Verstappen, cel mai rapid în antrenamentele din Canada: Hamilton și Raikkonen au încercat să țină pasul cu Red Bull

Publicat sâmbătă, 09.06.2018 08:53 de Daniel Popescu

Max Verstappen a stabilit cel mai bun timp în cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri din Canada, în timp ce locul doi a fost ocupat de Lewis Hamilton și, respectiv, Kimi Raikkonen.

Red Bull Racing a oferit vineri primele indicii că poate fi luată în calcul în lupta pentru victorie în Marele Premiu al Canadei, după ce Max Verstappen a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de antrenamente.

Olandezul a fost cronometrat cu 1:13.302 în prima sesiune înainte de a-și îmbunătăți timpul la 1:12.198 în a doua sesiune, însă avansul său a fost unul fragil.

În prima sesiune, Lewis Hamilton s-a poziționat pe locul doi la numai 0.088 secunde și a fost urmat de Daniel Ricciardo și Sebastian Vettel, în timp ce Valtteri Bottas a ocupat locul 5 în fața lui Kimi Raikkonen.

În a doua sesiune a fost rândul lui Raikkonen să reprezinte principala amenințare la adresa lui Verstappen, fiind cu numai 0.13 secunde mai lent decât liderul. Ricciardo a terminat încă o dată pe locul 3, de data aceasta în fața lui Hamilton și Vettel, în timp ce Bottas a fost al șaselea.

Pe de altă parte, piloții echipei Mercedes nu au utilizat pneuri hypersoft, astfel că este de așteptat ca Hamilton și Bottas să fie mai rapizi în calificări decât au arătat în antrenamente.

Calificările pentru Marele Premiu al Canadei vor avea loc sâmbătă cu începere de la ora 21:00.

Canada: Rezultate Antrenamente 1:

Canada: Rezultate Antrenamente 2:

  • kimi, sâmbătă, 09.06.2018 10:58

    moaa...1,5s intre bogati si parteneri...

  • Alex, sâmbătă, 09.06.2018 13:02

    "Lewis si Kimi au incercat sa tina pasul cu Rbr" =))) Daniel, ia uita-te sa vezi ca timpii Rrbr si Ferrari au fost facuti cu hypersoft, in timp ce Mercedes a avut timpii astia pe supersoft, adica sunt in fata la 1 secunda. Trist dar adevarat, iar ne dau Mercedes cu tifla in cap dupa update-ul de motor(ala pe care cica nu l-au introdus). In alta ordine de idei, se pare ca si update-ul de la Renault este unul foarte bun din moment ce Rbr este in fata Ferrari. Iar dorm astia in papusoi.

  • Inginer F1, sâmbătă, 09.06.2018 13:29

    @Alex: Sigur nu esti genul care stie cand au fost facute acele turi rapide. Cei de la Red Bull au avut nevoie de trei tururi de incalizire, urmat de un tur rapid, cei de la Ferrari au avut nevoie de un tur incet, urmat de un tur rapid, in timp ce Mercedes a avut nevoie de doua tururi incete, urmate de un tur rapid, cu mentiunea ca Bottas a mers ceva mai slab ca cei din fata. Sau Bottas fost concentrat doar pe simularea de cursa si nu s-a concentract pe tururi rapide. Ambii piloti Ferrai au lucrat numai la simularea de cursa, avand stinturi de 7-10 tururi. Hamilton a avut un singur tur rapid, intre stinturi de 7 tururi, cu slabe formante, sau avand benzina similara cu masinile rosii. Bottas a avut un singur tub rapid, restul... cele mai slabe primul grup de piloti (adica cele trei echipe Ferrari, Mercedes & Red Bull). https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2018/eventtiming-information-5. Pentru cine intereseaza cate tururi a rulat fiecare pilot si cum. Treaba este foarte foarte diferita de ce vedeti in tabelul de mai sus. Bine nu cred ca cineva crede ca @Daniel Bla bla se pricepe la F1... oricum.

  • Popa, sâmbătă, 09.06.2018 13:39

    Cea mai buna veste, este ca lui Ricciardo cei de la Red Bull i-au reparat MGU-K, astfel ca acesta nu va il va schimba. Comparativ cu anii 2014-2016 care au fost foarte foarte plictisitori de altfel, in acest sezon avem o lupta cat de cat interesanta intre Ferrari & Mercedes & Red Bull!

  • Popa, sâmbătă, 09.06.2018 13:43

    Cei de la Mercedes ar putea sa amane motorul si mai mult pentru ca in urma unei intrebari la FIA despre uleiul folosit de turbina, cei de la FIA au zis ca acel ulei intra in uleiul total folosit de unitatea de propulsie, in timp cei de la Mercedes... creadeau altceva. Bine initial credeau ca ii vor lovi pe cei de la Ferrari dar cumva idea asta s-a intors impotriva lor. Se pare ca cei de la Mercedes au trimit unitatile noi cu vaporul, inainte ca FIA sa explice cum sta treaba cu uleiul. Dar o scuza ca au gasit o problema pare mai simplu de explica nu?

  • Radu, sâmbătă, 09.06.2018 19:41

    Iar o s-o pateasca cineva din cauza proastei strategii a pneurilor.

  • Popa, sâmbătă, 09.06.2018 21:48

    Dezastru la Williams... de McLaren nu zic nimic... saracii sunt pe langa. Cei de la McLaren trebuie sa se concentreze pe echipa de F1, s-o lase cu Indy si Le Mans, nu sunt nici Ferrari si nici Porsche. Stroll nu stiu ce cauta in F1...

  • Popa, sâmbătă, 09.06.2018 22:01

    Pentru moment, cei de la Mercedes sunt marii pierzatori in cursa dezvoltarii monopostului. Era natural sa fie loviti de regula FIA pentru uleiul folosit de turbina, dar nu cred ca s-au pregatit pentru acest raspuns si de aia au amanat probabil nu doar motorul ci si alte posibile dezvoltari. De la 1s in fata celor de la Ferrari, cu un Hamilton care visa ca este doar meritul lui (saracul ce vise stupide), la aproximativ aceleasi performante ca Ferrari, doar un sezon mai tarziu. Se anunta un sezon incendiar...

  • lol, sâmbătă, 09.06.2018 22:02

    Allison este zero la dezvoltarea monopostului. Cat a avut acel masiv avataj aduc de unitatea de propulsie a fost ok, fara acest masiv avantaj, sunt pe nicaieri.