecut cativa ani de atunci... Apoi vorbiti despre sabotaje la Ferrari, dar la RBR? Unde Webber trebuie sa lase cale libera lui Vettel? Macar Ferrari nu arata ipocrizie, asa cum face RBR.

  • altair19, sâmbătă, 27.10.2012 13:38

    @indianu:"Macar ferrari nu arata ipocrizie, asa cum face RBR." Hmm, intr-adevar, RBR sunt ipocriti, dar replica asta :"Felipe, Alonso is faster than you!" iti spune ceva??

  • horhica, sâmbătă, 27.10.2012 13:42

    da, sunt sabotaje si la RBR. Asta NU inseamna ca nu mai sunt la Ferrari sabotaje. Pacat de ei, puteau face mai mult fara sabotaje.

  • Kaca, sâmbătă, 27.10.2012 13:47

    austeritate mare pe aici. Putini useri, tristete mare. Eh, asta e F1, asa au castigat si cei care acum pierd. Pentru Alo dabalceampion e maximum. In 2104 e deja la apusul carierei, si daca va insista sa ramana se va face de ras. E timpul lui Hamilton, Vettel, poate un Perez, Hulkenberg.

  • Kaca, sâmbătă, 27.10.2012 13:48

    2014 *

  • cucu, sâmbătă, 27.10.2012 13:49

    @Nicule, inapoi cu ea in clasa |, inapoi la alfabet.

  • altair19, sâmbătă, 27.10.2012 13:54

    Tocmai asta spuneam... ca Ferrari a recunoscut ca exista un pilot nr 1 si un pilot nr 2. Ipocrita e acea persoana care incearca sa para ceea ce nu este, sa para altfel decat este. Ferrari nu incearca asta, RBR incearca, si din pacate mai exista cate unii care ii cred ca Webber nu stie sa ia startul... Toate marile echipe au ordine. Doar la Marusia nu intalnesti ca acolo nu au motiv pentru ordine :)) Cred ca mai mult bun simt si respect pentru fanii formulei 1 n-ar strica din partea celor de la Red Bull. Cand ii aud de vreo 3 ani ca la ei pilotii sunt egali, si numai Vettel castiga... cand ii vad ca o baga pe aia cu Webber start slab... Poate ca si Alonso crede ca Webber n-a avut acelasi monopost ca Vettel, dar Alonso isi vede de echipa sa. Stim ca Vettel tanjeste dupa un loc la Ferrari... Dar cred ca Ferrari ar trebui sa faca mari schimbari. Nu cred ca Newey este singurul om de pe aceasta planeta care poate dezvolta un monopost. Cu siguranta exista altii mai buni decat el. Iar Ferrari trebuie sa-i gaseasca. Au capital, au influenta, au imagine... Pana in martie 2013 Ferrari poate deveni o mare echipa, daca isi dau toti interesul.

  • indianu, sâmbătă, 27.10.2012 14:14

    Comentariul anterior este al meu. Imi cer scuze, altair19, dar am uitat sa pun "@" :))

  • atm, sâmbătă, 27.10.2012 14:17

    Una-i una si alta-i alta. Webber chiar are starturi slabe, se pot gasi suficiente exemple cand nu era Vettel langa el (in grila sau in echipa), dar Webber tot o comitea. ...dar sa fiu sincer , NU cred ca e Webber intr-atat de smecher/capabil sa se prefaca sa rateze startul si sa lase DOAR coechipierul sa il depaseasca. E un risc imens sa-l ratezi de-a binelea (cu vreo jumatate de secunda in plus e suficient) si , in loc sa te depaseasca doar Vettel, sa te mai depaseasca inca vreo 6-7 pe langa el. Or fi pilotii de F1 asi, dar "chiar asa de asi" zau ca nu cred.

  • chioru, sâmbătă, 27.10.2012 14:18

    Ferrari au interesul dar au mizat totul pe un pilot depasit.

  • chioru, sâmbătă, 27.10.2012 14:20

    nu se compara un start slab cu un asteptat pe alonso si lasat sa depaseasca, sau sa nu-l depaseasca pe un Alonso odata ce l-a prins. S-a auzit asta foarte clar pe radio. Nu se poate face comparatie. La RBR e un poate, posibil. Dar la Ferrari stim sigur.

  • horhica, sâmbătă, 27.10.2012 14:22

    Vettel nu are nevoie de niciun ajutor sa iasa campion. Si iese. Alonso cu tot ajutorul echipei se face de ras.

  • pablo256r, sâmbătă, 27.10.2012 14:26

    pt.GrosJan Se pare ca nu ai vazut calificarile de vreme ce spui ca "Vettel nu greseste, profita de masina cand are una." Tocmai ca in Q3 la primul tur rapid a gresit si abia in al doilea tur a scos timpul de pole. Vettel e predispus la greseli daca e sub presiune. Anul asta a gresit de mai multe ori dar il ajuta masina, de asta e acum in fata. Acele updaturi care s-au pus pe Ferrari se pare ca din nou nu functioneaza (a cata oara !). Iarasi datele din tunel nu se confirma pe pista.E bine torusi ca Felipe e in linia a treia.

  • pablo256r, sâmbătă, 27.10.2012 14:35

    chioru Cum se face de un pilot depasit ca si Allonso e "practic" si nu teoretic singurul pilot din cei 22 care are sanse sa ajunga campion ? Cum ar fi aratat campionatul la piloti daca nu exista episodul Grosjean din Belgia sau "incidentul" din Japonia ? Cine ar fi fost pe primul loc la piloti ? Cum ai fi vorbit acum despre Ferrari si Alonso ? Ferrari nu au facut cea mai rapida masina dar e cea mai fiabila dintre toate cele 12 monoposturi. Pe asta s-au bazat pana acum iar acum trebuie sa o imbunatateasca urgent. Daca e si posibil asta ramane sa vedem in urmatoara luna. Daca nu vor reusi Vettel e campion.

  • Aur1989, sâmbătă, 27.10.2012 14:36

    In AL, Massa nici ca ajungea in primii 10, acum e in spatele lui Alonso P6... E clar, in AL a testat ceva pentru Alonso.

  • GrosJan, sâmbătă, 27.10.2012 14:50

    pole + cursa. Eu as zice ca nu greseste. Daca rupea suspensia si compromitea astfel calificarea, da. Dar vedeai mai mereu cate unul ratand usor un viraj. Nu exista tur perfect in realitate ci numai conceptual. A mers bine, chiar si in turul de pole a ratat usor un apex, dar a compensat in alte parti. Una peste alta a fost bine in final.

  • fangio, sâmbătă, 27.10.2012 14:54

    Citind multe comentarii ale dvs. inteleg si eu in sfarsit cum e treaba in f1: 1. Schumacher un trisor nenorocit care a castigat doar atunci cand i se acopereau incalcarea regulamentelor. 2. Eternul second hand Massa mediocru pana la capat. 3. Hamilton pilot virtual, de carton, fara creier. Multumesc! Cred ca e tot ceea ce trebuie sa stiu!

  • indianu si comentariile, sâmbătă, 27.10.2012 15:04

    @fangio Cred ca fiecare are dreptul sa spuna ceea ce crede, iintr-un comentariu. Nu toata lumea trebuie sa-l laude pe Schumacher sau pe Hamilton. Nu toata lumea trebuie sa creada in talentul lui Vettel sau al lui Alonso. Apoi nu vad de unde ai dedus tu ca ar trebui sa inveti/intelegi ceva din comentarii. E problema ta ce faci dupa ce citesti un comentariu. De-asta ii si spune "parere personala", pentru a fi diferita, intr-un sens bun sau rau. Eu nu inteleg de ce unii au pretentia ca anumite comentarii sa fie asa cum isi doresc ei. FRATILOR, avem liberatate de exprimare, fiecare spune/scrie ce vrea, cum vrea, dar isi asuma responsabilitatea pentru cele spuse/scrise.

  • ccmax, sâmbătă, 27.10.2012 15:30

    Pe langa toate aspectele negative observate in aceste calificari, vreau sa observ ca Ferrari incepe sa lupte in q3... au facut mai mult de 1 tur fiecare pilot. Bravo dom'le.... incet incet incep si ei sa isi revina.

  • marian, sâmbătă, 27.10.2012 15:45

    fangio a ramas cu sechele in urma dominatiei Schumacher.mai e unu la fel ca el =))inseamna ca e prea smecher ma ``trisorul ala nenorocit`` si nici n-ai idee cat ma bucur k in fiecare postare a ta il ataci pt asta arata oftica imensa ce zace in tn .EL TOT CEL MAI TITRAT RAMANE .adevarul e ca atunci knd nu o sa mai fie contestat o sa-mi pun un semn de intrebare,insa nu-mi fac probleme din cauza asta pt moment.si apropo cred k u esti cel fara creier,nu Hamilton.

  • BlueEnergy, sâmbătă, 27.10.2012 15:51

    Din pacate, bye bye titlu Alonso.

  • GrosJan, sâmbătă, 27.10.2012 16:06

    Iuhuuu, bye bye titlu Alonso.

  • GrosJan, sâmbătă, 27.10.2012 17:19

    Problema este ca favoritul meu nu are nici o sansa la titlu. Hamilton n-are nici un monopost foarte bun, n-are nici constanta, desi poate este mai rapid si ca Vettel si ca Alonso la 100M sprint. Dar la Mercedes n-o sa se bata pentru nici un titlu macar 2-3 ani. Asa ca nu-mi ramane decat sa-l ponegresc cat pot pe Alonso doar ca ma simt si eu bine. Nici un cursa de maine nu cred ca Hamilton are vreo sansa la victorie, poate nici la podium, iar sezonul actual a fost ratat si acesta. 2009, 2010, 2011 si 2012, 4 ani in care n-a contat prea mult si desi este cel mai rapid pilot la 100M sprint... nu-l ajuta la nimic. Sunt alti piloti mai buni pe pista, sunt altii mai celebrali si mai constanti in timp ce el nu-i concentrat. Singura idee... sa continui sa-l ponegresc pe Alonso doar pentru ca ma oftica ca Hamilton n-are nici o sansa la titlu.

  • atm, sâmbătă, 27.10.2012 19:34

    quote "Dar la Mercedes n-o sa se bata pentru nici un titlu macar 2-3 ani" unquote Nu zice hop...adu-ti aminte de Brawn 2009 si difuzorul lor importat de la Super Aguri. Si Ross Brawn e in continuare la Mercedes...cine stie ce chestie care rupe gura targului mai gaseste...cu omul asta nu stii niciodata.

  • GrosJan, sâmbătă, 27.10.2012 19:48

    nu tine. Din partea mea Ham nu are decat sa se duca drq. Asta nu intelegi tu: pentru ca nu am un favorit pot fi cat de cat obiectiv. Plus ca mai am tot cat de cat habar de pilotaj, tot imi dau mai bine seama ce si cum. Numai ca ce stiu/vad eu vine in contradictie cu dragostea ta pentru un pilot, indiferent cine. Eu vorbesc la modul general ca nu exista nimic supraomenesc in a pilota si normal ca atunci iti simti favoritul amenintat. Si daca tineai cu Hamilton, tot iti pareau agresive posturile mele. Tu crezi ca tin cu Hamilton pentru ca am spus, tot la modul general, ca iti dai seama care pilot e mai bun abia atunci cand sunt coechipieri. E un indiciu destul de bun, eu ma folosesc de el indiferent de ce piloti e vorba cu consecventa. Tu nu vezi decat atacuri la adresa favoritului. Apoi, tu ma ataci la persoana si nu vi cu un contraargument. Si eu zic, ia uite un fraier care "se ataca". Ia sa rad putin de el. Si atunco fac mishto de alonsito.

  • fangio, sâmbătă, 27.10.2012 20:15

    Mare pacat, dar Marian nu intelege limba romana. Ma refeream la creier de pilot. Ce creier are pilotul care iese in decor la intrarea pe linia boxelor si pierde cursa? Legat de marele trisor, nu te bucura prea devreme: altii, din alte sporturi, au picat din aceeasi cloaca a mediocritatii inselaciunii! (Vezi cazul Armstrong).

  • GrosJan, sâmbătă, 27.10.2012 22:10

    @GrosJan: Ma ataci degeaba, pentru ca eu de fapt nu sunt fan Formula 1 si nu ma intereseaza sa tin cu nici un pilot de fapt. Cand doi piloti sunt coechipieri, vezi care-i mai bun si ajuta la a compara pilotii. De aia eu ii urasc pe Alonso, pentru ca a fost mai bun ca Hamilton, zeul meu in Formula 1. Daca era Vettel in locul lui Alonso ii uram pe el, n-a fost sa fie. Eu nu stiu decat sa atac si sa jignesc, mai ales pentru ca n-am fost in stare sa aud nici un argument, in toate cele xx discutii pe care le-am avut. Deh sunt fraier si ori de cate ori incerc sa par destept, cad de fraier. Si ce-i mai simplu decat sa faci misto de alti piloti? Dar ar fi interesant sa discutam relaxat cu argumente pro si contra dar eu n-am decat contra si doar pentru un singur pilot. Iar pe grila mai sunt vreo 23... Desi sincer sa fiu, pilotii astia din F1 sunt ceva mai speciali ca restul. Trebuie ceva talent sa pilotezi un monopost ca astea. Sunt cativa piloti de urmarit, dar dintre toti doar Hamilton este cel mai rapid. Si ce care n-are sansa. Cel putin declaratia lui ca n-a avut un monopost rapid... m-a dezamagit profund pentru ca 75&% din abandonurile lui au fost cauzate chiar de el.

  • marian, sâmbătă, 27.10.2012 22:22

    eu am mai sp treaba asta:chiar daca maine i se vor lua toate cele 7 titluri ,fanii lui vor fi langa el la fel ca acum.daca u chiar crezi ce ai scris in acel mesaj inseamna ca esti paralel cu lumea asta si ura ta fata de acel pilot ti-a intunecat judecata.dar nici nu are sens sa discut cu un asemenea om.