Vettel descrie abandonul suferit în Germania: "O mică greșeală, o mare dezamăgire"

Publicat luni, 23.07.2018 16:12 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel consideră că eroarea în urma căreia a abandonat în cursa din Germania a fost minoră, însă admite că dezamăgirea a fost mare din cauza faptului că a ratat victoria.

Sebastian Vettel controla Marele Premiu al Germaniei din postura de lider în momentul în care a început o ploaie sporadică pe anumite porțiuni ale circuitului de la Hockenheim.

Germanul a rămas pe circuit cu pneuri slick și a reușit să-și construiască un avans liniștitor de 8 secunde în fața lui Valtteri Bottas, însă a comis o eroare într-un viraj umed și a ajuns pe pietrișul de pe marginea ciruitului.

Aflat în imposibilitatea de a reveni, Vettel a fost nevoit să abandoneze, iar victoria a fost obținută în cele din urmă de Lewis Hamilton, care a revenit astfel pe prima poziție în clasamentul general. La finalul cursei, pilotul Scuderiei Ferrari a admis că eroarea a fost una minoră, dar cu un impact major asupra rezultatului.

"Am avut totul în mâinile mele. Greșeli mici, dezamăgire mare. Nu cred că a fost o greșeală uriașă, dar a avut un impat uriaș asupra cursei, întrucât am abandonat. Dar nu este ca și cum nu mai pot dormi la noapte din cauza greșelii", a declarat el.

Pe de altă parte, Vettel a scos în evidență faptul că monopostul Ferrari este unul rapid, astfel că rămâne optimist în privința șanselor la victorii în următoarele curse.

"Am avut un monopost puternic, cred că pot să fiu cel puțin la fel de încrezător ca oricine altcineva. A fost un weekend pozitiv și a fost doar unul dintre momentele acelea. A fost greșeala mea și cer scuze echipei, care a făcut totul corect", a adăugat el.

Via ESPNF1

  • grande seb, luni, 23.07.2018 16:56

    Ta Ta Ta Ta Taaaa... Grazie ragazzi... un può di pioggia, ma niente di preocupare...

  • ZZZ, luni, 23.07.2018 17:55

    Cei de Ferrari gresesc daca ii vor schimba pe Marchionne si Arirvabene

  • Radu, luni, 23.07.2018 19:57

    Foarte bine spus - cuvinte demne de un mare campion. Cat despre plecarea celor doi, nici poveste, mereu se gaseste cineva rau intentionat sa agite apele fara rost.

  • FlorinSilviu1977, luni, 23.07.2018 21:04

    Salutare tuturor! O greseala mica asa cum spune el, dar care il poate costa scump in campionat! Daca mai vrea titlul mondial trebuie sa lege cel putin 3 victorii consecutive, Ungaria, Belgia si Italia. Asta pentru ca Mercedes sunt in continuare foarte periculosi. Numai asa va creste presiunea pe Mercedes care sa ii duca in jos. In ceea ce il priveste pe Raikkonen sa ii fie rusine pentru ca s-a multumit cu locul 3. Lui Raikkonen i-a fost pur si simplu parca rusine sa il atace pe Bottas. Ce sa mai spun de Hamilton fata de care se simte si vinovat pentru incidentul din Anglia si poate ca mult timp nu il va ataca. "Rusine Kimi fata de ce ai fost candva in F1!". Legat de cei de la Mercedes care spuneau ca la ei pilotii sunt pe picior de egalitate, s-a vazut egalitatea cand i s-a spul lui Bottas sa isi pastreze pozitia, desi clar avea potential sa treaca de Hamilton. La Ferrari macar s-a cam recunoscut ca Vettel este nr. 1. Rusine si celor de la Mercedes!!!

  • kimi, marţi, 24.07.2018 02:08

    sper sa greseasca la mclaren la anul.. cat despre kimi, asa usor se uita ca a fost sacrificat inca de la inceputul cursei cu schimbul de pneuri? mi-a placut ca era zambaret parca la sfarsitul cursei.

  • Radu, marţi, 24.07.2018 08:53

    Oricum, isprava asta il va motiva pentru Ungaria, unde rivalul la locul 1 este RBR.

  • kimishor, marţi, 24.07.2018 09:50

    KIMI CEL MAI SLAB PILOT DIN GRILA-SPER SA PLECE LA SFIRSITUL SEZONULUI-CARACTER ZERO SI NONPROFESIONIST 100% IN LEGATURA CU ECHIPA FERRARI DE UNDE INCASEAZA SALARIUL-DACA ERAM LA CONDUCEREA FERRARI ,DIN CURSELE VIITOARE IL SCHIMBAM PE ACEST ADORMIT LA VOLAN CU UNUL DIN PILOTII DE TESTE-ALTFEL NU CISTIGA FERRARI CAMPIONATUL LA ECHIPE

  • daniel.popescu, marţi, 24.07.2018 10:12

    @kimishor: Te poti face inteles chiar daca nu folosesti CAPS LOCK :)

  • ion, marţi, 24.07.2018 10:29

    citisem un comentariu pe planet f1.com...sa vina aloso in locul lui vettel..ptr acea greseala impardonabila..apropos, se pare ca se retrage inainte de 2021..pacat..e frustrat, acum regreta plecarea de la ferrari, putea fi campion..a luat cele mai proaste decizii

  • Radu, marţi, 24.07.2018 10:42

    Un "Mare" campion nu face asemenea greseli (mici) stupide! Scuzele nu mai conteaza. Hamilton nu poate fi batut cu scuze.

  • Camilleri, marţi, 24.07.2018 10:47

    Daca vetelica nu i-a titlul noul boss Camilleri il poate aduce pe Alonso in locul lui Kimi.

  • Camilleri, marţi, 24.07.2018 10:47

    *ia

  • hazrad, marţi, 24.07.2018 11:23

    doar o mica greseala de incepator.

  • liviu, marţi, 24.07.2018 13:00

    Multa lume de pe aici il critica pe Raikkonen,si sunt de accord ca se ridica la asteptari destul de rar, motivul nu cred ca o sa-l stim vreodata.Dar Vettel cu tot ajutorul pe care il ofera Raikkonen,si nu doar odata,plus masina de top in 2017 si 2018 nu reuseste sa fructifice victorii aproape gata facute.

  • Grigore, marţi, 24.07.2018 15:41

    sunt un fan ferrari...dar trebuie sa recunoastem cu totii ca lewis e peste vettel cu mult ...e mai calm e mai rabdator cantareste mai bn situatia in cursa ...vettel a gresit de foarte multe ori in acest an, parerea mea ca nu merita sa devina campion mondial cu ferrari,o sa fie si el campion mondial doar cand o sa se retraga lewis

  • Grigore, marţi, 24.07.2018 15:45

    P.S aveti dreptate cu fernando alonso este un pilot extraordinar, dar varsta nu iarta pe nimeni ca si in fotbal, este un pilot terminat la fel ca si kimi

  • Razban Dumitraghe, marţi, 24.07.2018 20:52

    As completa eu: o mica greseala si o mare bucurie pt fanii Hamilton. Daca nu gresea era depasit in 5 turui de campionul mondial in exercitiu, cred ca a ales parapetul sa nu se faca de ras acasa la el :)

  • mobius, miercuri, 25.07.2018 00:25

    Kimi nu este nicidecum terminat. El are contract cu Ferrari, numai pentru a-l ajuta pe Vettel sa castige. Asa dupa cum arata clasamentul si numarul de puncte, Raikonen, daca nu ar fi ordidele de echipa, ar fi clar peste Vettel (cu tot respectul pentru fanii acestuia din urma). Pe vremea cand era coechipier cu Alonso, in ciuda interesului echipei (daca ar fi fost ca numar de puncte la fel de aproape de Alonso, precum este acum fata de Vettel, Ferarri ar fi avut si atunci un titlu la constructori), era ca numar de puncte la jumatate din punctele coechipierului si explicatia numai el ar putea sa ne-o dea, eu nu am inteles dece. Cred ca daca Vettel nu va castiga anul acesta cu evident cel mai bun monopost, de la Ferarri vor pleca nu numai pilotii (cu toate ca Raikonen nu a facut decat sa respecte ad-literam ordinele primite), dar si Arivabene si Marchione. Cat despre Hamilton, eu nu-i vad nici un merit in a defila printre toate celelalte monoposturi ( mai putin Ferarri), mai lente cu cel putin o secunda si ajuns in frunte sa primeasca da la colegul sau cadou un loc.

  • Grigore, miercuri, 25.07.2018 01:14

    Mobius...cu tot respectul dar spui niste prostii mai mari ca tine,la varsta de 38-39 cat are kimi numai ai ce demonstra in f1,e peste Vettel ???!!! adu-mi aminte cate pole-uri a avut kimi in ultimi ani, cate curse castigate a avut in ultimi ani,cat despre hamilton nu-i vezi nici un merit in a defila printre celelalte monoposturi.....adica?! daca are skill lewis inseamna ca merita sa castige

  • @mobius, miercuri, 25.07.2018 09:11

    Sa presupunem ca e cum zici tu (desi nu e), ca Ferrari ar avea momentan cel mai bun monopost si sa presupunem chiar mai mult de atat, sa presupunem ca l-a avut tot campionatul (vezi tu, punctele nu provin doar din ultima cursa). O echipa de F1 se construieste pe mai multi ani, iar in aceasta echipa un rol il joaca pilotul, nu doar sa piloteze ci sa si dicteze directia in dezvoltare. Cand au ales sa-l aduca pe Vettel au ales implicit sa schimbe si directia de dezvoltare. Raikkonen suferea cu monopostul ala din 2014, nu e nevoie sa stii tu de ce, stiau inginerii. Botom line: daca Ferrari are intr-adevar cel mai bun monopost, e un monopost construit de o echipa din care Vettel face parte. Fara Vettel si Raikkonen (care vor material de concurs asemanator) ar inseamna sa schimbi directia de dezvoltare si atunci nu se stie ce iese. Ferrari este pe un trend ascendent, echipa asta nu va fi schimbata acum. Sper ca ai inteles.

  • Vali avocatu lu peste, miercuri, 25.07.2018 09:42

    Se chinuie degeaba sa faca macaronarii o masina ca lumea, finger boy da cu ea de parapeti sau, il izbeste pe Botas sau, il izbeste pe Lewis(Baku) sau...Singapore, sau...sa mai continui? Cata rabdare trebuie sa mai aiba cineva cu individul asta....

  • waly, miercuri, 25.07.2018 10:10

    Ei lasa ca si cu Alonso au avut rabdare 5 ani batuti pe muche. Desi ii batea RBR de le suna apa in cap ei continuau cu formula lor, Alonso & co, pe cand daca l-ar fi 'rapit' din timp pe Vettel de le RBR le strica alora socoteala (Webber nu avea performantele lui Vettel) si atunci ar fi avut o sansa mult mai mare sa castige.

  • @waly, miercuri, 25.07.2018 13:07

    Esti total pe langa, vetelica nu facea nimic cu materialul de atunci de la Ferrari. Il aduceau degeaba ca il batea Alonso de il asculta cu urechea. Ferrari pe Newey trebuiau sa-l aduca, nu pe natangul care arata cu degetul si o da in garduri. Cu Alonso se bateau la titluri pe bune chiar fara masini dominante.Acum au o masina, cea mai buna, dar nu au pilot.Foarte comic.

  • waly, miercuri, 25.07.2018 15:03

    M-am exprimat foarte clar. Vettel nu ar mai fi fost la RBR iar Webber nu era de ajuns. Chiar daca (desi nu cred) l-ar fi batut Alonso, RBR nu ar mai fi fost echipa dominanta.

  • waly, miercuri, 25.07.2018 15:06

    Daca ai fi pasionat cu adevarat de F1 ai cunoaste faptul ca Newey nu va veni vreodata la Ferrari pentru ca vrea sa lucreze in Anglia. Singura optiune sa le strice jucaria era sa il ia pe Vettel.

  • Boss Gore, miercuri, 25.07.2018 15:10

    Vettel s-a descurcat foarte bine cu Ferrari 2012 chiar asa nefacut de Newey. Era cel mai bun pe acel regulament tehnic, inca din 2009 s-a vazut asta. Apoi au schimbat regulamentul, nu aerodinamica, nu blown diffuser si a fost batut de Ricciardo care nu l-ar bate neam pe masinile cu care Vettel a castigat.

  • Flav, miercuri, 25.07.2018 15:31

    Anul asta ,numai cu un noroc chior , mai ies campioni cei de la Mercedes! . Sunt unii pe aici care-l urasc pe Vettel ca l-a baut pe Alonso, patru ani la rand si baga numai comentarii rauvoitoare la adresa lui, ca e de carton, ca e vitel, etc. Nu va mai agitati de pomana, Ferrari va fi campioana, cel putin la piloti.

  • Grigore, miercuri, 25.07.2018 16:20

    Mama in vine sa rad si cu fundul cand va vad ce srieti...alt profesor Boss Gore vettel la ferrari in 2012, decat sa scrii prostii taci draq,pai vettel are 4 titluri consecutive si toate cu rbr..vettel e la ferrari din 2015. si Flav poate ai vrut sa scrii ca cei de la ferrari mai au sanse la constructori , nici decum la piloti

  • Boss Gore, miercuri, 25.07.2018 17:50

    Vetel a testat Ferrari 2012 cand a venit la Ferrari. Ferrari a vrut sa il testeze pe Vettel fata de Alonso. Si a mers mai bine. Deci lasa galagia! Da, stiu, nu se aliniasera planetele cand a testat Alonso, pista era prea uscata cand testat Vettel. Nu ti-am zis sa lasi galagia?

  • Boss Gore, miercuri, 25.07.2018 18:04

    Asa, asa, dati cu rosu frustratilor!

  • @Grigore, miercuri, 25.07.2018 19:03

    Anul asta, campion o sa fie unul de la Ferrari. 99% Vettel.

  • mobius, miercuri, 25.07.2018 23:11

    Vettel a testat monopostul din 2012, pe care Alonso a concurat in regim de cursa, pe o pista libera (adica fiind singur pe pista) si cu setari specifice calificarilor. Probabil de aici si confuziile, de unde s-au tras si concluziile gresite, cum ca Vettel ar fi mai bun decat Alonso. Nu va amagiti, sarmani fani Vettel, favoritul vostru nu va castiga nici anul acesta, cu toate ca Ferarri are un monopost mai bun decat Mercedes, cel putin deocamdata, asa cum nu a mai avut de pe vremea cand a castigat titlul cu Raikonen (fac comparatia cu monoposturile din perioadele respective).

  • Grigore, joi, 26.07.2018 00:29

    nush cine a postat cu @Grigore cu siguranta nu eu....din nou un an ratat pentru ferrari finger man mai are o sansa la constructori.atat aici iti cam dau dreptate mobius...acu ce sa zic vettel vs alonso e trecut, trebuie sa vorbim despre lewis vs vettel

  • Radu, joi, 26.07.2018 08:14

    Acum Vettel are ceva mai mult ca Hamilton - motivatie.

  • Boss Gore, joi, 26.07.2018 08:56

    No shit Sherlock... Alonso a testat in regim de cursa ... la Fiorano ... hahahaha Pai daca Ferrari a vrut sa il testeze pe Vettel contra lui Alonso nu te duce capul sa iti dai seama ca au creat conditii asemanatoare? Confuzie, ha? Hai sa iti spun altceva. Alonso daca era ce pretinde, ar fi profitat de ocazie sa arate ce poate ramanand la Ferrari. Aaa, ok, era dezamagit de Ferrari si voia titlu cu McLaren Honda. Ok, ok. Dar aceeasi scuza a folosit-o si in 2016 cand a refuzat Mercedes, si era clar cum e McLaren Honda. Deci a hai gata cu aberatiile de die hard fan Alonso.

  • Radu, joi, 26.07.2018 10:07

    Din doua motive a plecat Alonso: 1."A primit asigurari" la momentul respectiv ca motorul Honda va fi competitiv. 2.Cel mai mare salariu. Posibil sa fi fost ceva frecusuri cu conducerea. Ca valoare, Vettel e aproape de Alonso, insa cel din urma e mult mai experimentat.

  • Radu, joi, 26.07.2018 11:33

    1. A plecat pentru ca venea Vettel. Stia ca nu exista asigurari sigure si asigurate ... A avut sansa sa plece de la ei. NU a facut-o. Hands down, faptele vorbesc de la sine. 2. Nu avea cel mai mare salariu la McLaren. Nici acum nu are.

  • Radu, joi, 26.07.2018 13:19

    @Radu F1 2015 driver salaries published ... 1. Fernando Alonso McLaren-HondaEUR35m 2. Sebastian VettelFerrariEUR28m 3. Lewis Hamilton Mercedes EUR25m 4. Kimi RaikkonenFerrariEUR18m 5. Nico Rosberg MercedesEUR13.5m 6. Jenson ButtonMcLaren-Honda EUR10m 7. Felipe MassaWilliams EUR4m = Nico HulkenbergForce India F1EUR4m = Sergio PerezForce India F1EUR4m = Romain GrosjeanLotus F1 TeamEUR4m = Pastor MaldonadoLotus F1 TeamEUR4m 12. Valtteri BottasWilliamsEUR2m 13. Daniel RicciardoRed Bull RacingEUR1.5m 14. Daniil KvyatRed Bull RacingEUR750,000 15. Max VerstappenScuderia Toro RossoEUR250,000 = Carlos SainzScuderia Toro RossoEUR250,000 17. Felipe NasrSauberEUR200,000 = Marcus EricssonSauberEUR200,000 19. Will StevensManorEUR150,000 20. Roberto MerhiManorEUR50,000

  • Radu, joi, 26.07.2018 13:56

    Cand postezi balarii din astea pui si sursa.

  • buyit, joi, 26.07.2018 14:00

    E curios cum a scazut pretentiile salariale odata cu lipsa de performanta. Ar fi trebuit sa ceara mai mult ca sa ramana la McLaren. Dar care mai putin si nu pleaca. Clar nu are un de sa se duca = nu exista o echipa de top cu piloti ... acceptabili. Nu exista cea mai buna masina cu un loc liber si caldut pentru el. Ghinion.

  • Radu, joi, 26.07.2018 14:04

    Unii piloti aduc bani ca sa concureze, altii primesc.

  • buyit, joi, 26.07.2018 15:25

    Asta explicand ce? De ce a ramas la o echipa proasta primind mai putini bani? Cred ca nu ai inteles ideea. Un pilot cu pretentii cere mai mult ca sa nu plece. Se ... sacrifica, deci trebuie motivat sa ramana.

  • 8888, vineri, 27.07.2018 08:07

    @Radu: Domnu... cativa piloti nu mai sunt in F1 sau la echipele scrise de dvs... "5. Max VerstappenScuderia Toro RossoEUR250,000 = Carlos SainzScuderia Toro RossoEUR250,000 17. Felipe NasrSauberEUR200,000 = Marcus EricssonSauberEUR200,000 19. Will StevensManorEUR150,000 20. Roberto MerhiManorEUR50,000"... Ce prostii postati pe aici domnu?

  • Radu, vineri, 27.07.2018 08:11

    @8888 Este vorba de anul 2015 ...

  • Radu, vineri, 27.07.2018 08:23

    NU e nici anul 2015. Cata vreme nu pui si sursa nu e niciun an.

  • Radu, vineri, 27.07.2018 08:47

    FP1, ora 12, in direct. http://www.digisport.ro/live/digisport-1

  • Radu, vineri, 27.07.2018 15:21

    F1 2015 driver salaries published ... 1. Sebastian VettelFerrariEUR35m 2. Lewis Hamilton Mercedes EUR25m 3. Kimi RaikkonenFerrariEUR18m 4. Fernando Alonso McLaren-HondaEUR15m 5. Nico Rosberg MercedesEUR13.5m 6. Jenson ButtonMcLaren-Honda EUR10m 7. Felipe MassaWilliams EUR4m = Nico HulkenbergForce India F1EUR4m = Sergio PerezForce India F1EUR4m = Romain GrosjeanLotus F1 TeamEUR4m = Pastor MaldonadoLotus F1 TeamEUR4m 12. Valtteri BottasWilliamsEUR2m 13. Daniel RicciardoRed Bull RacingEUR1.5m 14. Daniil KvyatRed Bull RacingEUR750,000 15. Max VerstappenScuderia Toro RossoEUR250,000 = Carlos SainzScuderia Toro RossoEUR250,000 17. Felipe NasrSauberEUR200,000 = Marcus EricssonSauberEUR200,000 19. Will StevensManorEUR150,000 20. Roberto MerhiManorEUR50,000

  • Grigore, sâmbătă, 28.07.2018 08:58

    ...bine domnu inginer Radu..ar fi cazul sa mai iei o pauza..