Vettel a triumfat în Coreea de Sud într-o cursă plină de tensiune şi incidente

Publicat duminică, 06.10.2013 10:32 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut victoria la Yeongam într-o cursă în care Lotus a completat podiumul, monopostul lui Mark Webber a luat foc, iar un pneu al lui Sergio Perez s-a exfoliat pe circuit.

Marele Premiu al Coreei de Sud a oferit una dintre cele mai spectaculoase curse din ultima perioadă prin prisma numeroaselor incidente şi a duelurilor spectaculoase din spatele podiumului, chiar dacă Sebastian Vettel a dominat etapa fără emoţii şi a obţinut a patra victorie consecutivă.

Pilotul echipei Red Bull Racing a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat un avans decent în fruntea clasamentului după prima intrare la boxe, dar şi după cele două intrări pe circuit ale Safety Car-ului.

În spatele său, Romain Grosjean l-a depăşit la start în virajul trei pe Lewis Hamilton, element crucial care în mod normal i-ar fi adus locul doi pe podiumul de premiere.

Planurile francezului au fost însă dejucate de coechipierul său Kimi Raikkonen, care a realizat o nouă cursă de revenire după ce a luat startul doar de pe locul nouă. Finlandezul a urcat pe locul şapte în primele tururi şi a fost marele câştigător al celei de-a două intrări a Safety Car-ului pe circuit, când a progresat până pe locul trei. La reluarea cursei, Raikkonen l-a depăşit pe Grosjean printr-o manieră agresivă şi şi-a adjudecat locul doi în detrimentul coechipierului său. 

HULKENBERG, CEA MAI BUNĂ CURSĂ A CARIEREI

Revelaţia cursei a fost însă Nico Hulkenberg, care şi-a egalat cel mai bun rezultat din cariera la volanul monopostului Sauber. Plecat de pe locul şapte al grilei, germanul a jucat cartea decisivă la start, când i-a depăşit pe Felipe Massa şi Fernando Alonso, iar apoi a rezistat în ultimele 15 tururi ale cursei în faţa atacurilor succesive ale lui Hamilton.

Depăşit la start de Grosjean, Hamilton ocupa locul trei după prima serie de opriri la boxe, însă a avut reale dificultăţi cu pneurile de compoziţie medium şi a pierdut avansul de peste 12 secunde pe care îl avea în faţa coechipierului Nico Rosberg.

Germanul l-a depăşit cu uşurinţă cu sistemul DRS, însă chiar în acel moment nasul monopostul a avut o fisură care a determinat aripa faţă să atingă asfaltul şi să provoace scântei puternice. Nevoit să intre la boxe, acolo unde a pierdut aproape 23 de secunde, Rosberg a revenit pe locul 12, însă a profitat de intrările Safety Car-ului şi a terminat cursa pe locul şapte.

El s-a poziţionat astfel în spatele unui Fernando Alonso care nu a mai reuşit să repete performanţele din cursele precedente. Spaniolul a fost depăşit la start de Hulkenberg, a pierdut o poziţie şi în faţa lui Raikkonen, recuperată ulterior după prima intrare la boxe, pentru că apoi să fie depăşit şi de Mark Webber.

În finalul cursei, Alonso şi Hamilton au făcut de două ori rocada pentru locul cinci într-un singur tur, însă pilotul echipei Mercedes şi-a păstrat în cele din urmă poziţia. Eliminaţi cu ambele monoposturi în a doua parte a calificărilor, cei de la McLaren au terminat în puncte prin Jenson Button (locul 8) şi Sergio Perez (locul 10), între cei doi intercalându-se Felipe Massa. 

Brazilianul a pierdut spatele monopostului Ferrari la start în virajul trei şi l-a lovit uşor pe Alonso, însă spaniolul a putut continua cursa fără probleme după ce a ieşit larg în exteriorul pistei.

SAFETY CAR-UL, TRIMIS PE PISTĂ DE DOUĂ ORI

Marele Premiu al Coreei de Sud a fost neutralizat de două ori de maşina de siguranţă. Prima intervenţie a avut drept cauză exfolierea pneului dreapta-faţă a monopostului lui Perez, care a aruncat numeroase bucăţi de cauciuc pe circuit.

Spre deosebire de faimoasele incidente de la Silverstone, restul cauciucului lui Perez a rămas pe monopost, lucru care i-a permis pilotului McLaren să ajungă lent la boxe, să revină pe circuit şi, în cele din urmă, să termine cursa pe locul 10.

A doua oară, Safety Car-ul a intervenit după ce Adrian Sutil a pierdut spatele monopostului Force India în virajul trei şi l-a lovit în lateral pe Webber. Australianul se pregătea să revină pe circuit în momentul în care monopostul Red Bull Racing a luat foc în urma impactului, aruncând un fum gros pe circuit. 

Pe lângă Webber, nici Paul di Resta nu a terminat cursa, scoţianul parcând monopostul Force India pe marginea circuitului în turul 29 în urma unei defecţiuni tehnice. Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:41.380 în turul 53.

În urma victoriei din Coreea de Sud, germanul a acumulat 272 de puncte şi are un avans de 77 de puncte în faţa lui Alonso, cu maxim 125 de puncte disponibile în ultimele cinci curse ale sezonului. În schimb, Mercedes s-a aproapiat la un singur punct de locul doi ocupat de Ferrari în clasamentul constructorilor.

COREEA DE SUD - REZULTATE CURSA:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1h43:13.701
 2.  Raikkonen      Lotus-Renault              +     4.200
 3.  Grosjean       Lotus-Renault              +     4.900
 4.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari             +    24.100
 5.  Hamilton       Mercedes                   +    25.200
 6.  Alonso         Ferrari                    +    26.100
 7.  Rosberg        Mercedes                   +    26.600
 8.  Button         McLaren-Mercedes           +    32.200
 9.  Massa          Ferrari                    +    34.300
10.  Perez          McLaren-Mercedes           +    35.100
11.  Gutierrez      Sauber-Ferrari             +    35.900
12.  Bottas         Williams-Renault           +    47.000
13.  Maldonado      Williams-Renault           +    50.000
14.  Pic            Caterham-Renault           +  1:03.500
15.  van der Garde  Caterham-Renault           +  1:04.500
16.  Bianchi        Marussia-Cosworth          +  1:07.900
17.  Chilton        Marussia-Cosworth          +  1:12.900
18.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari         +    2 laps
19.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari         +    3 laps
20.  Sutil          Force India-Mercedes       +    5 laps

Fastest lap: Vettel, 1:41.380

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Webber         Red Bull-Renault             41
Di Resta       Force India-Mercedes         29


World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel        272        1.  Red Bull-Renault          402
 2.  Alonso        195        2.  Ferrari                   284
 3.  Raikkonen     167        3.  Mercedes                  283
 4.  Hamilton      161        4.  Lotus-Renault             239
 5.  Webber        130        5.  McLaren-Mercedes           81
 6.  Rosberg       122        6.  Force India-Mercedes       62
 7.  Massa          89        7.  Sauber-Ferrari             31
 8.  Grosjean       72        8.  Toro Rosso-Ferrari         31
 9.  Button         58        9.  Williams-Renault            1
10.  Hulkenberg     31       
11.  Di Resta       36       
12.  Sutil          26       
13.  Perez          23       
14.  Ricciardo      18       
15.  Vergne         13       
16.  Maldonado       1       
  • 123, duminică, 06.10.2013 10:52

    Nice race. Fernando use your talent.

  • lagardere_72, duminică, 06.10.2013 10:55

    Astept sezonul viitor. Asta e terminat. Masina lui Vettel nu lasa loc de concurenta (sa nu uitam si de ajutorul din partea Pirelli)

  • JugaruGabi, duminică, 06.10.2013 10:56

    Bravo Hulkengerg bravo Hamilton, alonso iti sra bine in spatele celor buni, felicitari vettel new world champion

  • JugaruGabi, duminică, 06.10.2013 10:59

    Hulkenberg... Alonso tine-o tot asa ...esti FE_NO_ME_NA_LE :))

  • tucu, duminică, 06.10.2013 11:09

    BA MAI LASATI VRAJEALA ASTA CU ALONSO BRAVO VETEL SI KIMI ! SUNTETI VREO CATIVA CARE VA PLACE SA TRAITI DIN AMINTIRI .LASATIO BALTA CU ALONSO VOSTRU CA E VAI DE CAPUL LUI .

  • boss, duminică, 06.10.2013 11:10

    Probabil Webber va fi penalizat si de data asta pentru ca a parasit pista pe un scuter...

  • men, duminică, 06.10.2013 11:15

    Cam greu pentru Alfonso in spatele lui Hulkenberg ... nu prea i-a iesit oportunistului de data asta, ma bucur!

  • ferr, duminică, 06.10.2013 11:19

    Hai ferrari mai testati o data, poate reusiti si voi ceva, Dumnezeu nu ajuta celor ce fura, mai ales magariei nationale pirelli-ferrari. S-a dovedit clar astazi cat de bun este alonso cu un monopost mai bun decat cel al lui hamilton si al lui hulkenberg, raikkonen la umilit pe alonso la fel si hamilton.pacat de rosberg, nu inteleg de ce monopostul lui este vizibil mai rapid decat cel al lui hamilton, este a nu stiu cata cursa cand se vede lucrul asta.

  • lagardere_72, duminică, 06.10.2013 11:24

    tu la ce cursa te-ai uitat?

  • Bogatul, duminică, 06.10.2013 11:44

    Saracii, hai ca mai aveti putin si se termina sezonul asta de uitat pentru Ferrari. Mai aveti o sansa sa va faceti propaganda si sezonul viitor, cand Renault vine cu 100 CP in plus. Sa vedem atunci cum isi foloseste Ferrari dreptul de veto. Poate cu un permanent leave? Sper din tot sufletul sa nu ajunga Hulkenberg la Ferrari, c-o sa fie un downgrade de genul Force India - Sauber :) Si da, sunt fan Vettel de la prima lui cursa, asa cum imi place de Hulkenberg de 2 ani de zile. Nimeni nu reuseste sa observe cum cel ce-a castigat e cu 2 secunde peste ceilalti in orice moment. Blinded?

  • profu, duminică, 06.10.2013 11:56

    Acest sport este un sport de echipa, steaua fiind pilotul. Nu se vorbea de Schumi., Loeb, Rossi, daca in spatele lor nu exista un alt geniu in domeniu tehnic , si echipa de tehnicieni. Bravo hulk., felicitari echipei tale in care se parea ca nu ai incredere. Cele cateva cuvinte adresate lui grosjean ma fac sa ma intreb, cum va gestiona raikonen sfarsitul de sezon, dar mai ales sezonul viitor.Astazi a aratat genial. Astept macar un om cu creier la ferrari, altfel ...

  • pablo256r, duminică, 06.10.2013 12:23

    Ce frumos i-au stricat "strategii" Mercedes cursa lui Hamilton! De ce a trebuit sa stea in spatele lui Rosberg pana ajunge la boxe si dupa asta sa mai dea inca o tura cand de ture bune se tot plingea ca nu mai are pneuri? Hulkenberg/Sauber omul zilei. Cu DRS cu tot sa nu poata sa-l depaseasca un Ferrari sau un Mercedes? Incredibil cat de bine iesea din primul viraj. Bravo lor, au aratat foarte bine in cursa de azi. Pacat de Mark. Despre Massa nu mai spun nimic.

  • altair19, duminică, 06.10.2013 12:26

    @lagardere_72, teoria conspiratiei: Cei de la red bull le-au cerut celor de la pireli sa faca pneurile la silverstone in asa fel in cat sa se delamineze cat mai multe pentru a se putea reveni la specificatia de anul trecut? dar ce ne facem cu mercedes, ca si ei au efectuat un test cu pirelli...hmm cred ca red bull a dat mai mult iar ferrari si lotus au fost zgarciti..... hell yeah, asta da influenta :))

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 06.10.2013 12:50

    Rusine acestei echipe (Ferrari). Pana unde vor mai fi tratati atat de favorabil pe fatza???? Si comentatorii de la Digi au spus de incidentul lui Massa cu al inca unui pilot, asemanatoare, dar tratate total opus: "Stewarzii intr-un loc dau cu barda (nu mai stiu pilotul Sauber sau Force India), iar in alt loc strang mana (cand e vorba de reprezentatul acestei mizerii rosii). Plus ca Massa a fost recidivist in cursa asta, dar tot nu cred ca va primi nimic, doar imbraca combinezonul rosu. Oricat de contra productiva este aceasta dominatie Red Bull, este ca un bisturiu chirurgical care taie eficient tentaculele Ferrari. Sa fenteze regulamentul din punct de vedere tehnic pentru a contracara toate jocurile de culise, politice, influenta, si bani a celor de la Ferrari. Doamne bate-i. Amin.

  • danoe, duminică, 06.10.2013 12:55

    ar fi nedrept sa-l uitam pe un pilot,mai modest,dar care in loc sa se joace cu "c....e in piscina"dupa un acrosaj nemeritat,a recuperat si a adus puncte echipei care l-a "ejectat"pentru ca aceasta sa-si pastreze pozitia in clasament !Nu-i spun numele pentru ca asa se doreste, ca sa devina uitat!

  • jon, duminică, 06.10.2013 13:10

    @Mc_Laren... Comentatorii de la Digi au fost penibli la faza cu datul cu barda. Respectivul pilot a fost penalizat cu trecere pe la boxe pentru depasirea vitezei pe linia boxelor. Scria clar pe ecran motivul insa e greu de citit. Nici o legatura cu Massa.

  • Soxy, duminică, 06.10.2013 13:28

    BV Kimi, BV Romain BV lotus dc nu era safety car-ul poate Kimi sau Romain castiga ... era interesant de vazut BV Hulkenberg Ferrari atat a putut azi ... asta este, Forza Rosa in Japonia! pentru cei care dau deja tilui lui Vettel "It's not over until it's over" poate cursa viitoare nu RBR-ul lui Weber ia foc ... cine stie

  • ferr1, duminică, 06.10.2013 13:35

    Orice s-ar spune despre Alonso, sa nu uitam ca e singurul pilot care in ultimii 4 ani a pus probleme celor de la Red Bull. Ceilalti piloti - Hamilton, Raikkonen, Rosberg, Button etc - practic nu au contat in aceasta lupta. La fel si despre Ferrari. Apoi fiecare pilot are perioada sa de glorie. In urma cu 7-8 ani si Alonso era vazut ca cel mai bun pilot din F1. E o competitie. E normal sa se schimbe liderii, puterile, regulamentul, pneurile. Chestia cu favorizarile sau incalcarea regulamentului ramane pentru Cancan. Chiar daca are cineva dreptate sau nu, tot nu se vor schimba maine lucrurile. F1 e circ, iar la circ e important cati bani faci, nu ca vor fanii sa vada un calut rosu cu aripi. Si faptul ca Vettel castiga nu e ceva ce F1 n-a mai vazut. F1 a avut piloti mult mai buni in istoria sa care cu siguranta nu vor fi egalati vreodata(ca pasiune, stil de condus, fair-play, determinare). Nu am vazut festivitatea de la finalul cursei. Vettel iar a fost huiduit? :D

  • *** soxy, duminică, 06.10.2013 13:40

    Cursa cel putin interesanta, distrusa de doi comentatori cel putin idioti! Oare ce trebuie sa facem pentru a scapa de penibilii astia??!! In alta ordine de idei, Vettel este campion! Il despart de circaru` rosu 77 de puncte, si mai sunt de disputat 125, vorbind doar de primul loc. La ce evolutii a avut in acest an Ferrari este imposibil sa crezi ca se mai poate intampla ceva. Poate doar ca Kimi sa urce pe doi in locul lui alfonso. Si la cum s-a vazut in cursa de astazi, aceasta ar trebui sa fie adevarata ierarhie. Pana la urma, Kimi a adus ultimul titlu la Maranello, tot el il va aduce si la anu`. In speranta lu alfonsooo........,

  • bbrunes, duminică, 06.10.2013 14:03

    @Mclaren_Mircea_1984 Massa sa fie penalizat pentru ce? Pentru ca l-a lovit efectiv pe Alonso? Cei de la Ferrari ar fi trebuit sa depuna contestatie impotriva propriei echipe? Nu ar fi avut sens, chiar daca miscarea a fost similara celei cu Force India. Nu este vorba de favorizat aici, ci de faptul ca nu ar fi avut rost. Alonso a avut de pierdut iesind de pe pista, insa nu i-a luat masina foc, iar Massa, prin manevra lui, a pierdut oricum pozitii serioase. Probabil decis sa nu il mai ajute, s-a gandit sa ii ruineze cursele de acum in colo coechipierului sau. Oricum, daca nu ar fi intampinat dificultati la start, il regaseam pe podium. A spus de la inceput ca nu va fi cursa lui si asa s-a intamplat. Faptul ca a fost depasit nu demonstreaza ca e un pilot de toata rusinea. Probabil treceti cu vederea toate celelalte curse ale sezonului cand el ii depaseste pe ceilalti...Kimi, a avut curse proaste, aceasta a fost una din cele bune. Asa li se intampla tuturor, realitatea. Hulkenberg a mers foarte bine, era o diferenta vizibila intre el si masinile in spatele lui, de aceea poate a fost si dificila depasirea lui. Pacat de Hamilton care merita mai mult de atat si, bineinteles, de Webber, caruia ii ia foc masina in fiecare weekend..

  • fgfg, duminică, 06.10.2013 14:13

    voi vorbiti de massa si weber cand unul ca hulkendberg a mers cum a mers?lasati ma cu astia 2 ,eu de ceva ani spun ca nu au stofa in ei de mari piloti ,asta e clar.una e sa ti placa un pilot sa ai o preferinta asa cum si eu il prefer de departe pe kimi si alta e sa incercati sa convingeti oamenii de cat degrozavi sunt massa si webber.massa a mai demonstrat si astazi daca mai era nevoie ca e o rusine pt ferrari

  • Nepoate, duminică, 06.10.2013 15:51

    @ferr1 Era cam greu ca finlandezul sa-i puna probleme lui Vettel in ultimii 4 ani, tinand cont de faptul ca a revenit abia anul trecut in Formula 1, cand a si ocupat pozitia a treia ... ceea ce nu e rau zic eu :))

  • @ferr, duminică, 06.10.2013 16:31

    Cum poti sa zici ca masina lu Alonso este mai buna ca Mercedes ?? Esti pe langa, odata cu schimbarea pneurilor, Ferrari sunt mult mai slabi. Masina difera de la cursa la cursa, setari si bla bla bla. Mai zic unii ca Kimi l-a umilit pe Alonso, hai sa fim seriosi. Lasati chestiile astea pentru fotbal. Masina Lostus s-a vazut prin Grojan cat de buna a fost azi, de ce nu ar fi si Kimi.

  • Ferrari, duminică, 06.10.2013 16:34

    Lasati chestiile ca x mai bun ca y. La anul intre Alonso si Kimi, cu aceeasi masina, acolo poti sa zici ala sau ala mai bun, in prezent nu sunt doi piloti la fel de buni cu aceeasi masina.

  • pablo256r, duminică, 06.10.2013 17:20

    pt.bbrunes Massa nu a atins monopostul lui Alonso in primul tur. Am vazut dupa cursa reluari la Sky Sports si nu a existat contact. Alonso a virat inspre exterior ca sa se fereasca dar nu a fost contact. Nu am prea inteles ce anume vroia sa faca Massa. Cert este ca inainte de virajul nr.2 erau cinci piloti in linie ... clar nu aveau cum sa incapa toti:) Nu stiu daca ati remarcat: dupa primul tur Vettel avea deja un avans de peste 1,9 secunde fata de Grosjean. Iarasi doua secunde/tur? Si asta doar din talent? Ceva functioneaza total diferit pe monopostul lui Vettel fata de celelalte. Legal sau ilegal, doua secunde pe tur e o diferenta enorma.

  • HHV, duminică, 06.10.2013 17:46

    sa fim realisti nu pneurile sunt de vina!! si incapacitaea unor echipe sa se adapteze monopostul si setarile pt a se bate cu cei de la red bull ,nu tine numa si numa de pneuri si de altele aerodinamica setari de motor capacitatea pilotului,este prea mare diferenta intre monoposturile red bull si restul de accea nu pot face numa pneurile difernta aceeasta imensa pt ca tote echipele beneficeza de aceiasi copoziti,sa nu uitam de dominati ferrari 6 titluri consecutive ,intodeuna in f1 se va gasi ca cineva sa vina cu inovati si inventi noi asta insemana f1 competitie , inovatie si capacitate de adaptare la orece conditie.

  • xxx, duminică, 06.10.2013 18:27

    Singura problema a lui Vettel a fost sa nu-l ia somnul. Kimi un taran ranchiunos l-a atacat pe Grosjean cu 2sec inainte sa intre safety car si asta mare pilot, plangea in poala masii ca Kimi nu respecta ordinul de echipa. Bine ca se duce la Ferrari sa-i distruga de tot un blazat si un mofturos Bine ca sunt modificari majore la anul

  • bbrunes, duminică, 06.10.2013 19:54

    Nu sunt pneurile de vina, insa au avut un impact major in schimbarea ierarhiilor. RBR nu erau atat de buni la inceput si, intr-adevar, aveau sa gaseasca ei o solutie, insa lupa ar fi fost echilibrata. Frustrarile pilotilor apar in conditiile in care prefera sa aiba grija de pneuri, decat sa atace pe circuit, neavand astfel posibilitatea de a da tot ce pot in cursa...aici intervine efectul cauzat de pneuri si cand vezi si explozii, este evident..

  • HHV, duminică, 06.10.2013 23:16

    si eu sunt de acord cu ce ai mentionat mai sus,intrebarea este de ce nu reusesc si alte echipe un monopost fiabil sa poata sa forteze si sa atace masinile redbull,nu prea poti vorbi de un avantaj major la pneuri pana cand tu esti la 2 secunde in spate pe un tur si nu reusesti sa ti pasul nicici in primele ture cu pneurile noi sau dupa schimbul de pneuri asta imi rididca semne de intrebare ,nu sunt fan redbul ci ferrari dar asta nu ma face sa nu vad realitatea.cei de la ferari au anuntat ca la sfarsitul luni o sa fie gata tunelul aerodinamic si o sa contribuie major la inbunatatirea monopostului ramane de vazut eu unu sper din suflet sal vad pe vettel sub presiune si pus la munca si capacitatea lui de pilot pt ca la monopostul actual cred ca oricare dintre pilotii din f 1 ar fi capabili de performante majore

  • DRS11, luni, 07.10.2013 09:36

    Nico Hulkenberg chiar merita un loc intr-o echipa puternica. Probabil ca ar face performanta si le-ar lua fata unora dintre campionii mondiali in activitate. Ieri s-a comportat foarte bine atunci cand a fost supus presiunii de catre Alonso si Hamilton. Nu a cedat nici macar un metru. A fost consecvent tur de tur si nu a gresit.

  • 91Schumi06, luni, 07.10.2013 09:46

    In toata istoria F1 exista doar doi piloti cu 4 titluri mondiale consecutive: Fangio si Schumacher. In India, Vettel va deveni al treilea! Obisnuiti-va cu ideea asta! Restul e cancan!

  • Senna Fan, luni, 07.10.2013 10:18

    Fanii red Bull au uitat cum in China Alonso l-a depasit pe Vettel de doua ori, pe exterior. Au uitat de asemenea ca Alonso s-a batut pana in ultima etapa atat in 2010, cat si in 2012. Nu uitati ca Ferrari este a patra masina, iar Alonso este pe locul 2 in clasament. Mai terminati cu aruncatul cu noroi in Alonso. Dupa spusele multora (manageri de echipa, comentatori renumiti - Murraz Walker de exemplu), Alonso este cel mai bun pilot. Impinge caruta rosie cat poate. Poate nu stiati, dar s-a facut un studiu din care a rezultat ca primii 13 piloti din clasamanetul actual pot casrtiga curse cu un Red Bull....asta spune tot. Cei care nu-l vad decat pe Vettel sunt acei "fani" care s-au uitat la F1 doar din 2009....Red Bull si Vettel vor disparea asa cum au aparut. Pe neasteptate. Si ar mai fi ceva de punctat. Asta nu o spun eu, ci BBC. Daca Red Bull nu ar mai fi favorizata (vezi controlul tractiunii, evacuarea, testul Pirelli, etc), s-ar pierde o sumedenie de competitii suport. Ganditi-va in cate campionate suport este implicata financiar Red Bull... Hai, sariti cu voturile negative. Atat stiti sa faceti...

  • @ "senna fan", luni, 07.10.2013 10:36

    care test pirreli? cel facut de mercedes amg, asa si ferrari a facut test cu monopostul din 2011 de doua ori

  • altair19, luni, 07.10.2013 12:22

    @senna fan, sa o luam in ordine: 1. de unde si pana unde , ferrari are a 4-a masina? depinde de la cursa la cursa, insa de cele mai multe ori a fost pe locul 2 (daca mercedes sau lotus ar fi fost mai buni ar fi terminat ei mai sus decat alonso); 2. sunt tare curios cum e treaba cu studiul respectiv despre care vorbesti tu...adica au obtinut rezultatele prin faptul ca fiecare din cei 13 au condus un red bull, sau cum? stilul pilotilor variaza foarte mult....oricum,as vrea sa vad si eu unde ai citit tu. 3."cei care nu il vad decat pe vettel" pai probabil sunt fani vettel si datorita subiectivismului exagerat nu il vad decat pe vettel, asta e respecta-le parerea. 4.unde zic cei de la bbc despre controlul tractiunii? te bazezi pe ceva concret sau.... Posibil sa ai dreptate, dar din putnele mele cunostinte stiu ca lucrul asta s-ar putea realiza prin unitatea ECU, care e furnizata de Mclaren. Evacuarea a fost in 2011-inovbatia red bull, newey a construit monopostul in jurul acestui concept, restul doar au copiat-o, era normal ca nu ar fi functionat ca pe un red bull; Testul pirelli? Care test? 5. Chiar te intereseaza asa mult voturile? Ti-ai exprimat parerea,dar asta nu inseamna ca toti vor fi de acord cu tine.

  • 91Schumi06, luni, 07.10.2013 13:16

    @ Senna fan: prietene, eu ma uit la F1 de prin '94 si tocmai d-asta tin cu Vettel, pentru ca e un demn urmas de-al lui Schumi. M-am bucurat cand a luat un punct in 2007 la debut, m-am bucurat cand a castigat la Monza intr-un Toro Rosso si acum sunt extaziat cand ma gandesc ca la 26 de ani are 4 titluri mondiale! Si lasa-ne cu pilotii tai care ar castiga intr-un Red Bull. De ce n-a castigat Alonso la Silverstone, ca acolo a abandonat Vettel ;)

  • Nepoate, luni, 07.10.2013 13:17

    @Senna Fan Esti total pe langa si habar nu ai ce inseamna Formula 1. Citeste raspunsul lui @altair19 . Este cam identic cu ce as fi vrut sa spun si eu. Despre disparitia RBR si Vettel, nu moare capra cand vrea vecinul. Vis`a`vis de voturile negative, le meriti in totalitate si ai unul si de la mine deoarece tot comentariul tau a fost plin doar cu aiureli, fantasme, fara nici o logica sau acoperire.

  • James Hunt, luni, 07.10.2013 14:33

    Vad prea multe contradictii aici. Unii tin cu Alonso. Foarte bine. Altii cu vettel. Foarte bine. Am citit comentariile si pot trage concluzia ca fiecare are cate un dram de dreptate. "Senna Fan" - poate Alonso este cel mai bun, dar F1 din zilele actuale un pilot foarte bun, chiar si cel mai bun nu poate castiga fara material. "91Shumi06" - il apreciezi pe Vettel pentru faptul ca a impresionat din prima cursa si pentru faimoasa cursa din 2007. Ok, asa este, dar trebuie tinut cont de conditiile de atunci. Imi aduc aminte si de Fisichela in Brazilia 2003. Deci nu poti trage concluzii doar din atat. Plus ca acum are materialul cel mai bun. "Ferrari" comentariul tau este perfect pertinent. Intre Alonso si Kimi o sa vedem in 2014 cina va fi liderul. "DRS11" - intr-adevar, Niko a fost pilotul cursei. Ce a facut in fata a trei campioni mondiali (hamilton, Alonso, Button) este remarcabil. As avea de scris multe, dar nu am timp. Oricum, sunt si multi care nu au habar de F1. Iar cei care zic ca se uita din anii 90 la F1 nu pot fi considerati adevarati "analisti". Plus...ar trebui ca cei care administreaza site-ul sa ia masuri pentru cei care jignesc. Este totusi un forum despre un sport. Nu mai zic de cei care habar n-au sa vorbeasca. Un comentariu din partea mea: imi pare rau de Webber. Putea face spectacol pana la final.

  • Sepu, luni, 07.10.2013 15:02

    Teoriile conspiratiei vor disparea doar daca ferrari si "marele pilot" Alonso vor castiga vreo cursa, pana atunci .....

  • HHV, luni, 07.10.2013 17:30

    cu parere de rau vad ca majoritatea se uita la f1 ca la un album cu fotografi din care fiecare trage ce concluji cred ei ca ar fi bine sau ca asa ar fi,nimeni nu vorbeste de decaderea meclaren si aparitia mercedes ca echipa de uzina.disparitia renault si aparitia unor echipe sub alte denumiri redbull , lotus.. In f1 nu mai este o competitie pt pilot si de constructorii care fac tot posibilul sa vanda si de aiceea sa schimbat totul ,cei de la redbull promoveza masinile infinity care la randu lor folosesc pe masinile de serie motoare renault,fara succesul din f 1 nu sar bucura de vanzari si uite asa mai departe.in scimb meclaren ,ferrari,investesc f multi bani in tehnologi noi adica aplicarea pe monopost de f1 dupa care concep un nou model ,,,exemplu clar motoarele renaul folosesc alternatoare meclaren sunt si alte exemple,,,,de la anul o sa se revina din nou la vechile specificati mai pitin aerodinamica ci fiabilitatea motorului+puterea elecrica .de aceea spun ca pilotul este vazut mai nou ca sursa de venit sponsor etc

  • Toro Rosso, luni, 07.10.2013 19:16

    Autorule de material, Grosjean nu a fost pe podium in Ungaria si Singapore, ci in Bahrain si Germania! Verifica!!

  • gogu, marţi, 08.10.2013 16:30

    cum se vazu in ultimele filme de pe ecrane, in fiecare an au fost manarii sa iasa unul sau altul; mai pe fata sau mai cu fereala acu e chestia cu tehnologia...care baga mai multi bani rebulle s-au prins ca bate la ochi avansul lor de 2 secunde pe tur si l-au limitat de ochii lumii