Veşti bune în sfera eco: costurile sistemelor electrice de propulsie pe baza celulelor cu hidrogen scad datorită evoluţiei tehnologiei
Toyota a anunţat că a reuşit să reducă cantitatea de platină şi de fibră de carbon de care este nevoie pentru dezvoltarea unui sistem de propulsie electric pe baza celulelor cu hidrogen. Acest lucru scade simţitor preţul final al viitoarelor modele de serie.
Toyota, unul dintre constructorii care studiază foarte atent dezvoltarea maşinilor cu propulsie electrică pe baza celulelor cu hidrogen, a anunţat astăzi că a reuşit să taie serios din costurile de dezvoltare a unui astfel de sistem. Astfel, dacă dezvoltarea unui prototip care foloseşte acest tip de soluţie pentru propulsie costă circa un milion de dolari, producţia de serie a unui pachet de celule cu hidrogen scade până la 51.000 de dolari. Ceea ce înseamnă că preţul unui model de serie care beneficiază de acest tip de propulsie nu va depăşi 100.000 de dolari în momentul lansării. În acest moment, Toyota are în derulare teste cu prototipuri de acest tip în Japonia şi în SUA, circa 100 de SUV-uri alimentate astfel şi care funcţionează pe baza de celule cu hidrogen aflându-se în componenţa autorităţilor locale.
Informaţiile au fost oferite de Satoshi Ogiso, unul dintre managerii Toyota, într-o conferinţă care a avut loc astăzi la Tokyo. Conform acestuia, diferenţa este dată mai ales de optimizarea utilizării platinei, unul dintre cele mai scumpe componente necesare dezvoltării pilelor cu hidrogen. Evoluţia vine pe fondul îmbunătăţirii tehnologiei care permite placarea mult mai eficientă cu platină a unor componente ale catalizatorului, una dintre părţile esenţiale ale unui astfel de pachet. Prin modificarea acestor procedee, Toyota a scăzut cantitatea de platină necesară de la 100 la 30 de grame per maşină, ceea ce se apropie considerabil de cele 20 de grame de platină pe care fiecare catalizator al maşinilor diesel le foloseşte pentru filtrarea gazelor nocive.
O altă sursă de scădere a costului final de producţie este utilizarea unui număr mai mic de componente din fibră de carbon, acest material fiind înlocuit cu plastic acolo unde acest lucru e posibil. În principal, fibra de carbon este folosită la construcţia rezervoarelor de înaltă presiune în care stă hidrogenul.
Primul model de serie pe baza celulelor cu hidrogen pe care Toyota îl va dezvolta până la finalul acestui deceniu va fi lansat în Japonia, Statele Unite şi Europa, cele trei pieţe deschise unor tehnologii avansate de acest tip. Conceptul acestui model - despre care se presupune că ar fi un sedan de dimensiunea lui Corolla - va fi prezentat în aceastp toamnă, la Salonul Auto de la Tokyo.
CARE SUNT AVANTAJELE CELULELOR CU HIDROGEN?
Modelele echipate cu celule cu hidrogen convertesc hidrogenul lichid în energie electrică şi apă cu ajutorul oxigenului şi a unui electrolit. Energia electrică astfel obţinută (explicaţia pas cu pas se află în clipul de mai jos) este utilizată la propulsia motorului electric, nefiind astfel nevoie de baterii, în timp ce rezultatul secundar - apa - este eliminat sub formă de vapori prin ţeava de eşapament. Autonomia unei astfel de maşini este apropiată de cea a modelelor cu motoare pe benzină sau diesel, în timp ce timpii de încărcare sunt aceiaşi cu cei petrecuţi astăzi la pompă. Astfel, marea problemă actuală este costul dezvoltării infrastructurii. Asta pentru că hidrogenul se obţine greu şi implică o serie de costuri ridicate pentru a fi captat şi menţinut sub presiune.
Bravo Renault-Nissan, bravo Ghosn, aratati lumii intregi cine merita sa fie numarul 1, se stie !!