Vettel a câştigat la Interlagos cursa care pune punct erei motoarelor V8 de 2.4 litri în Formula 1

Publicat duminică, 24.11.2013 19:24 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut la Interlagos a noua victorie consecutivă, iar Mark Webber l-a secondat pe podium la ultima sa cursă în F1, în care era motoarelor V8 de 2.4 litri a ajuns la final.

Marele Premiu al Braziliei şi-a respectat blazonul şi, chiar dacă ploaia şi-a făcut apariţia doar in ultimele tururi, a oferit una dintre cele mai palpitante curse ale sezonului, pentru a pune capat cu stil sezonului 2013.

Deloc surprinzător, Sebastian Vettel şi-a adjucat cea de-a noua victorie consecutivă, însă cvadruplul campion mondial a avut emoţii la start, când a fost depăşit în primul viraj de Nico Rosberg.

Pilotul echipei Red Bull Racing şi-a recăpătat poziţia de lider un singur tur mai târziu, moment din care şi-a consolidat treptat avansul. Germanul a avut din nou parte de emoţii la a doua oprire la boxe, când mecanicii nu aveau pneul dreapta-faţă pregătit, însă nici măcar această problemă nu l-a împiedicat să treacă primul linia de sosire. 

Mark Webber a avut parte de un final de cariera onorabil, după ce a terminat pe a doua treaptă a podiumului ultima sa cursă în Formula 1. Depăşit la start de Lewis Hamilton, australianul a revenit rapid pe poziţia a patra câştigată în calificări, pentru ca ulterior să-i depăşească pe Rosberg şi Fernando Alonso. Echipa a fost la un pas să-i provoace probleme după ce a intrat la boxe imediat în spatele lui Vettel şi a fost nevoit să aştepte câteva secunde, însă ulterior a reuşit să-i facă faţă lui Alonso şi să termine pe locul doi.

La rândul său, Alonso a pierdut un loc la start în favoarea lui Hamilton, însă l-a depăşit pe britanic în turul doi şi a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Rezultatul a fost însă insuficient pentru a asigura Scuderiei locul doi în clasamentul constructorilor, care a revenit astfel celor de la Mercedes.

CEA MAI BUNA CURSA PENTRU MCLAREN 

McLaren a avut parte de cea mai bună cursă din acest sezon, în ciuda faptului că niciunul dintre piloţi nu a ajuns în primii 10 în calificări. Plecat de pe locul al 14-lea, Jenson Button a fost unul dintre cei numai doi piloţi care a început cursa cu pneuri hard, strategie care a dat roade şi i-a permis să urce rapid în pluton, pe lângă depăşirile efectuate în pluton în faţa unor piloţi precum Nico Hulkenberg.

Britanicul a încheiat cursa pe locul patru, cel mai bun rezultat înregistrat de McLaren în 2013, în timp ce coechipierul său Sergio Perez a fost la fel de prolific, terminând pe locul şase deşi a plecat doar de pe 19. Rosberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci, între cele două McLaren-uri, însă chiar şi aşa rezultatul său a fost superior celui înregistrat de Lewis Hamilton.

Britanicul a câştigat două poziţii la start, le-a pierdut ulterior şi a avut parte de un duel spectaculos cu Felipe Massa, însă în cele din urmă a terminat doar pe locul nouă după ce a primit o penalizare de tip drive-through sub pretextul că a provocat un accident inter-un duel cu Valtteri Bottas, în urma căruia pilotul Williams a fost nevoit să abandoneze din cauza unei pene.

MASSA PĂRĂSEŞTE FERRARI DUPĂ OPT ANI

Aflat la ultima cursă în combinezonul Ferrari, Felipe Massa nu a reuşit decât un loc şapte în faţa propriilor suporteri. În ciuda unui start bun care l-a propulsat de pe locul nouă pe şase şi a unui duel spectaculos cu Hamilton, brazilianul a plătit scump printr-un drive through greşeala de a intra pe linia albă care delimitează intrarea la boxe într-un moment în care ocupa locul patru, iar ulterior nu a putut efectua decât o depăşire pentru a termina în faţa lui Hulkenberg de la Sauber.

Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso. Pe lângă Bottas, au mai abandonat în Brazilia şi Charles Pic (Marussia) şi Romain Grosjean, ultimul din cauza unei defecţiuni la motor apărute în primele tururi ale cursei. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:15.436 în turul 51.

Marussia şi-a asigurat în premieră locul 10 în clasamentul constructorilor în faţa rivalilor de suferinţă de la Caterham, obţinând astfel ultimele sume alocate din drepturile TV.

Marele Premiu al Braziliei nu a pus capăt numai sezonului 2013 al Formulei 1, ci şi erei motoarelor V8 de 2.4 litri. Introduse în competiţie în 2006, acestea vor face loc anul viitor noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, mai economice şi mai apropiate de cerinţele constructorilor auto. 

BRAZILIA - REZULTATE CURSĂ:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1h32:36.300
 2.  Webber         Red Bull-Renault           +    10.452
 3.  Alonso         Ferrari                    +      18.9
 4.  Button         McLaren-Mercedes           +      37.3
 5.  Rosberg        Mercedes                   +      39.0
 6.  Perez          McLaren-Mercedes           +      44.0
 7.  Massa          Ferrari                    +      49.1
 8.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari             +    1:04.2
 9.  Hamilton       Mercedes                   +    1:12.9
10.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
11.  Di Resta       Force India-Mercedes       +     1 lap
12.  Gutierrez      Sauber-Ferrari             +     1 lap
13.  Sutil          Force India-Mercedes       +     1 lap
14.  Kovalainen     Lotus-Renault              +     1 lap
15.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
16.  Maldonado      Williams-Renault           +     1 lap
17.  Bianchi        Marussia-Cosworth          +    2 laps
18.  van der Garde  Caterham-Renault           +    2 laps
19.  Chilton        Marussia-Cosworth          +    2 laps

Fastest lap: Webber, 1:15.436

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Pic            Caterham-Renault             59
Bottas         Williams-Renault             46
Grosjean       Lotus-Renault                3


World Championship standings, round 19: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel        397        1.  Red Bull-Renault          596
 2.  Alonso        242        2.  Mercedes                  360
 3.  Webber        199        3.  Ferrari                   354
 4.  Hamilton      189        4.  Lotus-Renault             315
 5.  Raikkonen     183        5.  McLaren-Mercedes          122
 6.  Rosberg       171        6.  Force India-Mercedes       77
 7.  Grosjean      132        7.  Sauber-Ferrari             57
 8.  Massa         112        8.  Toro Rosso-Ferrari         33
 9.  Button         73        9.  Williams-Renault            5
10.  Hulkenberg     51       
11.  Perez          49       
12.  Di Resta       48       
13.  Sutil          29       
14.  Ricciardo      20       
15.  Vergne         13       
16.  Gutierrez       6       
17.  Bottas          4       
18.  Maldonado       1       
  • Vettel, duminică, 24.11.2013 19:36

    Yeah Baby!

  • Massa N1, duminică, 24.11.2013 19:50

    FELICITARI MASSA, ai dovedit din nou ca esti un ANTITALENT. Ne bucuram ca ai plecat de la Ferrari, anul viitor o sa ai nevoie de un lift ca sa vezi pozitiile din puncte!

  • Alex, duminică, 24.11.2013 20:07

    Bai afonule! Unde a demonstrat Massa ca este antitalent? L-a depasit pe Hamilton si termina pe 4 daca nu il trimiteau eronat la boxe. O sa aiba nevoie de un lift pentru puncte pentru ca va concura pentru Williams si nu din alta cauza. te-ai gast tu mare specialist, fac pariu ca nici macar carnet de sofer nu ai.

  • ferr1, duminică, 24.11.2013 20:07

    Frumoasa victoria de despartire a lui Webber :)) M-a emotionat fair-playul celor de la Red Bull. Incredibila forma aratata de McLaren, au fost atat de buni incat nici nu zici ca au condus monoposturi McLaren. Pacat de Massa, ar fi putut termina in spatele lui Alonso, monopostul Ferrari a fost al treilea dupa cel al lui Vettel si cel al lui Webber.

  • Alex, duminică, 24.11.2013 20:10

    Ce mai...fairplay, 5.1 schimbul de pneuri...Dupa ce i-a dat victoria din a doua cursa de anul acesta, Vettel trebuia sa ii lase victoria. Atunci i-au pus pneuri hard in loc de mediumuri ca si lui vettel si astfel neamtul a fost mai rapid, la fel si intr-o curs mai recenta cand l-au bagat inca o data la boxe...

  • dany, duminică, 24.11.2013 20:18

    Ce cacanari astia de la RedBull! Incredibil... Pt tot ce le-a oferit Webber in trecut, pt toate umilintele la care l-au supus (nu neg ca e mai slab ca Vettel) puteau astazi sa faca un gest! Cat despre Vettel azi mi-am pierdut respectul pt el... sper sa il bata oricine in viitor, chiar si Alonso care are un caracter de aceeasi natura! Respect MARK WEBBER!

  • mirel_f1, duminică, 24.11.2013 20:19

    o cursa superba si inca o victorie Red bull trecuta in contul lui Vette

  • profu, duminică, 24.11.2013 20:38

    Alex incepi si tu ca "antijurnalistiii". Avea 10 secunde frate , pe care le gestiona, putea sa stea 0,1 s weber ca tot nu facea nimic. FELICITARI RED BUL, VETEL,si cine o mai fi contribuit la "succecesurile" voastre. Astept cu interes sa vad ce fac "copii" lui ADRIAN la mc laren. Sper din inima ca vor face ceva. De la fer sper sa plece fane. Pentru noi romanii... Sa aveti SANATATE si BUCURII.

  • hamster, duminică, 24.11.2013 20:41

    ati vazut ce poate hami? scoate frumos din cursa dupa stilul sau. Trebuia penalizat. Ma intreb daca Botas i-o facea lui..

  • GrosJan, duminică, 24.11.2013 20:51

    cred ca masina Ferrari este mai buna decat Mercedes dar Mercedes are o echipa mai buna de piloti; cred ca ambii sunt peste Alonso

  • bogdan_lupu24, duminică, 24.11.2013 21:08

    am vazut si eu cursa, a fost f buna si-l felicit pe Vettel pt victorie, dar si pw Webber pt ca a terminat ultima cursa de F1 pe locul 2 si ii urez succes pt ca la anul va concura in CM de anduranta alaturi de Porsche, d-abia astept sa vad la anul prima cursa cu motoarele turbo, iar in rest felicitari si lui Alonso pt locul 3 obtinut pt FERRARI si succes lui Massa la Williams anul viitor, iar tuturor celor care au urmarit anul asta F1 sarbatori fericite si numai bine.Ne vedem la anu' si sa vina 2014

  • pablo256r, duminică, 24.11.2013 21:09

    ferr1 Felipe nu termina cursa in spatele lui Alonso. Vezi delclaratia lui Alonso de pe podiumul de premiere " M-am bucurat pentru Felipe cand mi s-a spus ca este pe locul patru ... era acum aici pe podium". Este clar ca i-ar fi cedat pozitia (absolut normal). Numai sebi e ***** (puneti voi in locul stelutelor ce lipseste). La ultima cursa a lui Mark a preferat sa castige cursa in loc sa-si "cinsteasca" colegul la ultima sa cursa in F1. Diferenta de carcatere! Un gunoi si un ... om.

  • cgino2000, duminică, 24.11.2013 21:20

    Massa este bun pana il scoate ceva/cineva din ritm. Astazi a fost acos din ritm de o penalizare absurda. In rest vedem ce-o fi anul viitor

  • sorin, duminică, 24.11.2013 21:28

    rusine pentru echipele cu traditie ... facute praf de o nouname

  • fgt, duminică, 24.11.2013 22:25

    Vettel a spus echipei ceva foarte interesant dupa cursa ( "bucurativa de aceste momente, ca nu se va stii niciodata ce se intampla") . Presupun ca el presimte ceva cu noul regulament de anul viitor. Sper ca de la anu, sa vina mai spectaculos , .Numai bine.

  • 91Schumi06, luni, 25.11.2013 08:07

    Pana la urma tot Digi va transmite F1 sezonul viitor?

  • ovidiu150882, luni, 25.11.2013 10:07

    fac alrgie la vitelul asta !! sper ca la anul sa se schimbe ceva...daca si la anul va defila...atunci mai bine nu ne mai uital la f1 ! La anul vitelul il va depasi pe Senna la numar de victorii... ce a ajuns F1, un sport in care masina conteaza iar talentul pilotului f.putin...nu am fost fac schumi dar totusi exista diferenta mare intre cei doi, enorma,,, ca fan mclaren am suferit crunt anul asta... cel mai slab sezon din 1980 incoace...Whitmarsh ar trebui sa ne lase la fel ca si Domenicalli ! Rusine ! Au fost umuliti de o echipa de energizante cu nici 10 ani vechime....

  • @ovidiu, luni, 25.11.2013 10:42

    Ovidiu, avand in vedere ca nu respecti oamenii din Formula 1, nici nu cred ca are rost sa mai urmaresti acest sport. Si Senna cad a castigat campionatele avea cea mai buna masina, la fel si toti ceilalti campionii din F1. Tu degaba urmaresti Formula 1, pentru ca nu stii ce inseamna acest sport. Formula 1= echipa+masina+pilot, nu neaparat in aceasta ordine. Daca ai cea mai buna masina nu inseamna ca grantat castigi titlul. Nu cred ca daca Maldonado sau Chilton ar fi fost in masina Redbull ar avea 4 titluri mondiale. Ar castiga probabil 2-3 curse sau un campionat, cu noroc, cum a castigat Daemond Hill (care chiar era talentat). Daca Alonso sau Hamilton ar avea masina lui Vettel atunci probabil ca altfel ar sta lucrurile. Si eu consider ca as putea fi campion mondial in F1, din pacate nu am avut sansa sa ajung in F1 si pilotez pentru Redbull. Vettel a ajuns sa piloteze pentru Redbull pentru ca a meritat. Iar masina Redbull nu cade din cer, este rezultatul muncii echipei si pilotului. PS: Sunt fan Senna, Schumacher, Hakkinen si Vettel

  • bernie, luni, 25.11.2013 10:44

    Bravo DanyFfoarte buna remarca ta.Sunt perfect de acrd cu tine

  • Soxy, luni, 25.11.2013 11:14

    despre RBR eu chiar asteptam ca Weber sa castige ... in locul lui Horner ziceam un ultim multi 21 pt ei cursa nu a avut miza, titlul la piloti castigat, titlul la constuctori castigat ... pt un kkt de record ... cred ca era mai important o despartire prin victorie pacat ... Weber dc era in alta echipa sau tot la RBR cu alt coechipier ... poate prindea un titlu despre Ferrari so long Felipe, pacat k nu a prins podiumul, comisarii de cursa probabil aui plecat cu masina blindata de pe pista ... il cred pe Alonso ca il lasa sa urce pe podium, ii datora atat lui Massa astept sa vad comunicattul official despre noul sef de echipa Forza Alonso Forza Kimi Forza Rossa 2014!

  • Daniel, luni, 25.11.2013 14:54

    Din punctul meu de vedere RBR a avut o tentativa de a-l aduce pe Webber pe prima pozitie, as spune destul de voalata incercarea dar din pacate cineva din echipa a gresit si anume cand l-au chemat pe Webber la boxe in acelasi timp cu Vettel, nu trebuia sa se intample asta. La cat de pedanti sunt cei din echipa RBR in toate operatiunile desfasurate greu de crezut ca brusc un mecanic a uitat sa-i aduca roata fata dreapta lui Vettel la schimbarea de pneuri, pur si simplu au incercat sa o faca fara sa-si primeasca acuze ulterior pt. promovarea unui pilot in dezavantajul celuilalt. In rest o cursa de sfarsit de sezon interesanta.

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 25.11.2013 14:56

    You cut yourself you bleed Mclaren...... Asta-i Mclaren-ul meu :x :x :x Nici o echipa nu a progresat atat de mult din Australia si pana in Brazilia. De la o echipa sub Force India, Sauber si Torro Rosso in Australia am reusit sa avem pe alocuri 4 masina. Este slab locul 5, dar eu calculez cu ce anume a pornit si de unde a pornit Mclaren in acest an. O masina horror, nici macar cea din 2009 dupa ce au fortat dezvoltarea masinii din 2008 pt titlul lui Hamilton din noiembrie si compromitand total masina din 2009, nu a fost chiar atat de slaba ca cea de anul acesta. Asta inseamna resursele si calitatea unei echipe. O greseala facuta cu designul in faza de proiectare, dar recuperata pe parcurs desi mare parte din forte lucreaza doar la mp4-29 de la inceputul lui iulie. Ferraristii au inceput chiar cu o masina mai buan decat Red Bull in regim de cursa si au cazut pe 3. Nu comparati locurile 3 cu 5 CI MODUL CUM S-A AJUNS LA ACESTE LOCURI: ferrari cade 2 locuri, Mclaren urca 3. Ferrari traiectorie descendenta Mclaren ascendenta. Iubesc Mclaren mea mai mult ca pe mama sau pe iubita :)))) Luv'ya` Mclaren :x :x :x

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 25.11.2013 15:01

    Post Scriptum Mai tineti minte fratilor ce va spuneam la mijlocul lui iulie???? Mclaren va termina pe 5 la constructori, va depasi pana la urma pe Sauber si pe Force India, iar Ferrari va termina pe locurile 3-4.... Doar ruptura lui Raikkonen de Lotus, aducerea mediocrului de Kova si nesansa au facut ca Ferrari sa nu cada pe 4. Dr asa cum v-am spus. Ferrari are a 4 masina din punct de vedere valoric (calculand calificari/cursa) iar in clasamentul real pe puncte deci la constructori s-a incadra in previziunea mea. Este penibil sa stai pe loc, ba chiar sa mergi inapoi cand aduci update-uri pe masina in vreme ce toti ceilalti progreseaza :))))) Ziceati ca is nebun, ca is fanatic, bla bla bla, dar uite ca exact ce va spuneam acum aproape jumatate de an s-a adeverit.

  • Soxy, luni, 25.11.2013 17:17

    @Mircea esti simpatic in nebunia ta :))))) dar tot nu esti fan McLaren ... esti mai degraba hater Ferrari ... Ferrari a fost, este si va fi o echipa superioara echipei McLaren ... acesta nu schimba faptul ca este echipa a 2-a ca si succes in istoria F1 oricum mai degraba as vedea un McLaren luptand pentru campionat cu Ferrari decat RedBull ... sa speram ca in 2014 McLaren se va putea macar apropia de performantele echipelor de Top ... dc nu, nu stiu ce va pati saracul Mircea, intai paraseste echipa iubirea lui de o viata (Hamilton) si acuma echipa a devenit de pluton le doresc numai bine celor de la McLaren, sa se intoarca la locul lor bine meritat, locul 2 in spatele celor de la Ferrari, dar inaintea celor de la RedBull :) Forza Rossa!

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 25.11.2013 17:49

    @Soxy Ce iubire de viata visezi??? Hamilton pentru mine e un tradator, cata vreme imbraca combinezonul altei echipe. Nu cumva o sa tin cu Hamilton plecand pe la alte echipe. Aia face doar o c****. Iubesc Mclaren si ce inseamna mai mult decat orice, iar reversul medaliei este sa detest Ferrari nu pentru succes, ci pentru pretentia lor de prima donna ca daca sunt Ferrari li se cuvine locul 1 usor sau prin orice mijloace. Cand a fost vorba sa puna osul, saracii is pe nicaieri. De 3 ani de zile nu mai fac decat tractoare, adica masina de locul 3. Mclaren inclusiv in acel an horibbilis din 2009, au reusit sa resusciteze masina si sa fie a 2 dupa Red Bull, in a doua parte a anului 2009 avand masina mai buna decat Brawn-ul lui Button. Ferrari are faima mai mare, are mai multi bani, charisma, influenta de culise. Dar Mclaren sunt un monstru de tehnologie nu doar in masini de formula 1 si masini de strada, ci si pe parte electronica (mclaren electronics systems) sau pe parte de tehnologie in domeniul stiintific (Mclaren Applied Technologies). L-am rapid pe Prodromou de la Red Bull si l-am lasat pe Newey fara mana dreapta, apoi l-am rapit pe Dan Fallows, numarul 2 in depart. aerodinamic dupa Prodromou. Cred ca trebuie sa va inclinati toti ferraristii si mercedestii in fata lui Mclaren, oricat ati incercat sa rapiti ingineri de la Red Bull, nu ati reusit, dar Mclaren cu banii de la Honda (care deja investe in echipa, nu doar furnizeaza motoare pt 2015) am reusit 2 ingineri de marca a lui Newey sa vina alaturi de Mclaren. Viitorul va fi al nostru in urmatorii ani, vor Ferrari nu prea existati, deoarece chiar daca veti avea cea mai buna linie de piloti, este cam degeaba pentru ca departamentul tehnic este la pamant, nu o sa fiti in stare sa faceti o masina buna in viitorul apropiat. Aveti grija iar la corelarea de date. Masina a fost conceptula in tunelul Toyota de la Koln, dar dezvolatarea ei va continua in tunelul de la Maranello, parca vad ce ghiveci o sa iasa :))))))))))))))))))))))) Oricat de bune ar fi cele 2 tunele, vor fi mici diferente intre ceea ce dau cele 2 tunele de vant, si o sa ne turnati iar placa voastra prefarata: nu e buna corelatia :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • Alex, luni, 25.11.2013 23:36

    Bai macar ferrari nu s-a facut asa rau de ras ca Mclada din anul acesta...Noroc ca vine Honda cu bani ca ati fi ajuns de rasul curcilor, cat mai sta Honda in f1 , 10 ani si iar pleacaprecum niste lasi? Auzi la ei, criza economica, rusine....