Vettel a câştigat pentru prima oară Marele Premiu al Germaniei!
Sebastian Vettel a obţinut victoria în cursa de casă de la Nurburgring după ce a reuşit să-i ţină în spate pe Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean în ultimele tururi.
Marele Premiu al Germaniei a oferit unul dintre cele mai palpitante finaluri de cursă din acest sezon, cu o luptă în trei pentru victorie între Sebastian Vettel şi cei doi piloţi ai echipei Lotus.
Triplul campion mondial a avut parte de un start excelent în care l-a depăşit pe Lewis Hamilton, cel care plecase din pole position. Deşi iniţial părea că se îndreaptă spre o cursă uşoară, germanul a trebuit să facă faţa atacurilor succesive ale lui Romain Grosjean şi, pe final, Kimi Raikkonen.
Grosjean şi-a păstrat poziţia a cincea la start şi a fost marele câştigător al primei intrări la boxe, revenind pe circuit chiar în spatele lui Vettel după ce Hamilton şi Raikkonen au rămas blocaţi în spatele lui Nico Rosberg, aflat pe o strategie diferită. Francezul dădea semne că va iniţia un atac, însă lupta a fost amânată de intrarea Safety Car-ului pe circuit din turul 24 în urma abandonului suferit de Jules Bianchi (Marussia).
Situaţia părea în continuare să-l avantajeze pe Grosjean, însă francezul nu a fost capabil să ameninţe poziţia de lider a lui Vettel şi, după o nouă serie de intrări la boxe, a fost nevoit să-i cedeze cu uşurinţă poziţia coechipierului Raikkonen, aflat într-un ultim stint pe pneuri soft.
Chiar dacă acestea sunt mai rapide cu până la o secundă decât cauciucurile medium, Vettel a reuşit să-l ţină la puţin peste o secundă în spate pe Raikkonen şi să treacă primul linia de sosire. Germanul a obţinut astfel prima victorie din carieră pe un circuit din ţara sa natală şi prima victorie într-o zi a lunii iulie, în timp ce Raikkonen şi Grosjean au completat podiumul.
STRATEGIE BUNĂ PENTRU ALONSO
Strategia lui Fernando Alonso de a sacrifica sesiunea de calificări pentru a începe cursa cu pneuri medium ar fi putut să-l propulseze pe pilotul Scuderiei Ferrari până pe podium. Plecat de pe locul opt, spaniolul a câştigat o poziţie după abandonul coechipierului Felipe Massa din turul patru din motive tehnice şi alta când Mark Webber a avut probleme la primul pitstop.
Cu avantajul unui monopost rapid în a doua parte a cursei, Alonso a ajuns pe locul patru şi părea să aspire la o clasare pe podium, însă nu a încercat în niciun moment să-l atace pe final pe Grosjean, chiar dacă diferenţa dintre cei doi a fost mai mică de o secundă.
EVOLUŢIE MODESTĂ PENTRU HAMILTON
Trădat de al doilea set de pneuri medium, despre care s-a plâns de mai multe ori că nu-i oferă aderenţă, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci într-o cursă în care a pierdut două poziţii la start şi a rămas blocat în spatele lui Rosberg după primul pitstop, fiind depăşit ulterior şi de Raikkonen.
Britanicul a salvat această poziţie după ce l-a depăşit pe finalul cursei pe un Jenson Button aflat la una dintre cele mai bune prestaţii din acest sezon, parţial şi datorită unei strategii diferite ca urmare a startului pe pneuri medium.
CURSA DE RECUPERARE PENTRU WEBBER
Webber a ajuns pe locul doi la start după ce a trecut de Hamilton, însă totul s-a năruit la prima intrare la boxe, când mecanicii nu au fixat corect pneul dreapta-spate. Acesta s-a desprins de monopost chiar în pitlane şi l-a lovit în plin pe un cameraman, care a fost doborât de forţa impactului şi a fost transportat la spitalul din localitate în stare conştientă.
Mecanicii Red Bull i-au înlocuit pneul, iar Webber a revenit pe ultima poziţie, de unde a început o cursă spectaculoasă de recuperare în stilul său caracteristic. Ajutat şi de intrarea Safety Car-ului pe circuit, Webber şi-a depăşit cu uşurinţă adversarii şi a terminat cursa pe locul şapte, în faţa lui Sergio Perez (McLaren) şi a unui Nico Rosberg care nu a salvat decât două puncte după greşeala de strategie a echipei din calificări.
Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Nico Hulkenberg de la Sauber.
Daniel Ricciardo nu a reuşit să profite de locul şapte din calificări şi a încheiat doar pe locul 12, în timp ce agonia Williams continua după a noua cursă consecutivă fără puncte în acest sezon pentru Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, care au ocupat la final locurile 15 şi 16.
Pe lângă Massa şi Bianchi, un alt abandon a fost trecut în dreptul lui Jean-Eric Vergne. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:33.468 în turul 51.
GERMANIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Raikkonen Lotus-Renault 3. Grosjean Lotus-Renault 4. Alonso Ferrari 5. Hamilton Mercedes 6. Button McLaren-Mercedes 7. Webber Red Bull-Renault 8. Perez McLaren-Mercedes 9. Rosberg Mercedes 10. Hulkenberg Sauber-Ferrari 11. Di Resta Force India-Mercedes 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 13. Sutil Force India-Mercedes 14. Gutierrez Sauber-Ferrari 15. Maldonado Williams-Renault 16. Bottas Williams-Renault 17. Pic Caterham-Renault 18. van der Garde Caterham-Renault 19. Chilton Marussia-Cosworth DNF. Vergne Toro Rosso-Ferrari DNF. Bianchi Marussia-Cosworth DNF. Massa Ferrari World Championship standings, round 9: Drivers: Constructors: 1. Vettel 157 1. Red Bull-Renault 250 2. Alonso 123 2. Mercedes 181 3. Raikkonen 118 3. Ferrari 180 4. Hamilton 97 4. Lotus-Renault 159 5. Webber 93 5. Force India-Mercedes 59 6. Rosberg 84 6. McLaren-Mercedes 49 7. Massa 57 7. Toro Rosso-Ferrari 24 8. Grosjean 41 8. Sauber-Ferrari 7 9. Di Resta 36 10. Button 33 11. Sutil 23 12. Perez 16 13. Vergne 13 14. Ricciardo 11 15. Hulkenberg 7
mare varza si taximetristul frustrat de hamilton, sa pleci din pole si sa mirosi besinile lui Hulkenberg ture la rand asta spune multe despre valoarea lui