Vettel a câștigat cursa din Singapore după ce l-a depășit la boxe pe Leclerc! Verstappen a completat podiumul
Sebastian Vettel a obținut victoria în Singapore după ce l-a depășit pe coechipierul său de la Ferrari, Charles Leclerc, în urma singurei opriri la boxe. Max Verstappen a completat podiumul în fața celor doi piloți Mercedes, Lewis Hamilton și Valtteri Bottas.
Ferrari a produs duminică o mare surpriză în Marele Premiu al statului Singapore. După ce Charles Leclerc a obținut victorii consecutive la Spa-Francorchamps și Monza, șansele Scuderiei în Singapore erau semnificativ mai mici ca urmare a circuitului foarte lent. Cu toate acestea, Ferrari a obținut atât pole position-ul, cât și victoria în fata rivalilor de la Red Bull și Mercedes.
Charles Leclerc a plecat excelent din pole position, în timp ce Lewis Hamilton și-a păstrat locul doi după ce a luptat din greu cu Sebastian Vettel, care a încercat în zadar să depășească. Între timp, Max Verstappen a rămas pe locul patru în fața lui Valtteri Bottas și Alexander Albon.
Plutonul fruntaș s-a distanțat relativ rapid de următorii clasați, în timp ce Leclerc și-a păstrat fără emoții poziția de lider, chiar dacă în unele tururi Hamilton a forțat și s-a apropiat la mai puțin de o secundă de lider.
Leclerc pierde poziția de lider la boxe
Prin urmare, prima parte a cursei a fost lipsită de evenimente majore, iar Vettel și Verstappen au fost primii piloți de top care au intrat la boxe pentru înlocuirea pneurilor soft cu cele de compoziție hard.
Cei doi au fost urmați în turul 21 de Leclerc, însă monegascul a ieșit pe circuit chiar în spatele lui Vettel și a pierdut astfel conducerea cursei în favoarea coechipierului său de la Ferrari.
Bottas a efectuat la rândul său oprirea, în timp ce Hamilton a preferat să rămână mai mult timp pe circuit. Inginerii i-au transmis că ar putea recupera timp dacă Vettel și Leclerc vor fi ținuți în spate de piloți din plutonul de mijloc care nu au efectuat încă intrarea la boxe.
Hamilton coboară pe locul 4 după pitstop
Cu toate acestea, Hamilton nu și-a atins obiectivul, iar în urma intrării la boxe a revenit pe circut chiar în fața lui Bottas, dar pe locul 4, la mare distanță în urma lui Vettel, Leclerc și Verstappen.
În turul 35, speranțele unui final echilibrat de cursă au reapărut după intrarea Safety Car-ului pe circuit ca urmare a unui acroșaj între Romain Grosjean (Haas) și George Russel (Williams), în urma căruia britanicul a lovit glisierele de protecție și a abandonat. Mașina de siguranță a ieșit de pe circuit abia în turul 41, iar Vettel a rămas lider în fața lui Leclerc, Verstappen și Hamilton.
Totuși, după doar trei tururi, Safety Car-ul a revenit pe circuit după un abandon suferit de Sergio Perez (Racing Point) din motive tehnice.
Cursa s-a reluat cu numai 13 tururi înainte de final, din nou fără evenimente majore în plutonul de vârf, însă în turul 51 a revenit pentru a treia oară pe traseu după un incident intre Daniil Kvyat și Kimi Raikkonen.
Vettel, prima victorie după mai bine de un an
Totuși, nici de această dată nu s-a produs vreo schimbare în plutonul fruntaș, iar Vettel a avut practic de îndeplinit o simplă formalitate pentru a trece primul linia de sosire. Vettel a obținut astfel prima victorie în Formula 1 după o pauză de peste un an, ultimul său succes fiind înregistrat în 2018 pe circuitul de la Silverstone.
Performanța a fost completată de Leclerc printr-un loc doi, însă monegascul a criticat strategia prin care Vettel a fost primul pilot al echipei chemat la standuri.
Pe podium a urcat și Verstappen, în ciuda insistențelor de final ale lui Hamilton, care nu a reușit însă să-l depășească pe pilotul Red Bull. Bottas și Albon au încheiat pe locurile 5 și 6 și au fost urmați de Lando Norris și Pierre Gasly, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost adjudecate de Nico Hulkenberg și Antonio Giovinazzi.
Singapore: Rezultate Cursă:
-
hamilton POMANA, duminică, 22.09.2019 17:14
Bottas! Ajuta-ma cu un loc! :))))
-
Beyond My Dreams, duminică, 22.09.2019 17:16
O sa discut cu Leclerc dupa cursa, dar cred ca strategia de astazi a fost cea mai buna in conditiile date. Asa i-am scos pe cei de la Mercedes din sansa unui podium.
-
FanF1, duminică, 22.09.2019 17:20
Dublă Ferrari... maică ce surpriză! Câte teorii contraziceau șansa la un podium al acestor piloți, mai toate pariau pe Mercedes și RedBull!
-
FanF1, duminică, 22.09.2019 17:36
@Radu, măi tată, eu nu l-am văzut pe Vettel depășindu-l pe Leclerc, eu l-am văzut că a ajuns în fața lui în urma intrărilor la boxe după niște strategii diferite. Așadar "cântărește" mai bine valorile lor, nu-l pune pe unu pe cântar apăsând tu cu degețelul pe colțul cântarului!
-
Alex, duminică, 22.09.2019 17:47
Eh, pana la urma a iesit mai bine decat ma asteptam, insa, tinand cont ca Lewis a stat in spatele lui Lecrerc si astalalalt a beneficiat de cauciucuri noi, ar fi fost normal sa ii acorde pozitia lui Lecrerc ca pana la urma undercut-ul a fost impotriva Mercedes...asta nu imi place! Adica Lewis a fost omenos cu Bottas acum vreo 2 ani pe Hungaloring, incetinand si lasandu-l pe Bottas sa treaca.
-
iorgas, duminică, 22.09.2019 17:58
Vettel sau " fetelica, vitel , etc " IMPERIAL , restul Second Hand + 2 sec :)) Sebastian Vettel #F1DriveroftheDay. Hai, comentati ...daca aveti ce :)))
-
DAV, duminică, 22.09.2019 18:01
Mi-e teama ca dupa cursa asta, Ferrari i-au lasat pe cei de la Mercedes intrebandu-se unde si cum vor mai obtine vreun pole, sau vreo victorie ! Pe circuite rapide nu, pe circuite virajate nu, atunci unde ? O duminica si o sambata care au dus in ridicol atat rezultatele de vineri, cat si pe cei care, dupa calificari, se agatau de ritmul de cursa al Mercedes ! Si mai ales pe unul de pe aici, care spunea ca Hamilton va fi atat de agresiv incat o sa-l faca varza pe Leclerc, inca din primul viraj !
-
@Alex, duminică, 22.09.2019 18:04
Dupa ce Bottas ii cedase locul, nu ?
-
@iorgas, duminică, 22.09.2019 18:10
Normal ca avem ce comenta, daca-l bagau pe Leclerc primul la boxe, asa cum ar fi fost normal, nu mai castiga Vettel nici daca se mai alerga o saptamana ! Pur si simplu au tras de el sa castige, poate, poate ii refac psihicul !
-
iorgas, duminică, 22.09.2019 18:10
Stiu, stiu ...strategia de la boxe, safety car , nu a fost lumina buna , etc...gasiti voi motive oricum. Imperial +2,6 secunde fata de " geniul" Lecla(r)chez ....pe Hamilton l-a umilit , nici podium nu a prins. Vettel era fresh , restul curgeau transpiratiile / apele dupa ei ....asta inseamna un Racer de curse de strada , nu curse cu circuitul de 10 metri latime. Astept comentarii de cc vav de Vettel de carton din fibra de sticla :))
-
@Alex, duminică, 22.09.2019 18:16
Si Mercedes sunt omenosi cu Bottas ! Atat de omenosi incat astazi, l-au silit sa-si reduca ritmul de la 1'45" la 1'48" ! Unii spun ca din grija sa nu se accidenteze, altii spun ca sa nu-l depaseasca pe Hamilton ! Cei care au vazut cursa, stiu raspunsul ...
-
Sumi7, duminică, 22.09.2019 18:26
Bravo Ferarri. Pacat ca v-ati trezit prea tarziu. Asteptam next level!
-
AyrtonSenna1991, duminică, 22.09.2019 18:36
Victoria lui Vettel a fost decisă de Ferrari. Cu 6 curse rămase , si cu Mercedes pe o pantă descendentă , se putea incerca atacarea titlului mondial al piloților cu Leclerc , chiar dacă este o diferență de puncte foarte mare. Din păcate , ei se împușcă singuri în picior prin promovarea si protejarea unui pilot inferior monegascului . Vettel la ora actuală , nu ar avea ce să caute la o echipă ca Ferrari . Sunt atâția piloți buni care ar putea performa mult mai convingător decat acest german , care are mereu nevoie de nr. 2 pentru a avea " psihicul refăcut " , cum spunea cineva mai sus.
-
LH44, duminică, 22.09.2019 18:39
Campion de carton, victorie de carton, cursa de carton. Mi-e mila de vitel si de fanii lui. Pe cat de "corecta" a fost victoria lui Alonso in 2008 pe atat de "corecta" a fost si victoria lui vettel de astazi. Sa nu uitam de Japonia 2013, Monaco si Ungaria 2017, Australia 2018 si multe alte curse. Nu pot sa inteleg cum un om poate sa se bucure fara remuscari pentru victorii date din mila. Cartonul nici macar nu a fost in stare sa recunoasca ca in acele curse Webber, Raikkonen si Leclerc au fost mai buni.RUSINE VITELUS!!!Iar depasitea la Gasly a fost senzationala.Cred ca a fost Salo comisar. Pot sa inteleg starategia fierari dar nu inteleg de ce incuiatul harry potter nu a dat ordin de echipa ca Charles sa-si recupereze pozitia. Cu cel ajuta pe vitel pomana? Sanse la titlu nu are si Leclerc este mai bine clasat. Vitelul va continua sa greseasca sub presiune asa cum a facut-o mereu. Inclusiv cand a fost in varf de forma a facut greseli de prost-ex: Canada 2011. Sa-i furi intr-un mod atat de josnic victoria unui pusti care a facut un super tur in calificari de dragul unuia care stie doar sa se invarta si sa intre in altii si mai ales dupa ce au existat multiple ordine de echipa in sezon toate in favoarea pilotului mediocru - trebuie sa fii mare gunoi.RUSINE binoto! vitelul votat pilotul zilei? Ricciardo printre cei mai votati? Oare ce fel de oameni urmaresc f1? Pentru pilotul zilei trebuia sa se bata Hulkenberg, Kvyat si Stroll pentru ca au fost singurii care au oferit spectacol fara sa ciomageasca pe altii si Norris pentru ca a fost cel mai bun din restul lumii.Leclerc desi a facut o cursa buna nu merita pentru ca a acceptat hotia. Raikkonen a inceput bine sezonul dar in ultimele 3 curse a fost cel mai slab de pe pista. Mai intai a gresit in duelul cu Kubica ca mai apoi sa faca o greseala de amator in duelul cu Kvyat.Colegul Bovinazzi este sluga celor de la ferrari si astfel va ramane in f1 desi a aratat cursa de cursa ca nu merita. Ricciardo a ciocnit tot ce a intalnit asa cum a facut-o si in Australia, Baku si Franta.Groasnic sezon pentru australian.grojanel a sarbatorit noul contract cum stie mai bine. In ultima perioada s-au semnat contracte tinandu-se cont de zambet, tara, slugarie sau calitatiile in bucatarie.Hulkenberg este bun doar la condus. Cursa din Franta a fost peste asta. Aceasta a fost poate cea mai proasta cursa din ultimii 10 ani.
-
@LH44, duminică, 22.09.2019 19:04
Sa o iei pe coaja de la unii pe care ar fi trebuit sa-i dublezi in cursa asta ... sa te ridiculizeze un pustan de 21 ani, pe tine, ditamai LH-ul ... sa nu prinzi nici macar podiumul ... mama, mama, in ce hal trebuie sa doara ! Si cate tone de venin si amareala trebuie ca-i inunda acum pe cei ca tine !
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 22.09.2019 19:10
Just NOOO :(((( Agrrrrrr
-
iorgas, duminică, 22.09.2019 19:10
@LH00 (zero-zero) - Te compatimesc ....la ce logica ai in cap ( ala cu catva neuroni )...Bah Inteligentule ..Vettel e de 4 ( patru) ori CAMPION MONDIAL !!!! Cati concurenti actuali de F1 mai stii tu ca sunt de 4 (patru) x campioni MONDIALI !!!!!!!! Fa un exercitiu de gandire (daca poti ) si niste statististici ...si o sa iti dau seama unde e Vettel, daca poti bineinteles ( daca te ajuta intelectul ) dar ma indoiesc. Fa statististici, prieteneeeee !!!!!!!!! sau nu poti ? e prea greu pentru IQ-ul tau , pacat ....
-
eu navig tu navigi, duminică, 22.09.2019 20:06
@iorgas - păi, Hamilton, de vre-o 5 ori parcă. LH44 - ai sintetizat f bine cursa. Vettel doar nu a greșit, în rest nu a excelat cu nimic.
-
Mr. Gii, duminică, 22.09.2019 20:14
Oameni buni nu ati inteles un lucru: La ce avans are LH si Mercedes, isi permit sa faca un management foarte eficient, fiabilitate/performanta. De ce sa iti asumi atatea riscuri cand ai un avans atat de mare? Au profitat maxim de idioteniile Feraristilor din primele 6 curse si acum nu fac decat altceva sa asigure titul mondial atat la pilot cat si la constructori intr.o maniera de risc minim, in timp de toti trag ca nebunii. Intr-adevar anul viitor sunt foarte curios sa vad cum se vir desfasura cel putin primele 6 curse. Eu sunt sigur ca daca avansul era minim, lucrurile statea altfel in ultimele 3 curse. In plus vettel si leclerc isi impart punctele :). De ce sa riste LH ? Cum am spus, lucrurile sunt simple.
-
Mr. Gii, duminică, 22.09.2019 20:19
@eu navig, Vettel a fost magistral pe perioada de undercut, pe gume hard fara temperatura in pneuri. Eu cred ca nici inginerii lui nu s-au asteptat sa iasa in fata lui Leclerc. A castigat strict pe meritul lui, dupa aproape 400 zile :( Nu sunt fan Vettel, dar ma bucur pentru el avand in vedere ca era in declin psihologic
-
@eu navig tu navigi, duminică, 22.09.2019 20:19
Evident, un LH castigator ar fi fost senzational, incredibil, masterpiece ! Daca a castigat altcineva, doar nu a gresit, nu a excelat cu nimic ... bine ca a excelat LH-ul pe locul patru !
-
!!!, duminică, 22.09.2019 20:47
Bietul Bottas, cred că nu uraște nimic mai mult pe lumea asta, decât cele trei cuvinte pe care le aude in căști cursă de cursă, "Valtteri, its James" ! Și atunci știe că a venit momentul să se facă preș în fața șampionului ...
-
DAV, duminică, 22.09.2019 20:53
@Radu Nu, cursa asta nu a fost peste Leclerc, doar boxele l-au scos in fata. Poate va fi in alte curse, dar astazi nu a fost. Sa fim corecti.
-
Leo, duminică, 22.09.2019 21:07
Cred ca (dacă nu mă insel) la fiecare cursa Vettel a intrat înaintea lui Lecrec la boxe, până astăzi nu l-a ajutat cu nimic, acum ca a obtinut un avantaj din asta sar toți hateri lui ca l-a avantajat echipă în fața lui Lecrec. Dar ca Vettel a petrecut 3.0 sec la boxe si Lecrec doar 2.4 sec nu ati mai observat?
-
FanF1, duminică, 22.09.2019 22:46
"...dar senzația a părut că, după ce Ferrari L-A AVANTAJAT pe Vettel, Mercedes și-a dezavantajat ambii piloți cu decizia de a intra mai târziu."- PitStops.ro
-
Beyond My Dreams, duminică, 22.09.2019 23:13
Leclerc oricand schimba nu mai castiga cursa. Nici Vettel nu avea garantata victoria, pentru ca Verstappen putea sa iasa in fata lui. Singura greseala este a lui Hamilton pentru ca nu a schimbat dupa Vettel, asa si-a ratat singur sansele la victorie. Daca schimba dupa Vettel sau dupa Leclerc, castiga sigur cursa. Si daca schimba inainte de Vettel, tot castiga cursa. Leclerc a strans bine plutonul, poate prea bine si nu era decat un singur moment cand puteau s-o faca. Am vazut ca schimba un Red Bull, a fost chemat Vettel sa schimbe, pentru ca era in pericol. In acel moment nimeni nu garanta ca Vettel va castiga cursa, Leclerc era favorit, dar ce l-a salvat a fost greseala celor de la Mercedes, care nu l-au chemat pe Hamilton urgent la boxe. Din 1-3, ne-a iesit un 1-2, sunt sigur ca Leclerc va intelege ca pur si simplu Vettel s-a descurcat un pic mai bine in al doilea stint, comparativ cu primul. Un 2-3 sau un 3-4 era cretin...
-
!!!, luni, 23.09.2019 00:10
@Beyond My Dreams Cum câștiga Hamilton sigur dacă schimba imediat după Leclerc ? Ar fi ieșit, în cel bun caz, în fața lui Verstappen ! Aaaa, tu ești sigur, în visele tale, că i-ar fi depășit și pe Vettel și pe Leclerc ! Mă îndoiesc foarte tare, n-a fost în stare să treacă de Verstappen, care avea pneurile mai bătrâne cu 7 ture ! Singura șansă alui Hamilton la victorie ar fi fost să schimbe primul și să incerce undercut-ul la Leclerc. Și nici atunci cu șanse prea mari, pentru că ar fi intrat în trafic. Dar n-a făcut-o și a terminat unde și cum a terminat. Noroc de Bottas !
-
Beyond My Dreams, luni, 23.09.2019 00:37
@!!!: Data viitoare cand te uiti la o cursa, uita-te si la live timing, pentru ca eu am si harta cu monoposturile pe un monitor si in comparatie cu tie care te uiti asa la misto, eu datorita tracker-ului GPS stiu unde sunt monoposturile si nu numai asta, se vad si unde exista spatiu pe circuit si unde sunt mai multe monoposturi unul dupa altul. Este mai simplu asa? Cel mai bine a schimbat Verstappen, dar pentru ca Vettel era in fata lui s-a scos, deci cel mai bine a schimbat Vettel. tine minte ca unde a iesit Vettel, era un spatiu liber de vreo 8 secunde cand a iesit de la boxe. Un tur mai tarziu, desi Leclerc a facut la boxe mai putin cu 0.6s, si deci avea 2.5s in fata lui Vettel inainte a iesit de la boxe, Leclerc a iesit in spatele lui, desi cu putin. De ce? Pentru ca Leclerc nu mai avea de unde sa forteze pe S, in timp ce Vettel pe H a mers foarte bine. Hamilton care era in aer liber, daca schimba dupa Leclerc, iese in fata atat a lui Vettel cat si a lui Leclerc, greseala a fost ca a asteptat prea mult si pneurile H ale lui Vettel si Leclerc si-au intrat in ritm si game over pentru Hamilton. Simplu? Tu te indoiesti de ce vrei tu dar cine crezi ca stie mai bine, tu din spatele monitorului care nici macar nu ai live timing-ul sau pozitia monoposturilor pe circuit sau eu care le am pe amandoua si inca ceva in plus? Hamilton a asteptat un SC, care daca venea era o oportunitate pentru el, si a fost o strategie gresita, se mai intampla. Desi cred ca cei de la Mercedes nu se asteptau ca Leclerc si Vettel sa mearga atat de bine pe pneul H. Gandeste-te un pic, n-ai luat multe in calcul.
-
VitelulCabrat, luni, 23.09.2019 01:08
Cateodata chiar si Mercedes greseste strategia....ca Ferrari l-au fentat din nou pe Leclerc conteaza mai putin pentru unii care anul asta nu au pus "piciorul" pe situl asta pana sa castige Vettel. Tare as fi curios ce e in capul strategilor italieni, cand ai un pilot tanar, care promite si care care iti aduce primele doua victorii de anul asta si care e primul in cursa la un moment dat, iar toata lumea stie ca pilotul de pe primul loc are prioritate la intrarea la boxe... Ferrari au facut progrese avidente dupa Spa, in perioada din sezon in care de obicei Mercedes venea puternic din spate. Nu stiu daca mai au sanse la vreun titlu, dar sper ca urmatoarele curse sa fie animate.
-
LH44, luni, 23.09.2019 06:46
@iorgas: Hai sa ne uitam si cum le-a castigat: In perioada 2010 - 2013 vitelusul a avut cea mai buna masina. In 2010 a castigat doar pentru ca rivalii au avut strategii falimentare in ultima cursa, vitelusul nefiind lider nici o etapa pana atunci.In 2011 si 2013 a avut o masina cu aproape o secunda mai rapida decat concurenta iar colegul Webber a fost sabotat la greu. In 2012 Raikkonen si grojanel i-au facut titlul cadou + ca a avut mare noroc ca nu a abandonat dupa greseala facuta in Brazilia. Cat despre statistici: -$troll si grojanel au podiumuri, Hulkenberg nu are nici unul.Sa intelegem ca germanul este cel mai slab dintre ei? -Maldonado este la egalitate cu Trulli,Kubica si Alesi ca numar de victorii iar Nick Heidfeld nu a castigat niciodata.Sper ca nu consideri ca legendarul Madonado a fost peste Heidfeld si la nivelul celorlalti? -vitelusul - 4 titluri, Prost - 4, Senna, Stewart si Lauda - 3 iar Clark - 2. Sa inteleg ca dupa tine vitelul este la nivelul la care a fost Prost si peste Senna, Stewart, Lauda si Clark? -2014: Ricciardo - 3 victorii, vitelusul - 0.Ricciardo a terminat mult peste vitelus la general -vitelusul a adunat cele mai multe puncte pe licenta din 2014 pana astazi, ceea ce inseamna ca este chiar si peste grojanel la incidente -vitelusul nu a castigat niciodata cand a fost pozitionat mai jos de locul 3 pe grila Statisticile trebuie interpretate ca daca nu dejeaba ai multi neuroni.vitelul tau cu toate cele 4 titluri de carton in cel mai bun caz poate fi clasat undeva pe locurile 15-20 in istorie, intr-un clasament realist. Ma amuzat teribil comentariu celui care mi-a raspuns de parca eu as fi Lewis Hamilton.Din pacate asta este nivelul fanilor vettel.Eu am criticat ferrari pentru ca l-au furat pe Leclerc.De Hamilton nu am zis nimic iar cei care-l critica chiar nu inteleg nimic.Britanicul a ratat podiumul si poate chiar victoria din cauza strategiei.Bottas a primit ordin sa mearge mai incet pentru ca Hamilton risca sa iasa dupa Albon si nu ar fi fost din vina sa.Hamilton a fost peste Bottas in calificari si in startul cursei si a fost corect sa termine in fata.Cei de la Mercedes au fost cinstiti cu ambii pilotii.In schimb ferrari si-au batut joc de Leclerc.Nu stiu cu ce drept fanaticii rosii ironizeaza putinele ordine de echipa de la Mercedes cand fierari au dat ordine in favoarea lui vettel in acest sezon cat a dat Mercedes in 3 sezoane.Singurul ordin de echipa care a fost corect a fost cel din Australia cand ferrari au avut o situatie asemanatoarea cu cea de ieri de la Mercedes.vitelus a fost peste Leclerc in Australia, Hamilton peste Bottas ieri.Ar fi fost pacat ca strategia sa altereze rezultatele. Hamilton nu a incercat sa-i depaseasca pe cei din fata pt. ca nu avea rost sa riste.Doar titlul mondial conteaza si poate fi obtinut si cu loc 4 in fiecare etapa. Rezultatele din Singapore au fost decise exclusiv de strategii:vitelusul si Verstappen au avut super-strategii, Bottas si Albon au avut strategii ok, Leclerc si Hamilton au avut strategii groaznice.In calificari am vazut care sunt mai buni. Imi cer scuze in legatura cu parerea despre incidentul lui Kimi.Dupa ce am revazut faza am ajuns la concluzia ca vina-i impartita.Kvyat a fost prea optimist cand a incercat depasirea. PS:Criticile la vettel nu au legatura cu Hamilton.Desi am la nume LH44 tin cu inca alti 6-7 pilotii printre care se afla Verstappen si Leclerc.11 din 15 curse au fost castigate de pilotii care-mi plac asa ca sunt mai "ofticat" decat fanii vettel. Recomand sa cautati interviurile cu Leclerc de dupa cursa.O zi buna!
-
eu., luni, 23.09.2019 08:01
numai ingineri aici, pai cum sa il lase pe bottas sa treaca de hamilton cand acesta facea management de pneuri pentru finalul de cursa? Voi va uitati la altceva, nu la f1. ferrari a fost net superioara iar mercedes a mers la mila Domnului poate un SC cand ham era pe primul loc si chiar si asa era greu sa tina ritmul cu ferrari, hai sa incerce strategie alternativa sa ii dea pozitia moca lui bottas care anul asta a fost sub orice critica Hamilton a pierdut doar locul 3, eventual tot cu mila Domnului putea scoate un maxim loc 2.
-
Sak, luni, 23.09.2019 09:06
Numai eu vad sarada asta? Pai daca Mercedes ar fi castigat campionatul de la mijlocul sezonului, nici naiba nu se mai uita la F1. Asta inseamna multi bani pieduti de toate echipele. Si uite asa au batut palma sa joace un pic de teatru sa anime competitia si sa se inflameze populatia. Mercedes cred ca testeaza pentru anul viitor. Oricum ar fi... bravo lor pentru titluri.
-
Senna Fan, luni, 23.09.2019 09:09
O cursa cadou pentru Vettel, cel putin asa imi pare. Banuiesc ca este un effort al echipei de a-l motiva, moralul acestuia fiind foarte scazut. O victorie ii poate da un boost. Totusi, Leclerc ar fi trebuit sa fie lasat sa-si recapete pozitia. La urma urmei, el a "franat" tot plutonul (la indemnul echipei) pentru undercut-ul lui Vettel. Dar astea-s afacerile Ferrari. Sunt multi bani in F1. Mercedes au procedat foarte urat. Practic Hamilton a cersit o pozitie, iar Bottas a redus ritmul (ba chair l-a blocat pe Albon la revenirea lui Ham). Repet: aceeasi situatie: bani multi in joc. Totusi e o diferenta: Leclerc e pe val si are nevoie de victorii, pe cand Bottas este un pilot second prin contract. Referitor la Vettel, imi da senzatia unui pilot care nu mai are motivatie. Invins de Mercedes, invins de propriul coleg (in doar al doilea an in F1). Ma asteptam mai mult de la Red Bull. Sainz ar fi putut sa faca o figura frumoasa, dar a avut ghinion. Restul: lupte frumoase in pluton. Concluzie: cred ca aceste trei etape vor fi singurele castigate de Ferrari in 2019, iar Leclerc (asa cum am mentionat inca din Belgia), va termina pe trei campionatul (dupa Ham si Bot). Vettel va termina pe 5, dupa Ver. Albon, va urca la final pana pe 6, avand astfel cele trei echipe de top pe primele 6 locuri.
-
Alex, luni, 23.09.2019 09:41
Aveti si voi spiritul de team-player pe care l-a avut Leclerc ieri care s-a plans dupa schimb toata cursa pana cand a realizat ca rezultatul echipei este mai important decat cel individual. Ferrari a adus ambele monoposturi pe primele 2 locuri si nu puteau face asta decat sacrificandu-l pe Leclerc dar putea foarte bine sa fie si invers, uitati ca atunci cand i s-a cerut acelasi lucru lui Vettel ala nici macar nu a comentat. Echipa o sa primeze mereu, nu incepe si nu se termina cu Vettel sau Leclerc.
-
raduvlase, luni, 23.09.2019 15:14
Nu neaparat cea mai interesanta cursa de anul acesta, dar din perspectiva rezultatelor cu siguranta este. Ferrari plecau cu a 3-a sansa, dupa Mercedes si Red Bull, insa noua aripa fata si alte upgrade-uri ale calutului cabrat au schimbat balanta decisiv. Cred totusi ca in regim de cursa Mercedes si Red Bull aveau un ritm mai bun decat Ferrari, insa diferenta a fost prea mica pentru a se putea efectua vreo depasire (poate de-asta nu sunt un fan al circuitelor stradale). Mercedes au pierdut in primul rand deoarece au incercat o strategie complet diferita, asteptand un Safety Car, care nu mai venea (sau a venit mult prea tarziu). Au crezut ca se poate repeta istoria din Ungaria, cand strategia a decis castigatorul... Undercut-ul lui Vettel a functionat perfect pentru el, mai putin placut pentru Leclerc. Nu mi-a placut asta, personal preferand o victorie a monegascului, care mi se pare din alta plamadeala decat Vettel. Dar, o victorie 1-2 Ferrari a fost mult mai importanta decat numele castigatorului (nu cred in teorii conspirationiste de favorizare a lui Vettel). Este clar ca Ferrari pot castiga si alte curse in acest an, ceea ce e mult mai interesant pentru public, desi personal vreau sa castige Mercedes fiecare cursa :) Se anunta un final frumos de sezon, desi Hamilton are sanse foarte mari sa castige al 6-lea titlu mondial, la fel cum si echipa Mercedes este inca marea favorita.
-
DAV, luni, 23.09.2019 15:29
@ Beyond My Dreams Sincer sa fiu, te invidiez putin pentru facilitatile pe care le ai. Probabil ca ai si timpul necesar sa le exploatezi ; eu nu. Intrebarile care se pun sunt simple si cu raspunsuri concrete. In turul urmator intrarii la boxe al lui Vettel si apoi a lui Leclerc, Hamilton avea avansul necesar sa schimbe si sa iasa in fata celor de la Ferrari ? A avut acest avans intr-un moment sau altul al cursei ? Cu siguranta ca nu, pentru ca daca l-ar fi avut, ar fi fost bagat la boxe imediat ! Realitatea este ca l-au tinut cat mai mult pe softuri, in ideea ca spre sfarsitul cursei, cu pneuri mai noi, ar fi putut face ceva gen Ungaria. N-a fost sa fie ! Singura sansa a lui Hamilton, parerea mea, ar fi fost sa opreasca primul, ar fi realizat undecut-ul si cu siguranta ar fi castigat cursa. Se pare insa ca, in ultimele curse, cei de la Ferrari au avut o strategie mai buna. De fapt, eu nu i-as spune strategie, i-as spune mai repede inspiratie, cand o cursa depinde de oprirea doar cu un tur mai devreme, sau mai tarziu ...
-
Radu, luni, 23.09.2019 15:34
Cum de a castigat Vettel in loc de Leclerc ? https://www.youtube.com/watch?v=ySlyoNd1Paw https://www.youtube.com/watch?v=MZ2ENI7QDAk&feature=youtu.be
-
FanF1, luni, 23.09.2019 16:46
@Radu, da, ne arăți exact ce ți-am scris mai sus, ce susțin și alți fani ai acestui spor și care postează pe acest site sau autorii diverselor materiale scrise și publicate pe alte site -uri. Tu în filmulețele alea vezi depășire din partea neamțului sau vrei să susții că Vettel n-a fost favorizat? Pe tine orgoliul te orbește și-ți ia mințile asemeni necuratului care reușește în acest mod să-l "conducă" pe om spre păcat.
-
laurentiu0250, luni, 23.09.2019 17:42
@raduvlase Ma bucur cand vad ca mai exista si altfel de oameni/comentarii, asta ma face sa mai scriu si eu pe aici. Evolutia Ferrari este imbucuratoare, atata timp cat putem lasa deoparte diversele teorii ale conspiratiei. La anul regulamentul ramane la fel, teoretic...deci putem spera la un altfel de sezon 2020, daca evolutia Ferrari se confirma si in urmatoarele curse si nu aduc "imbunatatiri" care sa-i faca mai lenti, cum au "bunul" obicei !? :)) Eu sunt un "fun" de echipa, nu de pilot, deci castigatorul Ferrari nu ma prea intereseaza atata timp cat echipa reuseste 1-2, iar in situatia actuala Lewis si Mercedes nu mai pot pierde titlurile... ;)
-
FanF1, luni, 23.09.2019 19:30
Respectul meu pentru gestul de fair-play al lui Hamilton și Vettel după cursa din Singapore fapt întâlnit și în Canada.
-
Flav, luni, 23.09.2019 19:48
@LH44 Am inteles ca nimeni nu te poate convinge ca Vettel a fost mai bun azi. Doar scurteaza un pic textul, cu cat e mai lung, cu atat e mai plin de BS.
-
btzbtz, luni, 23.09.2019 22:58
Scurtati textul! Cu cat e mai lung cu atat eu dar si altii citim mai putin din el.
-
me, luni, 23.09.2019 23:05
Unde se mai poate vedea cursa? Multumesc!
-
VitelulCabrat, luni, 23.09.2019 23:54
overtakefans punct com....ai cursa de ieri si altele din sezonul actual si din sezoanele precedente.
-
LH44, marţi, 24.09.2019 00:11
Strategia lui vettel > strategia lui Leclerc vettel < Leclerc @Flav : nu am vazut nici un argument viabil care sa arate ca vettel a fost peste Leclerc ieri. Poate ca daca cursa se desfasura luni 23 septembrie era mai bun.Asta apropo de BS. Tineti cu vettel in continuare ca nu va dezamagit destul.Vad ca Leclerc nu conteaza pentru fanii scuderiei.Oricum e problema voastra. Celor deranjati ca scriu prea mult le promit ca voi incerca sa scurtez comentariile. No problem !!!
-
pai da, marţi, 24.09.2019 09:20
Uitati o explicatie decenta a strategiei ferr: https://www.youtube.com/watch?v=VHqUSmyawjo
-
@LH44, marţi, 24.09.2019 11:35
Dar daca nu ti-ai ,mai revarsa deloc veninul pe aici, n-ar fi mai bine ?
-
@, marţi, 24.09.2019 15:24
Scurtati textul! Analfabetii nu stiu sa citeasca.
-
@, marţi, 24.09.2019 15:42
https://m.youtube.com/watch?v=9Q4XNlGQgOo
-
@, marţi, 24.09.2019 15:45
https://m.youtube.com/watch?v=9Q4XNlGQgOo#searching
-
clasament, marţi, 24.09.2019 16:16
https://i.imgur.com/sN5fS0m.png
-
galetica cu apa, miercuri, 25.09.2019 18:46
fetelica batut mar in calificari, resuscitat de echipa in cursa ca deh....e penibil sa castige curse cel caruia ii dai un sfert din salariul primadonei stresate....Era si locul potrivit sa il faca la boxe pe Charles, stiau ca acolo nu se poate depasi...In fine, monegascul avea sansa macar matematica sa il bata pe Ham, asa au disparut tot. De dragul unei flori deja ofilite. Sa nu uit, ma bucur sa vad fani fericiti...si in practica torturii exista acea galeata de apa....
-
Yaz, vineri, 18.09.2020 09:37
Nu mai furati curent....
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Podium fara Mercedes !!! Mai rar asa ceva. In rest o cursa destul de frumoasa. Oricum, Vettel e peste Leclerc, asa cum am stabilit.