Vettel: "Ferrari nu a avut un monopost dominat la nicio cursă din 2018"
Sebastian Vettel susține că Ferrari nu a avut un monopost dominat în niciuna dintre cursele din acest sezon, în ciuda percepției care există cu privire la performanțele Scuderiei.
Lewis Hamilton a devenit matematic campion mondial cu două curse înainte de finalul sezonului, însă la jumătatea campaniei percepția generală a publicului a fost că Ferrari a avut un monopost mai performant decât Mercedes.
Sebastian Vettel nu împărtășește însă această opinie și susține că Ferrari nu a fost în niciun moment în postura de a domina o cursă.
"Am avut multe curse echilibrate cu un ritm bun, dar nu cred că am avut o cursă în care să dominăm, pe când ei au avut. Uitați-vă la cursele din Spania, Franța sau Rusia, nu cred că am avut astfel de curse. Nu spun că am avut un monopost prost, pentru că știu că monopostul este puternic. Dar spre deosebire de percepția oamenilor, nu cred că am avut un monopost dominant", a declarat germanul.
În plus, Vettel consideră că titlul mondial a fost ratat încă din momentul în care Mercedes a demonstrat că are o viteză mai bună, așa cum s-a întâmplat în cursele din Singapore și Rusia.
"Nu am fost suficient de rapizi. Și, până la urmă, ai nevoie de viteză pentru a lupta pentru titlu. Nu am fost capabili să câștigăm suficiente puncte, așa că după două, trei, patru curse diferența a fost foarte mare. Păcat", a adăugat el.
Via Autosport
-
fgt, vineri, 02.11.2018 18:31
Acum sincer, ca sa arunci cu bulion in echipa ta cred ca este deplasata treaba la Ferrari. Poate cine stie, Alonso va reveni la Ferrari in 2020.
-
91Schumi06, vineri, 02.11.2018 18:44
Cand castigi la Sakhir, Silverstone si Spa, de maniera in care a facut-o Vettel, nu poti sa spui ca n-ai avut monopost dominant! Adica astea 3 sunt circuite pe care se poate depasi si el a castigat, asa ca daca Mercedes avea o masina net superioara, le-ar fi castigat si p-alea, nu? Vettel ar trebui sa recunoasca ca titlul s-a pierdut la Spielberg, unde Ferrari au refuzat sa-l dea pe Raikkonen la o parte, s-a pierdut pe Hockenheim, s-a pierdut in calificarile de pe Hungaroring, s-a pierdut la Baku, s-a pierdut la Monza, unde au fost niste dobitoci. Sa nu mai vorbesc de Suzuka,sau Singapore...unde n-a fost in stare sa iasa in fata unui Verstappen cu monopost net inferior. Una peste alta, campionatul nu s-a pierdut din cauza monopostului si asta ar trebui s-o stie toata lumea. Intr-adevar, Mercedes l-au castigat datorita monopostului dar si din cauza celor de la Ferrari, care n-au avut un lider pe pista, n-au avut unul la boxe si n-au stiut cand sa impuna ordine de echipa!
-
The Dot, vineri, 02.11.2018 18:45
Vettel are dreptate. Daca ar fi avut masina lui Hamilton cucerea doua titluri mondiale la piloti anul asta, dar asa a trebuit sa se bazeze doar pe talentul lui, in special cand a plouat.
-
nume, vineri, 02.11.2018 21:20
Cand "Ferrari has not had a dominant car at any point in F1 2018" inseamna "Ferrari nu a avut un monopost dominat la nicio cursă din 2018". Facepalm.
-
VitelulCabrat, vineri, 02.11.2018 21:34
Nu ai avut o masina dominanta cum nici concurenta nu a avut-o. Au fost curse care din varii motive au avantajat o masina si altele ce au avantajat masina rivala. Au fost greseli de strategie atat la Ferrari cat si la Mercedes, diferenta dupa mine a fost facuta de doi factori: 1. Bottas a jucat tot timpul pentru Hamilton, iar Raikkonen doar partial pentru Vettel si aici cred ca greseala a venit de la Marchionne care l-a vrut pe Leclerc in locul lui Raikkonen si chiar doresti lucrul asta, nu-l trambitezi in timpul sezonului, pentru ca Raikkonen nu a mai avut nicio tragere de inima sa-l ajute pe Vettel mai ales cand el e ultimul campion mondial al italienilor; 2. Vettel a gresit de cateva ori, iar Hamilton nu a gresit niciodata.
-
Serban, vineri, 02.11.2018 23:13
Mă întreb, sunt mai mulți "VițeiCabrați" pe site-ul ăsta ? Pentru că postarea tipului din seara asta este exact chintesența sezonului de anul acesta (bravo, o analiză absolut corectă) ? Alte postări sub același ID însă, mai bine nu mai amintesc ... Mai puțin de acord cu punctul 1, eu cred că Vettel, fără greșeli, ar fi putut câștiga și fără un ajutor vădit de la Kimi. La fel cum cred că pentru Hamilton, ajutorul primit de la Bottas înseamnă mult mai puțin decât pare, poate undeva la 5%. Diferența de anul acesta a fost făcută de mâna și mentalul pilotului, iar aici, englezul a fost superior. Ca de obicei, foarte "spirituală" postarea lui The Dot ...
-
@serban, sâmbătă, 03.11.2018 08:22
Ajutorul dat de Bottas in vreo 6-7 curse de anul acesta a fost de ajuns incat sa il forteze pe Vettel sa faca greseli...lucru care nu se poate spune despre Hamilton, iar dupa pauza de vara intodeauna Ferrari pierde ritmul dezvoltarii. Ma rog, dupa pauza de vara Mercedes a venit cu acele gauri in penuri, solutie ilegala cu care deodata au iesit in fata, le-au acoperit si acum strica penurile exagerat. Ar cam trebui sa le scada punctele cu cel putin jumatate pentru cursele de dupa vara....asta ca sa fim corecti.
-
AyrtonSenna1991, sâmbătă, 03.11.2018 14:50
Cum poate sa sutina așa ceva , când Ferrari a fost în multe curse masina etalon . E nesimțit total si își bate joc si prin cuvinte , la fel cum a facut-o pe pista de munca echipei. Un pilot de vârf era campion mondial cu mașina asta fără nici o problema. Poate la el masina competitivă , inseamnă cu 2s mai rapidă pe tur decât celelalte monoposturi . Sa se ducă la Ricciardo să i-a lecții de pilotaj ca acolo îi este nivelul.
-
@ AyrtonSenna1991, sâmbătă, 03.11.2018 15:07
De curiozitate, care au fost acele multe curse? Măcar 4,5, de exemplu
-
@AyrtonSenna1991, sâmbătă, 03.11.2018 15:51
Un lucru este cert cu masina Ferrari 2018, fata de McLada a fost cu adevarat dominanta la extrem ! Uuups. am gresit, fata de McLada, mai toate au fost dominante, mai ales in ultima parte !
-
ZZZ, sâmbătă, 03.11.2018 18:46
Vettel asta traieste intr-o fantezie totala...Ca fan Mclaren eu recunosc ca Ferrari a avut un monopost dominant cel putin pana Spa...si ca anul asta Vettel a irosit o sansa mare cat turnul Petronas din Kuala Lumpur
-
VJ, sâmbătă, 03.11.2018 19:38
Vettel vorbeste mult si prost! Pana la Monza, Ferrari a avut un monopost dominant. Incepand cu cursa de la Monza, situatia s-a schimbat in favoarea lui Mercedes...
-
VJ, sâmbătă, 03.11.2018 19:43
Daca el (Vettel) a gresit in multe curse, asta nu inseamna ca Ferrari nu a avut un monopost dominant la nicio cursa.
-
VJ, duminică, 04.11.2018 05:47
Vettel vorbeste mult si prost! Pana la Monza, Ferrari a avut un monopost dominant. Incepand cu cursa de la Monza, situatia s-a schimbat in favoarea lui Mercedes... Daca el a gresit in multe curse, asta nu inseamna ca Ferrari nu a avut un monopost dominant la nicio cursa.
-
Serban, duminică, 04.11.2018 15:06
Mașini dominante în istoria recentă a F1 : McLaren 1984, 1988 și 1989, Williams 1992 și 1996, Ferrari 2002 și 2004, Red Bull 2011 și 2013, Mercedes 2014, 2015 și 2016. Restul celor care au câștigat în această perioadă au fost mașini mai bune, dar nu dominante. Părerea mea.
-
ferr1, duminică, 04.11.2018 17:23
P E N I B I L D E M I S I A Oricum dupa declaratia asta s-a rupt lantul de iubire intre el si Ferrari. Pe vremea lui Enzo Ferrari, nimeni nu avea curaj sa critice masina. Vettel demonstreaza ca nu poate castiga un titlu fara un monopost dominant si nici macar nu poate fi in lupta pentru titlu. Acum, sa fim sinceri, dupa Monza, Hamilton nu a mai avut emotii. Si nu cred ca a avut prea multe anul asta. Desi Vettel a avut cea mai buna masina in multe curse. In Spania, unde da exemplu, Kimi a fost al 2lea. In Franta Vettel a gresit, Kimi a fost pe 3. In Rusia a fost pe 3. Da, nu poti castiga toate cursele, nimeni nu poate face asta. Important e sa nu pierzi puncte sau sa gestionezi inteligent pierderea punctelor astfel incat la final sa fii pe prima pozitie in clasament. Cel mai slab pilot din istoria Ferrari, tinand cont de bani/randament. Massa in 2008 era mult mai bun decat Vettel, a batut in multe curse un Hamilton tanar, flamand dupa victorii, si un Alonso cu 2 titluri in buzunar, dar sabotat de echipa. Si daca Glock isi apara pozitia, Massa avea un titlu.
-
:)), duminică, 04.11.2018 18:49
Un pilot penibil. A facut un joc de glezne pe imagine la final dar s-a fazut cat de fals a fost toata scena cu vizita la Mercedes! Inca n-am mai vazut de cand vad F1- adica din 1990, un pilot mai penibil la Ferrari. Pilot nr 1 adica. Nefiind un fan Ferrari nu pot sa spun ca nu-mi convine situatia, ma bucur ca nu e Hamilton acolo.
-
Yaz, luni, 05.11.2018 09:58
Hai "pilotilor" mai sunteti?
-
mobius, luni, 05.11.2018 21:53
Daca Glock si -ar fi aparat pozitia, sigur Massa ar fi fost pe merit campion mondial (sunt absolut dezamagit de magaria lui Glock), dar ceeace este mai important, este ca Hamilton, acest "copil teribil", al secolului ar fi avut un titlu mai putin. Acest Hamilton, este un produs artificial al societatii de consum, a primit un titlu gratis de la Glock (il vad pe Glock bine mersi la RTL) si alte patru de la Mercedes. Este foarte adevarat ca ultimul, din acest an, i-a fost inlesnit de asazisul rival. Ma intreb cum este posibil ca dupa prestatia din cei patru ani si mai ales dupa ultimile declaratii sa mai fie pilot (unu sau doi) la Ferrari. Sa aiba oare vreo influenta unul dintre sponsori?
-
The Dot, marţi, 06.11.2018 04:43
Ia niste magneziu mobius si uita-te la timpii lui Trulli si Glock in ultimul tur: https://www.youtube.com/watch?v=mKLwyu_uurU
-
The Dot, marţi, 06.11.2018 04:55
Ia si din masina ca cine stie poate te prinzi pana la urma https://www.youtube.com/watch?v=fhH93grvh84
-
Razvan Dumbraveanu, marţi, 06.11.2018 12:06
Du-te bate-ti coasa looserule!!
-
@@AyrtonSenna1991, marţi, 06.11.2018 18:35
Pai de aia sunteti voi varza, c-ati ramas sa va bucurati cum moare capra vecinului(Mclaren)!! Ca atata stiti!
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
@AUTOMARKET .........monopost dominant............ca dominat cert c-a fost.:-))