Vettel va pleca din pole position in Bahrain

Publicat sâmbătă, 13.03.2010 14:31 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel va pleca de pe primul loc in Marele Premiu al statului Bahrain, in timp ce Michael Schumacher a stabilit al saptelea timp la revenirea in F1.

Prima sesiune de calificari din sezonul 2010 a confirmat inca o data echilibrul echipelor de top, rezultatele fiind dificil de preconizat, iar diferentele dintre piloti relativ mici.

Desi Fernando Alonso a fost considerat principalul favorit al calificarilor in urma rezultatelor din teste si antrenamente, cel care va pleca din pole position este Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing fiind cronometrat cu 1:54.101.

La fel de surprinzator este ca Felipe Massa a stabilit un timp mai bun decat coechipierul sau si va pleca de pe locul 2, in timp ce Alonso a stabilit doar al treilea timp la volanul monopostului Ferrari F10.

Desi a fost acuzata de obtinerea unor avantaje prin incalcarea regulamentului tehnic, McLaren Mercedes nu a reusit decat locurile 4 si 8 in calificari prin Lewis Hamilton si Jenson Button, primul dintre ei fiind cu peste o secunda mai lent decat Vettel.

Nici Mercedes GP nu a avut debutul de sezon pe care il dorea seful Ross Brawn. Revenit in Formula 1 dupa o absenta de trei sezoane, septuplul campion mondial Michael Schumacher a ramas in umbra "lupilor" tineri si, la capatul a unei ore in care nu a iesit in evidenta, a stabilit al 7-lea timp al zilei dupa ce a fost cronometrat cu 1:55.554, urmand sa plece din spatele celui de-al doilea pilot al echipei Red Bull Racing, Mark Webber.

Renault a ocupat locul 9 prin Robert Kubica, in timp ce Force India a confirmat forma buna din teste si a obtinut accesul in top 10 prin Adrian Sutil. Pentru prima oara in ultimii ani, calificarile evidentiaza performantele reale ale pilotilor si monoposturilor, intrucat acestia utilizeaza cantitatea minima de combustibil necesara pentru a obtine un timp cat mai bun. Totusi, pilotii care acced in Q3 au obligatia de a incepe cursa cu aceleasi pneuri cu care au incheiat calificarile, iar acest lucru poate conduce la diferente minore de timp, in functie de specificatiile alese pentru cauciucuri.

SCHUMACHER SI BUTTON, IN EXTREMIS IN Q3

Michael Schumacher si Jenson Button au obtinut la limita accesul in ultima parte a calificarilor. Schumacher a ocupat constant locul 9, in timp ce Button a urcat pe locul 10 cu numai cateva secunde inainte de finalul Q2.

Primul pilot sub linie a fost Rubens Barrichello, iar Williams nu a obtinut niciun loc in Q3, intrucat Nico Hulkenberg a avut aceeasi soarta si va pleca de pe locul 13. Intre cei doi s-a intercalat Vitantonio Liuzzi de la Force India, in timp ce BMW-Sauber nu a confirmat rezultatele din teste si a incheiat calificarile doar pe locurile 14 si 16 prin Pedro de la Rosa si Kamui Kobayashi.

Sebastien Buemi va pleca de pe locul 15, in timp ce Vitaly Petrov a confirmat ca se adapteaza greu la Renault, ocupand doar locul 17 dupa ce a fost cel mai lent in Q2. Alonso si Vettel s-au luptat din nou pentru suprematie, insa de data aceasta pilotul echipei Red Bull a avut mai mult succes in Q2.

Topul pilotilor din Q2 a fost urmatorul: Vettel, Alonso, Webber, Massa, Rosberg, Hamilton, Kubica, Sutil, Schumacher si Button.

ALGUERSUARI, PRINCIPALA VICTIMA IN Q1

Asa cum era de asteptat, prima parte a calificarilor a reprezentat lupta dintre cele trei noi echipe pentru un loc cat mai bun in Q1, in conditiile in care 7 piloti urmau sa fie eliminati la finalul celor 20 de minute regulamentare. Victima principala a fost insa Jaime Alguersuari, pilotul Scuderiei Toro Rosso stabilind doar al 18-lea timp si fiind astfel eliminat in ultimul moment, dupa ce Kamui Kobayashi si Pedro de la Rosa au ocupat aceasta pozitie alternativ pe tot parcursul primei parti.

Timo Glock a incheiat pe locul 19 si a oferit sansa celor de la Virgin de a-i invinge pe rivalii de la Lotus, care s-au clasat pe locurile 20 si 21 prin Jarno Trulli si Heikki Kovalainen. Aflat la debutul in Formula 1, Bruno Senna a terminat pe locul 23, in fata coechipierului sau Karun Chandhok.

Indianul a participat in calificari in ciuda faptului ca initial presa speculase ca nu va avea acest drept, intrucat nu a parcurs niciun tur cronometrat in cele trei sesiuni de antrenamente libere. Hispania Racing a fost astfel de departe cea mai slaba dintre noile echipe, Senna si Chandhok fiind cu aproape 10 secunde mai lenti decat pilotii de top.

In ceea ce priveste pozitiile de top, clasamentul a avut urmatoarea configuratie: Alonso, Vettel, Sutil, Webber, Massa, Hamilton, Rosberg, Kubica si Schumacher.

Clasamentul complet al calificarilor este disponibil aici.

Marele Premiu al statului Bahrain va avea loc duminica, 14 martie, cu incepere de la ora 14:00, ora Romaniei.

  • Jolerto, sâmbătă, 13.03.2010 14:37
    @Bahrain

    Bv Vettel , Forza Ferrari!

  • diesel08, sâmbătă, 13.03.2010 14:38
    Vettel-felicitari

    Excelent Vettel! Pleaca primul insa termina pe 3;)

  • max2maximuss, sâmbătă, 13.03.2010 14:39
    Michael Schumacher

    La calificarile penru prima lui cursa la Spa Francorchamps tot pe 7 sa clasat, pustiul pare sa aiba potential !

  • ndralexandru, sâmbătă, 13.03.2010 14:42
    Ferrari

    merg pe mana lui Alonso deoarece a gestionat mai bine pneurile.E mare diferenta dintre Mercedes,McLaren si celelate fata de Red Bull si ferrari.Aceste 2 echipe vor domian sezonul

  • F1-zone, sâmbătă, 13.03.2010 14:44
    REd BULL

    Motoare Mercedes? Mai copiii!!! Nu vad in primii 3 asa ceva!Vettel si Red Bull, daaaa...Spunea unu care stie ca Red Bull si Ferrari sunt lenti, hahaha:)),..sa vedem cursa!!!

  • F1-zone, sâmbătă, 13.03.2010 14:46
    Meclaren

    Basca mai au si ventilatii cu cotu si genunchiu. Pai cum sa mai pilotezi in asemenea conditii?:)))))

  • cobra, sâmbătă, 13.03.2010 14:48
    bravo bettel

    dar sper intr-o victorie a lui Felipe ! Forza Scuderia, Forza Schumi !

  • TeamClown, sâmbătă, 13.03.2010 14:49

    Astia care sunteti bucurosi pe aici, pueti sa-mi spuneti si mie ce pneuri au primii 10 clasati? Grafica LG a fost jalnica. Nu-mi aduc aminte de grafica atat de jalnica in ultimii 10 ani. Si ce naiba s-a intamplat cu team radio?

  • Aur_1989, sâmbătă, 13.03.2010 14:49
    Schimbari

    de ce nu pot face schimbari F1 CHAMP?

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 13.03.2010 14:51

    Super tare Vettel, ma astept la un sezon interesant din partea lui. Sper sa fie motivat sa dea ce-i mai bun din el si sa nu fie ca altii care vorbesc putin si nu pricep nimic. Totusi bravo Ferrari pentru ca se vede ca sunt foarte motivati, seriosi si mai ales pilotii stiu ce vor. Forza Ferrari! Mirciulica daca nu te lasa cei de la Spitalul 9 sa vezi cursa, iau eu sampania si o beau cu prietenii de pe aici, suntem destui :)))

  • marianescu, sâmbătă, 13.03.2010 14:52
    Felicitari Vettel!

    ...dar eu tot cred ca n-o sa castige cursa, din pacate. E clar ca Ferrari stau mai bine la capitolul anduranta. Oricum, abia astept sa vad aceasta prima cursa si sper la un podim ptr Hamilton. BAFTA TUTUROR!

  • simodoru, sâmbătă, 13.03.2010 14:54
    Qualif

    Fratilor..mai lasati gargara..si concentrativa pe echipa..da grafica e de 2 lei..:(eu vad stream spaniol

  • VJohann, sâmbătă, 13.03.2010 14:55
    CALIFICARI

    Super calificari, credeam totusi ca motoarele mercedes sunt mai bune, dar m-am inselat, si renault cer egalizarea motoarelor poate ca e ceva si acolo, bravo vettel

  • F1-zone, sâmbătă, 13.03.2010 14:56
    Pneuri

    Se apre ca primii 3 au pneuri soft. O sa caut o informatie precisa. Atentie, Ferrari schimba in 2,4 sec:)

  • cucubau, sâmbătă, 13.03.2010 15:00
    F1 CHAMP

    Va rog sa ma felicitati repede, pana nu incepe cursa si mai pierd pozitii. Sunt pe locul 20 in F1 CHAMP!!! :)

  • BurningFlame, sâmbătă, 13.03.2010 15:02
    ... la mclaren le mai trebuie ceva gauri :)

    parerea mea e ca in primele 3-4 curse vor exista doar ferrari si red bull pe circuit... dupa aia, mai vedem... nu se stie niciodata ce hoteala ii mai vine in cap lui ross brawn sau prin ce cotlon prafuit gaseste femeia de servici de la mclaren vreun burghiu ca sa mai dea niste gauri in caruta, caci se pare ca una nu le este de ajuns :)

  • BurningFlame, sâmbătă, 13.03.2010 15:04
    @cucubau

    felicitari omule, esti simpatic!

  • mirco, sâmbătă, 13.03.2010 15:04
    @ daniel

    Daniel, ar fi grozav daca ne-ai putea da specificatiile pneurilor cu care pleaca primii 10 in cursa. Din cate am observat Vettel si Massa pleaca cu pneuri moi iar Sutil cu pneuri tari. E foarte important, diferenta dintre primii doi si al patrulea clasat este de o secunda, ceia ce ne duce cu gandul ca cei mai multi au preferat sa scoata un timp mai slab in calificari, dar sa plece in cursa cu pneuri tari. In ceia cel priveste pe Alonso, e la 0.35 secunde de Massa. Avand in vedere ca a fost mai bun pe parcursul antrenamentelor (Practice1 si Practice3) si al calificarilor (Q1 si Q2), e foarte posibil ca el sa fi preferat pneuri tari in Q3.

  • F1-zone, sâmbătă, 13.03.2010 15:05
    meclaren

    Or s-o faca strecuratoare iar pilotii or sa ia mana de pe volan ca sa astupe cateo gaura de ventilatie, functie de curba:))))

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 13.03.2010 15:05

    Parerea mea este ca folosesc pneuri dure, pentru ca punctele din primele curse sunt foarte importante. Pana vor mai adapta/imbunatatii masina cred ca multi vor merge pe "burta" adica pe pneurile dure. Dar este doar parerea mea, evident. In acelasi timp regula cu folosirea celor 2 tipuri diferite de pneuri ramane valabila, deci tot vor face macar 1 oprire la boxe :)

  • eu, sâmbătă, 13.03.2010 15:26
    intrebare

    imi spuneti va rog si mie pe ce post de difuzeaza si de la ce ora?:)..multumesc

  • diesel08, sâmbătă, 13.03.2010 15:27
    @Neo

    Sunt obligati sa foloseasca ambele specificatii de pneuri. Deci minim o oprire la boxe.

  • wolful, sâmbătă, 13.03.2010 15:27
    RBR

    Daca acuma Vettel este rapid, ce se va intampla cu el daca se permite ca Renault sa aduca motorul la puterea celorlalti? Aerodinamica aici nu este importanta asa ca solutia celor de la McLaren nu poate compensa celelalte puncte slabe. Schummi pare depasit de coechipierul sau. Daca ramane in aceiasi situatie inca vreo 3-4 curse il vad in stare sa se dea bolnav si chiar sa le dea banii inapoi celor de la Mercedes. Nu-l vad in stare sa stea pe langa podium.

  • TeamClown, sâmbătă, 13.03.2010 15:27

    Ma indoiesc ca Sutil e atat de departe fata de Vettel. Sunt destul de sigur ca Sutil e pe hard, iar Massa si Vettel pe soft. Webber daca n-a gresit sau a avut probleme cu ceva cred ca e pe hard. Problema e ce au restul de 6.

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 13.03.2010 15:35

    Totusi, nu pot sa nu observ ce diferenta "epustuflanta" exista intre Kamui si Heikki. Mai ales ca primul are doar 2 curse pe anul trecut si al doilea... are ceva mai multe curse si tone de experienta :))

  • TeamClown, sâmbătă, 13.03.2010 15:46

    Pai probabil il saboteaza McLaren iar. Sa fim seriosi, n-ai ce sa compari pentru ca unul conduce un jaf, altul o masina mai decenta. Daca vrei comparatie poti s-o faci cu Trulli.

  • schumy1969, sâmbătă, 13.03.2010 16:52
    calificari

    daca se aplica regula de 107% in calificari, doar Senna si Chandhok nu se califcau.

  • Cyrus, sâmbătă, 13.03.2010 17:16
    Trafic

    Interesant o sa fie dupa primele 10 - 15 tururi, pilotii din frunte o sa inceapa sa aiba trafic. Iar spre finalul cursei cei din spate o sa fie la vreo ~4 tururi in urma. Jenant pt toata lumea

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 13.03.2010 18:15

    Si cred ca nu stiati ca roata fata drepta a monopostului lui Glock l-a parasit astazi in antrenamentele libere, probabil o diferenta de opinie. Deci... parerea mea... echipa noi da, dar sa le dea timp sa invete cum sta treaba, sa se intreneze si mai ales sa testeze macar cateva zile masinile, pentru ca... intre plansa de design si circuitul de Formula 1... sunt cativa ani lumina distanta. Adica scuze, piese cazute si posibile accidente... eu nu imi doresc asa ceva pentru nici un pilot si ma refer la toti, indiferent de culoare, echipa sau pasiune.

  • diesel08, sâmbătă, 13.03.2010 18:21
    din roti si piese..

    Anul trecut un tanar pilot a murit din cauza unei roti. Am vazut si eu roata lui Glock. Sper ca in cursa sa nu fie evenimente. Raman la concluzia ca noile echipe, inainte de a fi lasate pe circuit, trebuiau monitorizate mai indeaproape de FIA.

  • TeamClown, sâmbătă, 13.03.2010 18:53

    Pai sunt monitorizate. Se fac crash test-uri. Surtees a murit pentru ca a avut ghinion. Accident ca ala nu cred ca am mai vazut in cursele cu monococ deschis. Va faceti prea multe griji. Nimeni nu vrea sa omoare pe nimeni.

  • ctlnmihai, sâmbătă, 13.03.2010 19:18
    Vettel va pleca din pole position in Bahrain

    Felicitari Red Bull ..si putin dezamagit de cei de la Mclaren ,desi sper sa-si revina cat mai curand.

  • diesel08, sâmbătă, 13.03.2010 19:51
    Lewis & Jenson

    Surprins neplacut de McLaren, probabil nu le prieste circuitul. Sunt convins ca vor reveni in forta in urmatoarele curse. Deocamdata astept sa-i vad maine la treaba.

  • ally_great, sâmbătă, 13.03.2010 20:11
    Vettel

    Cand putini mai aveau sperante la o performanta pozitiva a celor de la RB, iata ca vine Vettel cu pole-ul. Lupta se dadea intre Vettel si Alonso. Mi s-a parut ca a avut o sesiune usoara, fara probleme si sper ca maine sa il ajute "caruta" si sa isi adjudece cele 25 de puncte.

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 13.03.2010 20:27

    Eu sper ca McLaren sa-si revina in 200 de ani, dar fiecare cu ce vrea. Totusi se anunta un campionat foarte interesant si cred ca o sa ne tina cu ochii lipiti de monoposturi si ecran pana la ultima cursa :))) Forza Ferrari! :PP

  • F1-zone, sâmbătă, 13.03.2010 21:15
    redbull si copilu vettel

    Maine e ziua lu Vettel, pe 4 vine Webber, apoi nemtii. Englezoii la coada lupta dreapta cu Sutil:)))). Ce sa faca cu autobuzu ala argintiu, balans nu, apasare nu, jaba gauri peste tat. Poate in noaptea asta incearca cu un kalasnikov:))). Hai pa. Vivat Vettel!

  • ctlnmihai, sâmbătă, 13.03.2010 21:29
    NeoGalaxy

    Problema e ca dincolo de sperantele pe care le ai tu ca orice fan (si aici nimeni nu te intelege mai bine ca mine),a ajuns lumea sa te ignore si asta ar trebui sa te ingrijoreze. eu m-am obosit sa-ti raspund acum ca mai sunt vreo 30 minute pana incepe filmul pe kanal D si ntrebuie sa-mi ocup timpul intr-un fel

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 13.03.2010 22:16

    @ctlnmihai: Cred ca ma confunzi cu cineva care doreste sa fie ascultat, inteles si care cauta sprijinul fanilor Formulei 1 pentru a castiga titlul de cel mai bun fan al anului. Nu conteaza daca ma ignora cineva, toti sau nimeni de pe acest site. Nu reprezint nimic pentru ei si sunt doar un strain, care posteaza ceva. Nimic mai mult nimic mai putin. Nu doresc sa devin nimic mai mult. Sunt fan al sportului nu al unei persoane anume (excludem pilotii aici), nu am prieteni aici pe site si nici nu doresc sa am. Totusi astea nu inseamna ca nu am diferite pasiuni in comun cu alti useri pasionati ai acestui site. Vizionare placuta, ma uit la televizor doar la Formula 1 dar nu doresc sa te deranjez de la vizionarea filmului din aceasta seara :P!

  • scuderia, sâmbătă, 13.03.2010 22:17
    ...

    :)) tot mai mare "criza". tot mai mici premile. acum 2 ani primele 3 locuri erau rasplatite cu 600-400-200. daca bine mai tin minte. anul trecut cu 200 locu 1. aku cu 100:):)).si la marele premiu al ungariei din 2011 doar pt o singura persoana:)..nu suna prea bine. bv vettel. forza ferrari

  • ctlnmihai, sâmbătă, 13.03.2010 22:32
    NeoGalaxy

    Nicio problema..Ptr. tine sunt gata sa nu vizionez reclamele si sa-ti raspund :)

  • ally_great, sâmbătă, 13.03.2010 23:27
    @NeoGalaxy

    Putin offtopic (ca de obicei cu tine) - Un minunat cantec zice cam asa : "prietenia la nevoie se cunoaste si atat cat oameni se vor naste, va dainui", deci sunt de principiul ca o cunostinta in plus nu iti dauneaza NICIODATA! Precizez ca datorita prietenilor de aici, in particular, am reusit sa termin "campionatul" nostru pe locul 3 general in 2008. Si sunt mandra de ei, de toti, pt ca fiecare e unic in felul sau. Si nu conteaza "culoarea" pe care o sustine. Sportul si pasiunea ne uneste pe toti aici. @Mitza - cateodata reclamele sunt cele mai misto ;)

  • adi1618, duminică, 14.03.2010 09:04
    McLaren

    Stiu ca nu aici e locul pentru stirea asta, dar as vrea sa fie citita de mai multi utilizatori: http://formula-one.speedtv.com/article/f1-fia-tells-mclaren-to-scrap-bahrain-spec-diffuser/

  • NeoGalaxy, duminică, 14.03.2010 09:49

    Sa citit comentariile celor care au postat la articolul postat de Adi1618 si sa vedeti cat de paranoici sunt fanii McLaren in legatura cu existenta extraterestrilor, dimensiunea universului si inteligenta umana. Totusi nu pot sa nu remarc cat de asemanatoare sunt comentariile lor cu cele postate de fanii McLaren din Romania, probabil ca prima calitate ceruta (dorita) pentru a fii fan McLaren este sa fii paranoic. Oricum... pacat de inceputul acestui sezon care incepe iarasi cu cateva controverse, in legatura cu singura echipa "originala" si care nu copieaza nimic de la ceilalti. Si cand te gandesti ca ma gandeam ca nu o sa fie nimic de comentat sezonul asta, ah nici nu stiam cat o sa ma insel :)