Vettel a câştigat la Interlagos cursa care pune punct erei motoarelor V8 de 2.4 litri în Formula 1
Sebastian Vettel a obţinut la Interlagos a noua victorie consecutivă, iar Mark Webber l-a secondat pe podium la ultima sa cursă în F1, în care era motoarelor V8 de 2.4 litri a ajuns la final.
Marele Premiu al Braziliei şi-a respectat blazonul şi, chiar dacă ploaia şi-a făcut apariţia doar in ultimele tururi, a oferit una dintre cele mai palpitante curse ale sezonului, pentru a pune capat cu stil sezonului 2013.
Deloc surprinzător, Sebastian Vettel şi-a adjucat cea de-a noua victorie consecutivă, însă cvadruplul campion mondial a avut emoţii la start, când a fost depăşit în primul viraj de Nico Rosberg.
Pilotul echipei Red Bull Racing şi-a recăpătat poziţia de lider un singur tur mai târziu, moment din care şi-a consolidat treptat avansul. Germanul a avut din nou parte de emoţii la a doua oprire la boxe, când mecanicii nu aveau pneul dreapta-faţă pregătit, însă nici măcar această problemă nu l-a împiedicat să treacă primul linia de sosire.
Mark Webber a avut parte de un final de cariera onorabil, după ce a terminat pe a doua treaptă a podiumului ultima sa cursă în Formula 1. Depăşit la start de Lewis Hamilton, australianul a revenit rapid pe poziţia a patra câştigată în calificări, pentru ca ulterior să-i depăşească pe Rosberg şi Fernando Alonso. Echipa a fost la un pas să-i provoace probleme după ce a intrat la boxe imediat în spatele lui Vettel şi a fost nevoit să aştepte câteva secunde, însă ulterior a reuşit să-i facă faţă lui Alonso şi să termine pe locul doi.
La rândul său, Alonso a pierdut un loc la start în favoarea lui Hamilton, însă l-a depăşit pe britanic în turul doi şi a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Rezultatul a fost însă insuficient pentru a asigura Scuderiei locul doi în clasamentul constructorilor, care a revenit astfel celor de la Mercedes.
CEA MAI BUNA CURSA PENTRU MCLAREN
McLaren a avut parte de cea mai bună cursă din acest sezon, în ciuda faptului că niciunul dintre piloţi nu a ajuns în primii 10 în calificări. Plecat de pe locul al 14-lea, Jenson Button a fost unul dintre cei numai doi piloţi care a început cursa cu pneuri hard, strategie care a dat roade şi i-a permis să urce rapid în pluton, pe lângă depăşirile efectuate în pluton în faţa unor piloţi precum Nico Hulkenberg.
Britanicul a încheiat cursa pe locul patru, cel mai bun rezultat înregistrat de McLaren în 2013, în timp ce coechipierul său Sergio Perez a fost la fel de prolific, terminând pe locul şase deşi a plecat doar de pe 19. Rosberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci, între cele două McLaren-uri, însă chiar şi aşa rezultatul său a fost superior celui înregistrat de Lewis Hamilton.
Britanicul a câştigat două poziţii la start, le-a pierdut ulterior şi a avut parte de un duel spectaculos cu Felipe Massa, însă în cele din urmă a terminat doar pe locul nouă după ce a primit o penalizare de tip drive-through sub pretextul că a provocat un accident inter-un duel cu Valtteri Bottas, în urma căruia pilotul Williams a fost nevoit să abandoneze din cauza unei pene.
MASSA PĂRĂSEŞTE FERRARI DUPĂ OPT ANI
Aflat la ultima cursă în combinezonul Ferrari, Felipe Massa nu a reuşit decât un loc şapte în faţa propriilor suporteri. În ciuda unui start bun care l-a propulsat de pe locul nouă pe şase şi a unui duel spectaculos cu Hamilton, brazilianul a plătit scump printr-un drive through greşeala de a intra pe linia albă care delimitează intrarea la boxe într-un moment în care ocupa locul patru, iar ulterior nu a putut efectua decât o depăşire pentru a termina în faţa lui Hulkenberg de la Sauber.
Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso. Pe lângă Bottas, au mai abandonat în Brazilia şi Charles Pic (Marussia) şi Romain Grosjean, ultimul din cauza unei defecţiuni la motor apărute în primele tururi ale cursei. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:15.436 în turul 51.
Marussia şi-a asigurat în premieră locul 10 în clasamentul constructorilor în faţa rivalilor de suferinţă de la Caterham, obţinând astfel ultimele sume alocate din drepturile TV.
Marele Premiu al Braziliei nu a pus capăt numai sezonului 2013 al Formulei 1, ci şi erei motoarelor V8 de 2.4 litri. Introduse în competiţie în 2006, acestea vor face loc anul viitor noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, mai economice şi mai apropiate de cerinţele constructorilor auto.
BRAZILIA - REZULTATE CURSĂ:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h32:36.300 2. Webber Red Bull-Renault + 10.452 3. Alonso Ferrari + 18.9 4. Button McLaren-Mercedes + 37.3 5. Rosberg Mercedes + 39.0 6. Perez McLaren-Mercedes + 44.0 7. Massa Ferrari + 49.1 8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 1:04.2 9. Hamilton Mercedes + 1:12.9 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 11. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 13. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 14. Kovalainen Lotus-Renault + 1 lap 15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 17. Bianchi Marussia-Cosworth + 2 laps 18. van der Garde Caterham-Renault + 2 laps 19. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Webber, 1:15.436 Not classified/retirements: Driver Team On lap Pic Caterham-Renault 59 Bottas Williams-Renault 46 Grosjean Lotus-Renault 3 World Championship standings, round 19: Drivers: Constructors: 1. Vettel 397 1. Red Bull-Renault 596 2. Alonso 242 2. Mercedes 360 3. Webber 199 3. Ferrari 354 4. Hamilton 189 4. Lotus-Renault 315 5. Raikkonen 183 5. McLaren-Mercedes 122 6. Rosberg 171 6. Force India-Mercedes 77 7. Grosjean 132 7. Sauber-Ferrari 57 8. Massa 112 8. Toro Rosso-Ferrari 33 9. Button 73 9. Williams-Renault 5 10. Hulkenberg 51 11. Perez 49 12. Di Resta 48 13. Sutil 29 14. Ricciardo 20 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Bottas 4 18. Maldonado 1
Yeah Baby!