Vettel a câştigat cursa în nocturnă din Singapore, Alonso şi Raikkonen pe podium
Sebastian Vettel a obţinut duminică în Singapore a treia victorie consecutivă şi şi-a consolidat poziţia în clasamentul general după ce Fernando Alonso a terminat pe locul 2.
Marina Bay şi-a consolidat reputaţia de circuit pe care depăşirile sunt aproape imposibile după un Mare Premiu al statului Singapore în care startul, strategiile opririlor la boxe şi intrarea Safety Car-ului pe circuit în turul 25 au jucat un rol crucial în stabilirea clasamentului final.
Startul a adus cele mai palpitante momente pentru piloţi prin prisma numeroase rocade de piloţi în pluton, însă Sebastian Vettel a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider obţinută sâmbătă în calificări.
Plecat de pe poziţia a doua, Nico Rosberg l-a atacat la start pe german şi a trecut în faţă, însă a reuşit acest lucru datorită faptului că a frânat prea târziu în primul viraj. Pilotul echipei Red Bull Racing a profitat de acest compromis al conaţionalului său şi, după un scurt duel roată la roată, a revenit pe prima poziţie în virajul trei.
Triplul campion mondial a confirmat apoi aşteptările cu privire la performanţele monopostului Red Bull Racing şi şi-a construit un avans liniştitor, însă emoţiile au apărut în turul 25, când Daniel Ricciardo a lovit parapeţii din virajul 17. Safety Car-ul şi-a făcut apariţia tradiţională pe circuit, însă Vettel, Rosberg, Mark Webber şi Lewis Hamilton au fost singurii piloţi de top care a preferat să rămână pe pistă.
ALONSO LIMITEAZĂ DAUNELE ÎN LUPTA PENTRU TITLU
În mod neaşteptat, principalul rival al lui Vettel spre finalul cursei a fost Fernando Alonso. Spaniolul a ieşit în evidenţă printr-un start perfect în care a progresat de pe locul şapte al grilei până pe poziţia a treia la intrarea în primul viraj, într-un moment în care în faţa sa Vettel şi Rosberg luptau pentru conducere.
Pilotul Scuderiei Ferrari a câştigat timp preţios în momentul în care a intrat la boxe după apariţia Safety Car-ului pe circuit, reuşind să urce până pe poziţia a doua pe măsură ce Rosberg, Webber şi Hamilton au intrat la standuri pentru al doilea schimb de cauciucuri.
Alonso nu a fost însă capabil să ameninţe victoria lui Vettel, care şi-a construit un avans de 30 de secunde după ieşirea Safety Car-ului şi a revenit cu trei secunde în fata spaniolului, iar până la finalul cursei şi-a consolidat poziţia la aproximativ 20 de secunde. Prin urmare, avansul lui Vettel în clasamentul general a crescut la 60 de puncte cu numai şase curse înainte de final.
RAIKKONEN, STRATEGIE CÂŞTIGĂTOARE PENTRU PODIUM
Kimi Raikkonen a obţinut ultimul loc pe podium după o strategie inspirată cu două opriri la boxe, ultima dintre ele fiind realizată imediat după intrarea Safety Car-ului în turul 25. Finlandezul a plecat doar de pe locul 13 după ce a acuzat puternice dureri de spate în calificări şi a progresat până pe locul 10 după ieşirea Safety Car-ului de pe traseu. Ulterior, pilotul echipei Lotus a urcat constant în clasament pe măsură ce numeroşi alţi piloţi au fost nevoiţi să treacă pe la boxe şi a reuşit astfel să-şi adjudece poziţia a treia.
GROSJEAN ŞI WEBBER, TRĂDAŢI DE MONOPOSTURI
Coechipierul său Romain Grosjean a făcut o cursă decentă, însă a fost nevoit să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni tehnice la monopost într-un moment în care ocupa poziţia a şasea, după ce încercările iniţiale ale mecanicilor de a remedia problemele au eşuat.
Mark Webber se îndrepta spre un loc patru în cursă cu un avans liniştitor în faţa rivalilor, însă a fost nevoit să abandoneze în ultimul tur după ce monopostul său a luat foc. La fel ca şi la Monza, australianul a experimentat probleme la cutia de viteze, iar tentativa sa de a termina cursa cu un monopost defect a eşuat.
SPECTACOL PE FINAL
În condiţiile în care numeroşi piloţi au preferat să rămână pe circuit cu ultimul set pus pe monoposturi în turul 25, finalul cursei a fost unul plin de spectacol. Pe măsură ce unii piloţi au experimentat o degradare a acestora, alţii le-au gestionat mai bine şi au fost capabili să iniţieze atacuri pe final.
Marii câştigători au fost cei de la Mercedes, întrucât Nico Rosberg şi Lewis Hamilton au terminat pe locurile patru şi cinci după ce au depăşit în serie piloţi precum Webber (afectat de defecţiunea la cutia de viteze) sau Jenson Button. Felipe Massa a fost implicat într-un duel spectaculos cu Hamilton în startul cursei, însă în cele din urmă a terminat în spatele său pe locul şase, dar în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren, Button şi Sergio Perez.
Poziţia a noua i-a revenit lui Nico Hulkenberg de la Sauber, în timp ce Adrian Sutil şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc. Pe această poziţie a evoluat până cu şase tururi înainte de final chiar coechipierul său Paul di Resta, care a abandonat însă după ce a lovit parapeţii de pe marginea circuit, incident care nu a necesitat intervenţia Safety Car-ului.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:48.574 în turul 46.
SINGAPORE - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Alonso Ferrari 3. Raikkonen Lotus-Renault 4. Rosberg Mercedes 5. Hamilton Mercedes 6. Massa Ferrari 7. Button McLaren-Mercedes 8. Perez McLaren-Mercedes 9. Hulkenberg Sauber-Ferrari 10. Sutil Force India-Mercedes 11. Maldonado Williams-Renault 12. Gutierrez Sauber-Ferrari 13. Bottas Williams-Renault 14. Vergne Toro Rosso-Ferrari 15. Webber Red Bull-Renault 16. van der Garde Caterham-Renault 17. Chilton Marussia-Cosworth 18. Bianchi Marussia-Cosworth 19. Pic Caterham-Renault DNF Di Resta Force India-Mercedes DNF Grosjean Lotus-Renault DNF Ricciardo Toro Rosso-Ferrari World Championship standings, round 13: Drivers: Constructors: 1. Vettel 247 1. Red Bull-Renault 377 2. Alonso 187 2. Ferrari 274 3. Hamilton 151 3. Mercedes 267 4. Raikkonen 149 4. Lotus-Renault 206 5. Webber 130 5. McLaren-Mercedes 76 6. Rosberg 116 6. Force India-Mercedes 62 7. Massa 87 7. Toro Rosso-Ferrari 31 8. Grosjean 57 8. Sauber-Ferrari 19 9. Button 54 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 26 12. Perez 22 13. Hulkenberg 19 14. Ricciardo 18 15. Vergne 13 16. Maldonado 1
-
Bogdan, duminică, 22.09.2013 17:05
Cat ghinion pe Webber ...
-
cucurbeu, duminică, 22.09.2013 17:06
cursa din "Songapore"???? :)) :)) :)) :))
-
MB, duminică, 22.09.2013 17:07
Bravo Alonso, bravo Raikkonen! Adevarati piloti ce urca pozitie cu pozitie...
-
Jan, duminică, 22.09.2013 17:07
Sa-mi spuna cineva, dupa restart, de la Rosberg in jos, au oprit masina toti si l-au lasat pe Vettel sa ajunga la 20 secunde de ei ??? Deci nu imi explic, masina redbull este avion. In cursa asta daca se intreceau doar Vettel si Alonso, Vettel putea sa-i dea un tur avans lu Alonso. Masina Ferrari este vai de ea, noroc cu Alonso. Dasta multi il apreciaza si il iubesc.
-
GrosJan, duminică, 22.09.2013 17:10
de ar sti tifosii cui i se datoreaza nefericirea lor ... "...consolidat poziţia în clasamentul general după ce Fernando Alonso a terminat pe locul 2. Rusoaica e de vina. L-a educat pe Alonso ca trebuie sa termine mereu al doilea :))))
-
florin, duminică, 22.09.2013 17:10
ce noroc pe Alonso cu safety car-ul... a papat caca inainte de cursa.
-
lkjhda, duminică, 22.09.2013 17:12
S-a dovedit prin acesta cursa ca Vettel are o masina ilegala, este de neacceptat. Sper ca de la anu sa nu mai fie aceasta diferenta de monopost intre redbull si restul lumii , pentru binele spectacolului.
-
Bogdan, duminică, 22.09.2013 17:13
Modre ... care sunt argumentele tale pentru afirmi ca Vettel nu are talent? Sa inteleg ca esti suparat pe el, sau ca nu a castigat cine voiai tu? Nu vad sensul comparatiilor in sportul asta. Mie imi este clar ca totul tine de conjunctura. Adica ... Vettel este in locul potrivit, la echipa care trebuie. Dar asta li se putea intampla si lui Button si lui Alonso sau lui Raikkonen. Insa pentru ca nu li se intampla nu cred ca are sens sa spunem ca sunt mai putin talentati decat ... un aletul. Plus ca ... talentul, in lumea lor, spune destul de putin. Este nevoie si de foarte multa munca. Asa ca hai sa nu mai inveninam atmosfera.
-
florin, duminică, 22.09.2013 17:16
Modre ai mare dreptate. Cu masina lui Vet cred ca ar fi castigat si cel mai slab pilot din f1 (poate exgerez putin). redbul triseaza undeva.....
-
cucurbeu, duminică, 22.09.2013 17:19
bine ca te-ai corectat ca nu ma mai puteam opri din ras :))
-
ribar, duminică, 22.09.2013 17:22
cu masina lui vettel ar fi castigat vettel, alonso, raikkonen, hamilton si altii. Ce vina are vettel ca altii nu au ales cum trebuie sau nu sunt preferati in fata lui vettel la rbr? Asa a fost F1 mereu. Titlurile lui vettel sunt tot atat de valide ca si ale lui hakkinen sau alonso. Numai ca sunt si mai multe :)
-
yoyo, duminică, 22.09.2013 17:22
Wow redbull triseaza ...redbull inca lucreaza la masina in timp ce restul au lasat deja garda jos!
-
florin, duminică, 22.09.2013 17:26
care altii yoyo??? mercedes ? ferrari? mai bine taci.
-
modre, duminică, 22.09.2013 17:28
@Bogdan....nu am spus ca nu are talent, cu siguranta este in top 4 piloti in formula 1 in prezent dar ceea ce vreau sa spun este ca e foarte limpede care o masina perfecta, m-am referit la talentul laudat de fanii lui.
-
@florin, duminică, 22.09.2013 17:30
Alonso a castigat 4 pozitii cu SC-ul si intrarea la boxe .. liniste!
-
ferr, duminică, 22.09.2013 17:31
La nivelul asta n-are cum sa fie diferente atat de mari intre piloti ca Vettel si Alonso sau Vettel si Hamilton. Monopostul Red Bull e incredibil si singurul care face diferenta momentan. Nu cred ca orice pilot ar fi castigat cu Red Bull, dar cred ca orice pilot dintre Alonso, Hamilton, Rosberg, Raikkonen ar fi obtinut aceleasi rezultate. Poate ca niste examinari FIA mai amanuntite n-ar strica. Acum inteleg ce inseamna sa fii in pielea celor de la Ferrari. Ti-e greu sa-ti imaginezi ce ar putea avea cei de la REd Bull pe monopost. Si mi-e greu sa cred ca toate geniile din lume s-au strans la Red Bull si au construit un monopost in limitele regulamentului. Daca ar fi adevarat, oamenii aia merita statuie. Apropo, cu sau fara monopost, Vettel tot huiduit va fi :)) In sfarsit strategia Ferrari a dat rezultate. Nu cred ca in cazul lui Alonso a fost pe undeva ideea lui Domenicali, m-as mira. Foarte buna si cursa lui Kimi, frumoasa recuperare. Pacat de Mercedes. S-au vazut castigatori inainte sa se termine cursa.
-
florin, duminică, 22.09.2013 17:34
si daca castigi 4 pozitii la bulan nu inseamna ca ai mancat ceva ???
-
Soxy, duminică, 22.09.2013 17:35
Bravo Alonso Bravo Kimi Forza Rosa!
-
florin, duminică, 22.09.2013 17:36
nu am nimic cu alonso.... este peste nivelul lui vet.
-
@modre, duminică, 22.09.2013 17:38
S-a conformat atat de bine incat Alsonso a avut cel mai mult de castigat !
-
Cyrus, duminică, 22.09.2013 17:39
Nu sunt fanul lui Vetel, uneori mi se pare plicticos si iritant, insa cred ca e unul din cei mai buni - foarte rapid, calculat. Merge ca un robotel.
-
Mark, duminică, 22.09.2013 17:40
Mai sa fie...bietul Webber, a cata oara....parca ar n-ar avea aceeasi masina....
-
iulianimi, duminică, 22.09.2013 17:40
nu sunt fan vettel, dar chiar face diferenta intre el si restul, iar cine spune ca nu are talent si ca il ajuta masina cred ca se pripesc in a face aceste afirmatii, deoarece singura grija a lui vettel in cursa este sa nu tunda iarba , sau sa nu dea cu taurul in parapeti, iar aici iti trebuie talent nu gluma. alonso si raikkonen au avansat datorita strategiei si safetycaru-lui. pe viitor ii doresc sa depaseasca cele 7 - titluri ale lui schumi.
-
MS, duminică, 22.09.2013 17:43
De senzatie startul lui Alonso, dar si masina lui Newey(cea pe care o are Vettel). Buna cursa lui Raiko.
-
Redbulanu', duminică, 22.09.2013 17:48
Cine crede ca Vettel castiga doar din cauza "marelui" talent nu stie la ce se uita.De 4 ani Redbull au o masina dominanta, nici macar Schumacher n-a avut asa masina in anii 2000-2004. Cand ceva n-a mers la Redbull au umblat la trisat si schimbat regulamentul pneurilor. Daca acum nu era pe primul loc redfools s-ar fi plans de Pirelli. Asa cum au facut la inceputul sezonului.
-
aass, duminică, 22.09.2013 17:51
Se vede ca Alonso merita cei 30kk dolari ce ia de la Ferrari. Daca spuneti ca Vettel este asa de talenat de ce este platit cu numai 18kk ????
-
MB, duminică, 22.09.2013 17:52
Asa e iulianimi, cursa a inceput cu safetycar-ul si astfel Alonso si Raikkonen au urcat pana pe podium :)) Cu orgoliul asta ce-l ai si care te ajuta sa delirezi cred ca de te va parasi nevasta ai fi in stare sa f...i o iapa pretinzand ca e nevasta-ta. :))
-
bbrunes, duminică, 22.09.2013 17:53
Alonso a avansat datorita strategiei si safetycar ului..eu cred ca ati urmarit o cursa diferita, sincer. Safetycar-ul l-a facut sa piarda pozitii, pentru ca da, a ales o alta strategie, care, de altfel, a tinut tot de talentul lui de a pastra acele pneuri In plus, nu ar fi fost niciodata intr-o asemenea pozitie daca nu ar fi avut acel start..daca si acolo a fost ajutat de imprejurari, atunci presupun ca talentul nu mai exista in f1...altfel nu vad cum l-ati defini.
-
altair19, duminică, 22.09.2013 17:58
@MB, ti-am citit comentariile in ultima vreme si am impresia ca nu prea ai treaba cu formula 1 dar nici cu respectul fata de ceilalti care posteaza aici. FII tu inteligent si da argumente prin care sa-i arati ca greseste, nu vorbe de la usa cortului. Nu mai inceca sa impui tu tuturor modul tau de a gandi
-
Thor, duminică, 22.09.2013 18:07
Ferrari confirma ca nu au o masina performanta pe circuite unde e nevoie de high-downforce, practic din Ungaria n-au facut nimic in acest sens. Insa gratie pilotajului lui Alonso si a unei sanse numite safety-car au ajuns pe 2. Fara safety care Alonso putea termina pe 3, in momentul incidentului lui Ricciardo spaniolul se afla in P3. Perdantul principal a fost Rosberg caruia i-a fost gresit evaluata strategia. Vettel este practic campion in 2013, cu o masina imbatabila, concurenta se poate concentra pe 2014.
-
Soxy, duminică, 22.09.2013 18:09
inainte ca lumea sa inceapa sa dea meritele pilotilor pe strategii luati in considerare urmatoarele: meritele lui Kimi: dupa cursa s-a vazut pe el ca nu a pilotat in stare de sanatate 100% l-a ajutat si safety car-ul dar: a fost p locul 10 cand ai intrat safety -car-ul pe pista a depasit careva masina sauber si pe Button intr-un mod spectaculos avea deja 20 de ture in cauciucuri cand a deposit si a urcat pe locul 3 dupa care s-a distantat la 8 secunde sa bagi 35 de ture cu un set de cauciucuri fara sa-i execute (vezi ce s-a intamplat cu Button) necestia niste "driving skill" Alonso Startul ... Oaoooo !!!! ca si intr-un un bazin cu 8 culoare de inot pt concurs sa gasesti pista nr 9 ... nu au ce comenta nici anti-Alonsisti strategia si safety car-ul l-au ajutat ... true, dar sa nu uitam ca la fel ca si in cazul lui Kimi a bagat 35 de ture pe un set de cauciucuri Vettel da ... si eu m-am saturat, dar ... masina acea cu 2,5 sec mai rapid decat restul tre sa sti sa-l conduci nu zic k nu a avut treaba mai usoara decat restul fiindca a avut ... dar asta nu scade k nimic meritele lui ... asta e RBR + Vettel sunt imbatabili pe moment ... ati vazut k speranta RBR Ricciardo a proiectat STR-ul in parapeti
-
Sebi, duminică, 22.09.2013 18:17
De accord cu MB, cei ce zic ca Aloinso a avanasat doar datorita SC se inseala putin, inca de la inceput el a urcat de pe 7 pe 3 cu un start excellent, dupa care a continuat sa isi pastreze pozitia.
-
@florinele, duminică, 22.09.2013 18:24
Nu stiu ce-a papat Alonso dar dupa start era pe locul 3...in imediata apropiere a lui Rosberg deci putea sa termine pe 2 si fara SC, dar nici nu stiu de ce imi pierd eu vremea cu tine :))
-
iulianimi, duminică, 22.09.2013 18:45
MB = MARE B........ alege tu ce sa urmeze dupa B ( B.U sau B....GIU ), deoarece eu le-as alege pe amandoua.
-
89, duminică, 22.09.2013 19:02
Alonso,Hamilton,Rosberg si Raikkonen sunt mult peste vitel
-
indigo, duminică, 22.09.2013 19:03
Cum s-a terminat podiumul acestei curse s-a terminat si podiumul campionatului trecut si probabil aceasta ar fi ordinea si anul asta daca Raikkonen va reusi sa-l bata pe Hamilton
-
atm, duminică, 22.09.2013 19:16
Cursa fara istoric (pentru invingator, adica). Imi aduce aminte de cum domina Mansell sezonul din 1992...Vettel parea rupt dintr-un alt film. O fi masina, o fi pilotul, o fi o combinatie din amandoua, insa pentru spectacol e groaznic. Button a terminat la peste 1 minut de Vettel, in conditiile in care safety-car-ul a adunat toti pilotii la jum'atea cursei, si - inainte de intrarea SC- Vettel avea deja un avans de peste 30 de secunde fata de restul lumii. Daca nu era safety car (si Vettel tinea cu tot dinadinsul sa demonstreze ceva) tare mi-e teama ca dadea tuturor pana la locul 7 un tur. Ceea ce e nashpa rau pentru spectacol. A, ca in spate au fost lupte frumoase de la locurile 3-10...da, au fost, chiar neasteptat de multe - dar ce folos, daca deja castigatorul e batut in cuie.
-
Aur1989, duminică, 22.09.2013 19:18
Interesant, ce avans avea Vettel daca nu iesia Safety Car-ul pe pista? :D:D:D:D
-
X_Zone, duminică, 22.09.2013 19:25
NU ...BRAWN BAI BRAWN, NU ESTI LA FERRARI, a incercat sa il favorizeze pe hamilton vis-a-vis de rosberg si a pierdut dublu, l-a bagat pe rosberg la boxe la 3 ture dupa webber sperand ca hamilton ii poate fura pozitia lui rosberg dar a pierdut si pozitia lui rosberg apoi in urma SC-ului a ramas pe pista cu ambele monoposturi sperand in minuni, ferrari si lotus sunt mai buni in strategii, redbull isi bate joc de toti la un loc si numai comentati aiurea referitor la vettel , stiu ca doare dar sa faca si ferrari ce face rbr daca sunt atat de inteligenti. toyota a plecat, bmw a plecat, honda a plecat si toate din cauza suprematiei ferrari din timpul todt-brawn-schumi ...acum, de aproape un deceniu ferrari sufera si sufera groaznic, bine ca nu a intrat si coca-cola in f1 :))))
-
X_Zone, duminică, 22.09.2013 19:30
ce comentatori, le-a dat unul un mail si i-au dat citire cum ca ricciardo ar fi intrat intetionat in parapet sa castige vettel, pai mai rau a fost incurcat, a fost nevoit sa forteze pt ca in spatele lui ferrari si lotus au fost inteligenti si au schimbat pneurile, nu poti sa dai citire unui astfel de comment cand cu siguranta erau altele mult mai interesante, pe timpul lui michi ma uitam la f1 la unguri sa nu il mai aud pe nea michi stie tot :)))))
-
Didernes, duminică, 22.09.2013 19:35
Da baieti, Vettel si Grettel e un maimutoi intr o masina rapida, atata tot, mumia nazista 2 cu alte cuvinte. Cand va avea starturile adevaratilor maestri si nu numai, mai discutam, insa, totul are un sfarsit si un inceput.
-
atm, duminică, 22.09.2013 19:39
Coca-Cola ar fi un ditamai sponsorul pentru F1...totusi, brand global, unul care se recunoaste de la distanta. Din partea unui fan McLaren&Button: partea aia cu " sa faca ferrari ce face rbr daca sunt atat de inteligenti" e praf in ochi. Sunt convins ca toata lumea din paddock ar copia la sange monopostul RBR ...numa' ca nu stiu de unde naiba sa-nceapa, ca sa le iasa si lor diferenta asta de performanta. Cu siguranta sunt elemente "sub capota" care nu pot fi identificate la fel de simplu cum ai analiza o aripa spate, de exemplu. Si, ca o parere personala, regulamentul asta tehnic e destul de stabil, si din ce in ce mai restrictiv. Motoarele sunt inghetate de ani buni, nu mai scoate nimeni decat cativa caluti amarati din imbunatatirea uleiurilor. Deci, cam toata lumea stie de unde incepe si unde se termina constructia unei masini, nu mai suntem pe teritoriu necartografiat, prin urmare imbunatatirile ar trebui sa fie minimale . Atunci, de unde naiba cresterea asta de performanta asa mare in ultimul timp la RBR? Ce au descoperit ei , ce au sub capota? un nou F-duct? balans hidraulic al masinii? nu vreau sa acuz pe nimeni ca triseaza, dar cand o masina domina intr-atat de CATEGORIC pe toata lumea...aici e mai mult decat mana pilotului. Sa-mi fie cu iertare, sunt de acord ca Vettel e un pilot exceptional dar, daca mi se permite o greseala gramaticala..." cat de exceptional" sa fii, mai frate?
-
X_Zone, duminică, 22.09.2013 19:47
atm, te intreb altceva? daca vettel era la ferrari si lcururile mergeau aidoma ca la redbull cum crezi ca stateau lucrurile? probabil era o mare rosie de fericire ca pe vremea lui schumi si toata acesta mare rosie venera la unison vettel-ferrari cei mai buni din toate timpurile. daca rbr fura acum inseamna ca schumi are toate titlurile luate perin realul sau talent, in vremea sa toate monoposturile erau egale, doar neamtul era mai buni ca toti si facea diferenta, sa fim seriosi.
-
dreamland, duminică, 22.09.2013 19:53
Nu pot sa ma abtin: KIMI E CEL MAI IUBIT PILOT ! Ati observat si voi cum l-au aclamat oamenii?
-
vodkkanen, duminică, 22.09.2013 19:59
e normal sa fie iubit, este un pilot cu mare notorietate in f1 :) https://www.youtube.com/watch?v=EZwluGshJ_E
-
atm, duminică, 22.09.2013 20:03
Pentru x-zone: mare rosie de fericire era pentru fanii Ferrari si Schumacher. In Anglia sau Franta, de exemplu, nu prea am vazut mare rosie. Cel mult rosie de suparare. Nu poti extinde o concluzie precum cea emisa de tine si pentru perioada Ferrari-Schumacher. Tin sa aduc aminte ca in timpul cand Schumacher era la Ferrari, tot acolo se mai gaseau niste anumiti Ross Brawn, Rory Byrne, Jean Todt...si altii. Concluzia ta nu se bazeaza pe argumente logice, este un silogism nesustinut. Si, sa fiu sincer, cat timp nu l-am vazut pe Vettel conducand un Ferrari, nici macar nu ma pot pronunta. Poate c-ar fi capabil sa ridice echipa, sau poate ca ar fi inferior lui Alonso. HABAR N-AM. Si sincer, toata lumea e la fel de habarnista ca mine, pentru ca toti vindem pielea ursului din padure. Pot insa sa afirm ca o masina+pilot care dau restului plutonului 2.5 secunde pe tur nu e ceva justificabil in mod normal in F1. Nu cel putin in F1 din 2013. A, prin anii 70, cand pilotii se pozitionau pe grila care cum voia, mai stramb, mai drept, care mai fura startul, care mai cala motorul - atuncea da.
-
123, duminică, 22.09.2013 20:05
Iubesc sa va vad cum asteptati sa vedeti cine iese pe locul 2. :) +2.5 pe tur. Ramaneti in minte cu asta.
-
Pirelli, duminică, 22.09.2013 20:09
Foarte interesant ca dominatia Redbull s-a instalat dupa ce au fost schimbate pneurile inaintea vacantei de vara...Bernie vrea sa aiba o era Redbull plina, inclusiv in 2013. Mi se pare mie sau ati uitat cum se tara Vetel pe circuit si calificari in primele curse. Iar apoi se lamentau. Acum sunt bune pneurile Pirelli??Stimati postaci de site?
-
atm, duminică, 22.09.2013 20:10
O sa raman in minte cu asta, si -o sa o aduc in discutie cand Vettel o sa fie intr-o masina mai proasta, undeva pe la miljocul plutonului...poate chiar anul viitor, daca-i adevarat ca motorul Mercedes scuipa seminte-n cap motoarelor Renault si Ferrari. Cum dealtfel am tinut minte si dominatia infernala a lui Schumacher...si sincer, m-a uns la inima atunci cand Alonso l-a batut doi ani la rand, ca sa nu mai vorbesc de revenirea (ratata ) a lui Schumi. In F1, nimic nu ramane batut in cuie pentru prea mult timp.
-
123, duminică, 22.09.2013 20:12
Si pentru cei care cred ca Webber e defavorizat. http://www.f1fanatic.co.uk/groups/f1/forum/topic/vettel-webber-and-reliability-at-red-bull/?topic_page=1&num=15
-
@atm, duminică, 22.09.2013 20:14
Hotul neprins e negustor cinstit. Unii respecta prea mult litera regulamentului, redbull stiu sa fure, aici e geniul lui Newey. Gaseste solutii la marginea regulamentului, chiar dincolo de ea.Vettel?Este un pilot bun plin de noroc ca a ajuns unde trebuia. Da-i un Mclaren, un Ferrari, si o sa vedem cum se spulbera mitul.
-
atm, duminică, 22.09.2013 20:16
Pentru 123 - personal, nu cred ca Webber e defavorizat atat de mult pe cat se zice. Cred, in schimb, ca echipa acorda un 5%, ca arbitrii, catre Vettel. Tinand cont ca neamtul e nava-amiral, sincer, mi se pare normal asta - la nivelul anului 2013. Nu mi se parea normal in 2010, dar timpul a aratat c-a fost pana la urma o alegere corecta. Cred insa ca Webber "brutalizeaza"masina mai mult, scotandu-i in relief punctele slabe si fortand inconstient abandonurile tehnice . Pe cand Vettel stie sa aiba un comportament mai lin cu masina.
-
fernando, duminică, 22.09.2013 20:19
este de departe cel mai bun pilot.partea nasoala este ca nu are masina.si nici nu o sa aiba vreodata. alejandro ale alejandro
-
florin, duminică, 22.09.2013 20:31
multe depasiri.cea mai frumoasa a fost a lui alonso la di resta
-
anti atm, duminică, 22.09.2013 20:32
bai atm .. se vede ca esti de la tara si prinzi cursa prin bambus .... tu nu te uiti la ceilalti piloti inainte de a-i linge c****e lui Vettel ? crezi ca el are un talent de vaai nu mai poate lumea si istoria formulei 1 ... e clar ca fura si el si ra****l ala de echipa ... vai de viata ta cu commenturi de genul ... se vede ca te uiti la formula 1 de cand ti-au aparut cosurile
-
malasorte, duminică, 22.09.2013 21:34
...indiferent ca vitelu, alonso, ham sau kimi castiga curse in viitor, spectacolul in formula 1 e pe duca si asta datorita tehnologiei avansate si a multelor informatii din timpul curselor.Mai bine zis masinele defileaza in sir indian la distanta de 2 sec una fata de alta. Citez : "pastreaza distanta la 2 sec sa iti racesti pneurile; s-au incalzit franele, in virajul x sa schimbi mai repede, schimba treptele de viteza mai repede, etc etc " ...si atunci cand draq sa mai depasesti? Pilotii adevarati sunt o legenda...pana in 1999 -2000 poti sa spui ca a fost spectacol...dupa...in 1 ora jumatate abia daca vezi o depasire. Masurile luate pt 2014 sper sa anime putin "spectacolul" din F1
-
X_Zone, duminică, 22.09.2013 22:04
atm, te consumi prea mult in presupuneri si ma gandesc cand spui "redbull stiu sa fure" ca stii lucruri ce nici fia nu le stie ca deh, sunt acuzatii deosebit de grave si ma intreb de ce nu le contesti cumva la vreun tribunal sportiv ca eu in ultimul timp nu am auzit de vreun team f1 care sa acuze rbr de furt, formula1 este o industrie, redbull domina autoritar de ani de zile si din asta rezulta ca este o industrie si mai mare, cat despre actualul campion mondial este clar ca are cel mai bun monopost si este si normal atat timp cat rbr este cea mai creativa echipa. Oare nu este normal ca in orice sport sa castige cei mai buni? Si pentru mine hamilton este cel mai bun pilot chiar daca termina pe locul 20 si nici nu sunt fan mercedes, tin cu mclaren. Pacat ca ceilalti piloti nu sunt la fel de rapizi ca vettel sa vedem comportamentul lor la vitezele germanului pe viraje pentru ca acolo castiga cel mai mult, dar pun punct pentru ca in opinia celor ce comenteaza pe aici in f1 exista doar cativa piloti, alonso, raikkonen, etc ..probabil si asta este un motiv pentru care vettel este atat de mult inainte. Pt mine cine termina pe primul loc intr-o competitie sportiva este cel mai bun, fie ca imi place sau nu, mai ales la individual unde propriile aptitudini isi spun cuvantul, cand n-o sa mai am aceasta ratiune n-am de ce sa mai ma uit la vreun sport. Toate bune!
-
Alexandra1710, duminică, 22.09.2013 22:21
Kimi,suntem mandrii de tine!
-
TTV, duminică, 22.09.2013 22:55
Trebuia sa iasa in evidenta si gestul frumos lui Alonso care si-a amintit cand Webber la ajutat si i-a dat si el un ride ^_^.
-
Singaporezul, duminică, 22.09.2013 22:57
Ce sa mai zic domne,vad ca Vettel va bagat in ceata rau de tot,nu mai stiti cum sa o dati,ba ca e "Niuei",ba ca e norocul,pneurile,vantul,Marko,poate o fi sfaturile lui Schumi,sau poate la numai 26 de ani dupa 7 ani de cariera este un pilot complet si nu mai poate sa-l opreasca nimeni,nu?Sfatul meu pt. cine are nevoie:Eu zic sa va operati de ANTI-Vettelism si poate scapati de dureri pt. ca sanatatea este cea mai importanta.REVENIND la cursa felicitari primilor TREI care au facut o cursa memorabila,Vettel este campion si alonso vicecampion(triplu).Noapte buna si nu mai stati cu ochi in tavan.
-
Are Vettel fani ?, luni, 23.09.2013 07:47
Sincer,nu!Toti aplaudacii astuia nu sunt decat cei ce au ceva cu Alonso,Hamilton,Kimi...etc,etc!Si stiti dc?Pt ca a aparut de nicaieri,(asa o sa si dispara),si nu concureaza pentru o echipa,cine e RedBull??!Bine...o sa mi raspunda unii "campioana de 3 ani incoace",asa,si?!Si Brawn GP cu Button au fost pe val,ati uitat?Daca nu schimbau regulamentul...dominau mai clar decat astia acum.Va venii si vremea cand vor fii in pluton si acolo vor termina,pt ca daca nu are monopost...nu l vad p Vettel descurcandu se,pt ca...nu e invatat cu greul :) !Eeee,atunci sa i dati note si laude,nu acum ;) !
-
Me, luni, 23.09.2013 08:39
@Singaporezul Made my day.Esti cel mai taree ! =))) Nu inteleg ce va consumati atat, orice pilot s`ar bucura sa fie in locul lui Vettel. Daca ar fi Alonso la RB in postura lui Seb n`ar mai sari nimeni de cur in sus ca de...e un pilot foarte foarte talentat,e o zeitate. Cum am vazut mai sus in comentarii "Hotul neprins , negustor cinstit".Ceea ce fac ei nu e nici in regulament dar nici in afara lui,deci nu au ce le face. In concluzie,zic si eu ca @Singaporezul,operativa de Anti'VETTELISM si impacativa cu ideea ca au cei mai bun pachet cei de la RB : echipa buna + masina buna + pilot bun Hai salut. :)
-
profu, luni, 23.09.2013 09:29
ferrarrri a zburat 10 metri la start fata de restul monoposturilor. Oare de ce? Vetel a pastrat cauciucuri in calificari. De aici secundele. Pilotul este cel ce impune inginerilor cum seteaza masina. Aici este diferente intre vetel si weber (si alonsita ). De aceea, inca de cind a aparut am spus ca daca isi rezolva problemele mintale , VETEL va fi mare. alonso e inca mic. Se vede dupa cum se comporta. Anul acesta sa incheiat. Astept anul viitor pentru f, m.l, s.a.m.d Un mesaj pentru comentatorii de la t.v. -Nu esti ing. . -cum poti sa arunci o prostie pe post , fara sa vezi cum merge cursa? Cei ce au cistigat cel mai mult din iesirea s. c. au fost alonso si Raikonen . Uni au precedent. bruno? Au dat din casa au plecat. -oricum ptr. mine voi, "ziaristii" sunteti .... grigorescu va dadea o masina sa va plimbati si voi, sa scrieti de el, cladoveanu ..., samd -incercati sa fiti obiectivi
-
Sak, luni, 23.09.2013 10:38
Webber penalizat 10 pozitii pe grila de start din Corea pentru ca e la a treia greseala.
-
starchser, luni, 23.09.2013 12:03
@Are Vettel fani ? - da, are. Si nu sunt cei care au ceva cu restul pilotilor! Personal ma pot numi un fan al lui, imi aduc aminte cand sa urcat in masina prima data si cand a castigat prima cursa in 2008 (am fost acolo in tribuna de la curva parabolica). In acelasi timp ii respect pe ceilalti piloti pentru ceea ce fac in fiecare cursa si pentru cat efort trebuie sa depuna pentru a pilota acele masini. @Redactie - nu pot decat sa constat ca in ultimii ani calitatea comentariilor a scazut considerabil, si poate de aceea nu se mai vad userii vechi printre cei care comenteaza, personal sunt user de mult timp iar activitatea mea pe site a scazut in frecventa tocmai din cauza calitatii acestor "comentatori". Imi amintesc, in vremurile bune, ca trebuia sa fi logat ca sa poti comenta.... poate ca acolo ar trebui umpic intervenit... acum a trebuit sa comentez pentru ca nu am mai putut sa ii suport.. :) Normal ca o sa primesc voturi negative sau, o sa mi se spuna sa nu mai urmaresc situl... eu o sa continui sa il urmaresc si poate ca o sa incetez sa mai citesc din comentarii.. o zi buna!
-
profu, luni, 23.09.2013 13:22
Comentez rar , foarte rar, din aceleeasi motive. Cum spui ceva corect, cum te "scot". Vetel are valoare si ma enerveaza faptul ca il mai vad campion de vreo 4 ori. Cand vad insa ca ferari pleaca din start cu ambele masini cistigand 10 metri, iar baietii spun ca alonso e super tare , si sar cat colo cand postezi impotriva lui si a greselilor de strategie , mai scriu cate ceva, cu mult subinteles, sa vad citi pricep. Asa cum am spus mai sus , comentatorii sportivi sunt FOARTE SLABI. Cum poti sa arunci ineptii pe post fara sa gandesti?
-
FAN ALONSITO, luni, 23.09.2013 20:28
ma nenea profu' cind este F1 la tv te rog sa muti pe Cricket tu nu ai treaba cu marele circ esti total noob cum spun gamerii!
-
Vettel 1, marţi, 24.09.2013 00:02
E cel mai bun pilot,iar Redbull investeste foarte multi bani,poate cel mai mult si nu doar in F1 ci in toate sporturile,Sarituri cu schiurile sponsorizeaza cei mai buni 2 saritori[Schlierenzauer si Morgenstern],la schi alpin[Lindsey Vonn] si lista poate continua,sponsorizeaza in fotbal NY Redbull,Redbull salzburg.In F1 Redbull si Mercedes cred ca o sa fie la putere anul viitor.Anul asta Vettel vierte[al 4-lea titlu],batalia lui Vettel cu ceilalti piloti sa dat acum 2-3 ani,pe atunci mai facea greseli si pilota mai impulsiv,acum isi calculeaza mult mai bine cursele impreuna cu stafful tehnic.Nu va mai uitati la F1 pe Digi comenteaza niste idioti.RTL difuzeaza extraordinar.
-
gogu, marţi, 24.09.2013 16:21
cert e ca zambetul celor 2 AN si CH de la sfarsitul cursei mi s-a parut suspect. muult prea mare avansul lor dar cum in ultima vreme apar tot felul de dezvaluiri despre trucaje si dopaje...vedem ce va zice weber dupa ce pleaca ;)
-
Singaporezul, marţi, 24.09.2013 16:38
@Me,mersi cred,prima oara cand ma lauda cineva pe acest forum.Ciao
-
Me, marţi, 24.09.2013 19:59
@Singaporezul Te tot urmaresc de ceva timp si iti dau dreptate de fiecare data !
-
profu, miercuri, 25.09.2013 09:41
Fan alonso, ai gindit cursa? Sa recapitulam: la start ambele ferari au cistigat cel putin 10 metri vetel schimba mai tirziu decit toti celalti aflati PE STRAEGIE TUR RAPID intra s.c. si unii sch. pneuri si gindesc sa termine cu ele :merg la conservare ing. lui vetel ai da liber Intrbare de memorie pentru voi: cati piloti fac turul in aproape acelesi timp cu vetel ? Incercati sa gandti cursa din toate punctele de vedere, si daca puteti nu ascultati ineptiile graite de .....
-
ciprian, miercuri, 25.09.2013 20:33
fiecare cu parerea lui..spun si eu pe a mea..va certati ca vetel ca alonsa care e mai bun...eu cred ca cineva cu bani il vrea pe vetel campion neaparat ...ca na doar e neamt ce dracu...altfel nu imi explic diferenta asta mare..cel putin aici la singapore si-au dato pe fata..si nus iei prosti astia de la red bull ca sa nu bata la ochi weber e oaia de sacrificiu ca daca ar avea doua masini la fel ar bate la ochi asa cu una nu e problema ..na fiid triplu campion mondial e talentul lui sa cautam in arhive poate vetel o fi ceva neam cu berni ca prea il iubeste......parerea mea sper ca nam deranjat,,,a trebuit sa scriu si eu asta ca nici acum nu imi explic cursa din singapore ..incredibil...diferenta..
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Dupa cursa aceasta am sa incetez sa mai cred in Sebastian Vettel si in talentul mult laudat de fani. Cand ii dai lui Rosberg, Hamilton, Webber si lui Alonso 2,5 secunde pe tur dupa safety car n-ai cum sa crezi ca Vettel e super pilot. Se vede de la o posta ca are un monopost cu o clasa peste celelate....si sa nu imi spuneti voi (fanii lui Vettel) ca daca are masina asa buna la fel de bine putea sa castige si Webber cursele. Lui Mark Webber din 2010 ii se intampla tot felul de lucruri "ciudate" asa ca stim foarte bine care e statutul lui in echipa. Ricciardo a inceput deja sa se conformeze ordinelor RedBull. Se vede ce poate Massa cand spune ca nu mai concureaza pentru Alonso. Excelent startul lui Alonso.