
Vești bune pentru industria auto din Europa: vor fi relaxate regulile privind emisiile de CO2
Comisia Europeană, prin vocea Ursulei von der Leyen, a făcut un pas în spate și s-a arătat dispusă să relaxeze regulile privind emisiile de CO2. Propunerea va fi prezentată în data de 5 martie și va trebui aprobată de guvernele UE și de Parlamentul European.
Vânzările de mașini electrice au scăzut în ultima perioadă, astfel că producătorii europeni de automobile au toate șansele să nu poată atinge țintele de emisii de CO2 stabilite pentru anul 2025. Acest lucru ar implica plata unor amenzi uriașe.
Pentru a evita acest lucru, constructorii auto de pe Bătrânul Continent au făcut apel la Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene. În urmă discuțiilor, Comisia a acceptat să le acorde producătorilor 3 ani (în loc de unul) pentru îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2.
"Obiectivele rămân aceleași. Ei trebuie să le îndeplinească, dar înseamnă mai multă marjă de manevră pentru industria auto," a declarat von der Leyen.
O propunere oficială va fi prezentată în data de 5 martie. Aceasta va trebui aprobată de guvernele UE, dar și de Parlamentul European.
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz se numără printre constructorii care au salutat această decizie. Volvo, pe de altă parte, este de părere că această propunere va încetini tranziția către mașinile cu zero emisii.
În 2023, nivelul de emisii de CO2 pe flotă a fost de 106.6 grame de CO2/kilometru. Pentru 2025, nivelul a fost impus la 95 de grame pe kilometru.
via Economica
-
., marţi, 04.03.2025 13:24
ha ha ha panaramele electrice.
-
Elektrikkk, marţi, 04.03.2025 13:52
Puturoşii dinozauri europeni au cerut iar amânare. Degeaba, vin chinezii şi americanii cu electrice şi o să se trezească companiile auto europene ca Nokia. Deja în Asia de sud est şi partea Rusiei cu Kazahstan & co, sunt dominate de companiile chinezeşti care vând electrice la preţuri mici. Ei nu fac decât să amâne inevitabilul, dar vine şi duşul rece. Numai că o să fie cu gheaţă.
-
dan_grc, marţi, 04.03.2025 14:08
Americanii vor veni cu electrice la ei, în Europa sa se mulțumească cu ce-au avut până acum, Tesla nu mai pupa vânzări bune în Europa .
-
mda, marţi, 04.03.2025 14:08
sa zicem, mai ales ca suntem intr-o conjunctura cam ingrata in aceste momente. insa in contrapartida cu relaxarea pe co2 trebuiau adresate constructorilor auto niste solicitari ferme pentru reducerea oxizilor de azot, ca pe noi oamenii alea ne otravesc direct, nu co2-ul. e buna si decarbonizarea, fiindca renuntarea la carburantii fosili inseamna reducerea unor dependente nocive ale UE fata de altii, asta fiind si scopul principal urmarit prin green deal pentru cine vrea sa inteleaga, nu neaparat reducerea efectului de sera, efect la care UE oricum sta foarte bine, are o pondere redusa, fata de alte zone / state / continente. UE si-a facut datoria cu succes pana acum, avem cam 7% din amprenta mondiala de carbon si tot scade. sa-i vedem acum si pe altii, dar tare ma tem ca noi europenii suntem prea finuti pentru lumea de astazi, acaparata de grobieni ca putin, trump si alti nebuni.
-
ignis, marţi, 04.03.2025 14:50
A zis cineva ceva de CO2? Kind reminder 60% din automobilele electrice din China funcționează cu energie electrică produsă din cărbune. Între 2020-2024, China a produs în jur de 29 milioane de automobile electrice. Deci în jur de 16 milioane merg pe cărbune. Câte automobile electrice sunt în Europa? În 2023 erau 11,8 milioane. "In 2022, in Erope, 39.4% of electricity was generated from renewable energy sources, 38.7% from fossil fuels and 21.9% from nuclear power." Deci și în Europea 4,6 milioane funcționează cu energie electrică produsă din combustibili fosili. Comparați cifrele și, dacă aveți mai mult de un neuron, trageți voi concuziile. Cam asta-i "salvarea" planetei
-
Matei_cel_nou, marţi, 04.03.2025 15:14
Sunt tare curios cum ai calculat acei 60%. Chiar dacă asa ar fi, motorul electric e mult mai eficient decât cel termic. Termicul transforma fosilele in căldură, în principal, și ceva energie mecanica. Deci tot e un avantaj sa treci la electrice. In plus, China investește masiv in energie verde. Cărbunele e doar temporar.
-
Matei_cel_nou, marţi, 04.03.2025 15:22
Ok, am înțeles cum calculezi. Ca mucea. Sa știi ca stat consumatorii casnici cat și stațiile de încărcare pot alege sa folosească doar energie verde. Furnizorul meu îmi oferă opțiunea asta. Pot selecta sa se încarce mașina doar atunci când procentul de energie verde atinge un anumit prag, intre 0 și 100%. Eu setez la 100%. Dacă tot vorbim de neuron, zic sa ți-l antrenezi un pic. Uite un exercițiu interesant: cat era procentul de energie produsa din fosile acum 10 ani și cat ca fi peste 10 ani. Înainte să vorbești de neuronul altora vezi ca procentele alea evoluează în timp.
Dutz, marţi, 04.03.2025 16:04“Furnizorul meu, eu setez”… unii nu-și pot debloca telefonul… poi alții “99,9% au altă treabă”, da n-ai cum să înțelegi ști tu treaba cu neuronul
-
George Simion, marţi, 04.03.2025 15:28
foarte rau! se iau dupa trump se pare, dar ala vinde si petrol si de toate, macar face ceva bani pe moment. o sa platim toti inmiit in dinal cu incalzirea globala. si cei mai ghinionisti in spitale cu diverse boli. ar fi frumos ca fiecare cartier de oras sa poata interzice anumite masini de a intra in spatiul rezidential. au reusit cu prostia aia cu 30km/h, mai logica ar fi interzicerea fumigenelor. intri doar in mod baterie printre case altfel mergi pe jos.
Dutz, marţi, 04.03.2025 16:00Simioane du-te omule și fă orice altceva… stai tu de pază la intrarea în “cartier”, ar fi frumos nu? Cu țeava de la aspirator? Să aperi tu cartierul de țevile de eșapament… parca erai la pupat fundul lui Georgescu, a da, este coada și atunci prinzi un un moment de respiro… la propriu. Cine-i acuma la rând? Mihai, Matei, Edikk, Electrikkk… hai fuga ca urmezi.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 04.03.2025 15:53
@Matei Ia antreneaza-ti si tu neuronul un pic. Anul trecut s-au extras in lume 9 miliarde de tone de carbune. Vine mai mult de o tona pentru fiecare locuitor al planetei. 5 miliarde a extras doar China din care sub un miliard de tone a fost exportat restul l-au ars preponderent pentru energie . 4 miliarde de tone la 2.5 kg CO2/kg carbune sunt 10 miliarde de tone CO2 emis de China doar anul trecut doar pentru productia de energie din carbune. Eficienta masinilor electrice (exploatare+incarcare) e in general peste 90%. Eficienta transportului de energie si coborarii tensiunii este in geenral peste 90%. Eficienta generarii de electricitate din carbune este intre 35-45%. Calculeaza care sunt emisiile ce CO2 pentru fiecare KWh pentru exploatarea unui BEV. Asta e sigur doar un exercitiu pentru ca masinile electrice se incarca desigur doar cu electroni verzi cu sigiliu si cod de bare specifice.
-
Dutz, marţi, 04.03.2025 15:53
Vezi de treaba ignis, neuronul le este ocupat cu aplaudatul. 60% din poluare mondială vine din încălzirea/răcirea locuințelor, clădiri administrative, fabrici etc și asta pentru că se utilizează fosili să se producă electricitate… ce au făcut “deștepți”, hai să băgăm sute de miliarde în BEV-uri care ghici, vor consuma și mai multă electricitate… logic nu? Nu era simplu să dezvolte tehnologie pentru producerea de electricitate verde și să asigurăm 100% consumul de electricitate din surse verzi, reducând astfel 60% din poluare? Evident că în paralel se putea lucra și la BEV-uri, dar la unele care chiar să fie vandabile inclusiv infrastructura de încărcare care în Europa este mult mai complicat de implementat decât cred focile. Da știu aerul în orașe… poi nu s-a rezolvat așa cum am anticipat. Chiar din contră, parcul auto învechește, deci în loc să avem mai multe euro 6D, oamenii sunt nevoiți să utilizeze mașini mai vechi, cele noi fiind peste ce pot plăti. În concluzie “vestea” este proastă, foarte proastă!!! Arată eșecul unei clase politice slabe, care nu au coloană vertebrală și au crezut că stau pe un purcoi de bani. Cât de lovit în cap să fi să spui că este o veste bună. S-au cheltuit miliarde, s-au “consumat” 5 ani (cel puțin), industria este vraiște, concedierile sunt la ordinea zilei… dar avem “vești bune”, care sunt acelea?
-
Matei_cel_nou, marţi, 04.03.2025 16:19
Da, ai dreptate. Unii sunt prea proști. Cu tine în frunte care îi și întreci.
Citeste si
-
INDUSTRIE | marţi, 4 martieLanzante va lansa un supercar pentru a marca 30 de ani de la victoria McLaren F1 GTR la Le MansLanzante va lansa un supercar în ediție limitată, denumit Project 95-99, pentru a marca 30 de ani de la victoria McLaren F1 GTR la legendara cursă de 24 de Ore de la Le Mans. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 3 martieȘeful Volkswagen: „Nu vom readuce denumiri vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original”Thomas Schäfer, directorul executiv Volkswagen, a declarat că grupul german nu va reînvia denumiri de modele vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 3 martieHyundai va produce mașini electrice în Turcia, din 2026Constructorul asiatic va produce mașini cu zero emisii în Turcia, începând cu anul 2026. Cu această ocazie, Hyundai Assan Otomotiv Sanayi devine Hyundai Motor Turkiye. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 3 martieUE investește 100 de miliarde de euro pentru susținerea dezvoltării de vehicule electriceUniunea Europeană va investi 100 de miliarde de dolari pentru a susține dezvoltarea și producția de mașini electrice. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 2 martieNissan a confirmat oprirea producției lui GT-R R35 după 18 aniCiteste tot
Ceva de așteptat, că oricum îi paște falimentul pe mulți