Vettel a câștigat cursa din Australia și a obținut prima victorie a Scuderiei Ferrari după un an și jumătate

Publicat duminică, 26.03.2017 09:20 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a câștigat cursa de la Melbourne după ce l-a depășit pe Lewis Hamilton în urma unei strategii mai bune la unica oprire la boxe. Podiumul a fost completat de Valtteri Bottas.

Sezonul 2017 al Formulei 1 a început duminică pe circuitul de la Melbourne cu o cursă în care spectacolul a fost asigurat doar în primele tururi, până la efectuarea singurei opriri la boxe pentru piloții de top.

După un tur suplimentar de încălzire, startul a fost unul lipsit de incidente majore. 

Hamilton a plecat bine din pole position și și-a păstrat cu ușurință prima poziție în fața lui Vettel și Bottas, în timp ce Kimi Raikkonen a rezistat pe locul 4 în fața unui atac venit din partea lui Max Verstappen în primul viraj. Singura modificare majoră în fruntea clasamentului a fost depășirea lui Felipe Massa în fața lui Romain Grosjean, în timp ce Sergio Perez a trecut de Daniil Kvyat, iar Fernando Alonso a progresat pe 11 după depășirea lui Nico Hulkenberg.

În primul stint, Hamilton a menținut un avans fragil în fața lui Vettel, însă în turul 18 a devenit primul pilot de top care a intrat la boxe pentru a înlocui ultrasofturile cu pneurile soft. Rivalul său de la Ferrari a avut însă un ritm suficient de bun pentru a rămâne pe circuit și, după trecerea pe cauciucuri soft, germanul a revenit pe circuit pe prima poziție cu un avans de circa 6 secunde în fața britanicului. Performanța s-a datorat însă în mare măsură faptului că Hamilton a rămas blocat în spatele lui Verstappen, pe care nu a reușit să-l depășească în ciuda pneurilor mai proaspete.

Bottas și Raikkonen și-au păstrat locurile 3 și 4 după schimbarea pneurilor ultrasoft cu cele soft, în timp ce Verstappen a revenit pe 5, însă a optat pentru o strategie diferită cu pneuri supersoft.

Din păcate, seria de opriri la boxe a mărit semnificativ diferențele dintre piloții de top, astfel că spectacolul la vârf a fost practic inexistent în a doua jumătate a cursei. Vettel și-a consolidat prima poziție și nu a avut nicio emoție să treacă primul linia de sosire, iar germanul a obținut astfel prima victorie a Scuderiei Ferrari după Marele Premiu al statului Singapore din sezonul 2015. 

Hamilton a reușit cu greu să-și păstreze al doilea loc în cursă în fața unui Bottas care a sugerat în mai multe rânduri că îl poate ataca, însă nu a reușit să se apropie la mai puțin de o secundă de dublul campion mondial. Raikkonen și-a trecut în cont locul 4 pentru Ferrari în fața lui Verstappen, care nu a reușit să treacă de finlandez chiar dacă a avut pneuri supersoft în ultimul stint.

Speranțele lui Grosjean la un debut promițător de sezon s-au năruit în turul 15, când un fum negru a început să iasă din spatele monopostului Haas în timpul primei intrări la boxe, sugerând o defecțiune la motor și forțându-l pe francez să abandoneze în momentul în care concura pe locul 6.

La rândul său, după accidentul din ultima parte a calificărilor, Daniel Ricciardo ar fi trebuit să plece de pe locul 10, însă a fost retogradat pe poziția a 15-a ca urmare a înlocuirii cutiei de viteze. Australianul a avut însă în ultimul moment o defecțiune de natură electrică și a fost nevoit să ia startul din pitlane la două tururi după start. La jumătatea cursei, australianul a suferit însă o nouă defecțiune la cutia de viteze și a abandonat.

Între timp, Fernando Alonso a ocupat locul 10 până cu 5 tururi înainte de final, însă a fost depășit în primul viraj de Esteban Ocon și Nico Hulkenberg, iar spaniolul a raportat o defecțiune la suspensiile monopostului McLaren și a fost nevoit să abandoneze.

Australia - Rezultate cursă: 

  • ovidiurusnac, duminică, 26.03.2017 09:32

    In sfarsit!! Sa inceapa extazul pentru fanii Ferrari

  • lol, duminică, 26.03.2017 09:37

    L-au facut pe Ham la strategie. Ferrari n-ar trebui sa-si faca prea mari sperante. Fanii insa....

  • ZZZ, duminică, 26.03.2017 09:45

    O cursa plictisitoare in general in care a castigat echipa care a avut strategia cea mai buna..In cazul echipei Mclaren se pare ca legile lui lui Murphy au actionat in sens invers..Alonso care a inceput bine cursa s-a retras spre final in timp ce Vandoorne care a avut probleme la inceputul cursei a reusit sa termine aceasta cursa..

  • Bogdan, duminică, 26.03.2017 09:51

    @Lol - felicitari pentru comentariul temperat. Ma astept, insa, sa urmeze uraganul jignirilor si betia infatuatilor ... Este o schimbare a situatiei ultimilor ani, dar este doar prima cursa dintr-un campionat extrem de lung. Si, avand extrem de putine informatii despre toate variabilele care conteaza, mi se pare exagerat sa anticipam ce urmeaza sa se intample. Pe de alta parte ... nu ma asteptam ca Vettel sa castige:)) Pentru mine este o surpriza. Ma bucur pentru pozitia lui Verstappen si sper ca anul asta Perez sa faca un pas in fata. PS: nu-mi place deloc panoul ala de pe capota motorului. O gasesc hidoasa.

  • Sumi7, duminică, 26.03.2017 09:55

    Bravo Vetel, buna strategie si o cursa buna pentru noi! Pacat de Alonso ca nu are un monopost pe masura lui.

  • pokemon merc, duminică, 26.03.2017 09:56

    ba pokemonilor....ham...ham...ham :))calm...prima cursa este ROSIE...urmeaza cursa nr.2...tot ROSIE...calm FERRARI este peste toti...pokemonilor

  • Alex, duminică, 26.03.2017 09:57

    Pam-pam, Hamilton a schimbat mai repede pentru ca Vettel deja incepuse sa forteze de vreo 3-4 tururi, il ajunsese pe Lewis, au vazut ca nu se pot departa, au incercat cu strategia sa iasa in fata si posibil sa fi reusit fara acel Max. Insa, in cursa asta daca schimbau ambii cam in acelasi timp, am fi avut un duel frumos. Nu stiu cum vor sta lucrurile in alte curse dar la Melbourne, circuitul este un pic mai lent. Sa nu uitam ca Ferrari si anul trecut ar fi putut castiga aici. Am impresia ca pe circuitele cu liniile drepte mai lungi, Mercedes are inca un plus. Imi pare rau de Ricci, Kimi din nou pe nicaieri, nu poti fi atat de lent sau sa nu vrei sa lupti cu Bottas, s-a vazut ce tur a facut pe final, resurse ar fi avut toata cursa. Bottas a aratat ca poate lupta cu Lewis, chiar si prin prisma faptului ca avea anvelope mai noi dar dupa ce a ajuns la 2,5 secunde Lewis, Valteri a ramas acolo, clar este locul 2 in echipa.

  • ZZZ husqvarna, duminică, 26.03.2017 09:58

    MclarenHusqvarna,a tuns iarba.Ce va ziceam,motocoasa de CIRCUIT F1 hahahaha...sa vina HAM la voi...:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • @pokemon merc, duminică, 26.03.2017 09:58

    A fost o gafa a echipei Mercedes, stai linistit, ca tu vei vedea rosu in urmatoarele curse ;)

  • Alex, duminică, 26.03.2017 09:58

    Posibil ca si Hamilton sa fi si impus niste reguli in echipa, dupa numeroasele problemele "tehnice"de anul trecut cand Rosberg trebuia sa castige cu orice pret sa castige campionatul pentru ca se retragea si a fost fair-play mereu fata de Mercedes... Oricum Nico a fost un las:))

  • kimishor, duminică, 26.03.2017 10:01

    ....se pare ca,2017 este ultimul an al lui kimishor la Ferrari....si presimt o inlocuire cu MAX

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 10:03

    Sa auzi din nou imnul Germaniei, urmat de imnul Italiei dupa prima etapa, de nepretuit. Nu stiu cum ar fi stat lucrurile daca Hamilton n-ar fi fost blocat in spatele lui Verstappen, dar masina Ferrari a aratat ca, momentan, poate tine pasul cu Mercedes. Greseli de strategie au mai facut si Ferrari de-a lungul timpului, asa ca asta nu e o scuza pt Mercedes. Ce m-a surprins, insa, a fost faptul ca Hamilton, pe gume proaspete, n-a putut sa treaca de un Verstappen caruia i-a dat o secunda-n calificari. Mi-a placut si reactia lui Toto dupa iesirea lui Vettel de la boxe. Si ar mai fi doi piloti care meritau mai mult din cursa, respectiv Grosjean si Alonso. Pana la Shanghai...sa ne bucuram de aceasta victorie!

  • Dany, duminică, 26.03.2017 10:04

    Mercedes au nevoie de un alonso. Nu pot merge doar pe mana lui Hamilton. Botas nu are clasa de campion.

  • ALOOO, duminică, 26.03.2017 10:04

    unde este desteptul ala care zicea ca o sa fie HAM la 10 secunde de restul?

  • vetelrain, duminică, 26.03.2017 10:05

    fetel cu sansa mare astazi, dar....urmeaza curse muulte si grele pentru el.

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 10:08

    @ALOOO Eu am.spus-o si mi-o asum. A fost greseala mea!

  • Dany, duminică, 26.03.2017 10:10

    totusi daca stau sa ma gandesc mai bine, nu avem vreo garantie ca Alonso ar face mai bine decat Hamilton

  • Flav, duminică, 26.03.2017 10:12

    Se pare ca Ham nu prea e din alta liga. Daca era , dupa iesirea de la boxe, il manca cu fulgi cu tot pe Vettel!

  • zic si eu, duminică, 26.03.2017 10:21

    @ALOO, Unde-i greșeala? Hamilton a fost la 10 secunde. Ce-i drept nu de toată lumea, ci doar de vettel:) Să sperăm că anul acesta vom avea mai mult suspans, măcar în clasament dacă pe pista nu se poate!

  • hmmm, duminică, 26.03.2017 10:22

    daca avea ceva de genul google glass in casca...oricum bravo SEBASTIAN-superba cursa https://www.youtube.com/watch?v=OWlZqq3fWJs

  • GrosJan, duminică, 26.03.2017 10:36

    deja +1 lap de la locul 7 ... trist F1 va avea o grea misiune sa echilibreze lucrurile si sa pastreze competitia intre constructori in acelasi timp

  • serban, duminică, 26.03.2017 10:46

    Nu cred că Merc a greșit strategia, cauza cred că este alta, de la boxe l-au pus pe Lewis să forțeze o desprindere de Seb, tipul a forțat, nu a reușit și și-a ruinat pneurile, de unde și intrarea prematură la standuri. Pentru exemplificare, Bottas, la ritm normal, a rămas mai mult pe pistă. Restul a fost floare la ureche, se pare că în momentul ăsta, la puteri sensibil egale, Ferrari stă mai bine la capitolele ținută de drum și uzura pneurilor. Dar ce-mi pune cel mai mare semn de întrebare este lipsa de reacție și neputința lui Hamilton atunci când nu este singur în față și trebuie să intre "la bătaie". În fine, să sperăm că nu a fost un foc de paie și că vom avea o luptă strânsă tot restul anului.

  • Ha,ha,ha..., duminică, 26.03.2017 10:48

    Ok...a fost prima cursa, sa nu credeti ca pilotii stiu sau au atins potentialul maxim al monoposturilor, pneurilor...nici vorba. Sper sa gaseasca acel ceva care sa permita sau sa ofere sanse la depasiri, pentru ca altfel nici macar nu vor mai incerca sa o faca, si multe curse vor fi decise in functie de locul si in spatele cui vor iesii de la boxe...ar fi trist. Etapa urmatoare va ingrosa linia trasa azi sau...va fi trasata alta, urmeaza un circuit "adevarat" de curse, iar temperaturile (din cata geografie mai stiu) posibil sa difere substantial in sensul de "rece" chiar daca mai sunt doua saptamani (emisfera nordica,ex de la noi, vineri 20 grade, azi...ninge) :) !? Din punctul meu de vedere, dupa cursa de azi, cred ca victoriile se vor impartii in functie de strategii si...pneuri ( aducerea si pastrarea in fereastra optima indiferent de temperatura circuitului, uzura fata de concurenta ) chiar daca anul asta pare ca pot fi fortate timp mai multe tururi, cum am spus...inca se "testeaza", se mai aduna date... Sper sa nu fie asa si sa vedem pe circuit cat mai multe dueluri...speranta moare ultima... ;)

  • ., duminică, 26.03.2017 10:52

    monoposturi agresive aerodinamic si depasiri multe nu se poate

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 11:49

    Mircea, cum ti s-a parut cursa?

  • mavrick, duminică, 26.03.2017 12:15

    @91Schumi06: Cu ochi in lacrimi datea cu pumnii in masa (asemenea lu' Toto Wolff in timpul cursei) spunandu-si "...mama lui de as in maneca, numarul 44 de pe grila...tractorul in pole... :(((". Da' parca ai avut o presimtire cand l-ai intrebat ieri de nr-ul 13 (si nr.cu ghinion si cea mai buna pozitie ocupata de McLaren in calificari): 13-ele din calificari a tras pe dreapta iar ultimul McLaren pe 13 a terminat.

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 12:27

    @mavrick: Bomboana de pe coliva ar fi fost ca masina plecata de pe 13 sa si abandoneze in turul 13. Lasand ironia la o parte, e pacat sa vezi ca Mercedes si Ferrari n-au adversari. Cel putin pana la Barcelona cred ca doar Hamilton, Vettel si Bottas vor fi pe podium, doar ordinea se va schimba.

  • mavrick, duminică, 26.03.2017 12:57

    In ciuda victoriei neasteptate, a placutei surprize din ziua de azi, ma intreb cum ar putea fi reparat un asemenea clasament oribil? Spun asta datorita nr-ul mare de abandonuri si a diferentei enorme de timpi dintre pilotii aflati pe pozitiile 6-13. Safety car-ul sa fi ramas ultima speranta a doritorilor de spectacol? Dupa cum se vad lucrurile noile pneuri n-au facut decat sa mareasca G-ul suportat de piloti aflati pe pista.

  • serban, duminică, 26.03.2017 13:14

    @91Schmi06 Ești sadic prietene, tocmai acum, când Mircea a sărit în altă barcă, când a descoperit că el a fost McLadist de circumstanță, că de fapt el este Mercedist pur sânge și anti Ferrarist feroce de o viață, când ne-a ținut toată disertația aceea cu supremația ariană, tocmai acum îl întrebi tu cum i s-a părut cursa ? Păi eu cred că nici nu a mai văzut finalul, din motiv de televizor aruncat pe fereastră ...

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 13:17

    Mavrick, personal nu vad o problema numarul mare de abandonuri. Decat sa vezi 20 de monoposturi care termina cursa ca au mers la economie, e mai bine asa. Repet, este strict o parere personala. Ce mi se pare ridicol, asa cum spui si tu, este diferenta foarte mare dintre monoposturi. As vrea sa vad si eu 3-4 echipe care sa se lupte pt victorie cursa de cursa, care sa fie despartite in calificari de 3-4 zecimi. Din pacate nu mai e cazul si asta e regretabil. Pirelli au venit acum cu o compozitie care ajuta pilotii sa gestioneze mai bine pneurile in speranta unor dueluri, numai ca acestia le evita pe cat posibil, asta conducand la strategii cu o singura oprire la boxe. Aseara, spre exemplu, am urmarit doua curse: Hungaroring '98 si Magny-Cours 2004, curse castigate de Schumacher cu cate 4 opriri la boxe tocmai pt a fi cat mai rapid. Mai exista in ziua de azi posibilitatea sa ai cu o oprire, sau doua, in plus fata de adversari si sa te implici in lupta pentru victorie? Nu! Aici trebuie sa intervina Liberty Media, sau cum s-or numi. Cursa de azi a fost frumoasa doar pt fanii Ferrari sau Vettel, dar daca esti neutru si vrei spectacol, cred ca F1 actuala este ultimul sport recomandat. Ne uitam si ne miram cum pot masinile actuale sa faca 1.22 in calificari si in cursa nici macar nu se pot apropia de vechile recorduri, majoritatea datand de 12-13 ani. E simplu...atunci era realimentarea permisa si aveai carburant in rezervor pt 10-15 tururi, element care facea masina mai usoara si contribuia decisiv la un atac/depasire. Acum, cu un DRS aproape nul, nu ne ramane decat sa vedem depasiri la boxe.

  • unu, duminică, 26.03.2017 13:18

    Am zis sa vd daca se merita anu asta sa urmaresc f1, dar se pare ca nu, aceeasi plictiseala.

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 13:20

    @serban: Daca Vettel castiga si la Shanghai, Doamne ajuta, ne va spune ca el iubeste pilotii germani, si ca un cuplu format din pilot german si echipa italiana este ca o alinta militara gandita de Hitler si Mussolini

  • Sak, duminică, 26.03.2017 13:25

    Eu cred ca Ham a fortat la inceput cu un consum mai mare incercand o desprindere. Nu a reusit dar spre final a trebuit sa mearga cu consum mai mic. Altfel nu-mi explic de ce l-a ajuns Bottas si de ce nu a fost in stare sa-l atace pe Vettel. Cred ca Ferrari are un motor mai eficient in regim de cursa deocamdata. Daca Ham nu pierdea timp cu Max, iesea in fata lui Vettel si apoi reusea sa ramana acolo pentru ca era greu de depasit. Toto spunea dupa cursa ca pneurile lui Ham nu mai aveau aderenta si de-aia a trebuit sa intre Ham mai repede. Daca incercau un regim de cursa normal la inceput si nu o desprindere ar fi fost mai bine? Puterea mare a motorului nu e neaparat buna pentru cauciucuri. Depinde cum e setat motorul sa raspunda. Daca puterea se livreaza prea rapid uzezi cauciucul prematur. E interesant de analizat prima cursa dar suntem doar pareristi, ei au datele de telemetrie :)

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 14:08

    @Daniel Popescu: Vezi ca Vettel nu a avut 6 secunde in fata lui Hamilton la iesirea de la boxe. Acele secunde au fost "puse" in urmatoarele 4-5 tururi. Cu stima.

  • Rsq, duminică, 26.03.2017 14:49

    Nici nu vreau să mă gândesc ce comentarii ar fi apărut dacă încă era Rosberg pe circuit,....Că Hamilton a fost iar sabotat ...

  • Ionut2015, duminică, 26.03.2017 15:00

    Felicitari Ferrari pentru efortul depus in iarna pentru a micsora distanta fata de Mercedes. Totusi mai este mult pana departe. Per total cursa a fost destul de plictisitoare. S-a preferat o victorie strategica in ciuda uneia directe ceea ce inseamna ca vom mai avea parte de asa ceva. Este nevoie urgenta de inca o echipa in lupta asta ca sa se animeze spiritele. DIn pacate RBR va fi departe de acest grup cel putin pentru 6, 7 etape de acum incolo. Mi-ar placea sa reuseasca si Mclaren sa produca o surpriza si atunci cred ca va fi genial. Mi-a parut rau de Ricci, Grosjean si Alonso insa asa ceva se intampla. Ingrijorator pentru fanii Ferrari este ca un motor de pe Haas a cedat. Va fi o lupta puternica si pe acest plan. Fiabilitatea isi va spune cuvantul pana la urma. Mi-a atras insa atentia si abandonul lui Alonso. Probleme la suspensie.Ups....pai nu au tot spus si in teste si in FP ca resimt vibratii la trecerea peste vibratoare? Cam multe semne de intrebare la Mclaren. Nu cumva i-au chinuit pe Honda sa coboare puterea motorului degeaba, ca sa nu mai vorbim de modul in care au fost obligati pilotii sa schimbe vitezele? Cred ca sistemul de amortizare a zgomotelor si vibratiilor a GMP ului precum si sasiul sunt cam slabute la Mclaren. Ca sa nu mai spun cat se bateau cu pumnul in piept anul trecut ca ei au al treilea sasiu de pe grila(cred ca de la coada). O analiza la sfarsitul lui 2016 arata un motor Honda (GP2 pentru carcotasi:)) la nivel cu Renault sau chiar peste pe anumite circuite. Pai daca faceau un sasiu la nivelul RBR se bateau la podiumuri. O sa vedeti ca va fi putere, va fi si fiabilitate in cateva curse si ei tot jos vor fi daca nu fac ceva la sasiul ala care este struto-camila copiata de pe la ceilalti. Mi-a placut de Sainz, scoate maximul din monopostul ala. Kvyat cam dezamagitor. Cea mai mare dezamagire pana acum Force India, pentru ca ma asteptam sa puna probleme celor de la Wiliams....dar mai e.

  • WickedSick, duminică, 26.03.2017 15:01

    De fiecare data cand au fost schimbari majore de regulament au fost discrepante mari intre echipe. Situatia se va echilibra cu timpul, mai ales in sezonul urmator. A fost la fel si cand s-au introdus generatia curenta de motoare si de asemenea cu multe abandonuri. Una peste alta strategia Ferrari a fost perfecta, Vettel a iesit de la boxe la o zecime in fata lui Max (sau cateva zecimi) dupa care si-a creat acel avantaj de 6 secunde. Cei de la Mercedes au fost batuti fair and square. Am impresia ca cei de la Mercedes sunt mai buni in calificari iar Ferrari le sunt egali sau usor mai buni in cursa. De asemenea Mercedes au probleme cand pun presiune pe un adversar pe care vor sa il depaseasca sau daca il urmaresc indeaproape in timp ce monoposturile Ferrari nu par sa aibe aceasta problema. Vettel a fost in spatele lui Lewis reusind sa se apropie sub o secunda de acesta pana cand cel din urma a intrat la boxe, fara efecte majore asupra pneurilor. Lewis cand a ajuns in spatele lui Max a fost stop joc iar dupa cateva tentative de a pune presiune pe olandez a inceput sa se planga de gume. Astept cu nerabdare cursele urmatoare, probabil toti vor veni cu noi update'uri, in nici un caz nu cred ca ierarhiile vor ramane cum au fost in Australia pana la sfarsitul sezonului. Cand Mercedes nu mai domina atat de autoritar parca si Lewis pare mai pamantean, eh? #ImnulGermaniei; #1; #ForzaFerrari ;)

  • WickedSick, duminică, 26.03.2017 15:09

    @Ionut2015 Nu cred ca sasiul celor de la McLaren e atat de slab pe cum spui. Daca era asa cum zici McLaren nu reusea sa treaca de Q1 cu un motor Honda subtunat. N-ai motor, n-ai sasiu.. atunci cu ce? Ca nu poti numai din aerodinamica.

  • mirco, duminică, 26.03.2017 15:10

    Bine ca nu mai avem doar un duel intre coechipieri. Poate v-a veni si RedBull langa Mercedes si Ferrari, nu au fost chiar atat de departe. Sunt circuite unde daca dezvolta monopostul bine, le pot pune probleme celor de la Mercedes si Ferrari. Faptul ca Ferrari are o masina competitiva este bine pt toata lumea, mai putin pt Mercedes. Forza Ferrari !!!

  • mobius, duminică, 26.03.2017 15:21

    Tot spectacolul cursei de la Melbourne a constat in faptul ca a fost prima. Mercedes a gresit strategia, dar asta nu afacut decat sa arate inca o data ce limitat este Hamilton ca pilot, faptul ca in pluton se descurca foarte greu. Cu o masina superioara si aura de mare pilot a stat in spatele mult mai tanarului si mai putin experimentatului Verstappen, pana cand acesta din urma a decis sa intre la boxe. Asta spune pe de o parte ca Hamilton nu este nici pe departe acel pilot, in mod exagerat, mult laudat, iar pe de alta parte, ca Verstappen este totusi un pilot de talent, chiar daca momentan da dovada de oarecare imaturitate. Este cert ca Ferrari a facut progrese in ceeace priveste performantele monopostului si ca Vettel este motivat sa profite de aceasta pentru a-si onora blazonul. In acelasi timp se pare ca atat Kimi dar si Hamilton nu prea tin la acest lucru. Pentru Kimi este cu siguranta ultimul an in Formula 1(sau cel putin la Ferrari), iar pentru Hamilton probabil (frustrat cum il stiu) sunt polite de platit) si cred eu ca nu va mai avea un an viitor la Mercedes. Reactia lui Toto a fost foarte elocventa dupa iesire de la boxe a lui Hamilton. In ceeace priveste McLaren, eu cred ca problema este de fapt la sasiu, deci acum este problema echipei engleze si nu a constructorului Honda. Este doar prima cursa, vom vedea ce se mai intampla.

  • GTS, duminică, 26.03.2017 15:26

    @Ionut: Sper sa nu te superi pe mine dar Grosjean nu a abandonat din cauza motorului ci din cauza rezervorului de apa... care raceste motorul. Apa curge prin radiator si ajuta la racirea motorului, si acest rezervor a cedat (adica a avut o spartura) sau orice altceva si apa s-a evaporat foarte repede din cauza temperaturii motorului. Motorul ar fi mers ok, dar fara racire... sa fim serios ardeau degeaba o unitate de propulsie. Sainz s-a descurcat bine, dar Kvyat a fost chemat inca odata la boxe pentru ca avut o pana, a de aia a terminat in spatele lui Sainz. Nu stiu la ce curse va uitati... dar nu cred ca este cineva atent la ce se intampla pe ecran. Daca ma gandesc la ce comentatori absolut imbecili sunt pe Digi.. cred ca se merita orice cursa urmarita pe "mute". Sau cel putin asa cred eu, pentru ca realmente nu pot sa inteleg cum cineva a angajat astfel de imbecili.

  • GTS, duminică, 26.03.2017 15:32

    A fost doar prima cursa si ceva ce comentatorii de pe Digi nu au inteles a fost faptul ca cam toti pilotii au mers cu frica ca vor termina benzina, pentru ca desi au facut diferite simulari in FP, cursa este cu totul altceva. Au fost perioade de cate 5-6 tururi in care piloti realmente faceau economie de combustibil, pentru a termina cursa. Monoposturile cantaresc mai mult, unele se pare ca au cel putin 3-4 kg mai mult peste limita minima de 720kg si acest lucru duce la un consum un pic mai mare.

  • MuresMures, duminică, 26.03.2017 15:37

    Nus ce tot aveti cu Kimi... conduce cu cat este platit .... din cate stiu el e platit cu 7 milioane cand Vettel 30 ....

  • VJohann, duminică, 26.03.2017 15:39

    prima cursa-prima dezamăgire, asta e inceputul dar sper ca nu vor continua asa, am citit comentariile mai toate, da , sunt probleme de motor de sasiu, le-au schimbat ,le-au stricat dar stiu ei sa se faca de ras, pacat de piloti, s-a vazut ca se chinuiau, in rest o cursa plictisitoare, animata putin de la mijloc in sus, depasiri putine si anul acesta chiar o sa fie putine, abandonuri tehnice si frustrări peste tot, ferrari la Kimi, mercedes la ambi , rbr la rici, toro la kvyat, williams la lance, mclada n-are rost samd, asteptam urmatoarea cursa pana atunci numai bine

  • Ionut2015, duminică, 26.03.2017 15:39

    @WickedSick Pai Yusuke Hasegawa afirma ca puterea va fi undeva la nivelul celei de la ultima cursa din 2016. Deci mai jos decat se preconiza initial. Renault nu sunt nici ei departe de puterea de anul trecut(MGUK 2016 mai greu cu 5kg si mai ineficient) si tocmai de aceea acum RBR nu mai pot pune probleme celor de la Ferrari si Mercedes care au progresat la capitolul putere si nu numai, insa compenseaza foarte bine cu sasiul fata de Renault care inca mai lucreaza sa ajunga la nivelul celor doua. Mclaren nu se vede pe nicaieri. Suspensie care cedeaza, motor sub putere, schimbare de trepte la turatii mai joase decat ar trebui(iar putere pierduta). Pai daca te uiti atent pe acolo sunt. Cu Renault sau chiar mai jos. Alonso face diferenta acolo oricat de rautaciosi ar fi unii.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 26.03.2017 15:46

    Ceea ce spuneai tu ai doar partial dreptate. Si alte natiuni ca si Coreea de Sud, Japonia, Noua Zeelanda, tarile nordice europene au o educatie si o abordare fata de munca, seriozitate, organizare si viata in ultima instanta asemanatoare cu germanii, dar nici una din aceste natiuni nu au forta si capacitate (ce-i drept doar economica azi din pacate) pe care o au germanii. La fel ca si in cazul unui copil sau al oricarui organism viu, mediul si educatia au un aport considerabil in devenirea si forma sa finala, insa mai exista si componenta genetica. Te nasti sau nu te nasti cu ceva. Prin educatia si mediu pozitiv poti realiza multe, dar la un moment dat te lovesti ca de un prag, daca nu ai predispozitie sau afinitate nativa nu poti inainta mai sus de un prag ce serveste drept limita. Din pacate germanii azi sunt doar o reminescenta a ceea ce ar trebui sa fie, le-a fost spalat creerul de sovietici si americani dupa 1945, si nu mai indraznesc sa ridice capul din pamant, ca nu cumva sa lezeze pe cineva. Un fals sentiment de vinovatie sadit cu perversitate pentru a nu mai renaste niciodata ca forta militara si politica. Zona Euro, moneda euro si intaietatea economica sunt realizate din calitatea elementului german, dar suprimat care este iese la suprafata intr-o anumita masura oricat de gatuit ar fi. Le e rusine de trecut, cand nu ar trebui sa le fie rusine de nimic decat de faptul ca nu au castigat si ca pentru victorie trebuiau sa treaca Europa toata prin foc. Azi sunt mari democrati si liberali si le este teama ca nu cumva sa il supere pe Putin pentru ca nu voie sau cred ca nu au voie sa aiba o armata puternica si numeroasa si mai is si umiliti de Trump care sa ii puna sa plateasca pentru ca sunt aparati de S.U.A. Ce rusine, cand ei ar trebui sa aiba soldatii cei mai antrenati si mai bine dotati din lume. In fine, referitor la cursa, am stins televizorul cu 5 tururi inainte de final si m-am culcat. Nu vreau sa aud aceasta anomalie a imnului german langa rosul, pasiunea lumii latine reprezentata perfect de Ferrari si de imnul Fratalli di Italia.

  • kim_vl, duminică, 26.03.2017 15:53

    Mi-a placut Fetel la final: "Uhuuu. Fortza Farari !"

  • 91Schumi06, duminică, 26.03.2017 16:04

    Mircea, sa inteleg ca ai stins televizorul exact dupa abandonul lui Alonso? Este ca prima dragoste nu se uita niciodata?

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 26.03.2017 16:11

    Nu dupa abandonul lui Alonso, ci cand mi-am dat seama ca nu il mai prinde pe vitzel.

  • Sumi7, duminică, 26.03.2017 16:30

    @Mircea Pana la un punct sunt de acord cu tine, insa sa nu uiti ca aici discutam de un sport cu motor si nu despre Deutsche Fortschrittspartei. Insa sa nu uiti ca din background german pe care vrei sa-l evidentiezi aici, a facut parte si fascismul european in intervalul 1918-1945, deci atat despre politica aici. Cat despre antipatia ta Anglo - Americana trebuie sa-ti aduc aminte ca Vetel este de origine germana, iar cei care au cantat imnul "Fratalli di Italia" au fost si sunt, cei mai fideli parteneri ai celor pe care tu ii idolatrizezi. Dar eu cred ca tu suferi de un daltonism avansat, drept pentru care eu nu spun sa mergi la un psiholog asa cum ti-a propus VJohann, ci sa consulti un oftamolog pentru ca e clar ca suferi si de acromazie, o formă de daltonism, ce nu disting nici o culoare, doar nuanţe de negru, alb şi gri.

  • VJohann, duminică, 26.03.2017 17:33

    @Sumi7, esti sigur ca i-am spus eu sa mearga la psiholog, poate ma lamuresti, cu un link ceva, altfel lasa psihologia pentru cei in cauza

  • VJohann, duminică, 26.03.2017 17:40

    apropo eu sunt ceva neamt , nu in totalitate ,m-am nascut in romania dar echipa de suflet e Mclada,asa cu e , chiar si acum, toti ar trebui sa vorbim depre cursa, despre victoria ferrari, esecul mclada si altele, aici se vorbeste despre cum e unul si celalalt, poate ca unii incearca sa socializeze cu alti fani ce si el , nu sa citeasca aberatii.

  • WickedSick, duminică, 26.03.2017 18:08

    91Schumi06 i-a sugerat o vizita la psihiatru (nu psiholog). Sincer toate discutiile astea ma lasa rece. Aici e sectiune de F1. Vrei sa schimbi echipa pe care o sustii foarte bine. Se intelege din comentarii, nu trebuie sa oficializezi cu argumente de genul care oricum nu cred ca vor convinge pe nimeni.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 26.03.2017 18:12

    @Sumi7 Din pacate nu ai dreptate. Italienii la fel ca romanii nostri au tradat mereu. Cand treburile au mers bine au colaborat cu germanii, cand au vazut ca lucrurile se intorc impotriva Germaniei atat regele italian Victor Emanuel al III in 1943 si Mihai I al Romaniei in 1944 au procedat dupa aceeasi matrice a tradarii. Ambii si-au arestat sefii de guvern care si-au dat cuvantul germanilor ca vor merge cu ei pana la capat. Mussolini arestat in 1943 dupa o intrevedere cu regele, Antonescu in 1944 tot dupa o intrevedere cu regele. Atat Italia cant si Romania semnatare ale Triplei Aliante la momentul inceputului WWI si ale Puterilor Axei in 1941 si-au incalcat cuvantul tradat tabara germana cu o nesimtire de te face sa vomiti si azi. In aceasi situatie in WWII ungurii au luptat pana la capat in mai 1945, fiind ultimul aliat european al Germaniei care a depus armele. Intr-o masura mai mica si croatii lui Ante Pavelic au procedat la fel, chiar daca au platit cu viata pentru asta atat Szalasy la unguri imediat dupa razboi cat si Pavelic ajuns de glontul oricum de glontul rusesc in America Latina in perioada razboiului rece. Dar au dovedit ca au cuvant si ca isi respecta cuvantul dat chiar daca pe termen scurt au de pierdut, pe termen lung au starnit mai mult admiratia taberei occidentale decat romanii care au jucat si cu rusii si cu germanii in functie de directia in care o lua razboiul. Norocul italienilor a fost ca geografic au fost prea la vest ca sa ajunga Armata Rosie la ei, fiind luati la fel ca si grecii sub aripa anglo-americana pentru pozitia strategica buna la Mediterana. Am stat bine si m-am gandit ca probabil cele mai stralucite momente pentru spatiul italian au fost in timpul imperiului roman si imperiului roman de apus de pana la anul 476 d. Hr iar cea mai glorioasa in timpul curentului renascentist care a definit o epoca intreaga nu doar in lumea italiana in sec. XV-XVI, insa cea mai onorabila, dar cea mai onorabila perioada din istoria lor a fost intre 1943-1944 cand au fost sub ocupatie militara germana, cand desi tara le era invadata dinspre Sicilia, tradau pe capete si in loc sa isi apare tara cu dintzii de fiecare data cand germanii nu erau cu ochii pe ei se aruncau in bratele aramatelor lui Patton care inainta dinspre Regio di Calabria spre Roma. In tot acest timp, germanii le aparau tara si au facut totul sa le salveze conducatorul arestat si intemnitat. In vremea aceasta generalul Badoglio, Victor Emanuel al III si Papa Pius al XI-lea duceau tratative secrete si au fugit din zona germana a Italiei imbracati ca niste civili lasi. Asta inseamna Italia, de aceea consider o anomalie ca atat Schumacher cat si Vettel nu simt nimic, din contra le face placere sa poarte combinezonul rosu. Gata cu politica, am vrut doar sa demontez cu argumente istorice ideea cum italienii au fost prietenii devotati ai germanilor.

  • WickedSick, duminică, 26.03.2017 18:20

    "Italienii la fel romanii nostri au tradat mereu" Interesant de la cine vin aceste cuvinte :P

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 26.03.2017 18:52

    @WickedSick Te-a intrebat cineva ceva, sau te-a bagat cineva in seama? Mai bine vezi de Brexit.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 26.03.2017 18:59

    Daca suntem romani nu inseamna ca sa nu recunoastem ca unul din defectele natiunii noastre este nestatornicia si lasitatea. Pt ca asta suntem, mereu ne-am dus dupa cum a batut vantul. Ca avem si noi calitatile noastre, nu neaga nimeni, dar faptul ca mereu am fost cum bate vantul nu cred ca poate nega nimeni.

  • WickedSick, duminică, 26.03.2017 19:26

    Din fericire nu trebuie sa ma intrebe nimeni nimic ca sa am dreptul la o parere. Se numeste libertate de exprimare. E valabil si vice versa.

  • WickedSick, duminică, 26.03.2017 19:30

    Nu te obliga nimeni sa iti faci publice elucubratiile. Atat timp cat le postezi pe aici o sa le comentez dupa cum consider.

  • Alex, duminică, 26.03.2017 20:39

    Hai Mircea, lasa-ne cu istoria, am fost si eu olimpic national la istorice in toti anii tineretii, aici vorbim de formula 1. Despre tradatorul din tine ce zici? Mclaren pana la moarte si acum o dai cotita cu Mercedes via Daimler.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 26.03.2017 20:44

    @Alex Crezi ce vrei. Greseala mea este ca din secunda 1 nu am tinut cu Mercedes. In ecuatia Mclaren-Mercedes cand am ales sa tin cu ei in defavoarea unui Schumacher la Ferrari, i-am ales pentru Mercedes nu pentru Mclaren, Senna, Bruce Mclaren, Ron Dennis, etc ci pentru Mercedes. Repet, greseala mea a fost ca nu am tinut cu ei din 2009. Nu intelegi ca nu pentru componenta Mclaren englezeasca am ales sa tin cu ei? Nu trebuia sa stau pe ganduri, aici da am gresit.

  • Hami, duminică, 26.03.2017 21:10

    Cred ca Mercedes a stat la panda astăzi si nu o spun prin prisma cursei lui Hamilton care clar a avut o problema, ci prin prisma cursei făcute de Bottas care tot clar a primit ordin sa stea in banca lui, l-ar fi depășit lejer pe Lewis si ar fi amenințat poziția lui Vettel. Cred ca cei de la Mercedes rânjesc ca niște vulpi bătrâne vis-a-vis de victoria lui Vettel deși as vrea doar sa ma înșel.

  • Sumi7, duminică, 26.03.2017 21:43

    @Mircea Incet dar sigur ajung la concluzia ca tu de fapt nu ti cu nici o echipa pentru care sa te dedici suta la suta. Tu defapt ai un singur team antipatic tie, care te poate face sa tragi jaluzelele si sa numai iesi din casa timp de o luna in cazul unei victorii a acesteia, evident este vorba de Ferrari. Sa ne feresca sfantul Ecleston sa ajunga Ham la ei, ca-ti tai venele. Pana si marele Hakkinen, un as al echipet McLaren, si-a scos palaria in fata rivalilor cand acestia au castigat, insa nu oricine poate s-o faca.

  • dan, duminică, 26.03.2017 21:44

    dupa ''mii de ani'' se vede ceva Rosu iesind din ''tunel'':) mi a parut mie sau la inceputul interviului lui Hamilton ..l au cam hulit..''australienii'' zici ca toti erau fani Ferrari...

  • F1, duminică, 26.03.2017 21:55

    O cursa anosta. Brawn si FIA trebuie sa faca ceva. N-am vazut nici o depasire notabila, spectacol =0. Din pacate, noua era aduce doar niste monoposturi mai mari, mai performante dar cu un spectacol mult diminuat fata de ceea ce aveam inainte. Pacat.

  • serban, duminică, 26.03.2017 22:04

    @Schumi06 Oooo, da, Ungaria '98, una dintre cele mai frumoase curse pe care le-am văzut de la Senna încoace, o strategie marca Ross Brawn și o punere în operă marca Schumacher, douăzeci și ceva de ture făcute în ritm de calificare, cu rezultat McLaren lăsați fără replică. Dar te contrazic, au fost doar trei opriri.

  • serban, duminică, 26.03.2017 22:09

    @Schumi06 Aș adăuga aici, pe același nivel și Ungaria '89 cu acel Mansell uluitor !

  • Florin, duminică, 26.03.2017 23:53

    S-a vazut clar ca toate echipele (mai) mici au suferit, cauza principala fiind clara ( zic eu ) : lipsa unor '' long runs '' in testele de la Barcelona, asa cum au facut Ferrari si Mercedes. Unii nu au stiut cum sa-si conserve gumele dar majoritatea au suferit la capitolul consum de combustibil. Nici nu mai stiu de cand au fost doar 7 masini care au terminat cursa in acelasi tur. Hamilton a gresit, pur si simplu nu a crezut ca Ferrari sunt cam la acelasi nivel cu Mercedes, chiar si in urma rezultatelor din testetele de la Barcelona si cele din Australia, a fortat inutil ( pt. ca se vedea ca mai mult de 0.1 - 0.2 pe tur nu castiga), obisnuit sa defileze ca in anii anteriori, si si-a terminat gumele. Vettel, cu gume mai bine conservate il presa ( intrase in zona de activare DRS ) si a intrat la boxe. A mai venit si ghinionul( desi azi cam stii sigur unde revii ) sa fie in spatele lui Verstapen si cam asta a fost. McLaren a ''reusit'' cam ce se asteptau toti, adica mai nimic, desi Alonso a fost aproape de o mica surpriza daca nu avea problema tehnica: parca o conducta de frana desprinsa care cauza vibratii si care in final a dus chiar la avarii la podeaua masinii, facand masina greu de controlat.

  • Florin, luni, 27.03.2017 00:28

    @mobius, nu cred ca problema celor de la McLaren Honda este la sasiu, McLaren este in formula 1 inca de ma naste eu cu mult, eu cred ca oamenii aia chiar stiu sa construiasca o masina de Formula 1 cum trebuie. Problema este la unitatea propulsoare si tot ce implica ea, adica la Honda. Sa nu uitam ca insusi Yusuke Hasegawa a spus( promis) dupa testele din Barcelona ca in Australia motorul va avea aceeasi putere ca ultima specificatie Honda din 2016( Abu Dhabi) si ca in timp va ajunge la puterea Mercedes din 2016. Deci , de fapt, care e problema, sasiul McLaren sau motorul( PU ) Honda ???? Sa-l credem( sau sa speram ) ca au in dezvoltare o noua unitate propulsoare care va intra in teste pe banc in mai si va fi gata undeva prin iunie, cel mai probabil in Monaco, care, cica, va fi la un nivel comparabil cu Mercedes/Ferrari, motor care va avea( teoretic) un randament al combustiei mult mai eficient. Deci o combustie mai eficienta = putere mai mare la acelasi consum de combustibil necesar pentru terminarea cursei( si sa mai ramana minim 1 litru in rezervor din cate stiu eu).

  • octav71, luni, 27.03.2017 01:25

    Sunt fan Ferrari si mi-a placut victoria de azi. Muncita, gandita, castigata pe circuit, fara depasiri ce e drept. Dar cu o masina superioara, foarte echilibrata si extrem de gentila cu gumele. Si asta s-a vazut din teste, dar toti au spus ca Ferrari merge la cacealma. Marele plus Ferrari este ca monopostul aduce mai bine gumele(SS, US, S) in temperatura si nu le uzeaza atat de repede. Bottas mi s-a parut foarte bun azi, fara aere si declaratii de razboi, si-a facut treaba in mod profesionist, desi are km putini parcursi cu monopostul Mercedes. Peste cateva curse o sa atenteze la Hamilton. La McLaren(si nu Mclada!) lucrurile sunt incurcate. Au un sasiu bun, un motor decent, dar impachetarea acestora lasa de dorit. Impachetare care inseamna inclusiv aerodinamica, totul ca un ansamblu cat mai compact. Cand vor reusi asta, vor veni si rezultate, piloti au, experienta au.

  • 91Schumi06, luni, 27.03.2017 02:18

    @serban, am gresit, grabindu-ma sa tastez. Multumesc de atentionare. Cat despre Ungaria '89, nu stiu ce sa spun, nu urmaream F1 in aceea perioada.

  • Vettel_rain, luni, 27.03.2017 08:47

    Ar trebui sa mai taceti si sa creditati meritul celor de la Ferrari! Inainte de cursa spuneati ca Vettel e departe. Uite ca in cursa nu este asa departe. Mercedes, repet, este cel mai bun monopost in calificari. Eu spun ca nu o sa fie prima victorie a celor de la Ferrari, plus ca daca Hamilton nu intra la boxe, Vettel il intrecea. Daca e sa ne luam dupa timpi dupa intrarea la boxe Hamilton a iesit dupa Verstappen, iar Vettel inaintea lui Verstappen, ceea ce inseamna ca a fost mai rapid in tururile dinaintea intrarii la boxe a lui Vettel. In schimb, daca nu se interpunea Verstappen intre ei ar fi fost o cursa mai animata din care consider, ca tot Vettel ar fi castigat la Melbourne, Ferrari fiind rapida in regim de cursa. Acum pe echipe: Mercedes atat a putut: Timpi similari pentru ambii piloti cu un mic avantaj Bottas (pneuri mai noi si circuit liber, Hamilton a stat in spatele monopostului RB cateva tururi) Ferrari: peste anul trecut, dar nu imi dau seama de ce Kmi a mers asa prost RB: ghninion curat pentru Ricciardo (dar nu a fost weekend-ul lui), VS cred ca a scos tot ce poate da monopostul in momentul de fata Williams si Toro Rosso: Asteptate aceste clasari Force India: duce mai departe clasarile bune, dar nu este o echipa sa se bata intre primele 3 ci ramane sa se bata pentru locul 4 Renault: ma asteptam la mai mult dupa antrenamente Sauber si McLaren: fara cuvinte. Mereu au fost doua echipe slabe (Marusia, Caterham) si altele

  • Vettel_rain, luni, 27.03.2017 08:50

    Am uitat de Haas: asteptam un pic mai mult de la Grosjean. Dar echipa e slaba rau de tot. Singura echipa cu ambele monoposturi out.

  • marian0904, luni, 27.03.2017 08:54

    Bravo Vettel! Bravo Max! Bravo Kimi!

  • bernie, luni, 27.03.2017 09:59

    Mai usor cu pianu' pa scari! Si anul trecut ferari puteau castiga lejer la Melbourne! O sa-i ia Mercedes cu farasul la dezvoltare, ba o sa-i ia si Red Bull mai din vara. Iar o sa planga coru' de lingai si cunoscatori la final!

  • schumi31, luni, 27.03.2017 10:31

    Bernie se vede de la o posta ca esti fan mercedes :)))) Mai vorbim despre pian prin luna septembrie ce spui ???

  • schumi31, luni, 27.03.2017 10:35

    este de ajuns ca castige 3-4 curse Vettel si restu sa termine pe podium si tot ia campionatul , cum de altfel a facut si Rosberg anul trecut

  • schumi31, luni, 27.03.2017 10:38

    Desi sunt sunt mare fan Alonso chiar imi pare rau pentru el . Parca era mai fain o lupta intre 4-5 campioni momdiali lupta pentru titlu :)

  • schumi31, luni, 27.03.2017 10:39

    Desi nu sunt mare fan Alonso am vrut sa tst :))))

  • Radu, luni, 27.03.2017 11:25

    Gestul lui Toto mi-a amintit de ceva asemanator, respectiv in 2016 la Barcelona - abandon Hamilton+Rosberg. Urmeaza China, unde as vrea sa vad duel Vettel cu Hamilton pe lunga linie dreapta (1.2km).

  • mh, luni, 27.03.2017 12:52

    Honda ar vrea sa mai furnizeze motor la 2-3 echipe:))) https://www.motorsport.com/f1/news/honda-admits-to-talks-over-other-f1-engine-supply-deals-886204/?s=1

  • Radu, luni, 27.03.2017 13:09

    Japonezul va renaste la un moment dat, cum a facut-o de atatea ori ! In cazul de fata, spre binele Mclaren, sper sa fie cat mai devreme.

  • hasu, luni, 27.03.2017 13:09

    Honda vrea sa furnizeze motoare ca sa-i mai omoare si pe altii...

  • Radu, luni, 27.03.2017 13:52

    Ar fi culmea ca o echipa sa cumpere motor Honda si sa mearga masina mai bine ca Mclaren - macar se exclude motorul de pe lista neagra.

  • GTS, luni, 27.03.2017 14:38

    Inainte de teste am spus ca o sa fie ceva mai putine depasiri, bine era doar o parere si nu ceva sigur. Din pacate... am cam avut dreptate, masinile produc foarte mult aer murdar si asta nu are cum sa ajute la vreo depasire. Din pacate, nici DRS-ul nu prea poate ajuta pentru ca nu mai are acelasi efect ca in sezonul trecut, ci unul mult diminuat. Imi aduc aminte cat m-au jignit anumiti useri pentru ca mi-am dat cu parerea.

  • bernie, luni, 27.03.2017 15:31

    @GTS...Despre ce rezervor de apa vorbesti tu???Eu stiu ca motoarele de f1 turbo sau aspirate au racirea pe aer nu pe apa...Au intr-adevar un radiator dar acela este ptr racirea uleiului din motor...

  • Radu, luni, 27.03.2017 15:51

    @bernie Anul trecut in Australia, cand s-a dat Alonso peste cap, s-a vazut cum se desprinde radiatorul si iese jet de ulei. A avut zile omul, cum a avut si Massa in 2009 in Ungaria.

  • bernie, luni, 27.03.2017 16:14

    @Radu...Eu tocmai la radiatorul ala de ulei ma refeream dar GTS scria intr-o postare de ieri ceva despre un rezervor si un radiator de apa..motoarele oricarui monopost de competitie nu au asa ceva deoarece isi fac racirea prin aerul aspirat cele aspirate sau prin turbine care pompeaza aerul rece in motor la cele turbo..Ar trebui sa ne explice la ce facea referire specialistul nostru...

  • GTS, luni, 27.03.2017 16:37

    @Bernie: Langa pilot sunt 2 fante, in acele fante sunt montate doua radiatoare, unul pe fiecare parte. Au un ventilator pe spate si trece apa prin ele. In fata motorului, se afla un rezervor de apa, de 4l sau asa ceva. In functie de presiunea apei folosita, acele radiatoare au un randament mai mare sau mai mic. Radiatoarele folosite in F1 sunt foarte eficiente, folosesc structura fagurului de mieresi sunt construite din carbon. Nu cred ca echipele prezinta prea multe detalii despre aceste radiatoare totusi :P

  • bernie, luni, 27.03.2017 17:03

    @GTS...Orice fel de radiatoare stii sau crezi tu ca sunt acolo unde spui tu categoric nu sunt radiatoare de apa ptr racirea motorului..Nu-si au rostul...complica structura motorului ingreuneaza atat motorul cat si monopostul si in primul rand motorul nu are nevoie de o asemenea racire..daca acolo exista niste radiatoare asa cum zici tu mai degraba sunt de ulei dar nu numai ptr racirea motorului ci si ptr sistemul hidraulic al monopostului...repet...este suficienta racirea motorului cu aerul rece pompat de turbina si uleiul racit prin radiator sau radiatoare...Nu este nevoie de racire cu apa...

  • bernie, luni, 27.03.2017 17:19

    Inca ceva...Insusi conceptul de monopost de curse refuza teoretic si inginereste vorbind ideea racirii unui motor de monopost cu apa..Nu ca nu s-ar putea realiza dar acest concept este complicat si ineficient ptr un monopost de curse.. filisofic si practic vorbind aceasta idee a racirii motoarelor cu apa a fost refuzata de toata lumea de zeci de ani. .

  • serban, luni, 27.03.2017 17:42

    @bernie Din câte știu eu, adevărul bate mai mult spre tine. Da, nu există radiatoare de apă și nici de ulei așa cum le știm noi, pentru ulei avem o tubulatură foarte subțire din titan, dispusă în lungul pontoanelor, iar pentru răcire, aerul rece provenit din turbo este trecut printr-un rezervor de apă, unde este răcit suplimentar. Se pare că acest rezervor s-a spart pe mașina lui Grosjean generând norul de aburi. Dar s-ar putea ca informațiile mele să fie deja depășite.

  • GTS, luni, 27.03.2017 17:46

    @Bernie: Inteleg ce vrei sa spui dar cine a spus ca racirea unitati de propulsie se face cu apa? Am spus eu asa ceva? Putin probabil. Am spus ca are doua radiatoare prin care trece apa. Radiatoarele sunt foarte eficiente, si folosesc o structura de fagure de miere. Asta am spus. Stii de ce se foloseste apa in aceste radiatoare? Sau de ce crezi ca sunt puse in fata unitatii de propulsie si nu in spate? Eu as spune pentru a scadea presiunea aerului care circula in jurul motorul si iese pe acele colidoare pe langa teava de esapament. Aerul rece are tendinta de a o lua in jos, in timp ce aerul cald are tendinta de la o lua in sus. Aceste radiatoare racesc sau ajuta la pastrarea unei temperaturi optime de functionare si a setului de baterii folosit de aceste unitati de propulsie Turbina nu raceste motorul, turbina preia aerul de afara si-l raceste, pentru ca este folosit exclusiv pentru combustia ICE-ului. In gaura de admisie din spatele (deasupra) pilotului sunt mai multe colidoare sau tevi sau ce vrei tu, pentru ca aerul care intra pe acolo este folosit pentru racireaza uleiului, pentru combustia motorului si pentru racirea MGU-K lui. Aceste radiatoare sunt foarte importante pentru eficienta aerodinamica a monopostului deoarece nu pot sa suga mai mult aer decat are nevoie monopostul pentru racire. pentru ca afecteaza curentul de aer care circul deasura acestor fante (sidepots). Curentul de aer practic se imparte in doua parti, nu neaparat egale, si este foarte important ca o mare parte din acest curent sa circule deasupra acestor sidepots pentru ca creaza forta de apasare. Apa din acel rezervor este recirculata.

  • Soxy, marţi, 28.03.2017 11:20

    @Mircea mie chiar imi pare rau de ce se intampla cu McLaren este o echipa mare care nu merita sa se zbate pe spatele grilei din cauza celor de la Honsa spun acestea in calitate de fan Ferrari nici mie nu imi era simpatic Vettel cand era la RedBull dar cum a imbracat combinezonul rosu l-am indragit, pentru ca sunt Ferrari tu nu ai fost fan McLaren nici o data ... se vede si prin faptul ca il detesti pe Alonso care face tot posibilul cu o masina net inferioara celor de top ai fost nervos pe idolul tau cand a plecat la Mercedes, iar acum i dai dreptate pentru ce l-ai hulit acum 4 ani tu esti fan Hamilton ... se vedea cum il huleai anul trecut pe Rosberg nu o sa fii niciodata fan MB pentru ca dadeai vina pe echipa ca idoulul tau a pierdut campionatul in fata lui Rosberg dar idolul tau numai este "the fastest man on the track" cum obisnuiau unii sa-l numeasca ... mai demult nici anul trecu nu a fost cel mai rapid si nici anul acesta nu-i sigur ca va fi eu iti doresc ca idolul tau sa se intoarca la echipa ta favorita (sai ai din nou pliotul preferat in scaunul pe care il merita) si sa se zbate pe locul 10, in timp ce Alonso sa castige campionatul cu MB oricum Alonso este un pilot net superior lui Hamilton el cu o masina inferioara lupta pentru campionat, iar Ham se pierdea in pluton in ultimii ani de McLaren Forza Ferrari!